menestyminen ilman koulutusta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
No ei korkea koulutus mitään pois sulje. Mutta mä olen aika varma että kukaan tän palstan korkeastikoulutettu ei ikinä tuu etenemään pörssiyhtiön johtoon. Pidän kuitenkin todennäköisenä että täällä kirjoittaa monta sellaista joista tulee tai ovat jo todella varakkaita ja jopa rikkaan statuksen omaavia.

Ja vielä siihen koulumenestykseen... kyllä peruskoulussa menestymiseen ei tarvita mitään älykkyyttä tai lahjakkuutta....sekään ei tietenkään tarkoita että koulussa menestyvä henkilö olisi automaattisesti tyhmä :)

Mä en itseasiassa yhtään ihmettelisi vaikka joskus jonkun pörssiyhtiön johdossa joku (ex)pakkislainen vaikuttaisikin. Koska pakkislaisia on suht helvetisti, ja pakkislaiset alkaa olemaan aika kattava otos aika kapealta ikähaitarilta, ja palsta on täynnä korkeakoulutettuja.

Itse en sellaiseksi (=johtajaksi/rikkaaksi/varakkaaksi henkilöksi) tule, sitä en tässä käy väittämään, pois se minusta:david:

Mitä rikkaista ja varakkaista tulee, olihan täällä se yksi kaveri joka nyt jotain blogia pitää jostain kaukoidästä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en itseasiassa yhtään ihmettelisi vaikka joskus jonkun pörssiyhtiön johdossa joku (ex)pakkislainen vaikuttaisikin. Koska pakkislaisia on suht helvetisti, ja pakkislaiset alkaa olemaan aika kattava otos aika kapealta ikähaitarilta, ja palsta on täynnä korkeakoulutettuja.

Itse en sellaiseksi (=johtajaksi/rikkaaksi/varakkaaksi henkilöksi) tule, sitä en tässä käy väittämään, pois se minusta:david:

Mitä rikkaista ja varakkaista tulee, olihan täällä se yksi kaveri joka nyt jotain blogia pitää jostain kaukoidästä.

Kukihilli.
Tämän tyypin varallisuudesta en tällä hetkellä tiedä mutta ainakin jossain vaiheessa oli helvetin rikas kaveri kyllä.
 
Tällä tuskin väliä on, kun taidettiin ihan yleisesti keskustella eikä vain pakkislaisista.
Sattuu kuitenkin olemaan niin, että niistä johtajista reilusti suurin osa on korkeastikoulutettuja. Silloin siis varmaan on ihan loogista ajatella, että joku syy siihen on, tuskin sattumalta valittuja..

No tottakai näin on, mutta lukumäärällisesti ei suomessa ole mitenkään mielettömästi mitään pörssiyhtiöiden johtajia. Se on selvä asia että moneen hommaan tarvitaan koulutus. Ei oppi ojaan kaada..:)

Mutta siis menestyväksi liikemieheksi ei pysty opiskella. Tää on se mun pointti. Ja jos nuoret tyypit lueskelee tätä niin totta hemmetissä kantsii opiskella, mahdollisimman korkea koulutus on hyvä hoitaa itselleen. Ei siinä nuorena tyyppinä kuitenkaan vielä yrittäjänä yleensä menestytä, toki poikkeuksia on. Mutta kantsii muistaa ettei korkea koulutus ja tutkinto vielä takaa menestystä. Menestys pitää aina itse luoda, oli koulutusta tai ei. Ei sinne pörssiyhtiöidenkään johtoon nousta pelkillä papereilla..kyllä sinne karsiutuu ne yksilöt joilla on tosi raju asenne ja osaaminen..karismaa pitää olla ja isot munat..::) siis henkisesti..:)

Pitää olla valmis kehittämään itseään, kukaan ei ole seppä syntyessään. Jos on tarpeeksi motivaatiota niin pääsee pitkälle elämässä, oli koulutusta tai ei. Mun viesti on se että kantsii yrittää ja pitää olla asennetta mennä eteenpäin...vaistoa, uskallusta ja viisautta avata oikeita ovia jne.. mitään ei anneta valmiina, ilmaisia lounaita ei ole. Paitsi jos perit miljoonaomaisuuden tai pokaat oikean naisen..:)

Tsemppiä kaikille elämässä, oli koulutusta tai ei.
 
Oman duunipaikan omistaja jätti koulut kesken kun ei niiltä ehtinyt hoitaa yritystä ja tienaa tällä hetkellä n. 1,2 miljoonaa euroa vuodessa. Ikää on alle 30 vuotta.

Itselläni on aikomus pian alkaa myös kokopäiväiseksi yrittäjäksi. Tällä hetkellä pyöritän firmaa päiväduunin lomassa, sopii kuin nakutettu, asiakkaat ovat samoja mutta niistä ei kilpailla keskenään ja duunia voi helposti tehdä iltaisin. Tälläiset menestystarinat todella antavat motivaatiota omaan työhön ja omien taitojen kehittämiseen. Pitää tähdätä korkealle että sinne pääsee, jos tavoitteena on joku kiva työ jossain kivassa toimistossa niin tuskinpa sinne pörssiyhtiön johtajaksi päätyykään.

Unelmointi on aikalailla turhaa, kannattaa sen sijaan asettaa realistisia mutta korkeita tavoitteita niin todennäköisesti ne ajan mittaan toteutuvat kun elämässä tekee valinnat pikkuhiljaa siihen suuntaan. :thumbs:
 
Vedetääs tälläinen semi-hippikortti tähän maanantai-iltaan kun on hyvä mieli ja kaikkea. Väittäisin, että menestyäkseen on välttämätöntä harjoittaa aikamoista itsetutkiskelua ja keksiä, mitä ihan oikeasti nauttii tehdä. Yllättävän monella ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa siihen mitä tekee, joten ei ole ihme että ei jaksa painaa pitkää päivää ja pyrkiä kohti niitä miljoonia. Eri asia joku lukion ohella tehtävä pikkuduuni (jonka soisi tietysti olevan edes sen verran kivaa, että jaksaa käydä ilman amfetamiinia), mutta jos nyt ajatellaan että on vakituinen duuni, jossa voi ainakin puolivarmasti viettää useita vuosia.

Mulla nyt ei ole mitään asiaa niiden miljoonien ääreen enkä sinne hingukaan, mutta suuresti ihmetyttää kun duunissa suunnilleen vittuillaan jos on jostain hommasta innostunut ja näkee sen eteen vaivaa, siis enemmänkin kuin on ihan pakko. Tarkoitan siis sitä, että joku "yrittäjä" on aika laaja ammattinimike, eikä se ole mitenkään itsestään selvää että millaisena yrittäjänä juuri joku tietty tyyppi voi viihtyä ja siten menestyä. On varmaan joku sitä paskaa väkisin lusikoimallakin tullut varakkaaksi, mutta pidetään oletusarvona että rahoista jaksaa vielä nauttiakin.
 
Vedetääs tälläinen semi-hippikortti tähän maanantai-iltaan kun on hyvä mieli ja kaikkea. Väittäisin, että menestyäkseen on välttämätöntä harjoittaa aikamoista itsetutkiskelua ja keksiä, mitä ihan oikeasti nauttii tehdä. Yllättävän monella ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa siihen mitä tekee, joten ei ole ihme että ei jaksa painaa pitkää päivää ja pyrkiä kohti niitä miljoonia. Eri asia joku lukion ohella tehtävä pikkuduuni (jonka soisi tietysti olevan edes sen verran kivaa, että jaksaa käydä ilman amfetamiinia), mutta jos nyt ajatellaan että on vakituinen duuni, jossa voi ainakin puolivarmasti viettää useita vuosia.

Mulla nyt ei ole mitään asiaa niiden miljoonien ääreen enkä sinne hingukaan, mutta suuresti ihmetyttää kun duunissa suunnilleen vittuillaan jos on jostain hommasta innostunut ja näkee sen eteen vaivaa, siis enemmänkin kuin on ihan pakko. Tarkoitan siis sitä, että joku "yrittäjä" on aika laaja ammattinimike, eikä se ole mitenkään itsestään selvää että millaisena yrittäjänä juuri joku tietty tyyppi voi viihtyä ja siten menestyä. On varmaan joku sitä paskaa väkisin lusikoimallakin tullut varakkaaksi, mutta pidetään oletusarvona että rahoista jaksaa vielä nauttiakin.

Totta, se on menestymisen kannalta tärkeää että pitää olla duuni mistä pitää, missä viihtyy. Useimmiten kun on tälläinen työ niin siinä tulee väistämättä hyväksi kun asia oikeasti kiinnostaa ja siihen liittyviä taitoja kehittää ihan huvikseenkin. Ja mitä paremmin jonkun asian osaa sitä enemmän sillä rahaa tekee. Yhtälö on täysin looginen.
 
Totta, se on menestymisen kannalta tärkeää että pitää olla duuni mistä pitää, missä viihtyy. Useimmiten kun on tälläinen työ niin siinä tulee väistämättä hyväksi kun asia oikeasti kiinnostaa ja siihen liittyviä taitoja kehittää ihan huvikseenkin. Ja mitä paremmin jonkun asian osaa sitä enemmän sillä rahaa tekee. Yhtälö on täysin looginen.
Omasta mielestä tässä näyttelee vielä lisäksi suurta osaa se, että kun oikeasti nauttii työstään, tuo taitojen kehittäminen ja panostaminen töihin ei yleensä rajoitu siihen perus kahdeksaan tuntiin päivässä, vaan sitä voi tehdä vaikka puolet päivästä. Esimerkkinä se että saa rakkaasta harrastuksesta itselleen duunin, sitähän tekee ihan ilokseenkin kyttäämättä kelloa että koska pääsee kotiin.
 
Jos omistat lipevän kielen ja menevän mielen, ryhdy auervaaraksi. Helppoa rahaa, menestyt niin kauan kuin maailmassa vain hölmöjä naisia riittää. Pyykkilautavatsa ja yleissivistys ei ole haitaksi.
 
Itse toimin yrittäjänä alalla missä suurin osa asiakkaista on menestyviä ja rikkaita. Kaiken rikkaimpia järjestään yhdistää yksi asia. Se että he ovat yrittäjiä tai olleet ja myyneet firmansa. Jos haluaa vuosi tienestit luokkaan + 500 000€ saat olla joko helvetin tunnettu yritysjohtaja palkollisena tai täysin nobody yrittäjäkin (riittää). Eräskin herrasmies nettosi 15milj. pääomatulot ja 0,6milj. ansiotulot vuodessa ilman sen suurempia koulutuksia. Koulutus ei takaa mitään, se vaan helpottaa montaa asiaa mutta todelliseen menestymiseen tarvitaan jotain ihan muuta... :whip:
 
Itse toimin yrittäjänä alalla missä suurin osa asiakkaista on menestyviä ja rikkaita. Kaiken rikkaimpia järjestään yhdistää yksi asia. Se että he ovat yrittäjiä tai olleet ja myynet firmansa. Jos haluaa vuosi tienestit luokkaan + 500 000€ saat olla joko helvetin tunnettu yritysjohtaja palkollisena tai täysin nobody yrittäjäkin (riittää). Eräskin herrasmies nettosi 15milj. pääomatulot ja 0,6milj. ansiotulot vuodessa ilman sen suurempia koulutuksia. Koulutus ei takaa mitään, se vaan helpottaa montaa asiaa mutta todelliseen menestymiseen tarvitaan jotain ihan muuta... :whip:

Indeed.
Ja tuo muu tarkoittaa RAHAA.
Raha tulee rahan luokse, niin se vain on.
 
Indeed.
Ja tuo muu tarkoittaa RAHAA.
Raha tulee rahan luokse, niin se vain on.

Harvassa on ne jotka kaivaa sen euron paskakasasta ja tekee siitä elämäntyönään miljoonia. MUTTA niitäkin löytyy joten kaikki jotka sitä haaveilee niin yrittämään vaan... Itse tosin mielummin teen sen 8h töitä 5 päivänä viikossa ja tienaan sopivasti. Pysyy eläminen mukavana ja mikä tärkeintä jää aikaa harrastuksille, ystäville sekä emännälle.
 
Harvassa on ne jotka kaivaa sen euron paskakasasta ja tekee siitä elämäntyönään miljoonia. MUTTA niitäkin löytyy joten kaikki jotka sitä haaveilee niin yrittämään vaan... Itse tosin mielummin teen sen 8h töitä 5 päivänä viikossa ja tienaan sopivasti. Pysyy eläminen mukavana ja mikä tärkeintä jää aikaa harrastuksille, ystäville sekä emännälle.

Haluatko valottaa miten tämä ystäväsi tuon omaisuuden teki?
Kävikö vain hyvä munkki papereilla? Ja komppaan, niitä jotka vinkuvat isoista omaisuuksista on vaikka miten paljon. Niitä taas jotka oikeasti tekevät asian eteen jotain on paljon vähemmän.
 
Haluatko valottaa miten tämä ystäväsi tuon omaisuuden teki?
Kävikö vain hyvä munkki papereilla? Ja komppaan, niitä jotka vinkuvat isoista omaisuuksista on vaikka miten paljon. Niitä taas jotka oikeasti tekevät asian eteen jotain on paljon vähemmän.

Ei ystävä mutta asiakas. Aloitti joskus nuorena poikana täysin nollana puuseppänä ja siitä on turvottanut hommat erääksi pohjoismaiden suurimmista tiettyjen rakennustuotteiden valmistajista. Ei tuollaista kukaan tee ilman tuuria mutta taitoa, tietoa ja periksiantamattomuuttahan se vaatii. Sarjassamme menestystarinoita... Vähän niinkuin Toivo Sukari mutta pitänyt hitusemman matalampaa profiilia median suhteen.
 
Ahaa, no tuollaiselle ei voi muuta kuin nostaa hattua, hieno suoritus!
100% rehellisellä tavalla rikas ihminen on todellakin harvinaisuus.

Niinhän ne on. Paperilla moni asia näytää kovin rahakkaalta ja hienolta mutta todellisuudessa valtio vie niin vitusti välistä että vaaditaan oikeasti todella rajua tulosta että miljooniin pääsee käsiksi rehellisellä työllä. Vielä harvinaisemmaksi asian tekee se että kaiken takana on yhden miehen kukkaro ja rohkeus ottaa riskejä ja selvitä niistä. Monet vastaavat yhtiöt on hiukan isompien tahojen omistuksessa.
Näissä tapauksissa missä lyhyessä ajassa rakennetaan rahakas yritys ja brändi, ei yleensä toimita niinkuin muut ajattelee tai niinkuin muut toimii vaan kuljetaan täysin omia latuja ja kohti omia visioita.
 
Itse toimin yrittäjänä alalla missä suurin osa asiakkaista on menestyviä ja rikkaita. Kaiken rikkaimpia järjestään yhdistää yksi asia. Se että he ovat yrittäjiä tai olleet ja myyneet firmansa. Jos haluaa vuosi tienestit luokkaan + 500 000€ saat olla joko helvetin tunnettu yritysjohtaja palkollisena tai täysin nobody yrittäjäkin (riittää). Eräskin herrasmies nettosi 15milj. pääomatulot ja 0,6milj. ansiotulot vuodessa ilman sen suurempia koulutuksia. Koulutus ei takaa mitään, se vaan helpottaa montaa asiaa mutta todelliseen menestymiseen tarvitaan jotain ihan muuta... :whip:
Näinhän se on joo. Katso kauppalehden protestilistaa niin näet mitä osalle porukasta tapahtuu. Se että saa yrityksen sellaiseen kuntoon että joku sen ostaisi isolla rahalla, vaatii aivan tajuttomasti töitä ja aikaa.

Ghetto-Hummer-bisneksiin en ota kantaa. Mulle riittää että saan vaatimattomat kuluni katettua. Saan.

Edit: Mistä Prayer on saanut sikana massia kun täällä aina viittailee?
 
Back
Ylös Bottom