Mavessa lähtee nahat käsistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mxm sanoi:
Miten tuo välilevypullistuma muuten voidaan havaita, ilman että menee magneettikuviin? Itellä meni selkä vähän paskaks about 4vk sitten juuri mavessa. Saa remmit jäädä tulevaisuudessa reppuun kun mavea tekee, tekniikka hajoaa täysin ja selkä on komeassa kaaressa.

ei välttämättä mitenkään. Hyvin monella ihmisellä on välilevyn pullistuma eivätkä he tiedä sitä. Eli ovat siinä onnellisessa asemassa, että se ei oireile. Usein asia johtuu siitä, onko selkäydinkanava avara tai ei. Jos on tukkoinen niinkuin jarre-papalla, pullistuma kyllä oireilee ja säteilee alaraajoihin. Ja paljon!!

"Selkä paskaksi"... ei välttämättä ole sama kuin välilevyn pullistuma. Selkä on niin moniulotteinen kokonaisuus, että siellä saattaa sulla olla mikä vika vaan. Mutta kuule neuvoni: lepää ja liiku varovasti esim. kävelemällä selkäsi kuntoon. Koko loppuiän vaiva ei ole mukava ottaa pelkän harrastuksen "sivutuotteena". Kuuntele selkääsi äläkä kiirehdi. Sulla on aikaa palauttaa selkä kuntoon. Sulla on kyllä aikaa treenata koko loppuelämäsi!

Nostan vähän vanhaa threadia, anteeksi :nolo: . Mulle jäi epäselväksi se, että onko ne siis remmit hyvästä vai pahasta? Itse tässä odottelen, että ihka ensimmäiset remmini tulevat postista perille ja tätä ketjua lueskennellessa rupesin epäröimään. Millä tavalla siis remmit rikkovat selän helpommin kuin ilman? Sillä eikö remmit juuri estä kyynärvarsien turhan aktivoitumisen selkätreenissä ja täten saadaan maksimoitua selän kokonaisvaltainen harjoittaminen. Itsellä pukkaa erioten mavessa ja sjmv:ssa ensimmäisenä väsymään kyynärvarret, jolloin en saa täyttä hyötyä treenistä, kun ei pysty käyttämään tarpeeksi painoja, jotta syntyisi kehitystä.

Olen sekaisin...

burdock sanoi:
Nostan vähän vanhaa threadia, anteeksi :nolo: . Mulle jäi epäselväksi se, että onko ne siis remmit hyvästä vai pahasta? Itse tässä odottelen, että ihka ensimmäiset remmini tulevat postista perille ja tätä ketjua lueskennellessa rupesin epäröimään. Millä tavalla siis remmit rikkovat selän helpommin kuin ilman?...

Jos haluat keskittyä selkään ja puristusvoima on sulle toissijainen juttu, niin käytä remmejä. Eivät ne remmit sitä selkää hajota, treenipainot voivat hiukan kasvaa/sarjat pidentyä, mutta hajoaisi se selkä huonolla tekniikalla ilman remmejäkin.

Samoilla linjoilla. Itse oon käyttänyt remmejä useamman vuoden, enkä voisi kuvitellakaan selkäpäivää ilman niitä. Puristusvoimahan tietysti kärsii, mutta selän kehitystähän noista liikkeistä ensisijaisesti haen. Remmien avulla pystyy muutenkin keskittymään paremmin tekniikkaan kun ei tarvitse käyttää huomiota siihen puristamiseen niin paljoa.

Toisille on selän kehitys tärkeetä,toisille grippi.Ite tykkään kehittää molempia.Mavessa myötäote niin kauan,kun näpeissä riittää puhtia ja sitten ristiote vaihdellen.

Mou sanoi:
Itse vaihtelen ristiotteessa kämmenien suuntia. Teen tällä hetkellä mave-treenissä 4x5 samalla painolla ja vaihdan yksinkertaisesti otteen joka toiseen sarjaan. Tuohon tottuu muuten ihan parissa viikossa, vaikka se aluksi tuntuu oudolta.
Sama juttu täällä. Vaihdan otteen joka sarjaan. Ristiotteella pysyy enemmän rautaa käsissä kuin irtoaa maasta, joten en ole nähnyt koskaan mitään syytä käyttää vedossa remmejä.

Näistä asioista on tietysti erilaisia mielipiteitä, mutta ainakin mä haluan salilta sellaista "toiminnallista voimaa" (vaikka sitä ei vielä paljon ole), josta on suoraan hyötyä salin ulkopuolellakin. Muuttohommissa yms. tavarat pitää nostaa kuitenkin ilman varusteita, joten miksi käyttää niitä salillakaan? Kovatkin vedot alkaa nyt mennä ilman vyötä, eikä ole selän kanssa ollut ongelmia.

Mä olen viime aikoina yrittänyt vähentää varusteiden käytön minimiin, poikkeuksina magnesium + rannesiteet kyykyssä (sattuu muuten ranteisiin helvetisti) + remmit romanialaisessa vedossa (yläselkä menee jotenkin jumiin muuten, eikä ote pidä myötäotteella). Jälkimmäisessä vois kokeilla peukalolukkoa, jos sillä pääsisi tuossakin remmien käytöstä eroon.

Oon joskus kokeillu mankun tilalla kaverilta lainaamiani ohuita vaahtomuovin paloja, jotka kietaistaan tangon ympärille. Estää kuulemma nimenomaan tuon käsien repeilyn ja pitää samalla otteen. Ei pääse hikoilu lipsuttamaan otetta. Itse palasin kyllä mankkuun, kun ei suurempaa ongelmaa ole ja siitä pöllyämisestä saa jotenkin hyvän fiiliksen. Mutta hyvin se ote piti noilla vaahtomuoveillakin. Enemmän materiaalista ja saatavuudesta tietävät valaiskoot enemmän.

Osaisiko joku valaista tuosta vaahtomuovista enemmän? Itsellä alkaa tanko lipsumaan vähänkin pidemmissä sarjoissa, kun kädet hikoavat niin julmetusti. Remmejä en halua käyttää, koska otevoimalle on käyttöä muissa harrastuksissa. Magnesiumin kanssa mietityttää se salin sotkeminen.

Osaisiko joku valaista tuosta vaahtomuovista enemmän? Itsellä alkaa tanko lipsumaan vähänkin pidemmissä sarjoissa, kun kädet hikoavat niin julmetusti. Remmejä en halua käyttää, koska otevoimalle on käyttöä muissa harrastuksissa. Magnesiumin kanssa mietityttää se salin sotkeminen.

Sentin-kahden paksuinen pala, kämmenen leveä ja joku 5-10cm pituinen pala. Sen kietaisen tangon ympärille niin auttaa. Toinen vaihtoehto on hanskat, vaikka se joitain vituttaa ja hauskuuttaa, niin ei se muiden asia ole, jos sellasia käyttää, kun muuten lähtee nahka käsistä. Ota hyvä mies pyyhe/joku liina, jos mankku sotkee.

Anteeksi etten valaise tuosta vaahtomuovista koska siitä en tiedä mitään. Mutta turha tuon magnesiumin kanssa on pelätä salin sotkemista. Oot kyllä aikamoinen jos onnistut sillä sotkemaan salin. Meillä täällä salilla on semmoinen ämpäri, missä on magnesiumi pussukoita. Siinä ämpärin päällä sitten hieron tai taputtelen niitä käsiini. Eli ei sotkua. Joskus taas en jaksa tehdä sitä ämpärin päällä vaan ihan siinä yleisesti, kyllä sitä vähän leijuu ympäristöön mutta ei sillä mitään sotke. Ainut asia minkä mä sillä magnesiumilla sotken on yleensä mun housut ja juomapullon sarjan jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö tuollaisella vaahtomuovilla tanko vaan mene paksummaksi ja grippi vaikeutuu? Vähän niinkuin fatgripzit tai pyyhe tangon ympärillä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom