Mies hakattiin Pasilan poliisiaseman putkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Poliisit eivät ole kaiken aikaa putkassa, mutta voisi kuvitella että tällaiseen sikailuun syysllistyneet vartijat esim pidätettäisiin välittömästi tms. Näin ei tainnut käydä?

Minä olen tässä kusilehdistön varassa kuten muutkin, mahdollistahan on että koko video ei ole nähtävillä.

Sama vastaus kuin yllä.

Onko esim Poliisi julkistanut mitään omaa tiedotetta tapahtuneesta? Voisi kuvitella että hommaa on tutkittu sen verran että joku selkeä kuva olisi muodostunut. Kuitenkin sen verran on kyseisenkin laitoksen maine koetuksella tässä.

Käsittääkseni syytetty ei oikein kovin vakuuttavasti ole onnistunut selittämään että miten tällaiset ruumiinvammat syntyivät.

Niin, tuskin ne vartijat ensimmäiseksi sanoivat poliiseille, että nyt me lyötiin siltä silmä mustaksi ja kallo rikki. Ja koko videohan ei tosiaan ole nähtävillä. Miksiköhän ei? Siis oikeasti..?

Oli tuo koko episodi jotenkin poliisi.fi -osoitteessa mainittu.

Ei ole syytetty vakuuttavasti onnistunut mitään vakuuttamaan, ainakaan julkisuuteen asti.

Edit:

Ehkä iltalehdellä on nauha kokonaisuudessaan, eikä vain leikattu pätkä netissä...

Toivottavasti on oikeassa.

Mahdollisesti... Mutta en silti usko, että tuolta äänet on tallessa, joten tuo "kiistely" on täysin toimittajan omaa päättelyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minun on vaikea kuvitella että Pasilan poliisitalossa voidaan kolmen stevarin voimin piestä joku henkihieväriin niin ettei kukaan tiedä muka mitään asiasta. Mites nämä poliisit sitten reagoivat asiaan kun paikalle pääsivät?
Asia on oikeudessa, ja näin ollen esitutkinta on suoritettu. Kertoo sen että joku poliisi on jotenkin reagoinut...

Valaiskaapa joku minua muuten mitkä ovat poliisin valtuudet tehdä ja mitä tuossa tilanteessa? Eikös poliisi saa vääntää käden vaikka sijoiltaan vangilta, jos tarve vaatii?

Olen nimittäin nähnyt tilanteen jossa taksiin oli oksentanut henkilö A. Paikalle viiletti monen monta taksia lisää ja kuskit yrittivät saada asiakasta maksamaan henkilöä A siivous maksua. Jonnin aikaa kului väittelyä ja taksiasiakas A:ta tuli joku sivullinen täysin tuntematon henkilö B "auttamaan". Poliisit saapuivat paikalle ja kyselivät tilannetta kun henkilö B alkoi huutelemaan ja haukkumaan poliiseja. Poliisit sitten joutuivat kellistämään henkilön B maahan ja kun B ei siitä laantunut vaan suusta tuli ärräpäätä ja kusipoliisi yms. tekstiä kuului yhtäkkiä NAKS ja henkilö B itki ja huusi. Poliisit saivat henkilön B rautoihin ja autoon. Samalla henkilö A oli jo maksanut maksunsa taksi kuskille ja taksit sekä A olivat poistumassa paikalta.
Tarinassa ei tolla taksijutulla ollut mitään tekemistä itse asian kanssa.

Eli siis ymmärrykseni (ei vällätättä validi) on, että poliisilla on valtuudet tehdä asioita, millä saavat suojattua parhaiten sekä itse poliisien "asiakas", että sivulliset. Ja nämä asiat saavat sisältää väkivaltaisia menettelyjä. Kellään muulla tässä maassa ei ole samoja oikeuksia normaaliajan menossa (sota tms. on erikseen). <- olenko ihan hakoteillä.

Oho. Menipä offtopiciksi.

Pasilassa olin 1,5kk putkassa. Virolaiset saivat raivarin ja alkoivat potkia ovea. Vartijat kävivät tekemässä lopun sille. Minun mielestäni siinä ei ole mitään kummallista.

Valaiskaapa joku minua muuten mitkä ovat poliisin valtuudet tehdä ja mitä tuossa tilanteessa? ...

Poliisilaki, 1. luku, 27§

Poliisimiehellä on virkatehtävää suorittaessaan oikeus vastarinnan murtamiseksi, henkilön paikalta poistamiseksi, kiinniottamisen toimittamiseksi, vapautensa menettäneen pakenemisen estämiseksi, esteen poistamiseksi taikka välittömästi uhkaavan rikoksen tai muun vaarallisen teon tai tapahtuman estämiseksi käyttää sellaisia tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää puolustettavina.

Voimakeinojen puolustettavuutta arvioitaessa on otettava huomioon tehtävän tärkeys ja kiireellisyys, vastarinnan vaarallisuus, käytettävissä olevat voimavarat sekä muut tilanteen kokonaisarvosteluun vaikuttavat seikat.

Riippuu siis tilanteesta. Voimakeinot pitää olla puolustettuja ja tarpeellisia.

Tässä tapauksessa kun kyseessä ei ole poliisi, mutta kuitenkin tietyin poliisin valtuuksin omaava valtion virkamies on mahdollisesti ylittänyt tuon puolustettavuus/tarpeellisuus kriteerin...? Keittiöjuristin tutkinnolla...

Se on kyllä kumma kun ensin räyhätään ja vastustetaan virkavaltaa kaikin mahdollisin keinoin ja sitten kun saa itse vähän runtua niin itketään uhrin katkeria kyyneliä.

Poliisilaki, 1. luku, 27§

Riippuu siis tilanteesta. Voimakeinot pitää olla puolustettuja ja tarpeellisia.

Tässä tapauksessa kun kyseessä ei ole poliisi, mutta kuitenkin tietyin poliisin valtuuksin omaava valtion virkamies on mahdollisesti ylittänyt tuon puolustettavuus/tarpeellisuus kriteerin...? Keittiöjuristin tutkinnolla...

Tämä on yksi asia ja käytäntö ja todellisuus toinen. :'(

Minun on vaikea kuvitella että Pasilan poliisitalossa voidaan kolmen stevarin voimin piestä joku henkihieväriin niin ettei kukaan tiedä muka mitään asiasta. Mites nämä poliisit sitten reagoivat asiaan kun paikalle pääsivät?

Voisin edelleen kuvitella että vähän vaikea on tietää asiasta välittömästi jos ei itse ole ollut paikalla. Nämä poliisit vissiin, ehkä, kai reagoivat niin että lähtivät ambulanssisetien kanssa saattelemaan tuota sankaria sairaalaan? Vai?

Mies on hakattu puolikuoliaaksi poliisin putkassa ja tämäkin palsta on täynnä ihmisiä jotka tietävät näemmä tasan mitä tapahtui.

Sinä mukaanlukien.

ollaan leipomassa oikein ammattirikollista mugshotteja myöten ja kun ei siihen suostu

Niin, poliisi senkun napsii huvikseen valokuvia jotta keittiömestarista saadaan rosvo ja jotta kaikki saavat nauraa valokuville... vai olisikohan mahdollista että niillä valokuvilla olisi kenties ollut jotain tekemistä mahdollisesti jopa herran itsensä ja kenties jonkun muunkin oikeusturvan kanssa?

Sitten viedään putkaan missä jostain syystä 3 stevaria on taas pieksemässä oikein olan takaa. Mitäs yrittää purra kun naama on murjottu mustikkapiirakaksi.

Tarkasta lööppilehtifaktat (tm) ennen kuin lietsot taas jotain olematonta. Ei mennyt lehtitietojen mukaan ihan noin.

porukka alkaa selitellä täällä omia versioitaan tapahtumista ilman että on yhtään sen enempää hajua mitä on tapahtunut.

You too.

Jos homma ei mennyt alkuunkaan kuten lehdissä on uutisoitu, niin miksi syytetyt tahot eivät ole sitten kovaan ääneen väitteitä kumoamassa?

Ainoa syytetty kiistää syyllistyneensä rikokseen.

Pitäisikö esim minun alistua siihen, että jos en jonkun hämärän autoepisodin jälkeen (jossa olen saanut kaiken päälle turpiini) suostu poliisin kuvattavaksi kuin kunnon taparikollinen, niin olen tilannut vuosisadan turpasaunat?

Sinun pitäisi vain alistua siihen että teet niin kuin käsketään. Jos joku toimenpide on selvästi väärä tai lainvastainen, teet rikosilmoituksen tai kantelet eduskunnan oikeusasiamiehelle jälkikäteen. Yhteistyöhalukkuus lienee suoraan verrannollinen käytettyjen voimakeinojen ja mahdollisten ylilyöntien määrään. Normaalilla logiikalla tätä ei tietenkään voinut päätellä itse.

Tässä on nyt kovat rajavedot menossa mitä saa tai ei saa tehdä. Poliisithan voi sut kuvata jos ne haluaa, mutta jos sua ei mallinhommat kiinnosta, niin sit sun pitää olla valmis ottamaan pataan ja taistella vastaan. Ei ne silloin sua kuvaa. Mitä vanginvartijoihin tulee, niin nekin tekee työnsä ja mm. riisuttaa lomilta palatessa ja kollaa hanurin. Sama pätee tässä, tappelemalla selviää, mutta sitten ollaan eristyksessä...

Ei kyllä tommonen voimankäyttö ole mitenkään perusteltavaa. Lisäksi vartija väittää vammojen tulleen kun mies laitettiin kyljelleen:D

Ei kyllä tommonen voimankäyttö ole mitenkään perusteltavaa. Lisäksi vartija väittää vammojen tulleen kun mies laitettiin kyljelleen:D

Ihmisenhän voi laittaa kyljelleen monella eri tavalla hyvällä tai pahalla... pahalla tavalla naama muuttuu mustikkapiiraaksi kun riittävästi vastaan pyristelee :D

Rikolliset ja muut itse aiheutetut päihtymistilan omaavat henkilöt saavat käyttää silmitöntä voimaa ja väkivaltaa, mutta heitä taltuttavat virkamiehet saavat korkeintaan estää lisävahinkojen syntymisen vesipyssyillä ja patalapuilla?

Ketään ei ilman syytä yleensä putkaan laiteta (?) ja uskon, että tuo mutku on omalla provoamisella halunnut ottaa nenän perseeseen itseltään.

Jahas, on taas hulvattomin pakkisthreadi vähään aikaan. On toki yleisesti tiedossa että pakkisen jengi on lähes estotta portsarien, vartijoiden ja polisiien ym. puolella tilanteesta riippumatta mutta pistää kyllä ajattelemaan onko aivosolut kuollut habaa treenaillessa.

Tässäpä vähän kokoelmaa tämän ketjun korkealentoisista hengentuotoksista. Ja turha tulla itkemään että:"On muuten täysin niinku pois asiayhteydestä noi lauseet!". Voi sentään, sanottu mitä sanottu ja vaikka seuraava lause olisi tyyliä:"Mutta siis periaatteessa virkavallan ei pitäisi toimia noin", kertoo kommentit kyllä yleisestä ajatusmaailmasta. Myös mielikuvitus on laukannut hyvin keksiessä omia skenaarioita.

Virallinen pakkisfiltteri voisi olla seuraavanlainen:

turpaanpistäminen on ihan ok, lisää oikeuksia poliisille, kaikki väkivallan vastustaminen on kukkahattuilua, ulkomaalaiset on vajaita, ihan oikeaa menoa...pamppu heilumaan vaan, kaikki pahoinpidellyt ovat ansainneet kohtelunsa (tai pikemminkin päässeet liian vähällä), ei poliisi mitään väärää ole tehnyt, turha vastustellaa jne.

En itsekään ole mikään maahanmuuttajien fanit ry:n puheenjohtaja mutta homma on simppeli (ja mitä väliä oliko mamu vai suomalainen juntti). Poliisi (ihan yks ja sama oliko pahoinpitelijä poliisi, vartija vai mielisairaalan vessansiivoja, pahoinpitely tapahtui poliisiasemalla, poliisin putkassa ja poliisin valvontakameroiden alla ja se riittää) mokas pahanpäiväisesti, on se kumma jos asiaa ei saada hoidettua ilman että hakataan asiakas sairaalakuntoon porukalla.

Ja sitten kokoelma onelinereita...

-Todennäköisesti hirveä huuto ollut päällä + siihen vielä mä tapan teidät uhkaukset päälle. Suomalainen olisi todennäköisesti antanut suosiolla antanut ottaa kuvan, nukkunut kännin pois ja hipsinyt aamulla himaan kokemusta rikkaampana. Voi hiekkaneekeri parkaa

-Kannattaa miettiä laittaako vastaan vai ei? Ja herää tosiaan kysymys miksi ei suostunut valokuvattavaksi. Miksi aina pitää inttää vastaan joka asiassa ja sitten itketään kun tuli nokkaan...

-Samalla näen sieluni silmin kun tuo on vängänyt hanttiin ja ollut yhteistyökyvytön.

-Jepjep kyllähän keijo näyttäis olevan ihan perus "hankala-asiakas"

-Eipäsjuupas minulla on oikeusblaablaa.

-Yhyy vastustin virkavaltaa purin potkin ja riehuin. Yhyy.

-kuulostaa aina välillä hyvältä kuulla, että eivät ole päässeet hyppimään maahanmuuttajat nenille.

-Eli todennäköistä nyt on se, että 46-vuotias keittiömestari potki satamavahdin autoa, ilmeisesti koska ei ollut muutakaan tekemistä, ja loukkasi samalla jalkansa.

-Siinä kun tarkastus tehdään väkisin niin varmasti homma menee pahan näköiseksi painiksi taviksen silmän.

-Nämä sällit eivät ymmärrä, että saavat ihan omalla käytöksellään ansionsa mukaan.

-En jaksa uskoa, että poliisit ja POLIISIvartijat huvikseen vetää ketään pataan.

-Tekstin perusteella vaikuttaa todella pahemmalta kuin mitä videolla lopulta näyttää.

-Elokuvista tuttu "pidätetty löi päänsä kaatuessaan pidätyksen yhteydessä" voi joskus todellisuudessa pitää oikeasti paikkaansa, kun työskennellään esim. humaltuneiden kanssa.

-Tuon videon perusteella kiinniotettu ei suostu yhteistyöhön poliisin kanssa. Yrittää vain selittää omaa juttuaan välittämättä poliisin kehoituksista tai käskyistä, jolloin poliisi siirtyy käyttämään tarvittavia voimakeinoja tavoitteen saavuttamiseksi….Kiinniotettu tekee voimakasta vastarintaa ja kenties onnistuu satuttamaan poliisivartijaa, jolta palaa käämit ja tilanne menee yli. Minun mielestä aivan itseaiheutettu tilanne.

-Missäköhän kohtaa kaveri oksensi verta???? Tietenkin jos huulet aukeaa niin kuin ne tuollaisessa rytäkässä ensimmäisenä tekee niin sylkiessä tulee verta…Hommaa on yritetty taas dramatisoida parhaan mukaan. Katsoin videon ja ei se mun silmissä mitenkään ihmeelliseltä näyttänyt…

-Se nyt vaan on niin, että kun tapaukseen liittyy värillinen naapuri niin olet automaattisesti rasisti mikäli olet sitä mieltä, että väkivaltainen häirikkö ei ole uhri.

-Olipas taas yllättävä selitys sille, miksi kyseinen väsynyt kotimatkalla ollut kokkiherrasmies kerta toisensa jälkeen onnistuu hankkimaan itselleen ongelmia. Sääli, että hyvää työtä tekevät poliisit joutuvat oikeuden eteen. (Toimit. huom: Oikea helmi, Ironlife kunnostautuu kommenteissaan, toivottavasti hän tulee samaa yhtä ammattitaitoista kohtelua)

-Saisivat vaan enemmän pamputtaa, nousisi ehkä sitä kautta nilkkien toleranssi rötöstellä.

-Tummilla kavereilla se raivo ei ole niin kamalan syvällä muutenkaan. Vaikka kuinka vituttaa niin kannattaisi olla riehumatta. Sen muistaa nyt keittiömestarikin.

-Herää kysymys, miksi vitussa noita nauhoja ei ole yleisen hyvän vuoksi tuhottu?... tommoinen mediassa mässäily on huonompi juttu poliisivoimille. Tosin voi tuo kääntyä paremminkin päin toimien pelotteena. Kaikki vitun runkkarit ja apinat eivät uskalla pistää hanttiin kun on pelote kunnon jalla jallasta.

-ja jos joskus jotain pientä sattuu niin menee varmasti oikeaan osoitteeseen.

-Tuntuu siltä että täällä kaikki maailmankatsomukseltaan avoimet ovat sitä mieltä, että kaikki nistit, spurgut, avohoidossa olevat, ählyt, somalit ja muuten vaan häiriintyneet saavat käydä muiden ihmisten kimppuun ja vielä sellaisten jotka suorittavat vain työtään ansaitakseen elantonsa(mm. poliisi, portsarit, ambulanssikuskit yms). Ilman että heitä siitä hyvästä kaltoin kohdeltaisiin
Miksi pitäisi hyysätä paskiaista ketä yrittää vahingoittaa tahallaan toista ihmistä, miksi juuri häntä pitäisi kohdella silkkihansikkain. Miksi juuri häntä pitää ymmärtää??? Vitut sanon minä! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. (Toim. huom.: Elikkä nimimerkki 200kg:n mielestä ulkomaalainen on häiriintynyt sen perusteella että on ulkomaalainen. Suosittelen myös tutustumaan kieliopin alkeisiin.)

-Jos joku olisi tuota miestä nakkikiskan jonossa hieman opettanut tavoille tuolaisen käyttäytymisen jälkeen, niin ei varmaankaan kukaan täällä olisi voivotellut tapahtumaa.

-Yleensä kurituksen jälkeen nuollaan haavat ja muistetaan ensikerralla käyttäytyä. Mutta nyt vain kävi niin, että kyseessä oli mamu ja juttu meni nauhalle

-Kummastuttaa kyllä tätä kukkahattujen toiminta tälläkin foorumilla. Kokoajan heitellään "voimailufoorumi" ja "rasismi" -kortteja ja pyritään kaikki argumentit nollaamaan niillä.

-Eipä tuosta videosta kauheana näy mitä tapahtuu, asiakas ainakin tuntuu olevan sekavalla tuulella (umpikännissä?) jo eteisessä ja poliisit nyt eivät mitenkään erityisen aggressiivisilta näytä

-Yksi selitysmalli: Asiakas on kännissä hortoillut pitkin katua ja töytöillyt vartijan auton eteen, josta seurauksena vartija on iskenyt liinat kiinni, mahdollisesti osunutkin kaveriin sen verran että ukko on naamallaan kadulla. Asiakas on kännispäissään todennut että "vitun kusipää vartija, koitit ajaa mun päälle" ja hyökinyt asfaltista kimppuun, jolloin vartija on hälyttänyt poliisit paikalle. Loppu onkin videonauhalla, missä juopunut asiakas on poliisiasemalla, oman käsityksensä mukaan syyttömänä, todeten että "mihinkään putkaan ette mua vie" - silmällä kun katson niin videon mukaan kaveri pitää taluttaa putkaan ja pistää vielä väkisin maate. Siinä sitten ukon riehuessa vartija menettää malttinsa ja läimäyttää miestä pari kertaa nekkuun.

-Poliiseilla voi ihan sen takia olla kiire saada valokuva miehestä, että naama on valmiiksi ruvella ja epäilevät että saattaa tulla jälkipyykkiä, herran käytöksen perusteella. (Toim. kommentti: Mielikuvitus laukkaa, kannattaisi harkita fantasiakirjailijan uraa)

-Mielestäni virkavallalla saisi olla kovemmat oikeudet tällaisten kusipäiden taltuttamiseen

-Mitä poliisi teki väärin tai mitä poliisin olisi pitänyt tehdä toisin?

Mistä sitä edes tietää mitä vammoja tolle on tullut ennen poliisin hoiviin joutumista kun ei se suostunut edes kuvattavaksi. Jälkeenpäin näköjään valokuvahommat kiinnosti sitten enemmänkin. Jutut on sitä luokkaa, että uskon on oltava vahva jos ne kykenee lähes totena ottamaan.

Joku taikinanaama oli tota jätkää murjonut kumminkin jo ennen satamavalvojaan törmäämistä. Äkäistyksissään herra menee sitten monottamaan satamavalvojan autoa jonka jälkeen tulee lisää turpaan. Poliisiasemalla ei sitten halua vammoista otettavan kuvia kun alkaa hävettämään aikaisemmat löylyt. Tämä on yhtä todennäköinen tapahtumien kulku kuin toi Iltalehdessä esitetty.

Jahas, on taas hulvattomin pakkisthreadi vähään aikaan. On toki yleisesti tiedossa että pakkisen jengi on lähes estotta portsarien, vartijoiden ja polisiien ym. puolella tilanteesta riippumatta mutta pistää kyllä ajattelemaan onko aivosolut kuollut habaa treenaillessa.

Tässäpä vähän kokoelmaa tämän ketjun korkealentoisista hengentuotoksista. Ja turha tulla itkemään että:"On muuten täysin niinku pois asiayhteydestä noi lauseet!". Voi sentään, sanottu mitä sanottu ja vaikka seuraava lause olisi tyyliä:"Mutta siis periaatteessa virkavallan ei pitäisi toimia noin", kertoo kommentit kyllä yleisestä ajatusmaailmasta. Myös mielikuvitus on laukannut hyvin keksiessä omia skenaarioita.

Virallinen pakkisfiltteri voisi olla seuraavanlainen:

turpaanpistäminen on ihan ok, lisää oikeuksia poliisille, kaikki väkivallan vastustaminen on kukkahattuilua, ulkomaalaiset on vajaita, ihan oikeaa menoa...pamppu heilumaan vaan, kaikki pahoinpidellyt ovat ansainneet kohtelunsa (tai pikemminkin päässeet liian vähällä), ei poliisi mitään väärää ole tehnyt, turha vastustellaa jne.

En itsekään ole mikään maahanmuuttajien fanit ry:n puheenjohtaja mutta homma on simppeli (ja mitä väliä oliko mamu vai suomalainen juntti). Poliisi (ihan yks ja sama oliko pahoinpitelijä poliisi, vartija vai mielisairaalan vessansiivoja, pahoinpitely tapahtui poliisiasemalla, poliisin putkassa ja poliisin valvontakameroiden alla ja se riittää) mokas pahanpäiväisesti, on se kumma jos asiaa ei saada hoidettua ilman että hakataan asiakas sairaalakuntoon porukalla.

-Todennäköisesti hirveä huuto ollut päällä + siihen vielä mä tapan teidät uhkaukset päälle. Suomalainen olisi todennäköisesti antanut suosiolla antanut ottaa kuvan, nukkunut kännin pois ja hipsinyt aamulla himaan kokemusta rikkaampana. Voi hiekkaneekeri parkaa

-Kannattaa miettiä laittaako vastaan vai ei? Ja herää tosiaan kysymys miksi ei suostunut valokuvattavaksi. Miksi aina pitää inttää vastaan joka asiassa ja sitten itketään kun tuli nokkaan...

-Samalla näen sieluni silmin kun tuo on vängänyt hanttiin ja ollut yhteistyökyvytön.

-Jepjep kyllähän keijo näyttäis olevan ihan perus "hankala-asiakas"

-Eipäsjuupas minulla on oikeusblaablaa.

-Yhyy vastustin virkavaltaa purin potkin ja riehuin. Yhyy.

-kuulostaa aina välillä hyvältä kuulla, että eivät ole päässeet hyppimään maahanmuuttajat nenille.

-Eli todennäköistä nyt on se, että 46-vuotias keittiömestari potki satamavahdin autoa, ilmeisesti koska ei ollut muutakaan tekemistä, ja loukkasi samalla jalkansa.

-Siinä kun tarkastus tehdään väkisin niin varmasti homma menee pahan näköiseksi painiksi taviksen silmän.

-Nämä sällit eivät ymmärrä, että saavat ihan omalla käytöksellään ansionsa mukaan.

-En jaksa uskoa, että poliisit ja POLIISIvartijat huvikseen vetää ketään pataan.

-Tekstin perusteella vaikuttaa todella pahemmalta kuin mitä videolla lopulta näyttää.

-Elokuvista tuttu "pidätetty löi päänsä kaatuessaan pidätyksen yhteydessä" voi joskus todellisuudessa pitää oikeasti paikkaansa, kun työskennellään esim. humaltuneiden kanssa.

-Tuon videon perusteella kiinniotettu ei suostu yhteistyöhön poliisin kanssa. Yrittää vain selittää omaa juttuaan välittämättä poliisin kehoituksista tai käskyistä, jolloin poliisi siirtyy käyttämään tarvittavia voimakeinoja tavoitteen saavuttamiseksi….Kiinniotettu tekee voimakasta vastarintaa ja kenties onnistuu satuttamaan poliisivartijaa, jolta palaa käämit ja tilanne menee yli. Minun mielestä aivan itseaiheutettu tilanne.

-Missäköhän kohtaa kaveri oksensi verta???? Tietenkin jos huulet aukeaa niin kuin ne tuollaisessa rytäkässä ensimmäisenä tekee niin sylkiessä tulee verta…Hommaa on yritetty taas dramatisoida parhaan mukaan. Katsoin videon ja ei se mun silmissä mitenkään ihmeelliseltä näyttänyt…

-Se nyt vaan on niin, että kun tapaukseen liittyy värillinen naapuri niin olet automaattisesti rasisti mikäli olet sitä mieltä, että väkivaltainen häirikkö ei ole uhri.

-Olipas taas yllättävä selitys sille, miksi kyseinen väsynyt kotimatkalla ollut kokkiherrasmies kerta toisensa jälkeen onnistuu hankkimaan itselleen ongelmia. Sääli, että hyvää työtä tekevät poliisit joutuvat oikeuden eteen. (Toimit. huom: Oikea helmi, Ironlife kunnostautuu kommenteissaan, toivottavasti hän tulee samaa yhtä ammattitaitoista kohtelua)

-Saisivat vaan enemmän pamputtaa, nousisi ehkä sitä kautta nilkkien toleranssi rötöstellä.

-Tummilla kavereilla se raivo ei ole niin kamalan syvällä muutenkaan. Vaikka kuinka vituttaa niin kannattaisi olla riehumatta. Sen muistaa nyt keittiömestarikin.

-Herää kysymys, miksi vitussa noita nauhoja ei ole yleisen hyvän vuoksi tuhottu?... tommoinen mediassa mässäily on huonompi juttu poliisivoimille. Tosin voi tuo kääntyä paremminkin päin toimien pelotteena. Kaikki vitun runkkarit ja apinat eivät uskalla pistää hanttiin kun on pelote kunnon jalla jallasta.

-ja jos joskus jotain pientä sattuu niin menee varmasti oikeaan osoitteeseen.

-Tuntuu siltä että täällä kaikki maailmankatsomukseltaan avoimet ovat sitä mieltä, että kaikki nistit, spurgut, avohoidossa olevat, ählyt, somalit ja muuten vaan häiriintyneet saavat käydä muiden ihmisten kimppuun ja vielä sellaisten jotka suorittavat vain työtään ansaitakseen elantonsa(mm. poliisi, portsarit, ambulanssikuskit yms). Ilman että heitä siitä hyvästä kaltoin kohdeltaisiin
Miksi pitäisi hyysätä paskiaista ketä yrittää vahingoittaa tahallaan toista ihmistä, miksi juuri häntä pitäisi kohdella silkkihansikkain. Miksi juuri häntä pitää ymmärtää??? Vitut sanon minä! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. (Toim. huom.: Elikkä nimimerkki 200kg:n mielestä ulkomaalainen on häiriintynyt sen perusteella että on ulkomaalainen. Suosittelen myös tutustumaan kieliopin alkeisiin.)

-Jos joku olisi tuota miestä nakkikiskan jonossa hieman opettanut tavoille tuolaisen käyttäytymisen jälkeen, niin ei varmaankaan kukaan täällä olisi voivotellut tapahtumaa.

-Yleensä kurituksen jälkeen nuollaan haavat ja muistetaan ensikerralla käyttäytyä. Mutta nyt vain kävi niin, että kyseessä oli mamu ja juttu meni nauhalle

-Kummastuttaa kyllä tätä kukkahattujen toiminta tälläkin foorumilla. Kokoajan heitellään "voimailufoorumi" ja "rasismi" -kortteja ja pyritään kaikki argumentit nollaamaan niillä.

-Eipä tuosta videosta kauheana näy mitä tapahtuu, asiakas ainakin tuntuu olevan sekavalla tuulella (umpikännissä?) jo eteisessä ja poliisit nyt eivät mitenkään erityisen aggressiivisilta näytä

-Yksi selitysmalli: Asiakas on kännissä hortoillut pitkin katua ja töytöillyt vartijan auton eteen, josta seurauksena vartija on iskenyt liinat kiinni, mahdollisesti osunutkin kaveriin sen verran että ukko on naamallaan kadulla. Asiakas on kännispäissään todennut että "vitun kusipää vartija, koitit ajaa mun päälle" ja hyökinyt asfaltista kimppuun, jolloin vartija on hälyttänyt poliisit paikalle. Loppu onkin videonauhalla, missä juopunut asiakas on poliisiasemalla, oman käsityksensä mukaan syyttömänä, todeten että "mihinkään putkaan ette mua vie" - silmällä kun katson niin videon mukaan kaveri pitää taluttaa putkaan ja pistää vielä väkisin maate. Siinä sitten ukon riehuessa vartija menettää malttinsa ja läimäyttää miestä pari kertaa nekkuun.

-Poliiseilla voi ihan sen takia olla kiire saada valokuva miehestä, että naama on valmiiksi ruvella ja epäilevät että saattaa tulla jälkipyykkiä, herran käytöksen perusteella. (Toim. kommentti: Mielikuvitus laukkaa, kannattaisi harkita fantasiakirjailijan uraa)

-Mielestäni virkavallalla saisi olla kovemmat oikeudet tällaisten kusipäiden taltuttamiseen

-Mitä poliisi teki väärin tai mitä poliisin olisi pitänyt tehdä toisin?

Mee nukkumaan:zzzz:

Ja kuinka moni muuten on edes lukenut kaikkia sivuja. On se hyvä, että joku osaa yhdistää nämä kaikki "parhaat" lauseet samaan viestiin samalla tavalla kuin iltalehti tekee yleensä. :jahas:

Itse kirjoitan miltä tuntuu, lähes ajattelematta välillä. Ja osaan myös muiden kirjoitukset ajatella kirjoitettavan samalla mentaliteetillä. Miksei kukaan ajattele niitä lyhyitä ja "hölmön kuuloisia" lauseita pidempään...

Voisin edelleen kuvitella että vähän vaikea on tietää asiasta välittömästi jos ei itse ole ollut paikalla. Nämä poliisit vissiin, ehkä, kai reagoivat niin että lähtivät ambulanssisetien kanssa saattelemaan tuota sankaria sairaalaan? Vai?

Eli on tosi vaikeaa päätellä että mitä on tapahtunut kun astuu selliin jossa on 3 vartijaa ja puolikuoliaaksi hakattu mies joka makaa lätäkössä omaa vertaan?

Sinä mukaanlukien.

Niin minä tässä yritän hahmotella tapahtunutta lehtitietojen perusteella kun parempaakaan ei ole saatavilla. Tarkoitin tässä sitä että täällä on jo aivan uskomattomia tarinoita siitä mitä tässä koko hommassa "luultavasti tapahtui".

Niin, poliisi senkun napsii huvikseen valokuvia jotta keittiömestarista saadaan rosvo ja jotta kaikki saavat nauraa valokuville... vai olisikohan mahdollista että niillä valokuvilla olisi kenties ollut jotain tekemistä mahdollisesti jopa herran itsensä ja kenties jonkun muunkin oikeusturvan kanssa?

En kyseenalaista näiden kuvien välitöntä tarvetta yms, vaan sen että ei varmaan liene asianmukaista hakata ketään sen vuoksi ettei suostu kuvattavaksi.

Ainoa syytetty kiistää syyllistyneensä rikokseen.

Epäilemättä kiistääkin, mitään järkevää ei hänen taholtaan ole kuitenkaan kuultu siitä, miten uhri joutui sellaiseen kuntoon.

Sinun pitäisi vain alistua siihen että teet niin kuin käsketään. Jos joku toimenpide on selvästi väärä tai lainvastainen, teet rikosilmoituksen tai kantelet eduskunnan oikeusasiamiehelle jälkikäteen. Yhteistyöhalukkuus lienee suoraan verrannollinen käytettyjen voimakeinojen ja mahdollisten ylilyöntien määrään. Normaalilla logiikalla tätä ei tietenkään voinut päätellä itse.

Turha olla nokkava jos ei ymmärrä lukemaansa. Tietenkin järkevin tapa on myöntyä ja valittaa jälkeenpäin, mutta se ei poista sitä että kieltäytymisestä ei pidä seurata selkäsaunaa. Sellainen toiminta ei kuulu meidän oikeusvaltiomme repertuaariin. Jos joku kieltäytyy kuvauksesta, lienee poliisin asia pitää kaveri lukkojen takana ja pistää asia eteenpäin kunnes saadaan jonkinlainen väkivallaton ratkaisu asiaan.

Elokuvista tuttu "pidätetty löi päänsä kaatuessaan pidätyksen yhteydessä" voi joskus todellisuudessa pitää oikeasti paikkaansa, kun työskennellään esim. humaltuneiden kanssa.

Pakko kommentoida tätä, koska minunkin irrallinen kommenttini oli irroitettu asiayhteydestä ja päässyt mukaan Xyrixin onelinereihin.

Totesin käsittääkseni, että mikäli tuolla on nyrkillä lyöty, on voimankäytössä ylitetty sallitut rajat. Tietynlainen voimankäyttö on kuitenkin joissain tilanteissa välttämätöntä, että saadaan oma tai muiden asiakkaiden turvallisuus taattua.

Ja riehuvien humalaisten kanssa joskus tulee mustelmia, vaikka niitä miten yrittäisi niitä välttää. Jos et ole koskaan nähnyt humalaista, joka on ihan jo omalla toiminnallaan (esim. pyörällä kaatuen) saanut päähänsä vuotavan haavan tms. olet tainnut pysytellä ikäsi sisätiloissa.

EDIT: Ihmetyttää muutenkin tämä kahden ääripään korostaminen, joka tässä ketjussa toistuu ja toistuu. Toiset ovat sitä mieltä, että keittiömestari sai ansionsa mukaan ja toiset taas sitä mieltä, että kaikki osallisina olleet poliisit ja vartijat ovat osallistuneet pahoinpitelyyn. Uskon, että totuus löytyy tuolta välimaastosta.

Ei kyllä tää uutinen pilaa millään tapaa mun yöunia!!
Aivan oma henk.koht mielipiteeni johon voi kuka vaan sanoa ihan mitä tahansa on se että sitä saa mitä tilaa!!!!

Erikoiseen seuraan olet tuon minun lausahdukseni saanut laitettua, väärinymmärrys kenties.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom