Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihmisen fysiologiakin kyllä kiinnostaa eli lääkistäkään en kyllä mahdottomaksi kokisi jos vain jaksaisi ne pääsykokeet kahlata läpi. Eikös tuolla lääkiksessä vähintään se 5 vuotta joudu istua?
Joo, kyllähän intohimoisista naistutkijoista (siis ei naistutkijat vaan naistutkimusta opiskelevat) on varmaan helvetillistä kysyntää työmarkkinoilla.
Nooh, ainakin Siwan kassalla.
Viimeisin esimerkki on, kun emäntä aloitti informaatikon opinnot. Hän on fiksuna ihmisenä valinnut pääasiassa semmoisia kursseja, joiden arvioi auttavan työllistymisessä mahd. hyvin. Noin 5-8-v nuoremmat tutorit, oppilasohjaajat, ovat sitten ihmeissään kyselleet, että "Kiinnostaako sua tommonen?". Vissiin itse ovat täyttäneet opinto-ohjelmansa justiin jollain kulttuuriantropologialla ja kirjallisuustieteellä (= luetaan läjittäin kirjoja ja "analysoidaan" niitä = täyttä pseudotiedettä, koska taiteessa eli myös kirjallisuudessa on kyse tunne-elämyksistä, ei rationaalisesta ja eksaktista tieteestä) ja ihmettelevät sitten, miten joku voi valita niinkin paljon kylmiä hieman teknopainotteisia kursseja. (täydentäköön rakas Gillyanne itse em., jos täysin pieleen asian selostin)
Indica komppaa noita kiinnostavuus/hyöty puheita.
Ei musta koskaa esim. työnteko voita biitsil oloa, matkailua, salilla käyntiä, autoja, tai tyttöjä ja heihin tutustumista
mutta jotta elämässään voi tehdä kivaakin täytyy saada pelimerkkejä, toisinsanoen nappulaa..
ei paljoa työttömyysperuspäivärahoilla tai puhelinmyyjän 4 euron tuntipalkoilla käydä Durbanissa surffaamassa ja katselemassa paikallisia buurichicksejä.
jos haluaa toteuttaa itseään täytyy tehdäkin jotain, useimmat ammatit ovat musta aika yhdentekevää duunia, mutta kannattaa maksimoida mahdollisuudet pärjätä että voi sitten elääkin..
itse opiskelen liiketaloutta englanniksi ( aika huono valinta) mutta kielitaito kyllä on kohentunut aivan valtavasti, parhaillaan olen vaihtarina alankomaissa ja palattuani haen kauppakorkeaan tarvittaessa niin monta kertaa että pääsen.. koska haluan saada myös pelimerkkejä, bisnes ei superkamalasti kiinnosta, mutta kiinnostaa se ammattialoista selkeästi eniten, ellei nyt autoalaa lasketamukaan, paitti onhan sekin bisnestä
Kyllä, Todentotta aion kyllä vielä KTM paprut saada, lukion KA oli 8.6, mutta kyllä luulen et voisi jopa tuolla oppimiskyvyllä pääsykokeisiin erittäin pitkäjänteisellä ja huolellisella valmistelulla päästä sisäänkin.. toivotaan..
mitään yleiskiinnostavaa tieteenalaa ei mulla edes ole, kuhan työ on sellaista, että sillä on mahdollisuus pärjätä englanninkielisissä maissa..suomeen en tod. oo jäämässä ellei joku suomi-nainen omaa aikeita minun varalle:haart: :haart: no ei tod ihan äkkiä:D ja pakota jäämään sinne..on täällä maailmalla olossa puolensa
Ei tarvitse ihan pelkkää eetä ja ällää olla. Kolme eetä (matska (pitkä), englanti ja reaali) ja c (äikkä) auttoivat minut sisään Kuopioon viimevuonna. Jos luet kunnolla (ja siis tosissaan kunnolla) kokeeseen, se tietenkin ratkaisee. Mutta siis ilman älliäkin saat niitä pisteitä avuksi, ainakin Kuopioon.No, jos puhutaan papereista saatavista pisteistä, niin lääkikseen ei kannata niitä laskea, jos papereissa ei oikeasti ole pelkkää E:tä ja ällää.
nimim. onneksi pääsee pelkällä kokeella
Kun noita pisteitä katto ni huomas kyllä ettei esim Lapin yliopiston sisäänpääsytaso päätä huimaa...Heeh no kauppakorkeakouluun pääsemiseen ei tarvita todellakaan ruudinkeksijän älykkyyttä. Itsellä C:n paperit ja olisin päässyt tänä vuonna Turkuun tai Tampereelle.
Kannattanee huomioida noista kauppakorkeakouluista, että arvostuksessa on huomattavasti "ilmaa" suhteessa niihin valmiuksiin, joita siellä opetetaan työelämää varten. Tämän voi päätellä jo helpoista pääsykokeista.
Kannattanee huomioida noista kauppakorkeakouluista, että arvostuksessa on huomattavasti "ilmaa" suhteessa niihin valmiuksiin, joita siellä opetetaan työelämää varten. Tämän voi päätellä jo helpoista pääsykokeista. Helsingin kauppis tosin osittain poikkeus, mitä olen ymmärtänyt.
Jaa. No, missäs sitä sitten opetetaan hyviä valmiuksia esimerkiksi rahoituksen osalta, joka omasta mielestä on ihan niitä "oikeita työelämän valmiuksia"? Ammattikorkeassako niitä opetetaan? Vai onko tämä nyt taas jokin "mä opiskelen niin vaikeaa ja tärkeää juttua" -kommentti? Eli opiskelet esim. lääkiksessä tai oikiksessa jossain landella ja pidät itseäsi jumalasta seuraavana?
Ite en ole HSE:ssä kuin sivuaineopiskelijana, joten siihen ei kannata vedota vastauksessa.
Höpö höpö. Sillä ei ole juurikaan mitään väliä mistä kauppiksesta olet valmistunut... toisesta koulusta yhtä hyviä valmiuksia esim. taloushallinnon tehtäviin. Ja pääsykokeista ei voi päätellä mitään.
Ei tarvitse ihan pelkkää eetä ja ällää olla. Kolme eetä (matska (pitkä), englanti ja reaali) ja c (äikkä) auttoivat minut sisään Kuopioon viimevuonna. Jos luet kunnolla (ja siis tosissaan kunnolla) kokeeseen, se tietenkin ratkaisee. Mutta siis ilman älliäkin saat niitä pisteitä avuksi, ainakin Kuopioon.
. Poikkeuksena ruotsinkieliset, jotka pääsevät erityiskiintiössä matalammilla pisterajoilla sisään.
Mitä tulee rahoituksen opiskeluun, elät kyllä jossain mikä-mikä-maassa, jos kuvittelet, että kauppakorkeassa opetettavat capm, apt, tai markowizilainen portfolioteoria ovat loistojuttuja todellisuudessa - ja kahden stepin binomipuumalli tai BSM ihan voittamattomia optioiden hinnoittelutyökaluja... hyvää huomenta. Kansallisesti tutalla systiksen opiskelijat ovat aika kovaa porukkaa ja tekullakin on paremmat valmiudet opettaa rahoitusta, kuin esim. turun kauppakorkeakoululla. (tämä tulee toivon mukaan muuttumaan jossain vaiheessa) Matiikkaahan tuon rahotusteorian ymmärtäminen vaatii ja jos kauppiksessa ei opeteta edes integrointia tai taylorin sarjakehitelmiä (jotka ovat aika keskeisiä monissa rahotuksen teorioissa), niin voi tästäkin ehkä jotain päätellä.