Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä noi inbodyn tulokset on ollu suht realistisen kuulosia ku verrannu peilikuvaan. Absoluuttisena totuutena niitä on turha pitää mutta oiva väline seurata kehitystä kunhan vain valmistautuu mittaukseen samalla tavalla ja käyttää samaa laitetta joka kerralla :)

Joo, ei noi impedanssipohjaset kauheen luotettavia taida olla. Just
@Mywor ihmetteli jollain videollaan jotain tohon liittyvää. Aamun juomistreenit näky lihasmassana tms?

Kaiken järjen mukaan ylimääräisen nesteen pitäisi näkyä BIA laitteissa ylimääräisenä lihasmassana.

Kuitenkin itsellä, kun tein testasin (Inbody720) koululla miten vaikuttaa tulokseen jos juo 5l nestettä ja noin 500g ruokaa n. 10 minuutissa, niin tuloksena oli pääosin lisääntynyt rasvamassa. Todennäköisesti neste olisi näkynyt lisääntyneenä lihasmassana jos sen olisi antanut imeytyä. Kanavalla se taitaa olla Ihmiskoe 2 nimellä.

Ei siis ole mikään luotettava "tutkimus", kuhan perseilin

Se, ku löytää itestään heikkouksia & hyviä keinoja korjata ne. Lihaksistosta siis :D.
Tämä kyllä, tosin pätee myös fyysisen suorituskykypuolen lisäksi muihinkin osa-alueisiin.

Aiheeseen liittyen, mua on ilahduttanut viime aikoina etukyykyt parallel-boksille. Oon vannoutunut syväkyykyn ystävä eikä siihen asiaan oo tulossa muutosta, mutta sticking pointti on just siinä ns. puolikyykyn huitteilla ja vaakaboksitreeni alkaa selkeästi purra. Normaalin etukyykyn maksimitesti on tulossa loppuviikosta ja tässä kuluneen kuukauden sisällä tehtyjen ylirautaherättelyjen perusteella potkua on tullut lisää.

Sain psyykattua itteni piiiiiiiiiiiiiiiii-iiiiiiiiiiiiii-iiiiiitkästä aikaa tekemään kunnon kyykkytreenin, jonka päälle otin vielä maveakin. Ihan pinkeillä vauvapainoilla, mutta mitä sitten, kun treeni oli kuitenkin kova. Ilahdutti.

2kk ja kolme viikkoa fitfarmin alpha valmennuksessa ja vaaka näyttää tasan -10kg n.2v sitten painanut viimmeksi tämän verran ja silloin ei ollut mitään tietoa vatsapaloista ja nyt on kaksi ylintä esillä selkeesti. Tämän lisäksi airobinen kunto on parantunut valtavasti sekä sarjapainot kasvaneet joten lujaa menee

Se, ku löytää itestään heikkouksia & hyviä keinoja korjata ne. Lihaksistosta siis :D. Luulin, et mun yläselkä on aika hyväs kunnos, mut sit aloin tekee hyljesoutuja.
Oma selkätreeni on luottanu ehk vähän liikaaki kaiken näkösiin leukoihin, ala/ylätaljoihin, maveihin & kässärisoutuihin, joista esim. leuoissa oon päässy aika vahvalle tasolle suht helposti & nopsaa. Tankosoudut jääny erittäin vähäselle ja sen kyl huomaa voimatasoissa. Hyljesoudussa ei mee edes 70kg:lla kokonaista 8-10 settiä silleen, et joka toisto kolisee penkkiin.

Pystäri on toinen. En oo tota oikeen ikinä tehny aktiivisesti, ni maksimi on huikeet 55kg :D. Treeniuran alussa(kts. 2-3 vuotta ihan päämäärätöntä spedeilyä, mikä kehitti korkeintaan vahingos jtn) tein hetken aikaa pystäriä, mut sit se jäi pois, ku tuntu aina jotenki vihlovalta olkapäis. Nyt kokeneempana & asioista enemmän tietävänä, tuntu oikeen terapeuttiselta olkapäille tota tehä. En tiiä mitä tehny sillo aiemmin erilailla, mut ei vihlo ollenkaan. Pienistä muunnoksista kiinni varmasti.

Hyvä juttu on se, et jos on surkeahko alotustaso, ni potentiaali kehitykselle on suuri & tie vaan ylöspäin (Y).
Eli tulokset tulee nouseen nopee, ku rima on sen verran matalalla =).

Millä sait lopulta pystärisi kuntoon, että vihlonta loppu? Joku kuukausi sitten kyselit neuvoja laajalti täällä. Olen kyllä ihan samaa mieltä. Vaikka omat tavotteet ei ole pystärissä, sitä pitää aina kevyesti tehdä ja mielellään yhdellä kädellä kerrallaan.

Syöminen on kyllä mukavaa hommaa. Odotan innolla tulevaa kesää, kun tukkihommissa on kiire. Siihen kylkeen kun vääntää neljäkin punttitreeniä viikossa niin vuorokausikohtaiset kalorit on kuutta tonnia ja ukko vaan kiristyy.

Juuri tämä tärkeää. Itsellä yksi tärkeimmistä syistä salilla käynnissä ja muuten liikkumisessa on se, että saa syödä kunnolla. Jos aikaa olisi, niin kävelisin ainakin tunnin lisää päivässä, ja muutenkin kunnon liikuntasuoritusten kanssa muutenkin olisin koko ajan liikkeessä. Ensi kesällä pitää hoitaa yksi parin päivän ojankaivuu mökillä metsätöiden lisäksi, ja siitä varmasti tulee hauskaa.

En osaa kyl sanoo. Uskoisin et sillon ihan treeniuran alussa, mul ei ollu ainakaan mitään käsitystä tosta, et pitää kyynärpäät aika latseissa kiinni, millo se koko työntöalusta on paljo jykevämpi. Ja suosin myös niskantakaa punnerrusta tuollon, enkä tehny usein rinnalta.
Ei ollu silti tosta pahamaineisesta niskantakaa punnerruksesta kiinni pelkästään(mitä tein muutenki vaan 90 asteeseen tai vähän alle monesti), mikä olis looginen selitys. Joku paikka siin ihan edestäki pääs vaan kiertymään & venymään ärsyttävästi. Ku alkaa ynnään yhteen, ni on mulla kyllä paljo parempi liikkuvuuski olkapäissä, mitä tuollon, mikä varmasti vaikuttaa. Vielki sais olla kyl paljo parempi, mut muistan ku kyykkäilyn alotellessa, en saanu ees tankoa selkään kunnolla, ku ei taipunu paitsi väkisin.

Monilla selittämättömillä pikkuasioilla aukeaa. Itsellä yhden käden käsipainovariaatio avasi lisägainssit ja tunteen että tämä on mun juttu. Periaatteessa olen sitä mieltä, että asiat on tutkittava ja ei pidä valittaa liikettä itsessään, jos pystäri ei tunnu hyvältä. Ei voimistelijatkaan valita kun punnertavat renkailla käsilläseisonnasta. :D

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Oon suht samaa mieltä, mut uskon, et tietyt liikkeet ei sovi kaikille yhtä hyvin. Jotta ton voi todeta, ni vaatii kyl sen, et tutkiskelee & kokeilee mahollisimman paljo. Eli noi kyykyt & mavet on erittäin hyviä esimerkkejä, ku nii monet laiminlyö tota liikkuvuutta, ja sit ihmetellään, miks kantapäät nousee kattoon jo vajaissa kyykyissä. Itel on aikalailla tasan 2 liikettä, mitä en suostu tekeen, koska ei vaan tunnu hyvältä: vajaat kyykyt, koska pistää helvetilliset paineet polven sisälle. Ei välii mikä kyykyn variaatio, ni syvemmällä tuntuu paljo paremmalta. Tossaki oon tietenki kokeillu noita korkeempia kyykkyjä, ennen ku oon tän diagnoosin tehny. Boksille voin tehä kyl, koska tuntuu ihan ok. Toinen liike on pystysoutu, joka on must ihan täysin pahan maineensa ansainnu. Nii paljo korvaavia & turvallisempia liikkeitä tolle, ettei menetä mitään IMO. Totaki tosin vois aivan varmasti tehä, ku vaan modifois tekniikkaa, leveyttä sun muuta.

Ok. Olen kuullut että joidenkin polville vaikeita. Itse lähinnä kiinnostaa, kun muutama arvostamani henkilö suositteli noita lyhyen liikeradan kyykkyjä, maveja, penkkiä ja pystäri pinnoilta. Pari kertaa olen kokeillut, ja vaatii ihan kunnon kokovartalo jännityksen. Sellasen 150 prossasen kyykyn vetäminen vaikka 20 sentin liikeradalla vaatii kovaa keskittymistä, kun se paino on kova. Suositteli ainoastaan kerran viikkoon, jotta jänteille ei tule liikaa rasitusta. En tule tekemään tuossa progressiota vielä, mutta joskus teen sen.

2kk ja kolme viikkoa fitfarmin alpha valmennuksessa ja vaaka näyttää tasan -10kg n.2v sitten painanut viimmeksi tämän verran ja silloin ei ollut mitään tietoa vatsapaloista ja nyt on kaksi ylintä esillä selkeesti. Tämän lisäksi airobinen kunto on parantunut valtavasti sekä sarjapainot kasvaneet joten lujaa menee

Mikä oli suurin muutos treeneissä aikaisempaan verrattuna? Tuo sarjapainojen kasvattaminen tuohon yhtälöön tuntuisi ainakin omalle kohdalle mahdottomalle. :)

Erittäin kova volyymitreeni tänään. Tuli yllättäen yksi ennätyskin, nimittäin 2 toistoa 100 kg yhen käden ylätaljassa, vaikka pari viikkoa on yhen käden voimat ollu aika heikoilla. Lisäksi elopaino oli nyt session lopussa vihdoin 90 kg.

Mikä oli suurin muutos treeneissä aikaisempaan verrattuna? Tuo sarjapainojen kasvattaminen tuohon yhtälöön tuntuisi ainakin omalle kohdalle mahdottomalle. :)
Suurin muutos taitaa olla ruokavalio ja nukkuminen, ne on ekaa kertaa elämässä jämtisti kunnossa. Treeneissä muutos on toistojen määrässä 2-10>8-20 ja failuret on tullut treeniin mukaan joita en aikaisemmin tehnyt kuin todella harvoin ja tuo kunnon parantuminen varmasti vaikuttaa pitkissä sarjoissa. Nyt on alkanut painon tippuminen näkymään mavessa mutta kyykky tuntuu vielä vahvistuvan

Viime aikoina on saanut nauraa entistäkin enemmän näitä saleille ilmestyneitä heti wannabe jonnebodareita joiden ulkoinen olemus on ihan helvetin kaukana siitä bodarista saati edes hieman treenatusta gaspin rättejä lukuunottamatta. Käytännössä luettu ja katseltu ihan vitusti liikaa jotain nettifoorumeita ja ostettu kliimaksissa joku valkoinen vanha audin paska tai saabi ja sitten päivitellään vähintään pari kertaa viikossa johonkin instaan kuvia omista naruista. Kaikkein naurettavimmat pellet ovat viime aikoina kasvattaneet vieläpä jotkin movember viikset kuvitellen kenties korostavansa omaa "maskuliinisuuttaan". Siis mitä vittua näiden päässä oikein mahtaa liikkua, vittu kun pääsisi oikeasti näkemään näiden kaalin sisään :D

Oma PR penkissä. +5kg nousi edellisestä. Aivan aloittelija olen, mutta kyllä omat enkat lämmittää aina :)

Ja tänään PR kyykyssä :) (+10kg) Nyt taitaa tälle vuodelle riittää kokeilut. Tammikuussa taas :) Täytyy kyllä sanoa, että en ole maksimeja kunnolla kokeillutkaan oikein koskaan. Viime aikoina vasta vähän kerrallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom