Mä kysyn niin päin että kuka on tullut miljonääriksi niin että on ollut taustalla joku korkeampi koulutus tausta ja hienot paperit? Mä en itse tiedä ja tunne ainuttakaan.
Mun tietämät ja tuntemat miljonäärit on sellasia joilla on entinen ammatti ollut koneistaja, taksikuski, autonasentaja, käytettyjen autojen kauppias, lehtimyyjä jne...
Hyvä koulutus aiheuttaa sen että tod moni jää surkeaan keskiluokkaan...saattaa olla vauras kuollessaa mutta todelliset miljoonat jää tienaamatta. Johtuen siitä että jos sulla on hyvä koulutus ja tienaat vaikka reilut 50 000 vuodessa, niin yksinkertaisesti kaikki on sulle niin turvallista että et ikinä halua astua mukavuusvyöhykkeen ulkopuolelle ja alkaa yrittäjäksi. Sä oot siinä hyvän turvallisen ammattisi ansassa.
Jos taas olet lahjakas ihminen mutta sulla ei oo sellasta koulutusta ahkeroituna joka takais sulle "suojatyöpaikan"...niin sun ainut keino saavuttaa yhtään mitään on alkaa yrittäjäksi. Ja sillon moni myös onnistuu ihan kunnolla ja rikastuu ja menestyy oikein reippaammin..
Ja sit se pointti...että tod moni ei menesty koulussa sen takia että on yksinkertaisesti liian viisas sinne...siis jos ajatellaan peruskoulutusvaihetta...sillon tulee niin paljon ongelmia siitä että ajattelee omilla aivoillaan ja kyseenalaistaa opettajien viisauden ja auktoriteetin. Ja jos peruskoulu kusee oikein kunnolla niin monella menee maku koko opiskeluun.
Eli...peruskoulussa menestyy kiltit ja ahkerat ja hiukan "tyhmät" yksilöt. ei omia ajatuksia asioista, uskotaan kaikki sellaisenaan miten opettaja asiat tarjoaa..luetaan läksyt ja treenataan kokeisiin.
Jos yksilöllä on omia ajatuksia ja omaa tahtoa niin se näkyy jo aikaisin, ja monesti se menee sit siihen kategoriaan että on häirikköoppilas jne.. aikuisella iällä nuo samat ominaisuudet sit saa aikaan sen että henkilö menestyy elämässään. Uskoo omaan tekemiseensä eikä edes halua olla vaan yksi koneiston osa ja istua jossain toimistossa 8-16..