Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt koki kierojalan miehisyys kolahduksen :D

Noinko väärin mun kommentti oli tulkittavissa, höh. Ihan kyllä tarkotin sitä, että ne omaan silmään vallanki isot raudat näyttää kyseisellä miehellä nousevan todella kevyesti... jonku kerran saattanu jäädä tuijotteleen vähä liiaksi :oops::rolleyes:

Noinko väärin mun kommentti oli tulkittavissa, höh. Ihan kyllä tarkotin sitä, että ne omaan silmään vallanki isot raudat näyttää kyseisellä miehellä nousevan todella kevyesti... jonku kerran saattanu jäädä tuijotteleen vähä liiaksi :oops::rolleyes:

Kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitit :D Alkoi vain naurattaa kun asian voi käsittää kahdella eri tavalla :)

Ei eilen, mutta yleensä. Olo on parempi ja jaksaa ehkä vähän paremmin treenata. Ehkäpä tässä käytiin taas vain vilkaisemassa vanhenemisen vaikutusta palautumiseen.

Eilen penkki vikassa Wendlerin työsarjassa 5x110kg, omapaino 86. Kyllä se vaan kehittyy vaikka välillä ei sitä uskoiskaan. Viimeksi kun ykkösiä koitin niin 1x115kg tuli omin voimin ja 1x120kg hieman kaverin avittamana, josko kohta nousis se 120kg täysin omin voimin.

Eilen penkki vikassa Wendlerin työsarjassa 5x110kg, omapaino 86. Kyllä se vaan kehittyy vaikka välillä ei sitä uskoiskaan. Viimeksi kun ykkösiä koitin niin 1x115kg tuli omin voimin ja 1x120kg hieman kaverin avittamana, josko kohta nousis se 120kg täysin omin voimin.

Pitäis mennä 120 jos oot 5x110kg ottanu :)

Pari kuukautta tein vaihteeksi 1-jakoisella kolme kertaa viikossa pyrkien nousujohteisuuteen. Sitten kevennys ja Elaston 2-jakoinen taas työn alle. Nyt neljännellä viikolla sarjaennätyksiä tullut joka treenissä. :oujee:
Painot nyt ei kummosia ole, mutta aina oma ennätys ilahduttaa. Kannattaa näköjään välillä hakea vauhtia tuollakin tavalla.

Kesä ja loppukevät mennyt bodaillessa vähän mitä sattuu, kun salille ehtiminen ollut vähän satunnaista. Nyt yritän pitää kiinni 3x viikossa ja aloitin ryssäohjelman kyykkyyn ja penkkiin. Vuosi sitten samanlainen setti ja silloin tulikin kivasti lisää ykkösmaksimeihin.

Mikä siis ilahdutti, niin tänään 6x4-päivä oli todella kevyen tuntuinen. Vähän piti irvistää viimeisessä sarjassa. Edeltävät 6x2 ja 6x3 ja jopa toinen 6x2 tuntuivat niin raskailta, että mietin tulikohan otettua liian tiukat painot. Kyl tämä vahvasti tuntuu siltä, että 120 kg penkistä olisi mahdollista tänä vuonna.

Nii trapbari vai? Ei mitää käryy, mut tuskin tollanen kallis voi olla. Oon aina halunnu koittaa tollast, ku kuvittelisin, et olis tosi tehokas mavettaa ja tehä kohautuksii tommosella. Ja ehk jtn farmarikävelyit kans.
Heivais saleilta vaik puolet laitteista & kuntopyöristä vittuun, ni johan mahtuis budjettiinki :D.

Joo, ratkasin asian sillä lailla että justiin ostin himaan. On fiksu laite! :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tossahan saa aika varmaa selkeesti enemmän vedettyä mitä normimavessa? En oo ite siis kokeillu, mut toi näyttäis teorias aika optimaaliselta kaikenlaiseen mavetteluun. Saa nii hyvän asennon, jos kahvat on vaa järkeväl korkeudella.

Itse tykkään sen takia kun en halua välttämättä tässä vanhoilla päivillä treenata alaselkää yli kaiken, tällä hex/trap barilla liike menee aika tasasesti etu- ja takareisille, perseelle, alaselälle ja ottaa ne trapsitkin osumaa tuolla maasta vetäessä. Luonnollinen asento, ei tartte fiilata ja höylätä asentoa ja pelätä välilevyjen puolesta, sen kun tekee. Liikkeenä kai kyykyn ja maven välistä, suurin voimantuotto taitaa olla tässä vs. kyykky tai mave, eli isoimmat kuormat mahdollisia. Aliarvostetu laite, koska tällä ei kilpailla.
https://www.strengthandconditioningresearch.com/promotions/newsletter/hex-bar-deadlift/

Joskus tuli tuolla tangolla muutamia kertoja kokeiltua. Asia on juuri noin, eli selkä on aika pystyasennossa ja liikkeestä tulee juuri oikeastaan maven ja kyykyn risteytys. Minulla ongelmana oli se, että grippi ei tahdo pitää tuolla otteella niin hyvin, kuin ristiote normitangolla. Ehkä remmejäkin tuohon voi tietysti viritellä, itse en ole kokeillut.

Sain tänään ensimmäisen kerran noudatettua omia ohjeita itselleni. Ja kas, treenin jälkeen ei ole valtavaa uupumusta ja niihin tehtyihin sarjoihin sai osittain ihan hyvän otteen. Alakroppa on huonommassa hapessa kuin yläkroppa ja suorituskykykin selvästi alle normitason, mutta suunta on parempi.

Uusi kyykkyenkka piiiitkästä aikaa, samantien sitten +10 kg entiseen maksimiin :oujee: Uusi lukema nyt 120 kg :) Ja samaan syssyyn vielä penkkienkkaan +2,5 kg helposti, 72,5 kg nousi. Helpottunut olo, kyykky ollut varsinainen murheenkryyni ties kuinka pitkään, olisin varmaan itkien lähtenyt salilta, jos kiloakaan ei ois saanut lisättyä... Huh, kyllä se siitä töitä tekemällä :puntti:

Pikkuhiljaa paranee. Intensiivisestä treenistä piti vetää aika paljon määrää pois, mutta nyt ei ole uupunut treenin jälkeen ja suorituskyky palailee pikku hiljaa. Ainut ongelma on, että on aivan helkkarin turvoksissa, ei meinaa puvun housut riittää reisistä ja paidakin puristaa selästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom