Mies hakattiin Pasilan poliisiaseman putkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kesällä näin kun tollasta käytettiin narkkia vastaan. Eipä tehonnu oikein ollenkaan. Pystyssä ei ollu mitään vaikutusta, narkki vaan nauroi koko vehkeelle. Sitten kun se saatiin maahan ja jonkun kymmenen kertaa poliisi puski niskaan tolla niin alkoi rauhottumaan vasta. Ei oikein vakuuttanu meikäläistä tuommoisen teho.

Kyllä toimii narkkiin jos on kunnossa tuo laite. Tolla kaataa sonninkin maahan. Youtubessa on esittely ton tehosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyseessä vaikuttaa olevan puhtaasti rasismiin perustuva pahoinpitely.

Millä perusteella? Meinaatko, että valkoihoisia kohdellaan silkkihansikkain siinä tilanteessa, kun potkit autoja ja munia, puret ja syljet jne.?

Kuinkahan moni suomalainen on saanut portsareilta, vartijoilta ja poliiseilta vähän kuritusta kun on riehunut ja vastustellut kiinniottoa tms... (Olen itsekin todistanut useita tapahtumia)Yleensä kurituksen jälkeen nuollaan haavat ja muistetaan ensikerralla käyttäytyä. Mutta nyt vain kävi niin, että kyseessä oli mamu ja juttu meni nauhalle. Jostain syystä juttu vuotaa vuoden päästä tapahtuneesta lehdelle, nauhat ovat tallella ja jopa pahoinpitelyn jälkeiset kuvat löytyvät vuoden jälkeen. Kuullostaa omituiselle. Vuoden aikana voi kadota ihmisiä ja miljardeja mutta tämä juttu ei kadonnut. Miksi?

No hohho hitto mitä median luomaa paskaa tämäkin taas on.
..

Ottamatta kantaa tähän asiaan sanon ihan offttopickina, että tiedän taustat ainakin kahdelle työtapaturmalle (rakennuksilla sattuneelle onnettomuudelle), jotka on aikoinaan mainittu iltapäivälehdessä. Kummassakin tapauksessa lehtijutussa oli noin 50% täysin väärää tietoa vaikka toimittaja oli saanut käyttöönsä kaikki faktat.

Millä perusteella? Meinaatko, että valkoihoisia kohdellaan silkkihansikkain siinä tilanteessa, kun potkit autoja ja munia, puret ja syljet jne.?

Epäilen tosiaan että tavallisen valkoihoisen Reiskan tapauksessa homma olisi lähtenyt eri suuntaan jo tuossa kun poliisit saapuvat ensimmäistä kertaa paikalle, jolloin putkaan olisi lähtenyt satamavalvoja.

Vaan turha tässä nyt on kunnon lynkkajaisia häiritä, suuri osa porukasta hurraisi vaikka kokki olisi teloitettu niskalaukauksella heti paikan päällä.

Kuinkahan moni suomalainen on saanut portsareilta, vartijoilta ja poliiseilta vähän kuritusta kun on riehunut ja vastustellut kiinniottoa tms... (Olen itsekin todistanut useita tapahtumia)Yleensä kurituksen jälkeen nuollaan haavat ja muistetaan ensikerralla käyttäytyä. Mutta nyt vain kävi niin, että kyseessä oli mamu ja juttu meni nauhalle. Jostain syystä juttu vuotaa vuoden päästä tapahtuneesta lehdelle, nauhat ovat tallella ja jopa pahoinpitelyn jälkeiset kuvat löytyvät vuoden jälkeen. Kuullostaa omituiselle. Vuoden aikana voi kadota ihmisiä ja miljardeja mutta tämä juttu ei kadonnut. Miksi?

Nuohan on täysin irrelevanttia kun kyseessä on virkavallan väärinkäytös.

Sama se, oliko ko. henkilön paikalla karvakäsi, hemmo, mutiainen, vinosilmä, valkonaama, savolainen tai vaikka (lisää nimitys tähän). Ja aivan sama mitä ko. henkilö on tehnyt, aukonut päätään, potkinut munille, tökkinyt silmään, ampunut kuolaa. Kuriin pitää saada, mutta turpaan veto on liikaa.

Kummastuttaa kyllä tätä kukkahattujen toiminta tälläkin foorumilla. Kokoajan heitellään "voimailufoorumi" ja "rasismi" -kortteja ja pyritään kaikki argumentit nollaamaan niillä.

Kuvitellaampa vaikka tällänen fiktiivinen tilanne että henkilö A viedään poliisilaitokselle jossa henkilö A rupee riehumaan, huutamaan, sylkemään, käymään poliisin muniin käsiksi eikä tottele poliisin käskyjä, kohta henkilöä A onkin pitämässä kiinni 3-4 poliisi ja vieläkin tässä tilanteessa henkilö A riehuu ja vääntää vastaan mitä pystyy eikä näytä rauhoittumisen merkkejä.. mitä tässä tilanteessa poliisin pitäisi tehdä satuttamatta henkilöä A millään tavalla?

Hei te kaikki järjestyksenpidon ja turvallisuusalojen "ammattilaiset" jotka pidätte "käämien palamista" jonain optiona työssänne! Puhun siis teille joiden mielestä on oikein piestä kiinniottoa vastustava "hankala asiakas" kuvatulla tavalla jos tilanne menee teistä liian hapokkaaksi! Onko teille tullut mieleen että asiakas voi vastustella esim. akuutissa psykoosissa, hypoglykemiassa, neurologisen sairauden yhteydessä, henkisessä shokissa, eli ns. osittain tai täysin syyntakeettomana? Teettekö tällaisissa tapauksissa pikadiagnoosin perstuntumalla, ennen kuin turpakäräjät aletaan? Tietenkin kaikki ovat vaan ihmisiä ja joskus pinna palaa. Asia on vaan niin että toiset meistä ovat parempia ihmisiä kuin toiset, ja jälkimmäiset eivät sovellu poliiseiksi ja vartijoiksi. Pinnan ei tarvitse palaa noin pahasti vaikka tilanne olisi mikä.

.
Yleensä jos runtua annetaan sitä annetaan juuri senv erran että oma turvallisuus taataan, ihan saatanan sama onko raukkaparalla vaikka pirireflojen takia psykoosi tai pääkoppasairaus joka aiheuttaa väkivaltaisuuden. En viittaa niinkään tähän tapaukseen vaan yleisesti.

Viimeksi viime vkl pinna paloi töissä siinä vaiheessa kun olin maassa 4 miehen hyökkäyksen kohteena ja hakattiin tuolilla niskaan. En kysellyt kun ylös ja peliin mukaan pääsin että onko ehkä herralla joku vitun hyvä selitys sille että minua pieksää. Ensi kerralla jos pienemmässä porukassa näen ko. herrat työn ohessa samoissa merkeissä saatan tietenkin vahingossa vielä maassakin jonkun osuman antaa, olen siis varmaan soveltumaton ammattiini.

Ja olisin ollut aivan helvetin kiitollinen jos poliisi olisi ko. venäläisiä herrasmiehiä hakannut putkassa, yöunetkaan ei olisi menneet oikeuslaitoksen mädänneisyyden takia yhtään.

Tuollaisen toiminna pitää olla toki laitonta, ettei sitä tapahdu hirveästi, mutta mielestäni kuuluu ihan asiaan että silloin tällöin hyvällä harkinnalla vähän harjoitetaan oman käden oikeutta. Ja luotan että useimmat poliisissa työskentelevät ovat aika hyvin harkinnaltaan samoilla linjoilla minun kanssani tässä asiassa. Missään m uuss asiassa en poliisien kanssa yleensä samaa mieltä olekaan :)

Minä ihmettelinkin vain tuon asian tulemista julkisuuteen. En hyväksy itsekään tarpeetonta väkivaltaa asiakasta kohtaan. Mutta ymmärrän jos sellaisia tulee... On vain niin vi**umaisia asiakkaita joskus, että ihme etten ole itse vielä hakannut niitä töissä.

Nuohan on täysin irrelevanttia kun kyseessä on virkavallan väärinkäytös.

Sama se, oliko ko. henkilön paikalla karvakäsi, hemmo, mutiainen, vinosilmä, valkonaama, savolainen tai vaikka (lisää nimitys tähän). Ja aivan sama mitä ko. henkilö on tehnyt, aukonut päätään, potkinut munille, tökkinyt silmään, ampunut kuolaa. Kuriin pitää saada, mutta turpaan veto on liikaa.

Täysin samaa mieltä. Portsareista ja vartijoista en niin tiedä (joukkoon mahtuu varmasti vaikka millasta sekopäätä), mutta poliisi on valtion virkamies ja sen mukaista käytöstä voi poliisilta myös vaatia. Poliisilta löytynee muitakin valtuuksia hankalien asiakkaiden varalta kuin turpiin vetäminen.

En jaksa koko ketjua lukea, mutta sen sanon että kyllä ne poliisit suomalaisiakin rikollisia hakkaa.

Täysin samaa mieltä. Portsareista ja vartijoista en niin tiedä (joukkoon mahtuu varmasti vaikka millasta sekopäätä), mutta poliisi on valtion virkamies ja sen mukaista käytöstä voi poliisilta myös vaatia. Poliisilta löytynee muitakin valtuuksia hankalien asiakkaiden varalta kuin turpiin vetäminen.
Laitatko vielä kohdan missä kerrotaan että epäiltynä tai syytettynä olisi poliisi.

Eikös poliisivankilan vartijakin ole valtion virkamies?

No, oli tai ei, niin seula on kyllä tiukempi kuin "tavisvartijoilla" tai pokeilla.

E:
Putka = poliisivankila = poliisi, putkan vartija = poliisi.

Valaiskaa jos olen väärässä?

Omituista päättelyä.

Laitatko vielä kohdan missä kerrotaan että epäiltynä tai syytettynä olisi poliisi.

Syytettynä on 55-vuotias vartija-vahtimestari, joka iski putkaan tuotua miestä nyrkillä päähän toisen vartijan pitäessä uhria kiinni putkan betonilattialla.

Koko tapahtumasarja on tallentunut Pasilan poliisivankilan valvontakameroille. Niistä paljastuu myös, miten poliisit osallistuivat miehen käsittelyyn.

Poliisi ja poliisi. Kuinka monella palaa käpy jos joku räkäsee naamaan? Minä ainakin tempaisisin heti päähän. Ja kun käpy palaa niin ei voi mitään, sitten vastataan oikeudessa tekemisistään. Ihmisiä ne virkamiehetkin on.

Vartija = vartija
Poliisi = Poliisi

Eipä tuosta videosta kauheana näy mitä tapahtuu, asiakas ainakin tuntuu olevan sekavalla tuulella (umpikännissä?) jo eteisessä ja poliisit nyt eivät mitenkään erityisen aggressiivisilta näytä videossa.

Yksi selitysmalli: Asiakas on kännissä hortoillut pitkin katua ja töytöillyt vartijan auton eteen, josta seurauksena vartija on iskenyt liinat kiinni, mahdollisesti osunutkin kaveriin sen verran että ukko on naamallaan kadulla. Asiakas on kännispäissään todennut että "vitun kusipää vartija, koitit ajaa mun päälle" ja hyökinyt asfaltista kimppuun, jolloin vartija on hälyttänyt poliisit paikalle. Loppu onkin videonauhalla, missä juopunut asiakas on poliisiasemalla, oman käsityksensä mukaan syyttömänä, todeten että "mihinkään putkaan ette mua vie" - silmällä kun katson niin videon mukaan kaveri pitää taluttaa putkaan ja pistää vielä väkisin maate. Siinä sitten ukon riehuessa vartija menettää malttinsa ja läimäyttää miestä pari kertaa nekkuun.

Poliiseilla voi ihan sen takia olla kiire saada valokuva miehestä, että naama on valmiiksi ruvella ja epäilevät että saattaa tulla jälkipyykkiä, herran käytöksen perusteella.

Poliisilta ja vartijalta täysin hyväksymätöntä käytöstä. Voiman käytön tulee olla aina porrastettua ja ohjeistettua. Lyöminen nyrkillä ei ole ikinä voimankäyttöä, joka hyväksyttäisiin virkamiehetä.
Asiakas oli tässä tapauksessa jo kuljetettu säilöön, johon olisi voitu jättää ilman lisätoimia.
Toivottovasti ko. virkamies menettää virkansa tuomioistuimessa.

terv. virkamies.

Ja kun käpy palaa niin ei voi mitään, sitten vastataan oikeudessa tekemisistään. Ihmisiä ne virkamiehetkin on.
Näin. Ja se on aivan oikein. Suomessa tuomitsemisen ja rankaisun hoitaa oikeuslaitos, jossain Somaliassa voinee vartijakin toimia pyövelinä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom