Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tunsin itteni melkein vahvaks :D penkis 4x3x50 ja päälle 10x40 solttupenkkinä. Kuukaus sit litistyin 42,5 alle joten kehitystä ropisee. Pikkutytön painojaha nää pikkutytöllekin on, mut suunta on ylöspäin :)

MissFitless, kaikki me ollaan joskus noilla pikkutyttöjen painoilla aloteltu ja voin kertoa myös sen että nään omalla salilla monta vuotta siellä ravanneita gimmoja jotka ei edelleenkään saa tankoon kun ne 2,5kilon kiekot päihin. Että sulla on kyllä tosi hyvä suunta kehityksen suhteen! Keep up the good work! :)

Okei, olen mies ja painot on säälittävät, mutta silti..

Tänään vihdoin penkissä 100kg. Siis tämä on ollut jokin maaginen fucking probleema jo muutaman vuoden. Pari vuotta sitten yritin ykköstä, ja 80kg sain nousemaan. Olkapään kanssa ollut ongelmia silloin tällöin ja tämän kuluneen parin vuoden aikana maksimi oli vain 85kg. Tuo ennätys tuli vaivalloisesti ylös, ja myöhemmin testatessa jäi useimmiten rinnalle jo työntövaiheessa.
Luettiin pakkisketjuja, kiroiltiin, haettiin vertaistukea ja ei se mihinkään se tulos noussut. Sitten päätin unohtaa tankopenkin kokonaan. Kuukausien ajan olen vääntänyt käsipainoilla penkkiä, vinopenkkiä ja tehnyt muita rinnan ja ojentajien apuliikkeitä.
Eilen illalla sain sitten päähänpiston, että salilla 100kg penkissä testaukseen. Ei muuta kuin aamusalille, pyörittelyä yms, sitten tankoon 20kg levyt päihin ja lämmöt. Sitten 10kg lisää päihin ja meni kuin vettä. Sitten tangon päihin 5kg:lla nostoja kunnes 100kg kasassa ja työntö. Katsos perkele, meni kuin vettä. Tuon enempää en hämmästykseltäni uskaltanut kokeilla, mutta sellainen fiilis jäi että 110kg olisi varmaan ihan mahdollinen.
Eli monessa keskustelussa kun sanotaan, että unohda se tankopenkki ja keskity muihin rintaa ja ojentajaa kehittäviin liikkeisiin, niin tässä se tulos nyt on. Nyt vielä innostaa se, että mave ykkönen on 160kg, kyykky on 150kg, ja penkki 100kg. Penkkiykkösen nosto sai heti tuon ykkösketjun näyttämään astetta paremmalta. :)

Tänään vihdoin penkissä 100kg. Siis tämä on ollut jokin maaginen fucking probleema jo muutaman vuoden. Pari vuotta sitten yritin ykköstä, ja 80kg sain nousemaan. Olkapään kanssa ollut ongelmia silloin tällöin ja tämän kuluneen parin vuoden aikana maksimi oli vain 85kg. Tuo ennätys tuli vaivalloisesti ylös, ja myöhemmin testatessa jäi useimmiten rinnalle jo työntövaiheessa.
Luettiin pakkisketjuja, kiroiltiin, haettiin vertaistukea ja ei se mihinkään se tulos noussut. Sitten päätin unohtaa tankopenkin kokonaan. Kuukausien ajan olen vääntänyt käsipainoilla penkkiä, vinopenkkiä ja tehnyt muita rinnan ja ojentajien apuliikkeitä.
Eilen illalla sain sitten päähänpiston, että salilla 100kg penkissä testaukseen. Ei muuta kuin aamusalille, pyörittelyä yms, sitten tankoon 20kg levyt päihin ja lämmöt. Sitten 10kg lisää päihin ja meni kuin vettä. Sitten tangon päihin 5kg:lla nostoja kunnes 100kg kasassa ja työntö. Katsos perkele, meni kuin vettä. Tuon enempää en hämmästykseltäni uskaltanut kokeilla, mutta sellainen fiilis jäi että 110kg olisi varmaan ihan mahdollinen.
Eli monessa keskustelussa kun sanotaan, että unohda se tankopenkki ja keskity muihin rintaa ja ojentajaa kehittäviin liikkeisiin, niin tässä se tulos nyt on. Nyt vielä innostaa se, että mave ykkönen on 160kg, kyykky on 150kg, ja penkki 100kg. Penkkiykkösen nosto sai heti tuon ykkösketjun näyttämään astetta paremmalta. :)
Penkkaat satkun mutta heität suoraan 60kg tankoon? Kannattaa hieman kuitenkin keskittyä tuohon lämmittelyyn :D

Tänään vihdoin penkissä 100kg. Siis tämä on ollut jokin maaginen fucking probleema jo muutaman vuoden.
Mulla oli kanssa joku psyykkinen raja toi satanen. Ensin kehitys jumittui 97,5:n, joka oli kevyttä, mutta satanen ei vaan noussut. Kun sitten vihdoin sain sen ylös, innostuinkin pudottamaan omaa massaani ja projektin lopuksi 15kg kevyempänä ei se enää noussutkaan. Vasta oikeastaan vuosi sitten sain satasen nousemaan luotettavasti, puoli vuotta sitten sain 2x100 ja nyt pari viikkoa sitten 5x100.

Hidasta on kyllä kehitys.

Ja Nyybin kommenttiin: Omien havaintojen mukaan tuo on normi. Suurin osa tuntuu penkissä vetävän sarjat 60, 70, 3x80. Tuntuu tyhmältä tuommoisen vieressä aloittaa 40 kilolla.

Ja Nyybin kommenttiin: Omien havaintojen mukaan tuo on normi. Suurin osa tuntuu penkissä vetävän sarjat 60, 70, 3x80. Tuntuu tyhmältä tuommoisen vieressä aloittaa 40 kilolla.

Normi ei tarkoita että olisi mitenkään hyvä tai järkevä ratkaisu. Tuohan on prosentuaalisesti sama kun 300:n vetäjä aloittaisi 180:lla.

Itse jos hutaisisin lämpät pelkillä 60%,70%,80% ja siitä 100% niin melko varmasti irtoaisi vasta noin 85-90% tehot oikeasta maksimista.

Juu, en sanonutkaan, että järkevää olisi, mutta tuota vaan valtaosa miehistä tuntuu tekevän. Siitä kun aloittelija ottaa mallia, niin samalla tiellä ollaan. Siitä ehkä koko ilmiö johtuukin

Kannattaa tosissaan keskittyä siihen lämmittelyyn. Itse yleenä aloitan pelkällä tangolla ja siitä kahdenkympin nousuilla sarjapainoihin. Sarjapainot tällä hetkellä 130-140 kg ja silti en lämmittelyissä heitä heti 60 kg vaan 20,40,60 jne.

Itse lämppäilen yleensä joko 20, 40, 60, 80, 90-100, 110 tai 20, 50 (x2), 80, 90, 100, 110. Kyykyssäkin otan välillä 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140 :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Penkkaat satkun mutta heität suoraan 60kg tankoon? Kannattaa hieman kuitenkin keskittyä tuohon lämmittelyyn :D

Mamma mia. Artikulaationi ei ole pakkotoisto-tasoa. Jätin kattavasta illan-aamun välisestä spektaakkelista mainitsematta, että kävin aamulla kakalla. Ja, että tein lihaslämmittelyn rinnalle, ojentajille sekä pienelle neulan leveällä selälleni hyvissä ajoin ennen 60kg:n maksimaalista rutistusta. Tuo tekstissä ollut yms. sisältäisi tuon kaiken, mutta kirjoituslaiskuus pääsi yllättämään.

On toi nyt selvästi parempi kuin kaveri jonka kanssa salilla olin niin 100kg maksimi ja alottaa penkkaamisen heittämällä samantien 80kg tankoon ja ottaa sillä kovan vitosen. Vähän tais keppiä pyöritellä ennen sitä :D

Frendit ja se kun painot liikkuivat mukavan kevyesti.

Maahanmuuttajataustainen henkilö tarjosi treenin jälkeen pukuhuoneessa pienen suklaapatukan. Kiitin tietenkin ja hymyilin. Mukava saada näitä positiivisia maahanmuuttajakokemuksia myös ettei vaivu aivan synkkyyteen uutisia lukiessa.

Aikoinaan 100kg maksimilla lämmittelin 20kgx10, 50kgx10, 65kgx8 ja sit alotin työsarjat 80kg.. Sen jälkeen kävin leskisen jarilla ottamassa muutaman pt-tunnin niin sen jälkeen oon lämmitelly rauhallisemmin 20kg korotuksilla ylöspäin.. 100kg jos oon ottanu nelosen niin silloin oon kyllä ottanu 80kg x 6 jälkeen vielä 90 kilolla jonkun kevyen kolmosen. Paljon paremmalta on tuntunut kun malttaa vain rauhassa ottaa lämmöt ja suorituskykykin aivan toista luokkaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom