Mavessa lähtee nahat käsistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitä ei selälläkään tarvitse nostaa semmoista, mitä ei otevoimalla/otelihaksilla/forkuilla jaksa näpeissään pitää. Voi kuulostaa vanhanaikselta periaatteelta, mutta noin mä ajattelen. Toistaiseksi ei ole otevoimasta maastanosto eikä mikään muukaan selkäreeni ollut kiinni, koska olen äärimmäisen vähän vetoremmejä käyttänyt, vain hackissä tangolla ovat mukana ja ehkä puolenkymmentä kertaa kokeillut ylätaljassa (en tykännyt). Hyvä on tasaisesti kroppaa kehittää, myös otevoimaa.

Vetoremmit mahdollistavat keinotekoisesti otelihaksien "ohittamisen", eli että ukko nostaa (lähes) koko kropan nostossa enemmän, kuin noston heikoin lenkki (=otelihakset) antaisi myöten luullen, että "Nooooh, ei se haittaa, kyl kankuista, reisistä ja eritoten selästä jerkkua löytyy!!". :rolleyes: SITEN vetoremmeillä särkee selkänsä.

Minulla on tanko repinyt nahkaa "päkiän" alapuolelta, mutta ei sentään verille saakka. Joskus olen laittanut siihen arkaan kohtaan urheiluteippiä, mikä on auttanut riittävästi että seuraavalla kerralla on käsi ollut niin ehjä ettei ole tarvinut teipata. Se teippi ei ole juurikaan vaikuttanut otteen pitävyyteen, mutta eihän se tietenkään ainakaan avuksi ole.

Kuukausi sitten piti palata takaisin työpaikan salille, missä ei tangossa ole läheskään yhtä hyvä karhennus kuin aiemmalla salilla. Täällä ei nahkakaan repeile. Eli jos vaan ote pitää niin kokeile vähemmän karheaa tankoa.

remmeillä saa helposti nyppästyä kymmeniä kiloja enemmän kuin normaalisti. samoin niillä nostettaessa kun itse tekniikkaan ei tarvitse kiinnittää niin suurta huomiota, vääntyy selkä semmoisille mutkille että välilevyt pullistelee.

kaikki kovemmat voimanostajat joita tunnen, ovat sanoneet ettei remmejä saisi vedossa käyttää. samoin tunnen useampia voimailijioita jotka ovat välilevynsä pullistaneet vetoremmeillä.

kuten iivili sanoi, remmeilläkin kannattaa nostaa korkeintaan sen verran mitä ilmankin voisi nostaa.

Ihan vaan tiedoksi, että nostin sitten sen seuraavan vetotreenini ihan normaalisti paljain käsin. Ja eikös mitä, ne kädet oli jotenkin tottuneet/kovettuneet viikon aikana sen verran, että nahka kesti :)

...äkkiä ne veriset haavat korjaantui, olen Wolverine :rock:

Ykköset ja kakkoset ilman remmejä. Sarjat remmeillä, koska peukkulukolla pelkään, että voi oikeasti mennä kämmenen nivelet sijoiltaan tms., vaikka ote pitääkin hyvin. Ristiotetta en käytä epäsymmetrisyyden vuoksi. Mielestäni remmit ovat parempi vaihtoehto. Näppivoimasta ei tosin ole koskaan ollut veto kiinni meikällä. Näppivoimat reenataan muilla liikkeillä esim. tempausvedot, leuanveto, coc1, rannevemputukset, listasta roikkumiset, lista jatkuu..... Tiedän, että peukkulukolla nostavan ei tarvitse pystyä sulkemaan edes coc-traineria, mutta voi nostaa työnnössä 150kg, koska peukkulukossa ei grippiä pahemmin tartte.

nevahood sanoi:
remmeillä saa helposti nyppästyä kymmeniä kiloja enemmän kuin normaalisti. samoin niillä nostettaessa kun itse tekniikkaan ei tarvitse kiinnittää niin suurta huomiota, vääntyy selkä semmoisille mutkille että välilevyt pullistelee.

kaikki kovemmat voimanostajat joita tunnen, ovat sanoneet ettei remmejä saisi vedossa käyttää. samoin tunnen useampia voimailijioita jotka ovat välilevynsä pullistaneet vetoremmeillä.

kuten iivili sanoi, remmeilläkin kannattaa nostaa korkeintaan sen verran mitä ilmankin voisi nostaa.

Itse en saa remmeillä yhtään sen enempää rautaa kiskottua, melkeinpä päinvastoin, ristiotteella ne ykköset tulee paljon paremmin. Itse ainakin käytän remmejä sarjoissa juuri sen takia ettei ne näpit väsy siinä sarjan aikana.. Mielestäni tekniikasta ei tarvitse tinkiä vaikka remmejä käyttäisikin, päinvastoin remmeillähän sitä tuntumaa haetaan ja lyhkäsimmissä sarjoissa revitään ilman remmejä sitten niin että sisuskalut repee :urjo:

Mulla on maastavedossa grippi se heikoin lenkki vaikka käytänkin vastaotetta. Ja kun meän salilla ei saa mankkuakaan käyttää ni toi on vähän ongelma. En silti aio käyttää remmejä mavessa niinkuin muissa selkäliikkeissä vaan haen mavella vain yleisvoimaa

Miten tuo välilevypullistuma muuten voidaan havaita, ilman että menee magneettikuviin? Itellä meni selkä vähän paskaks about 4vk sitten juuri mavessa. Saa remmit jäädä tulevaisuudessa reppuun kun mavea tekee, tekniikka hajoaa täysin ja selkä on komeassa kaaressa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse en osaa remmejä käyttää ja en niitä omistakaan. Kaikki liikkeet ilman remmihärpäkkeitä niin pysyy ote mavessakin!
Känsät ei ole ongelma ollut kun muistaa leikellä liiat pois aina välillä. ja pitää sitten sen verran tangosta kiinni ettei pääse pyörimään niin pysyy kovettumatkin niillä paikoilla kun kuuluu.

Ruista siis ranteeseen ja ongelma poistuu... :jahas:

themasterkale sanoi:
itse en osaa remmejä käyttää ja en niitä omistakaan. Kaikki liikkeet ilman remmihärpäkkeitä niin pysyy ote mavessakin!
Känsät ei ole ongelma ollut kun muistaa leikellä liiat pois aina välillä. ja pitää sitten sen verran tangosta kiinni ettei pääse pyörimään niin pysyy kovettumatkin niillä paikoilla kun kuuluu.

Ruista siis ranteeseen ja ongelma poistuu... :jahas:

Nillä remmeillä saa paljon lisää treenitehoa muissa selkäliikkeissä. itekki ajattelin samoin kuin sä aiemmin mut kokeilin kulmikses remmejä ja enää en tee sitä ilman niit. mielumin heikko grippi kuin heikko selkä

:offtopic: , mutta menkööt, kun ei viitsi uuttakaan trediä aiheesta tehdä.

Eli kuinka paljon tuo ristiote vaikuttaa lihasten symmetrisyyteen, ja minkä kaikkien lihasten? Kannattaako otetta vaihdella toisinpäin?

Riiccia sanoi:
Eli kuinka paljon tuo ristiote vaikuttaa lihasten symmetrisyyteen, ja minkä kaikkien lihasten? Kannattaako otetta vaihdella toisinpäin?
Vaikuttaa ja kannattaa.

Pari hyvää vaihtoehtoa:
1) vaihdat otetta joka sarjassa
2) teet sillä "heikommalla" (eli samoin päin, kuin pidät sähly- tai lätkämailaa) kaiken muun, paitsi kovimmat nostot sillä "vahvemmalla" otteella.

Ite teen kakkosen mukaan nykyään, vaikka eipä tuolla nykyään ole niin paljoa väliä. Kädet molemmin päin nousee ihan hyvin ja pysyvät raudat näpeissä ainakin ne mun säälittävät hiluraudat :nolo:

Sumomavetinpa piiitkästä aikaa tänään ja hyvin meni. :) Julle ja kyykkääminen ovat pitäneet reisien ja keskikropan voimatason kohtuullisen hyvänä.

iivili sanoi:
2) teet sillä "heikommalla" (eli samoin päin, kuin pidät sähly- tai lätkämailaa) kaiken muun, paitsi kovimmat nostot sillä "vahvemmalla" otteella.
Äh, toi jäi kumminkin väärin, vaikka olevinaan korjailin. :curs: Vahvempi ote on siis yleensä se, miten päin pitäisi lätkämailaa, heikompi sitten toisinpäin. Noin ainakin mulla oli aiemmin, nyt on aika pitkälti se ja sama, kummin päin pidän. On otevoima tasoittunut kivasti.

Jos remmit rikkoo selän, niin älkää käyttäkö magnesiumia!
Vittu mitä paskaa! mun remmitön myötäote veto on ihan sama kuin remmeillä, ei se puristusvoimasta ole kiinni, ainakaan alle kolmensadan (paitsi pullasormilla).
Selkää ei remmit pyöristä, vaan tyhmä jätkä ja jos nahka ei kestä, käytä remmejä tai tee tv shop pilatesta!

Pjuus sanoi:
Vittu mitä paskaa! mun remmitön myötäote veto on ihan sama kuin remmeillä, ei se puristusvoimasta ole kiinni, ainakaan alle kolmensadan (paitsi pullasormilla).
Selkää ei remmit pyöristä, vaan tyhmä jätkä ja jos nahka ei kestä, käytä remmejä tai tee tv shop pilatesta!

Rakentavaa, perusteltua kritiikkiä on sitten joka kerta ilo lukea.

Itse vaihtelen ristiotteessa kämmenien suuntia. Teen tällä hetkellä mave-treenissä 4x5 samalla painolla ja vaihdan yksinkertaisesti otteen joka toiseen sarjaan. Tuohon tottuu muuten ihan parissa viikossa, vaikka se aluksi tuntuu oudolta.

Pjuus sanoi:

Älä nyt.. pilates on hyvä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom