Mavessa lähtee nahat käsistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän nyt neuvoksi, kun viime kertoina olen tehnyt maastavetoa tavallista suuremmilla painoilla ja käsistä on alkanut lähteä nahat?

Viime viikolla tein 200kg:lla sarjaa ja vasemmasta kädestä lähti semmoinen iso "kovettuma" irti. No ei se vielä mitään, mutta tänään tein sitten 210kg:n sarjaa ja samasta kohtaa lähti iho ihan verille asti. Piti keskeyttää treeni kun yhtäkkiä huomasin treenivaatteiden olevan ihan veressä. Mitään kipua yms. en tuntenut kun oli kauhea agre päällä :)

Mitähän pitäisi tehdä ensi viikolla? Jos pidän laastareita tuon ongelmakohdan päällä niin ote ei ehkä pidä kun laastarit on liukkaita. Jos taas teen ilman suojaa niin käsi menee ihan taatusti vielä pahempaan jamaan.

Ei tässä nyt viitsisi pienentää painojakaan kun olen varmaan 10 viikkoa tehnyt hermotustreeniä ja kohta pitäisi ottaa maksimit.

Ite leikkaan kovettumat aika ajoin pois niin ei pääse repeemään niin pahasti. toki joskus repee verille asti laastaria vaan ja jesus teippiä tarvittaessa.

Ehkä voisi kokeilla laittaa vasempaan käteen joku hanska. Toivottavasti magnesium pysyy siinä...

Tai sitten ihan normaalisti paljain käsin, veri saa roiskua mitä roiskuu ja taustalle Slayerin "Reign in Blood" :rock:

Voisi pistää jonkun tekoveripussin vielä suuhun ja sitten vetojen aikona purra se rikki niin tulisi vielä suupielistäkin, ja tämmöinen hullu ilme kasvoille :curs:

Oon joskus kokeillu mankun tilalla kaverilta lainaamiani ohuita vaahtomuovin paloja, jotka kietaistaan tangon ympärille. Estää kuulemma nimenomaan tuon käsien repeilyn ja pitää samalla otteen. Ei pääse hikoilu lipsuttamaan otetta. Itse palasin kyllä mankkuun, kun ei suurempaa ongelmaa ole ja siitä pöllyämisestä saa jotenkin hyvän fiiliksen. Mutta hyvin se ote piti noilla vaahtomuoveillakin. Enemmän materiaalista ja saatavuudesta tietävät valaiskoot enemmän.

Dreamer sanoi:
Mikähän nyt neuvoksi, kun viime kertoina olen tehnyt maastavetoa tavallista suuremmilla painoilla ja käsistä on alkanut lähteä nahat?
Suomessakin varmaan on saatavilla jonkinlaista nestemäistä laastaria, jota töpötellään haavan päälle. Käsi paranee paljon nopeammin kuin tavallisen laastarin kanssa, koska siihen muodostuu keinotekoinen iho. Ite käytin tuota Jenkeissä, mutta en tiedä kestääkö se heti uusia vetoja - saattas kuitenkin keretä parantua ennen niitä.

Itsekin joudun säännöllisesti leikkelemään kovettumia pois käsistä, vaikka treenipainot ei nyt niin isot olekaan. Itsellä magnesium kuivattaa pirusti käsiä ja joudun käyttämään käsivoidetta, jos aion pitää käsieni nahat kunnossa.

Rautakourakisoissa neuvoivat, että ei kannata koskaan suuresta painosta pitää kiinni liian viime tippaan, vaan laskea paino hallitusti alas juuri ennen kuin ote alkaa lipsua, ettei käsien nahat repeä turhaan. Kuulemma monelta jannulta on revenny nahat juuri tuossa lipsahdusvaiheessa.

Jos nahat on oikein huonoon kuntoon päässeet ja ei halua vähentää painoja, niin en näe muuta vaihtoehtoa kun käyttää nostokoukkuja, kunnes nahat on paremmassa kunnossa.

texas deadlift bar on kaikkein härskein käsille. tämä on siis se normaalia ohuempi tanko todella terävillä karhennuksilla. imo todella hyvä raskaissa vedoissa, ei jää otteesta vajaaksi. sen ympärille oikein kun kunnolla kiertää kädet niin jo rutisee :)

riittävästi mankkua käsiin niin ei pääse luistamaan. jos on pahasti rikki niin remmit käsiin ja teet puristelut sitten koneella ja ootat paranemista. toi nestemäinen laastari vois olla myös kätevä.

itse kannan aina treenikassissa mukana desinfiointiainetta, laastaria, urheiluteippiä..

Oon itte paininu saman ongelman kanssa... Pientä apua on siitä, että ottaa huolellisesti sen otteen ja katsoo, ettei kämmenen nahat jää sillee mutrulleen tangon ja kämmenen väliin... Olen huomannut, että jos tarttuu tankoon "summan mutikassa", niin useimmiten on kämmenet verillä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hämmer sanoi:
Oon itte paininu saman ongelman kanssa... Pientä apua on siitä, että ottaa huolellisesti sen otteen ja katsoo, ettei kämmenen nahat jää sillee mutrulleen tangon ja kämmenen väliin... Olen huomannut, että jos tarttuu tankoon "summan mutikassa", niin useimmiten on kämmenet verillä...
Tuo nahan seuraaminen on hyvä ehkäsemään nahanlähtöä ja toinen joka ainakin itselläni toimii on se kun nahka lähtee aina samasta kohtaa ja samasta kädestä niin jätän sen kohdan kokonaan ilman mankkua, eli mankun pala käteen ja kiertää ne kohdat joista nahka normaalisti lähtee. Mankku kuivaa niin perkeleesti että lähtee ihan siivuja kädestä vaikkei rautamäärät säväytä :(

Kannattaa myös saattaa painot suht. rauhallisesti alas viimeisen toiston jälkeen, eikä pudottaa tankoa miehekkäästi. Tuo pudottelu ainakin itselläni vie känsät mukanaan.

hafanafa sanoi:
Treenihanskat estäis nahkojen lähtemisen mutta voin luvata että ote tulee lipsumaan.

Pirkka-lehden vinkki: osta tiskihanskat, leikkaa niistä kämmenosa pois ja liimaa treenihanskojen kämmenosaan. Ei luista enää.

Turhat rasvailut pois.
Toimii mulle ainakin.
Kädet on kovettunu sellasiksi ettei millään painolla repimiset haittaa.
Eri asia on sitten haittaako se muuta elämää :nolo:

inflames sanoi:
Turhat rasvailut pois.
Toimii mulle ainakin.
Kädet on kovettunu sellasiksi ettei millään painolla repimiset haittaa.
Eri asia on sitten haittaako se muuta elämää :nolo:

Mulla sama juttu. Molemmissa kämmenissä on keskisormen, nimettömän ja pikkurillin alapuolella kuivat klunssit joita sillon tällön leikkelen. Morsian ei aina tykkää ku sitä silittelee ku kädet on niin karheet... :wall:

tosiaan vetoremmit auttaa..tai ainakin lieventää.itse oon pari kertaa kokeillut treenikamun remmejä ja toimii,ei niin pahasti revi kun ei tanko ole yksin käsien varassa.omia en ole hankkinut vielä kun ei niin häiritse tuo kämmenien kuluminen..mankkua vaan.sitten jos jossain vaiheessa oma kulta tulee niin pitää varmaan kehitellä joku ratkaisu..ei tytöt tykkää jos tissejä karheilla käsillä hieroo :D

vetoremmeistä ei tarvitse edes puhua jos voimailua haluat harrastaa. bodareillehan ne on tarkoitettu. ;) hapellekkin tiedoksi että remmejen kanssa vetäessä hajoitat vain selkäsi. nahattomat kädet ovat pieni paha siihen verrattuna. käyttäkää rensseleitä sitten taljoissa yms.

Remmejä ei. Näitä kyllä:
1) Joka reenin jälkeisenä iltana rotjaa kämmeniin yöksi kosteusvoidetta, semmoista rasvaisempaa laatua, ei vesipohjaista.
2) Kun kovettumia tulee, hankkiutuu osasta niistä eroon. Eli poistaa sitä paksuuntunutta ihokerrosta hieman. Joku raspi olisi sivistynyt ratkaisu, ite nyplään kynsillä ja hampailla törkeästi. :urjo: :D

Itellä on vuosien mittaan tullut semmoset sopivan paksuiset kovettumat just sopiville paikoille, ettei kovimmatkaan vetoreenit revi kämmennahkoja paskaksi enää. :) Tosin kovia vetoreenejä en niin usein tee enää, kuin joskus aloittelijana (kerran viikossa niin lujaa, kuin jaksoi).

Jos kämmennahkat pääsevät halkeilemaan verille asti, niin suosittelen kyllä maastanoston korvaamista kyykyllä ja jullella vähäksi aikaa. Tuskin niitä tekemällä mavekaan ihan älyttömästi heikkenemään pääsee.

hmm..niinkuin sanoin, vain kokeillut olen ja itse ainaki tykkäsin..mitä nyt olen sivusta seurannut vetoremmeillä nostavia ukkoja niin kyllä he ihan suorassa vielä kävelevät ;) olen saanut sellaisen käsityksen ettei pelkästään remmien varassa nosteta..vaan ne vähentää kämmeniin kohdistuvaa rasitusta/puristusvoimaa joka taas maalaisjärjen mukaan vähentää tätä nahan kuoriutumista..oonko mä nyt iha hakoteillä :nolo: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom