menestyminen ilman koulutusta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä suomessakin ilman koulutusta voi menestyä.
kuulemma yrittäjänäkään ei enää ole kauheasti kouluttamatonta porukkaa. (eräs yrittäjä avautui) joten vaikea pärjätä yrittäjänä ainakin aluksi jos kilpailijalla on kymmenkertainen osaaminen teoriasta + käytännöstä firman toimialalta.

lisäksi hataralla koulutuksella tulee seinä vastaan palkkatöissä. väitän että koskee esim 99% merkonomeja. kykyjä olisi mutta ilman korkeampaa koulutusta pitää skipata välistä monta porrasta suoraan tj:ksi (joka ei välttämättä kovin fiksua jos tahtoo vakaan työpaikan)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi menestyä, mutta minä ainakin opiskelen tulevaisuuden työpaikan lisäksi myös ihan vain itseni vuoksi. En voisi kuvitellakaan, että olisin jättänyt esim. peruskoulun jälkeen koulun kesken tai mennyt mihinkään muualle kuin nykyiseen kouluuni. Koulussa ei välttämättä ole kivaa, mutta mieluummin mä siellä olen kuin missään töissä.

Pelkkä koulutus ei takaa menestymistä. Juttelin juuri kaverin kanssa britti- ja jenkkiyliopistoista ja niiden pääsyvaatimuksista. Niissä painotetaan tosi paljon juuri sosiaalisia taitoja ja koulun ulkopuolista elämää, mikä on mun mielestä vain hyvä juttu. Turha esim. Oxfordin on alkaa kouluttamaan nörttejä, jotka saavat burn outin parin vuoden sisällä, koska eivät pysty sopeutumaan kiireeseen ja stressiin.

Mun luokalla on niitä sankareita, joilla on paperit vetämässä mm. Yaleen, Harvardiin ja Oxfordiin ja joiden mielestä ihminen ei ole mitään ilman hyvää koulutusta. Kyllä ne ihan hyvin pärjää koulussa, mutta päivät kuluvatkin sitten kokonaan läksyjen teossa ja lukemisessa... Nauran makeasti näille tuleville yritysjohtajille, jos mä pääsen haluamaani yliopistoon ja he eivät :D
 
kuulemma yrittäjänäkään ei enää ole kauheasti kouluttamatonta porukkaa. (eräs yrittäjä avautui) joten vaikea pärjätä yrittäjänä ainakin aluksi jos kilpailijalla on kymmenkertainen osaaminen teoriasta + käytännöstä firman toimialalta.

lisäksi hataralla koulutuksella tulee seinä vastaan palkkatöissä. väitän että koskee esim 99% merkonomeja. kykyjä olisi mutta ilman korkeampaa koulutusta pitää skipata välistä monta porrasta suoraan tj:ksi (joka ei välttämättä kovin fiksua jos tahtoo vakaan työpaikan)

Aivan, mutta ei ole pakko olla yrittäjäkään että voi pärjätä taloudellisesti ilman koulutusta.
 
Aika hyvä yhteenveto. Opettajat, lääkärit ja virkamiehet ovat suurin osa avuttomia sulkeutuneita luusereita jotka eivät olisi ikinä päässeet pahvilaatikosta ilman papereita. Koska niillä on ne paperit niin ne repivät hillitöntä veronmaksajien maksamaa liksaa ja se on ihan epistä, koska todelliset sankarit kuten sedu pärjää ilman papereitaki.
No ne, jotka repivät hillitöntä veronmaksajien maksamaa liksaa myös yleensä maksavat eniten niitä veroja, -ainakin täällä Suomessa.
Opettajana tai lääkärinä ei ainakaan minusta sulkeutunut luuseri voi kovin hyvin menestyä
Ihan vaan villinä arvauksena, että oliskohan tuo Raejuuston postaus sittenkin ollut sitä kuuluisaa sarkasmia? :)

Mutta joo, varmastikaan ei ole mahdotonta pärjätä vaikka kuinka hyvin ilman koulutusta, onhan täällä jo esimerkkejäkin mainittu. Ei silti mun mielestä kannata lannistua, vaan jos se koulutus oikeasti kiinnostaa - ja sen pitäis mieluummin kiinnostaa muunkin kuin rahan takia - niin uutta yritystä vaan kehiin. Jos ylioppilaskirjoitukset tai joku pääsykoe tms. menee perseelleen, niin aina voi yrittää uudestaan.
 
kuulemma yrittäjänäkään ei enää ole kauheasti kouluttamatonta porukkaa.

Itseasiassa suomessa on yrittäjinä todella kouluttamatonta porukkaa, taisi tilastojen mukaan tohtoristason ihmisistä ennätysvähän omistavan omaa yritystä. Johtopäätöksenä suomessa yksityisyrittäjinä kouluttamattomat ihmiset, jotka ei ymmrrä riskejä. ;)
 
kyllähän tästä threadista on positiivisempi mieli tullut, lukio oli minulle ehkä huonompi ratkaisu verrattuna ammattikouluun, koska minulla on todettu 3 asteen lukihäiriö, ja kun kokeisiin luen, niin puolet asioista viuhahtaa tuosta noin ohitse, eikä muistiin jää muutakun alle puolet asioista, lisäksi matikan sanalliset tehtävät eivät meinaa avautua... voi olla tyhmyyttäkin, mutta sen tiedän että jos itseäni kavereihini vertaan niin olen noin 10 kertaa parempi kaikissa käytännön asioissa kuin he.. ja tosiaan nykyään voi rahaa ansaita vaikka kotonakin, jos vain on netti ja tietkone ja taito pelata pokeria, nimittäin nettipokerin avulla.. pääsee helposti hyvillekkin palkoille jos jauhat 8 tuntia päivässä 2 näytöllä 6 pelipöytää tai enempää kerralla :)
 
Isäni aloitti 15 vuotiaana hanttihommat raksalla, jossain vaiheessa kaatoi mettää, sitten pääsi ruukille metallihommiin, eteni toimistoon, ajoi mm värivalmiin markkinoille, markkinoinnin jälkeen valokuvas jokusen vuoden jonka jälkeen teki hissi ja palo-ovipatentin, sitten siirtyi helsinkin konttorille jotain markkinointi/asiakassuhdetoimintaa, periaatteessa reissasi maailmaa 10 vuotta, jonka jälkeen osti oman firman ja kököttää nyt tällä hetkellä kyseisen kasvavan teräsrakennefirman markkinointipäällikkönä.

Jos vaan on ahkera ja tekee töitä niin mikäs siinä.
 
kyllähän tästä threadista on positiivisempi mieli tullut, lukio oli minulle ehkä huonompi ratkaisu verrattuna ammattikouluun, koska minulla on todettu 3 asteen lukihäiriö, ja kun kokeisiin luen, niin puolet asioista viuhahtaa tuosta noin ohitse, eikä muistiin jää muutakun alle puolet asioista, lisäksi matikan sanalliset tehtävät eivät meinaa avautua... voi olla tyhmyyttäkin, mutta sen tiedän että jos itseäni kavereihini vertaan niin olen noin 10 kertaa parempi kaikissa käytännön asioissa kuin he.. ja tosiaan nykyään voi rahaa ansaita vaikka kotonakin, jos vain on netti ja tietkone ja taito pelata pokeria, nimittäin nettipokerin avulla.. pääsee helposti hyvillekkin palkoille jos jauhat 8 tuntia päivässä 2 näytöllä 6 pelipöytää tai enempää kerralla :)

En tiedä taustaasi, mutta jos tuntuu yhtään siltä että haluaisit jatkaa opintoja, niin suosittelisin että käyt jonkun järkevän kallonkutistajan/opon/vastaavan puheilla. Moni lukihäiriöinen pärjää vaativassakin koulutuksessa. Ehkä sinun täytyy vain oppia tehokkaampi opiskelutekniikka? Rivien välistä olen lukevinani että ongelmana ei ole itse koulutus vaan se että asiat eivät ole menneet aivan suunnitelmien mukaan. Ole rehellinen itsellesi ja päätä mitä haluat. Älä uskottele että ilman koulutustakin pärjää, jos oikeasti mieli tekisi hankkia jonkinmoinen koulutus. Ja kun tiedät mitä haluat, joku "ammattiauttaja" osaa ehkä neuvoa sen käytännön puolen kanssa (opiskelutekniikka yms.).

Niin ja toivon että tuo nettipokeri oli vaan läppää. :whip:
 
Aika hyvä yhteenveto. Opettajat, lääkärit ja virkamiehet ovat suurin osa avuttomia sulkeutuneita luusereita jotka eivät olisi ikinä päässeet pahvilaatikosta ilman papereita. Koska niillä on ne paperit niin ne repivät hillitöntä veronmaksajien maksamaa liksaa ja se on ihan epistä, koska todelliset sankarit kuten sedu pärjää ilman papereitaki.


...en nyt ihan hillittömäksi tota opettajien liksaa kutsuisi.
 
Aika hyvä yhteenveto. Opettajat, lääkärit ja virkamiehet ovat suurin osa avuttomia sulkeutuneita luusereita jotka eivät olisi ikinä päässeet pahvilaatikosta ilman papereita. Koska niillä on ne paperit niin ne repivät hillitöntä veronmaksajien maksamaa liksaa ja se on ihan epistä, koska todelliset sankarit kuten sedu pärjää ilman papereitaki.

voi jeesus. "Se on niin epistä kun lääkärit tienaa 7000e kuukaudessa, eikä niitten tarvinnu opiskella kun 10 vuotta kauvemmin ku mun, ja ne kaikki on sitä paitsi hirveit luusereit". Miksei sulla ole sitten niitä papereita? Nekö on sankareita jotka ei jaksa opiskella? Jotkut on vaan niin pihalla
 
voi jeesus. "Se on niin epistä kun lääkärit tienaa 7000e kuukaudessa, eikä niitten tarvinnu opiskella kun 10 vuotta kauvemmin ku mun, ja ne kaikki on sitä paitsi hirveit luusereit". Miksei sulla ole sitten niitä papereita? Nekö on sankareita jotka ei jaksa opiskella? Jotkut on vaan niin pihalla
Sun kannattaa ainakin panostaa johonkin ei-koulutusta vaativaan hommaan, koska jos sun luetun ymmärtäminen on tolla tasolla, niin et sä kyllä tule missään koulussa pärjäämään.

Niin ja toivon että tuo nettipokeri oli vaan läppää. :whip:
Mitäs läppää siinä nyt oli? Itse asiassa tuo on eka asia mikä itselle tuli mieleen threadin otsikon nähtyäni. Vaikka itse opiskelenkin tällä hetkellä, niin uskon kuitenkin tekeväni tulevaisuudessa eniten rahaa ihan jollain muulla kuin itse palkkatyöllä.

Nykyään nettipokeri on ehkä paras mahdollisuus päästä käsiksi hyvinkin suuriin rahoihin vailla mitään koulutusta, sosiaalisia taitoja, käytännön osaamista jne. Ja myös vähimmällä työllä verrattuna pitkiin koulutuksiin, ylitöihin, yrittäjän arkeen jne. Itse kun aloitin säännöllisen pokerin peluun, niin luin tasan viisi kirjaa ja aloin pelaamaan. Tämän vuoden tuotto on 22%. Urheiluvedonlyönnissä se on 14 % ja osakkeissa 10 %. Osakkeita lukuunottamatta nämä ovat myös täysin verotonta tuloa. Itse ainakin yritän tienata mahdollisimman paljon verotonta tuloa, johtuen Suomen korkeasta verotuksesta ja opiskelijan tulorajoista.
 
Mitäs läppää siinä nyt oli? Itse asiassa tuo on eka asia mikä itselle tuli mieleen threadin otsikon nähtyäni. Vaikka itse opiskelenkin tällä hetkellä, niin uskon kuitenkin tekeväni tulevaisuudessa eniten rahaa ihan jollain muulla kuin itse palkkatyöllä.

Nykyään nettipokeri on ehkä paras mahdollisuus päästä käsiksi hyvinkin suuriin rahoihin vailla mitään koulutusta, sosiaalisia taitoja, käytännön osaamista jne. Ja myös vähimmällä työllä verrattuna pitkiin koulutuksiin, ylitöihin, yrittäjän arkeen jne. Itse kun aloitin säännöllisen pokerin peluun, niin luin tasan viisi kirjaa ja aloin pelaamaan. Tämän vuoden tuotto on 22%. Urheiluvedonlyönnissä se on 14 % ja osakkeissa 10 %. Osakkeita lukuunottamatta nämä ovat myös täysin verotonta tuloa. Itse ainakin yritän tienata mahdollisimman paljon verotonta tuloa, johtuen Suomen korkeasta verotuksesta ja opiskelijan tulorajoista.

Komppaan!:thumbs:
 
Itse en osaa pokeria (siis osaan toki pelata mutta vittukun en koskaan voita:D) pelata joten pienet teille jotka sillä rahaa teette. Jotenkin hienoa olla oman "onnensa" seppä, eli se rikastuminen on itsestä kiinni. Ja kuten sanottua, jokaisen on mahdollista olla rikas, kaikki on kiinni siitä mitä sen eteen on valmis tekemään.
 
Näissä menestys vs. koulutus keskusteluissa unohtuu monesti semmoinen seikka, että hyvin usein ne menestyvät ihmiset ovat pienestä pitäen luonteeltaan hyvin tavoitteellisia. Tämä näkyy myös siellä koulunpenkillä ja siksi yleensä se koulutuskin on näin vähintään riittävällä tasolla.
 
Itseasiassa suomessa on yrittäjinä todella kouluttamatonta porukkaa, taisi tilastojen mukaan tohtoristason ihmisistä ennätysvähän omistavan omaa yritystä. Johtopäätöksenä suomessa yksityisyrittäjinä kouluttamattomat ihmiset, jotka ei ymmrrä riskejä. ;)
Tohtorien ja peruskoulun suorittaneiden väliin jää vielä aika paljon koulutusvaihtoehtoja....
 
Yks kaveri on vuoden muori yrittäjä. Koulutusta ei juuri ole ja sekin väärälle alalle. Aloitti tyhjästä rakentamaan.

Toinen kaveri on joka pojan unelmien ammatissa. Ei myöskään lukiota, vaan ammattitason koulutus ja ihan eri alalle. Lähti duunarina liikkeelle, sieltä myyntitöihin ja sieltä sitten ihan eri hommiin, mitä duunarina. Aluksi siis sai ammattitaidon tekemällä, sitten nousi myymään niitä tuotteita. Sitä kautta parin firmanvaihdon kautta oli jo oppinut myyntityöt. sitten tärppäsi ja nyt ei tartte ees matkustaa koko ajan.
 
Mun broidilla on pelkkä amispohja, mutta eteni ilmakuvamyynnistä keittiömyyjäksi, ja nykyään on edelleen keittiöalalla -- tosin yrittäjänä, ja tekee kyllä kovaa tiliä. Onnekseen löysi omimman alansa (myynti), muutoin voisi mennä heikosti.

Itse kävin lukion, ja myöhemmin amiksen sähkölinjan (2 v). Pääsin Nokian tuotantoon korjaajaksi. Olin siinä n. 2 vuotta ja anoin & pääsin tuotekehitykseen teknikoksi. Siitä n. 2 vuotta ja pääsin suunnittelijaksi. Myöhemmin olin vanhempi suunnittelija, ja nykyään jonkinasteinen manageri (tosin ilman alaisia). Liksa on sama kuin dippainsseillä ja tohtoreilla, mutta toki siihen meni kauemmin aikaa ja vaadittiin vielä pieni keikka ulkomailla.

Jotta käy se näinkin. Tosin omille muksuille tulen painottamaan koulutuksen tärkeyttä, koska vaikkei se ole menestyksen edellytys, se kuitenkin helpottaa asioita.
 
Ok, ilman kympin ja L:n papereita ainoa päämäärä on kauppalehden protestilista. Nyt putosi katosi ketjun aloittajalta kaikki toivo.

Lukutaitosi huomioiden en ainakaan suosittele mihinkään sen suurempaan ryhtymistä :david:
Jos tämä helpottaa
-on mahdollista
-vaikeampaa kuin ennen, koska nykyään enemmän koulutettuja kuin ennen.
-yksityisyrittäjällä epäonnistumisen riski todellinen ja vaikutukset kauaskantoiset, osa sitten menestyy.

"ja tosiaan nykyään voi rahaa ansaita vaikka kotonakin, jos vain on netti ja tietkone ja taito pelata pokeria, nimittäin nettipokerin avulla.. pääsee helposti hyvillekkin palkoille jos jauhat 8 tuntia päivässä 2 näytöllä 6 pelipöytää tai enempää kerralla "
Suosittelisin harkitsemaan uudestaan. Tai mikäs siinä, jos aina ja jatkuvasti voitat. Tulee mieleen lukion verkostomarkkinointikaverit :) Don't quit your day job.
 
"ja tosiaan nykyään voi rahaa ansaita vaikka kotonakin, jos vain on netti ja tietkone ja taito pelata pokeria, nimittäin nettipokerin avulla.. pääsee helposti hyvillekkin palkoille jos jauhat 8 tuntia päivässä 2 näytöllä 6 pelipöytää tai enempää kerralla "
Suosittelisin harkitsemaan uudestaan. Tai mikäs siinä, jos aina ja jatkuvasti voitat. Tulee mieleen lukion verkostomarkkinointikaverit :) Don't quit your day job.

Onko se niin vaikeaa käsittää, että pokeri on hyvin pitkälti taitolaji ja ammatipelaaminen netissä on käytännössä todennäköisyyslaskentaa? Kuten aiemminkin on tullut jo kommentteja, nettipokerilla elättää helposti itsensä, jos on vain valmis opiskelemaan hieman ja pää kestää myös tappiollisia kausia.

Itse en pelaa, mutta tunnen useita opiskelukavereita, jotka elättävät itsensä pokerilla ja tienaavat sillä enemmän kuin oman alan töissä olisi mahdollista vaikka tyypit opiskelevat ihan suhteellisen hyvin työllistävällä ja tuottavalla alalla.
 
Back
Ylös Bottom