Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Kovien viikkojen viimeisiä treenejä viedään ja ennätyshyvin kulkee, vielä jos kaksi treeniä sujuisi hyvin niin hyvillä mielin voisi lähteä ulkomaanmatkalle ja pitää samalla täyslepoa. :)

Eka treeni melkein kolmeen viikkoon. Suju yllättävän hyvin ja fiiliskin oli oikein bueno. Tietty vähän vituttaa kun ei jalkoja voi treenata lainkaan, mut rakennellaan nyt sitten sitä leveetä selkää.

Kokeilin ekaa kertaa koko kesänä pitempää sarjaa etukyykkyä, ja herranjestas! Sitä ON mahdollista tehdä 8 toistoa pitempää sarjaa, eikä sittenkään kuole! Minähän en ole juuri ikinä tehnyt kyykyssä tai mavessa pitkää sarjaa, niin kyllä nyt ollaan suuren äärellä :)

Pystypunnerrus nousi 5 kilolla (80->85, oma kehonpaino) vaikka tehtiin treenin lopussa ja 10x10 80 kg penkkipunnerrusreenin jälkeen.
Hieman vaikea uskoa, että on kovin strikti formi 85 ohp, jos penkki on kuitenkin noinkin alhanen.. Musta tuntuu, että ohp on varmaan vaiken liike edistyä, kai mä oon vaa vitun huono siinä.

Hieman vaikea uskoa, että on kovin strikti formi 85 ohp, jos penkki on kuitenkin noinkin alhanen.. Musta tuntuu, että ohp on varmaan vaiken liike edistyä, kai mä oon vaa vitun huono siinä.
Tein siis GVT:tä eli vain 60-90s taukoa per sarja. Ja se oli itseasiassa 3x10 ja 7x9 mutta laiskana kirjoitin 10x10. Toi oli myös kapeella otteella, ja mulla menee penkistä kapeella se 135 kg. Normilla aika varmasti semmone 140-145 (mulla kapee ollu aina just about 5-10 kg heikompi kun normi otteella). Toisaalta voihan se olla että ei ollut stricti. Pitää näköjää ens kerralla kuvata se. Mut ei mun mielest toi 85 kg ees oo mitenkään hirveen kova tulos? jos yli satku menis ni sit ois eri asia.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tein siis GVT:tä eli vain 60-90s taukoa per sarja. Ja se oli itseasiassa 3x10 ja 7x9 mutta laiskana kirjoitin 10x10. Toi oli myös kapeella otteella, ja mulla menee penkistä kapeella se 135 kg. Normilla aika varmasti semmone 140-145 (mulla kapee ollu aina just about 5-10 kg heikompi kun normi otteella). Toisaalta voihan se olla että ei ollut stricti. Pitää näköjää ens kerralla kuvata se. Mut ei mun mielest toi 85 kg ees oo mitenkään hirveen kova tulos? jos yli satku menis ni sit ois eri asia.
Mb, ei 85 ohp oo 140 penkkiin mitenkään epätavallinen, kuullosti vaan toi 80x10 siltä, että sun maksimi penkki ois joku 100

Edit: älä mutuile maksimeissa, pakkiksella se on tulos tai ulos :D

Mua ilahdutti tänään päästä kertomaan tää tosi tärkeä tieto: mulla oli nuorena n. 75-kiloisena kollina penkki 130 ja pystäri edestä 80x5. Istuen selkä tuettuna. Tankoa en tosin laskenut pystärissä alas rintaan asti vaan leuan tasalle. Onko noiden suhde nyt "oikea" vai "väärä", tiedä sitten...

Mua ilahdutti tänään päästä kertomaan tää tosi tärkeä tieto: mulla oli nuorena n. 75-kiloisena kollina penkki 130 ja pystäri edestä 80x5. Istuen selkä tuettuna. Tankoa en tosin laskenut pystärissä alas rintaan asti vaan leuan tasalle. Onko noiden suhde nyt "oikea" vai "väärä", tiedä sitten...

Itellä aikanaan meni pystärissä 70kg x 6 selkä tuettuna kun normi penkki oli 80kg x 8. :D Liekö tehnyt päin vittua tai jotain mutta kuulostaa kyllä omituiselta. Toisaalta punnerrukset hieman vinossa kulmassa ollut aina suhteessa tasapunnerruksiin vahvempia mitä muilla mutta kuitenkin. Ja leuan korkeudelle tuli laskettua se tanko tuossa. Tuskin menisi kyllä enään vaikkakin tasapenkin sarjapainot onkin nousseet tuosta hieman.

Muistan nähneeni Rippetoen (ehkä) jossain taulukossa, että pystärissä pitäis nousta 65-70% penkkiykkösestä, ni tuo Oskun 135/90 menis just siihen haarukkaan.

Tänään ilahdutti toisten reenit; kaks nuorta mimmiä kyykkäili nättejä 6-8 sarjoja satkulla ja päälle jullet jollain 70-80 kg. Perseet ei ollu kummosia ja selluliittiäkin oli nuoresta iästä huolimatta, mut niin sitä voimanostajilla pitää ollakin :)

edit: sama ku vaginalla. Liike ku liike ni 10 toistoa ja yli on perseestä oli se sit 70% tai 80% ykkösestä. Sarjoja ei irtoo montaa.

Kyllä se pystypunnerruksen ja penkin suhde varmasti porukalla vaihtelee aika paljon. Itsellä pystypunnerrus ihan sysipaska, joskus penkkasin 137,5kg ja pystäri samaan aikaan 65kg... :nolo: Onneksi nykyään saanut hieman tuota pystäriä parannettua, vaikka edelleen se on tosi heikko.
Mutta ontopic: tänään oli hyvä treeni ja aina mukavaa kun progressiomalli toimii ja sarjapainot kasvaa :)

no korreloi suunnillee 100-110

Itellä oli 80kg toiston vajaa 5x10 kun meni 110kg ykkösenä. Nyt 10kg kevyempänä 102.5kg-105kg ykkönen ja 80kg suht ok 4x10. Luulisi kyllä menevän huomattavasti enemmän ykkösenä ku 110kg jos on 80kg 10x10. :D Aika heikko irtiottokyky kyllä saa olla jos menis vaa 110kg :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom