Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hanhipaikan tietäisin ja siellä suolla on poikue, mutta ne kerkeää lähteä Etelä-Suomeen ammuttavaksi, ennen kuin hanhenmetsästys alkaa 10.9. Perkele.
Olin yllättynyt kuinka fiksua porukkaa oli merellä pusikoissa eilen.. Kaikkia lintuja mitkä kuultiin niin ammuttiin, matkaa saatto olla helposti +100m mutta pääasia että pyssy laulaa. Eihän ne tietenkään sieltä tipu mutta hienosti sillä pilataan muiden mahdollisuudet.
Paskapuhetta, kyllä se alkoi jo tänään. Ihanasti tuli kyllä kanukkia kenttään ja eksyipä joukkoon pari merkkariakin ..
Metsästys on kuitenkin suurin kantoihin vaikuttava tekijä.
Tässä olet kyllä väärässä =)
Kantaan vaikuttaa enempi mm. kuoritumisajan kelit, kuin metsästys.
Alueellisesti varsinkin ja tänä vuonnahan pohjoisessa oli erinomaisen heikot pesintähetket, alueellisesti rajoittuen nekin.
Kylmä ja märkä = ei yhtään poikasta hengissä, kylmähkö keli vielä jotenkuten menettelee ja osa selviytyy.. mutta hyönteisiä kuitenkin pitää olla tai totaalituho pesinnässä iskee.
Mitenkäs tuollainen pointteri, onko kuinka seurallinen rotu? Pidätkö koiraa ulkona häkissä?
^
On kyllä pointteri mahtavassa kunnossa. On päässyt koira toteuttamaan itseään ja liikkumaan paljon, sekä päässyt metsälle. Noin sen pitääkin olla.
Kainalossa nukkuu ja erittäin läheisyyttä kaipaava.
Ei näiden kanssa yhteispeli toimi, jos tarhassa kasvattelee = silloin se koira metsästää itselleen.
Metsällä en ole viellä käynnyt sillä jalka edelleen kipeenä. Mutta pikkuhiljaa alkaa olla kuitenkin polte päästä metsään. Olis viellä jonkinverran lomaa jäljellä ja tässä nyt odotellaan että tuleeko mitä rajoituksia kanalinnuille vai ei. Sen mukaan sitten lomat ja metsästykset, jos ei tule muita ongelmia.
Hieman edelleen huolestuttaa nuo susiongelmat. Luin eilen tuolta erälle.netistä että kummallakin alueella joissa mulla mahdollisuus metsästää niin susia on liikaakin. Joku kirjoitti että enempi näky susia kuin karhuja lieksan seudulla kun olivat karhu metsällä. Mulla ei ole tunnuksia tuonne erälle.net mutta ilmeisesti joku voisi hieman raportoida jos on liikkunut lieksa/kitsi/inari alueella että mikä on se todellinen susitilanne sekä millainen lintu tilanne siellä on? Ainakin tst liikkuu tuolla suunnalla joten pientä raporttia saisiko?