Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Oho. Ootko kenties pystärissä aika vahva, penkkiin verrattuna? Etkö penkannu jtn about samaa luokkaa meikä, eli +-110kg? Tai siis 30kg kässäreillä 3x10, kuulostaa ainaki omaan korvaan, et sun seisten tanko pystäris korrelois viel paljo korkeemmalle(80-90kg).
Kuitenki sarjoja, jota ite en todellakaan saa. Mun olkapäät onki tosin ihan paskat, ja pystäri lähes treenaamaton, kuten aiemmin maininnu. Veditkö noil kässäreil siis rintaan asti vai esim 90 asteeseen?

110kg otin penkissä 92 kilosena. Nykyään hyvällä tuurilla 100kg x 2. Tasapenkkipunnerrukset kärsineet todella paljon kun 12kg pudotti painoa mutta vinopenkki tangolla ja kässäreillä vahvemmat kuin koskaan. Normipenkki tällä hetkellä 80kg 4x10. Vinopenkki 3x8 80kg pari kuukautta sitten ja kässäreil tais paras olla toiston vajaa 3x10 36kg. Normipenkkiin kun tunget 90kg niin hyvä jos menee edes kutosta enään. Mistälie johtuu. Ainakin menee paremmin perille kuin aikaisemmin. Seisten pystäriä en ole pitkään aikaan tehnyt. 60kg tais olla ykkönen ja siinäkin keskivartalosta loppuu ruuti :)

Kyl. Mielenkiintosia eroja, vaik kaikki liikkeet samoja lihaksia treenaaki.

Oon vähän luovuttanut varsinaisten sarjapainojen nostamisen suhteen normipenkissä kun tuntuu olevan usein pään hakkaamista seinään kun ei meinaa millään nousta. Lihasta kuitenkin tulee ihan mukavasti mikä onkin tässä pääpainona ollut. Olisihan se voima ihan mukava asia siinä sivussa mutta tulkoot jos on tullakseen. Vedetään täysiä vaan hyvällä kontrollilla niin hyvä tulee. :)

Ootko ikinä kokeillu hetkellisesti korvata penkkiä esim. lisäpaino dipillä tai käyttämäl raskaita käsipainoja toistot dipissä n. 1-8 & kässäreissä 5-8? Itellä, ku ranteet vihaa tankopenkkiä, ni oon lähes täysin korvannu sen noilla kahella & aika hyvin tuloksin.
Dippiä pitkään hinkanneena, oon esim. kehittäny mun ojentajavoimat kyl aika kiitettävälle tasolle, vaikka ite sanonki(mikään ei jää niitten heikkoudesta kiinni). Rintaan saa myös dipit PALJON paremmi meneen, ku tankopenkillä ja oon aika hyvin ihan massaaki saanu yläkroppaan, vaikken oo erityisesti painoa nostanut. Käsipainot on kans rinnalle hyvä, mut muutenki säästää paikkoja kivasti & kehittää vakautta+tasaa puolieroja, mitkä mua on piinannu. Kapee penkki on ihan hyvä ojentajille kans, mut kehtaisin väittää, et raskaat lisäpaino dipit on ihan voittamaton liike, semmosiin sitkeisiin ojentajiin & loppuojennuksen kehittämiseen. Omia kokemuksia nämä ainaki.

Kandee kokeilla, vaikka ihan vaihtelun vuoks, ni ei käy tylsäks.

Dippejä oon tehnyt mutta olkapäät eivät ole oikein tykänneet siitä. En oo koskaan saanut sitä rinnalle menemään vaikka monet sitä kehuvatkin rintaliikkeenä. Kapeeta penkkiä oon nyt tehnyt jonkinverran.

Se, että vihdoin ja viimein palkkasin valmentajan ittelleni. Todennäköisesti tulee treenisysteemit muuttumaan aikalailla. Innolla odotellaan mitä valmentaja keksii pään menoksi. Ei auta muuta kuin pysyä jämynä! ;)

Saako kysyä kehen päädyit? Joskus muistaakseni puhelit, että jos jonkun otat niin Leskisen:rolleyes:

@Revilation

Leskinen oli alunperin tarkoitus ottaa mutta päätin tukea Kemppasen Ollia kun on tullut hänen videoita seurattua ja diggaan muutenkin hänen tyylistä. Nyt on reenit ja ruokailut sovittu ja huomenna alkaa ;) Aivan sairaalta kuulostaa noi reenit mutta todennäköisesti tuo kaikki on se mitä se vaatii. En valita. Hyvä että joku käskee mitä tehdään niin ei tarvitse itse miettiä mitään muuta kun keskittyy vain tekemiseen :)

Itekki harkinnu Ollia ja kaverikin oli sen ottanut. Muutenki tukisi hyvää urheilijaa ja pohjoisen poikaa!

Näin on. Kuulemma ei hirveän montaa asiakasta halua ottaa että pysyy laadun taso korkeammalla mikä kuulostaa todella fiksulta. Eikä pahan hintainenkaan tuo 119e/kk siihen nähden että päivittäiset s.posti tuet yms viikottaiset kuntoseurannat :)

Kyl. Tohon on yllättävän paljo semmosii olennaisia kikkoja, millä ne olkapäät pysyy turvassa & venytys tulee rinnasta, eikä esim. olkapään ns. ''etukapselista''.
Toki jollekki voi olla, ettei sovi, vaikka miten päin kääntelis. Yleensä kuitenki salil näkee, se harva kerta, ku joku tekee kunnon syvyydellä, ni se dippi on ihan liian pystysuora & suorastaan kerjää jtn pinnettä olkapäähän.
Selkee etunoja & rinnalla liikkeen leadaus auttaa hyvin paljo. Ja mahollisimman kapee ote myös, ni saa kyynärpäät tiukasti kylkiin & ihan yläselän yms. aktivoitua paremmin.
Lisäpainodipit renkailla on mun suosikki. Renkailla menee ainakin mulla asento väkisinkin etukenoon, jolloin ottaa rintaan kivasti. Renkaista kun ei saa tukea ranteiden kautta, vaan kroppa pitää saada tasapainoon --> ainakin mulla etukeno. Ja saahan rengasliikkeistä muitakin hyötyjä. Menee kokonaisvaltaisemmin koko kroppaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ruvennut menemään selkäjumpat perille. Pari vuotta meni yks tyhjän kans. Sitten oppia youtuben vidoista. mm Tomi Takamaan neuvoista ollut paljon apua, Tänään koin kunnon ahaa-elämyksen. Oikein totaalisen sellaisen! Ylätalja Utti Hietalan opein. Voi elämän kevät, miten meni hienosti perille. Pikkupikku latsit oli niin turvoksissa, että tuntui kuin olisi olleet ne kuuluisat appelsiinit kainaloissa vielä tunti jumpan jälkeen! Mahtavaa!

View: https://www.youtube.com/watch?v=7-XREesm13g

... tangolla penkates kireyty paikat iha vitusti. Mistähä johtuu moinen?
Mitkä paikat?

Ittee ilahdutta se että lonkankoukistaja alkoi kiukuttelemaan jo lämmittelyissä. No ei muutaku lisää rautaa tankoon, koska pää on lähinnä luuta. No kipu katosi seuraavien lämppien myötä ja tein vahingossa stoppikyykyssä sarjaenkan, ei painanu yhtää mitään! Teemana oli siis puolikova/ kevyehkö jumppa uuden blokin alkuun.

Se on jännä miten henkinen hyvinvointi itsellä korrelloi käänteisesti treenien kanssa. Aivan paska olo ennen salia, mutta treeni oli suorastaan hauska.

edit: No ei tietenkää kipu ilahduttanu. Hyvin taas tuli muotoiltua. :D

Laitan tän jo etukäteen; paussikyykyt pn-kengillä. Menny varmaan viimiset puol vuotta tasapohjasilla ja lowbarilla. Tänään korkkarit ja highbar -> athletic as fuck (tai sit ei)

Siis olkapään & rinnan alue. Esim. ku alottelin kyykkää joskus ja tankopenkkasin sillon normisti, ni en fyysisesti saanu tankoa minkäänlaiseen lowbar asentoon, koska olkapäiden liikkuvuus tonne selän taa oli nii vitun paska.

Jos et väännä kyynärpäitä kylkiä kohti ja teet vielä leveellä otteella, niin se vois selittää. Isompi kaariki voi jeesaa, kun liikerata lyhenee. Penkissä pystyy aika paljon manipuloimaan sitä liikerataa omien tarpeiden ja vaivojen mukaan. Mullaki on nyt toinen AC-nivel jotenkin ärtynyt ja heti kun otan yhdenkin huonon toiston niin jumalauta että vihlasee. Mutta jos eksentrisessä vaiheessa väännän olkavarret kylkiin ja lasken tangon ikäänkuin vatsaa kohden, niin ei mitään ongelmaa. Toi tietty ei välttämättä toimi sun ongelmaas, mutta varmasti joku tekniikka toimii.

Teen kaikki penkit & punnerrukset kyynärpäät todella tiukasti kyljis kiinni. Ote on aika medium, mut ei ainakaan erityisen levee missää nimessä. Mul ei kipuja tullu paitsi ranteisiin, mut semmost jumisuutta, et pidemmän päälle ei varmaa taipuis pyyhkiin persettä.

Nii no seki voi tietty olla ettei siellä ole minkäänlaista häikkää ja ne jumit loppuis kun penkkais usein mutta ei niin kovaa. Mutta sullahan oli noi kehonpainojutut Se juttu, niin ei liene sen arvosta :rolleyes:

Se että nyt kun valmennuksen alotti niin on jaksanut painaa salilla täysillä loppuun asti ilman että on meno hyytynyt yhtään vaikka kaloritkin ovat olleet reilusti miinuksella alkuun. Kunnon volyymitreenejä tullut tehtyä ja tosi hyvältä on tuntunut. Mielenkiinnolla odotellaan mikä on meno kun saa enemmän ruokaa masuun :)

2 x oma paino takakyykyssä! 170 kiloa on tietysti vielä ihan harrastelurauta, mutta tällaiselle vetoihin luodulle polviongelmaiselle koipeliinille yllättävän iso juttu.

Mainittakoon vielä, että viime syksynä maksimi oli tosiaan 42,5 kg vähemmän. Lämmittää kyllä mieltä, kun on onnistunut tekemään oikeita asioita salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom