Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Se on 60% maksimista. Ei kai 2 markan mavettajakaaan suoraan 120 kilolla aloita lämmittelyjä?
En itse ole nähnyt mitään hyötyä pikkupainoilla lämmittelyistä ainakaan penkin kohdalla. Tangolla saatan yhden sarjan tehdä, mutta siitä laitan aina suoraan 60kg.

Viimeksi muokattu:
Kyllä hyvä lämmittely pienentää myös sitä loukkaantumisriskiä. Eli kannattaa kyllä aloitella pikkupainoilla, vaikkei kokis hyötyä saavansakaan. Eipä tuohon nyt aikaa kovin paljon tuhlaannu, jos 2-3 sarjaa tekee ennen tuota 60 kiloa.

Vaikka se ei tuntuisikaan helpottavan työsarjoja niin kannattaa jo tosiaan pelkästään loukkaantumisriskin välttämiseksi sitä tehdä koska epäilen, että olet oikeasti lämmennyt työsarjoissasi jos kerran 60kg tunget heti tankoon. Kannattaa mennä esim 20kg -> 40kg -> 60kg -> 80kg ja niin edelleen. Jälkeenpäin sitä sit vituttaa jos jotain oikeesti sattuu että kuinka pieni vaiva se lämmittely loppujenlopuksi olisi ollut :)

Itse näytän varmasti vielä enemmän idiootilta kuin normaalisti näissä lämmittelyjutuissa. Nyhvään penkissäkin aluksi eka pikku käsipainoilla joista todella pikkuhiljaa itsekin etenen kohti "kunnon" sarjoja. Vähänkin jos lämppävaiheessa tunnen jotain kirraamista jossain niin keskityn ongelmaan niin kauan että se poistuu tai vaihdan liikettä suosiolla.

Ja ennenkuin edes salin puolelle menen niin pompin, loikin yms teen kaiken maailman hilavitkutuksia koko kropalle. No eipähän ikinä olekkaa mitään kremppoja tullut. Oman päälajini eli pikajuoksun suhteen olin aluksi skeptinen kun ounastelin jalkojen tuhoutuvan mutta samat "idiootti" lämmittelyt toimii sielläkin. Ei mitään ihmeellisyyksiä.

Itse näytän varmasti vielä enemmän idiootilta kuin normaalisti näissä lämmittelyjutuissa. Nyhvään penkissäkin aluksi eka pikku käsipainoilla joista todella pikkuhiljaa itsekin etenen kohti "kunnon" sarjoja. Vähänkin jos lämppävaiheessa tunnen jotain kirraamista jossain niin keskityn ongelmaan niin kauan että se poistuu tai vaihdan liikettä suosiolla.

Ja ennenkuin edes salin puolelle menen niin pompin, loikin yms teen kaiken maailman hilavitkutuksia koko kropalle. No eipähän ikinä olekkaa mitään kremppoja tullut. Oman päälajini eli pikajuoksun suhteen olin aluksi skeptinen kun ounastelin jalkojen tuhoutuvan mutta samat "idiootti" lämmittelyt toimii sielläkin. Ei mitään ihmeellisyyksiä.

Juuri näin. Hirveen moni tunkee lisää rautaa vaan tankoon vaikka tuntee jo että kirraa jostain kiinni ja sit sen jälkeen pidelläänkin olkapäästä kiinni sarjojen jälkeen. Itelki menee aina ennen penkkilämmittelyjäkin että otan vipareita jokaseen suuntaan pikkupainoilla sekä ylätaljaa päälle eteen ja niskan taakse vietynä. Kiertäjät vielä noiden lisäks ja sen jälkeen vasta lämmittelemään sitä itse penkkiä. :)

Enemmän se näyttää idiootilta, kun ladataan tankoon maksimit ilman lämmittelyä ja ihmetellään miks olkapää meni.

Mutta onhan se nyt noloo laittaa alle 60 penkkiin, jos joku näkee pelkästään sen lämppäsarjan alle 60llä niin onhan siinä ihan kynis sen silmissä. :david:

¨Kyykyissä ja maveissa sen nyt kyllä ymmärtää ettei millään alle 60 kg ala nysväämään (toki alle muut lämpät ennen), ellei ole juurikin alottelija, jolla sarjapainot on 100 kg luokkaa.

"Matter how strong or weak you are, you always start with 135lbs (60kg) on deadlifts."
Velitiedejuttuja ;)

Jos prosentteina miettii, niin tangon jälkeen aloitan kyykyssä 31%:lla, penkissä 33%:lla ja vedossa 33%:lla. Miusta on mukavampi lämmitellä kevyemmillä painoilla enemmän, niin itse työsarjat kulkee paremmin. Joskus lämppäsin penkissä 15x20kg, 2x8x50kg, 5x80kg, 3x95kg --> raskain sarja ~105kg:lla painoi aivan rutosti eikä tuntunut miltään tavalla hyvältä

"Matter how strong or weak you are, you always start with 135lbs (60kg) on deadlifts."
Velitiedejuttuja ;)

Jos prosentteina miettii, niin tangon jälkeen aloitan kyykyssä 31%:lla, penkissä 33%:lla ja vedossa 33%:lla. Miusta on mukavampi lämmitellä kevyemmillä painoilla enemmän, niin itse työsarjat kulkee paremmin. Joskus lämppäsin penkissä 15x20kg, 2x8x50kg, 5x80kg, 3x95kg --> raskain sarja ~105kg:lla painoi aivan rutosti eikä tuntunut miltään tavalla hyvältä

Tuo "velitiede" juttu toimii suht hyvin maastavetoon kylläkin aika monella :D Harmi, että sitä sovelletaan liikaa muihinkin liikkeisiin.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Pitkän sarjan epämukavuudesta huolimatta treeni tuntuu toimivan hyvin. Ehtii palautumaan hyvin, vaikka viikon tappelutreenit vedetään nyt kovalla intensiteetillä. Kädet tosin on kipeät, mutta palautuminen on OK. Kiva myös huomata, että pienemmälläkin romulla saa kivan treenin ja nivelet kiittää.

Vanhan miehen läski näyttää paremmalta, kun alla olevat kudokset on pumpissa ;)

Jahas... ehti vuorokausi jo vaihtua ennen kun sain aikaiseksi tähän kirjoitettua, mutta ilahduttaa se toki tälläkin hetkellä että lauantaina 09.04 osallistuin Helsingissä METAL Nutrition Power Weekendiin tjsp., jossa osallistuin naisten sarjassa sekä RAWpenkkipunnerruksen SMään että Juha “The Grip Monsters” Harjun järjestämään Silarukov Revolving Handle & Pinch Grip Block Record Breakers kisoihin. Naisten avoimessa RAWpenkkipunnerruksessa, ennen kisapaikalta bussikyytiin lähyöäni saamani silloisen alustavan tiedon mukaan, tulin toiseksi. Ja otevoimakisoissa voitin kummassakin naisten sarjat ja voitin ansaitusti Metal Nutritionin tuotepalkintoja ja vastuskumeja ;-) Tuttuja tuli myös nähtyä ja miusta työn alla olevaan urheiludokumenttielokuvaan saatiin hyvää materiaalia kuvattua. Olen ylpeä että flunssaoireista huolimatta meni noin hyvin noissa kisoissa. Ei parane valittaa :-)

Velitiedejuttuja ;)
Mä muuten aloitan aina tangolla. Ihan kuten penkin ja kyykynkin.

Noin muuten tähän keskusteluun liittyen, niin mä tein treeniurani alkupuolella usean vuoden ajan juuri niin kuin useimmat, eli lämmittelin ihan liian vähän ja ensimmäinen paino penkissä oli 60kg. Satasen sarjapainolla saattoi käytetyt painot olla 60kg, 80 kg, 100 kg. Jos nyt pääsisin antaan neuvon nuoremmalle itselleni niin sanoisin että lämmittele paremmin ja tee noususarjat fiksusti, niin työsarjatkin kulkee paremmin. Mulle tuo ei ikinä aiheuttanut mitään vammoja mutta niin se menee että paremmin kulkee kun tekee lämmittelyt järkevästi.

Ei salilla mutta kotipeilin ääressä hokasin, että ojentaja erottuu takaposeissa offikunnossakin. Noihin ojentajiin oon henkisesti lyönytkin tulta kuluvana vuonna. Messevää huomata, että kyllä sitä vaan vielä kehittyy, BOOM!

Ilahduttaa jo etukäteen: kahden viikon kurkkutauti lusittu ja pääsee takaisin rikkomaan itseään.

Alkaa taas salikomediaa-ketju täyttymään.

Eilinen "treeni" oli ihan fiasko ja päätin kokeilla tänään uudestaan ja kas kummaa; hyvin kulki ja hyvä pumppi. Sain jopa nukuttua hurjat ___10____tuntia joten silläkin oli varmasti osuutensa asiaan.
Loppuun vielä fysioterapiahässäkät ja sit kotio syömään. Ja treeni meni viel tosiaan sen verran hyvin perille että vieläkin kädet vapisee :D

Treenasin tännään hyvässä seurassa vähän päälle kolme tuntia. Nauru raikasi ja hiki virtasi. Mavessa nousi 150 kg aikas kevyesti. Kyykyssä 170 kg kulki kolmosena. Oli kiva, että noinkin hyvin kulki treenit kisaviikonlopun jälkeen. Ja ilahduttihan sekin kun immeiset onnittelivat WPC:n Sm-kisojen voitokkaasta suorituksestani naisten avoimessa rawpenkkauksessa. Vaikka pakko myöntää, että jotenkin tuntuu toi voitto hassulta ja vähän nolottaa jotenkin kun ihmiset niin onnittelee. Kivempi jotenkin oli saada onnitteluita Gripmonsters tjsp -otevoimakisojen voitosta. Mutta joka tapauksessa kiva, kun ihmiset hymyili ystävällisesti ja rupatteli iloisesti salilla. Ja frendin kanssa oli tosiaan leppoisaa treenata hyvää musiikkia salin stereoilla kuunnellen :-)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom