Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään oli kesäaamu kauneimmillaan ja tuuletkin sangen lempeitä, joten olin perän takana jo kuuden jälkeen.
Latauskin alkaa hakeutua kohdalleen, eikä tarvinnut mennä kuin hiukan taulukoiden yläpuolelle.
5lks/300m pyörii siellä 0.5MOA:n nurkilla.
20150720_0939371adc2.md.jpg

Kylläpä on tälläkin saralla nyt paljon asioita hoidettavana tai tullut muutoksia. Aselupia en kerinnyt päivittää kun isä kuoli joten kaikki pyssyt nyt menevät perunkirjoituksien kautta ja ovat jumissa siihen asti. Rinnakkaisluvat raukesivat sinä hetkenä kun hän nukkui pois. Eli en ole päässyt ampumaan hirvimerkkiä tai ensiviikolla alkava kyyhkynmetsästyskin tapahtuu ilman vaki asetta sillä perikunnan aseilla ei saa ampua ennen kuin luvat hoidettu ja rinnakkaisilla ei ole mitään merkitystä. Mulla on pistooleja ja pari haulikkoa omissa nimissä mutta kaikki muut olivat yhteisiä ja rinnakkaisilla. Harmittaa pirusti tämäkin sählinki. No yhdelle benellille ja kiväärille on valmiit paperit kun vaan perunkirjoitukset etenevät ja haulikolle,kiväärille ja piekkarille olen paperit jättänyt asemalla. Noiden viiden jälkeen sitten pitäisi viellä arpoa että mitä tekee ja mitkä jätän itselleni hemmetin isosta kokoelmasta. Pakko tehdä varmaan kompromisseja sillä kaikkia ei ole mitenkään järkevä jättää, mutta jokaisesta luopuminen harmittaa. Kuudelle arvo/keräily aseelle on jo varmat ostajat.

No sitten viellä parempi metsästyskoirakin kuoli joten sitäkään kaveria ei ole nyt lintuhommiin. Uutta koiraa olen jo kyllä suunnitellut.

No onneksi sen minkä olen kerinnyt ja jaksanut hoitaa syöttö hommia niin kyyhkyjä käy ja lentelee jonkin verran aukolla jossa syötetään niitä. Ja herneet häviävät kyllä kohtuu nopeesti.
Panoksia jäi isältä paljon joten nyt pitäs vähän testata paukkuja kyyhkylle ja sitten reilun viikon päästä homma alkaisi.

Olen tässä sitten viellä miettinyt että ostaisin uudet metsästysvaatteet. Entinen on 12vuotta vanha erätukun puku ja jostain unkarista ostettu gore-tex housut joilla olen pärjännyt. Nyt oli jahtilehden välissä iso nippu mainoksia ja siinä joku retkitukku? Onko kokemuksia niiden tuotteista?

Retkitukun puvut on materiaaliltaan paremman tunutisia, kun Erätukun tuotteet. Itse olen Retkitukun puvussa nyt 2 vuotta kulkenut ja olen ollut hinta/laatu -tasoon tyytyväinen. Suosittelen ja ihan hienon näkösiäkin nuo Camo-kuosiset.

Miten muuten herrojen kyyhky ruokinta on edennyt? Tässä kun olen päivän laiskotellut ja surffannut netissä ja lukenut asiasta niin pitäsköhän ostaa kyyhkyhkuvia ja naamioverkko ensiviikkoa varten. Ajatuksena on että kun ma alkaa metsästys niin lisätään viellä ruokintaa viikoksi ja aloitetaan vasta perjantaina metsästys tuolla ruokinnalla ja sitten voikin koko v.lopun olla passissa siellä.
Tämä systeemi on toiminut kaverilla eräällä lammella sorsien suhteen. Kun muut aloittavat metsästyksen niin kaveri odottaa muutaman päivän ja sitten aloittaa siellä niin on kuhinaa ja tilanteita parin päivän ajan paljon.

No eikö kukaan käynnyt kyyhkyn aloituksessa? Nyt tuntuu odottavan aika pitkältä kun perjantaina pääsisi metsälle.
Lupa-asiat rullaa yllättävän hyvin. Pöydällä odottaa jo 7 lupaa perunkirjoituksia varten.

Ei oo peltoja vielä täällä päin puitu, niin paras sesonki vielä odottaa.. Aloitus aamuna yhden paikan tarjosi hakkuuaukolla ja siitä vuoden ensimmäinen riistalaukaus ja saalis reppuun.
Yritin pienimuotoista ruokintaa metsään aukolle, mutta eipä ne pulut sitä hoksanneet, vaikka kuvilla yritinkin avittaa löytämään paikan... Kunhan nyt pellot puidaan alas, niin alkaa tapahtua.

Kyyhkyjä tällä seudulla todella vähän, joten ei viitsi edes lähteä yrittämään. Kaverini koetti ruokkia niitä ja asensi ruokintapaikalle riistakameran. Taisi yhdessä kuvassa olla jopa 2kpl puluja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom