Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen salille mennessä oli todella heikko olo lauantain kaksien treenien jälkeen. Ihmettelin siinä, mitä alakaisi tekemään, kun jo alkulämmöissä tuntui koko kroppa olevan aivan junmissa. Viisi minuuttia crosserissa ja olin jo aivan kypsä siihen vemputukseen ja päätin kaikesta huolimatta lähteä tekemään vähän rajumpaa kuntopiiriä. Ekan kierroksen jälkeen syke taivaassa ja mahahapot suussa, mutta kuinka ollakaan viisi kierrosta mentiin suunnitellusti ja jälkikäteen olo oli aivan erinomainen. Se ilahdutti.

Tänään meni suunnitellusti tämän elämän suurin 10-sarja kyykyssä. Ja jäi vielä varaakin. Se ilahduttaa. Sen päälle muut asiat meni sitten huonommin.

Enkat paukkui joka liikkeessä jalkatreeneissä!

Samoin jalkatreenissä ennätyksiä sarjoissa. Kyykky 8 x 155 kg ilman vyötä ja jalkaprässi 8 x 360 kg + kelkan paino. Testasin myös kyykyn jälkeen "pitoja" raskaammalla kuormalla ilman vyötä, eli turvaraudat riittävän ylös ja tangon irroitus turvarautojen päältä ja noin 10 sekunnin "pitoja". Ensin 220 kg, sitten 240 kg ja viimeiseen 260 kg. Hyvin tulee painetta koko kroppaan ja päähän... :)

Onkohan nyt 2kk putkeen jokaikisessä treenissä saatu lisäiltyä painoa/toistomääriä ilman suurempaa laardin kertymistä. Se ilahduttaa :)

Viimeksi muokattu:
Samoin jalkatreenissä ennätyksiä sarjoissa. Kyykky 8 x 155 kg ilman vyötä ja jalkaprässi 8 x 360 kg + kelkan paino. Testasin myös kyykyn jälkeen "pitoja" raskaammalla kuormalla ilman vyötä, eli turvaraudat riittävän ylös ja tangon irroitus turvarautojen päältä ja noin 10 sekunnin "pitoja". Ensin 220 kg, sitten 240 kg ja viimeiseen 260 kg. Hyvin tulee painetta koko kroppaan ja päähän... :)
Onko noista pidoista ollut mitä hyötyä? Varmaan ei sarjapainot enää yhtä paljon paina selässä ja täristelyt lakkaa :D

Onko noista pidoista ollut mitä hyötyä? Varmaan ei sarjapainot enää yhtä paljon paina selässä ja täristelyt lakkaa :D

Vaikea vielä sanoa vaikutusta, kun oli vasta toinen kerta kun tein näitä pitoja. Juurikin tuo on itsellä tässä tarkoituksena, että raskaampi kuorma lopettaa turhat tärinät. Työsarjat kyykyssä kuitenkin noin 100 kg pienemmillä kuormilla kuin pidot.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Otinpa taas kokeiluksi mavea selkätreenissä, viimeksi mavetellut joskus alkusyksystä heikon 3x140kg sarjan, muutoin mun mave-treenit pystyy laskemaan kahden käden sormilla viimeisen 3 vuoden ajalta. No, 3x140kg tuli tällä kertaa kevyesti, niin ajattelin kokeilla varovasti ykköstä 150 ja ehkä vielä 160 kilolla. Lopputulos oli helppo ykkönen 170 kilolla, johon lopetin vaikka tuntui siltä että 180 kiloakin olis tullut. Ens viikolla tarvii vielä ottaa tuo 180 joka on 2x kehonpaino, sen jälkeen onkin yhteistulos 460kg vaikka oon suurimmaksi osaksi kehoilua harrastanut, viimeisen kuukauden alkanut penkissä ja kyykyssä tekemään 3 ja 5 toiston sarjoja sarjapainojen nostomielessä.

Olin pitänyt penasta n. kolmen viikon tauon ja yllättäen enkkapainoilla tulikin muutama ylimääränen toisto mitä ei aikasemmin ole tullut ;). Nyt minäkin uskon että kannattaa pitää välillä vähän löysempiä reenejä :D.

Koko viikko ilahduttanut.
Siirryin maanantaina kunnan salilta kaupalliselle salille, Zemppi Kempele.
Eka viikolla 5+3 treeniä ja 12.5h tehokasta peliaikaa.
Omien treenien lisäksi testasin ja kävin salin kahvakuula, kuntonyrkkeily ja Zemppi Army ("rosfit"/kuntopiiri) tunneilla.
Lisätty omaan kalenteriin. Hieno lisä monipuolisuuteen.
Kuntonyrkkeilyssä meinasi lähtä ohjaajamoodi päälle, mutta sain painettua jarrua :)
Ensi viikolla testaukseen Pumppi. Ja sitten on vielä zemppi Action, samana päivänä.
Mutta ei uskaltanut vielä varata vuoroa, kun en ole vielä koskaan punttitreeniin päälle Pumpannut,
niin voi vaikka Dinosaurukselle tulla hikikohtaus :)

Lisäksi toissapäivänä tuli virallinen PT lisenssi.
Nimeni on Personal Trainer, Lisensoitu Personal Trainer (EHFA)
:)

Elämäni eka virallinen ja suunnitelmallinen offi menossa. Hieman yli vuosi menikin dietatessa kasa läskiä pois. Huikeaa huomata miten keho toimii ja tykkää kun saa taas syödä hieman enemmän. Tänään kuningasliike penkkipunnerruksessa 1x110kg, omapaino 91kg :)

koko viikko aivan loistavia treenejä, pidempiä taukoja sarjojen välissä, saanu lisätä painoja ja vaikkei oo hiki virrannu niin tuntenu tehneensä. oon ihan liekeissä vaikka aivan hakattuna :D

Näin pitkästä aikaa salilla yhden tyypin, joka aiemmin oli kovassa kunnossa, mutta nyt muutamassa kuukaudessa oli menettänyt kaikki gainssit :D mikään ei kyllä lämmitä natutreenaajan mieltä niin kuin gainssit menettävä roinaaja :p

Näin pitkästä aikaa salilla yhden tyypin, joka aiemmin oli kovassa kunnossa, mutta nyt muutamassa kuukaudessa oli menettänyt kaikki gainssit :D mikään ei kyllä lämmitä natutreenaajan mieltä niin kuin gainssit menettävä roinaaja :p

Minun mieltä ainakin lämmittää enemmän oma kehitys:rolleyes:

Minun mieltä ainakin lämmittää enemmän oma kehitys:rolleyes:

Lisätään vielä että muistan kun kyseinen jätkä joskus ehkä kaksi vuotta sitten teki salilla penkkiä 50 kilolla ja sitten meni reilussa vuodessa heittämällä ohi minusta vaikka olen aika kauan treenannut. Sehän se on nykytrendi, että heti piikkiä perseeseen ennen kuin on alettu edes oikeasti treenaamaan :rolleyes:

Tänään kaikkien aikojen oma ennätys kyykyssä kasin sarjoissa 8x160 kg ilman vyötä. Kaksi päivää sitten oma ennätys penkistä kasin sarjoissa 8x110 kg ja neljä päivää siten mavessa toistamiseen oma ennätys kasin sarjoissa 8x190 kg ilman vyötä. Eli yhteistulos 8x460 kg tosin eri päivinä tehty. Tavoitteena saada se 600 kg yhteistulos ykkösissä esim. kyykky 220 kg, penkki 140 kg ja mave 240 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom