Matkaoppaat Nelosella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Mä ihmettelen, että mikä näissä pakettimatkoissa muka on niin kauheaa? Itse olen reissanut niillä ja tehnyt myös omatoimireissuja. Se miksi jengi noita haukkuu on varmaan jotain oman "matkaajastatuksen" pönkittämistä. Ollaan niin olevinaan jotain maailman matkaajaa, ja naureskellaan "heheee juntit reissaa pakettimatkoilla". Tuossa aikaisemminkin joku kertoi, että Thaimaa on uusi junttien paikka. Mikä helvetin juntti ihmisestä tulee jos haluaa mennä lomalla lämpimään pitämään hauskaa. Joo joo, tosi reissaaja samoilee viidakossa yksin ainoastaan viidakkoveitsi mukana. Menen mä pakettimatkalla tai omatoimimatkalla ulkomaille niin haluan, että on lämmintä, hyvää seuraa (ei haittaa vaikka eivät olisi ainoastaan paikallisia, jotka raatavat 24/7), rentoa olemista ja mahdollisesti olutta. Minulla ei ole tarvetta käydä katsomassa joka helvetin pikkukylän nähtävyyttä, syödä kämäsissä paikallisten käyttämissä "rafloissa" ja nähdä miten paikalliset oikeasti elää. Mä olen silloin lomalla rentoutumassa, en millään tutkimusmatkalla. Toki joku voi tutkimusmatkaillakin jos siltä tuntuu, mutta vähän on turhaa tulla selittää miten muiden pitäisi lomansa viettää jotta ei olisi "juntti".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se on kiinni ennemminkin paikasta minne ollaan menossa ja milloin ollaan sinne menossa.
Eurooppaan pääsee aika kivasti pakettimatkoilla, ja voi tulla jopa halvemmaksi kuin itse varaillen.
Mutta jos ei aikataulut natsaa tai kohteeseen ei järjestetä matkoja on pakko venkslata itse.

Viime kesänä olin pakettimatkalla Sveitsissä ja mukavaa oli. Nyt helmikuussa lähdössä Kaliforniaan omatoimisesti järjestetylle reissulle. Totta on tuokin että itse varaamalla saattaa päästä halvemmalla, mutta ei kuitenkaan aina. Näppituntumalla sanoisin että pitkälle pääsee halvemmalla itse varaten, Euroopassa ero on paljon pienempi.

Tämä oli muuten ensimmäinen reality-show mitä voin katsoa ihan mielelläni. Tietenkin matkustaminen kiinnostaa aiheena + tässä ei ole julkisuuteen itseään hilaavia teinipissixiä tai muita idiootteja silikooneineen + ketään ei yritetä (toivottavasti) parittaa. Todella erikoista ettei kenenkään naamaa ole sutattu jenkkityyliin.

Ei perkele, mitä meininkiä. Tyypeillä juurikin kahvit, reissumiehet ja maksamakkaraa mukana. Vittujen kevät sentään.

Asiallista meininkiä on kyllä! Jarmollakin alkaa kohta naamio punottaan kaljasta kun painetaan lasi kourassa "kulta"liikkeestä nahkakauppaan osteleen viimesenpäälle violettejä kasseja. Tosiaan, voi saatana mitä touhua, tää vahvistaa entisestään sitä että en ikinä mene turkkiiin.

Itse olen kerran ollut pakettimatkalla se oli oikeastaan siksi kun yli 10v sitten 16veenä ei riittänyt kapasiteetti varaileen lentoja suoraan, silloin ei toi netin käyttö ollut kuitenkaan ihan samalla tasolla kuin nyt ja visaakaan ei löytynyt taskusta. Joten ei muuta kuin käteiset kourassa Aurinkomatkojen toimistoon ja inglesin liput kainaloon :)

97 tuli tuolla Alanyassa käytyä. Ensimmäistä kertaa ulkomailla olevalle alle kakskymppiselle ryyppäystä, rannalla makaamista ja ravintolassa notkumista hakevalle ihan ok paikka. Lämmin keli ja varsinkin paikallinen viina halpaa. Uudestaan en tuonne silti lähtisi, näin jälkikäteen kun ajattelee. Kauppiaat repi joka liikkeeseen, rannalla kaupiteltiin jatkuvasti jotain krääsää, ravintolan vessassa sai maksaa paperista ja baarissa oli turpaan saaminen enemmän kuin lähellä, jos satuit vilkaisemaan paikallista naista.

Matkaoppaita ei tosiaan nähty kuin kolme kertaa. Tullessa maahan, viikolla iltasella kun viinapokeri äityi liian äänekkääksi ja asukkaat alkoivat valittaa ja lähtiessä. Retket tehtiin omin päin. Jos niitä oluthöyryisiä vaelteluja pitkin kaupunkia voi retkiksi kutsua.

Ei saatana, oikein arvasin, omat kulta katriinat ja maksamakkarat mukana:D
Plussat silti kohdepäällikkö Terhistä:kuola:

Siinäs sen näkee! Ettei se oikeasti ole turhaa touhua, jos välttelen suomalaisia ulkomailla.

Vituttaa aivan silmittömästi, jos säästää rahaa ja aikaa ja vaivaa että pääsee jonnekin muualle kuin oman neljän seinän sisälle ja sitten siellä lomallakin pyörii suomalaisia sandaalit ja valkoiset tennissukat jalassa, vyölaukku mahalla roikkuen.
Voi vittu että voi ihmistä hävettää silloin.

Olen jonkinasteinen patriootti ja monesta asiasta suomalaisuudessa ja Suomessa ylpeä, mutta on meissäkin joitain helvetin noloja piirteitä.

Tää "Matkaoppaat" -sarja on aivan loistava!

Parasta tositeeveetä sitten Simpsonien!

Olin itse muistaakseni toissa elokuussa -08 just tollasella helvetin pakettimatkalla Alanyassa. Oli niin kyllä virhe ja vikatikki, että melkein vituttaa vieläkin kun laitto rahansa tollaseen paskaan. Ehkä raivostuttavin asia mitä maa päällään kantaa on just noi turkkilaiset kaupustelijat, siis voi luoja!!! Tulee oikein inhon väristyksiä ku kattoo tota sarjaa, mutta on se pakko kyl nauraakin koko tolle urpoudelle. :eek:

Mä ihmettelen, että mikä näissä pakettimatkoissa muka on niin kauheaa? Itse olen reissanut niillä ja tehnyt myös omatoimireissuja. Se miksi jengi noita haukkuu on varmaan jotain oman "matkaajastatuksen" pönkittämistä. Ollaan niin olevinaan jotain maailman matkaajaa, ja naureskellaan "heheee juntit reissaa pakettimatkoilla".

Tämä oli hyvin tuumattu ja samoilla linjoilla ollaan. Tokihan tältäkin palstalta löytyy niitä jotka aina saavat ne omatoimimatkat järkättyä 100 eurolla viiden tähden hotelleihin tai salaisiin bambumajoihin joissa ei ole länsimaalaisia näkynyt sitten Hitlerin. Vitsi kun hienoa!

Rantalomalle tod. näk. tulen aina menemään pakettimatkalla ja kaupunkilomat sitten erikseen voi itse järkkäillä jos innostusta on. Näitä sarjassakin nähtyjä karikatyyrejä voi välttää ihan samalla tapaa kun normaalissakin elämässä, jättää vaan tyhmempien kanssa hengailun pois kuvioista.

ps. pakettimatkalla ei haittaa kun taputukset lentokoneen alaslaskussa mutta on niitä reittilennoillakin tullut vastaan.

En oo huomanu mitään eroa omatoimimatkan ja pakettimatkan välillä.Oleellista on vain lento ja hotelli.Muuten voi tehdä mitä haluaa.Sekoilua taas näkee missä vaan - vaikka M-junassa "heimoveljien" taholta.Turkissa taas vähän erilainen meininki.Kauppiaat voi olla agressiivisia,mutta pitkälti kyse myös elin ehdosta:massii pitää saada,vaikka kusettamalla - vastuu tietysti kusetettavan ;)

Loistava ohjelma, hitto se mummo oli sekaisin :) "kamera hävinny" :lol2:

Alanyan hyvinä puolina voi sanoa sen että siellä o suht halpaa, aurinkoa lähes aina ja ihan hyvä bilemesta. En kyllä uudestaan menisi.

Itse taas ihmettelen tuota asennetta, että ne ketkä eivät tee/halua tehdä pakettimatkoja ovat heti jotain ylimielistä wannabe-traveller porukkaa. Itse ainakin pidän siitä, että voin mennä mihin haluan, milloin haluan, kiertää maata tai lähteä toiseen maahan kokonaan jos siltä tuntuu. Jos löydän paikan missä ei ole toisia turisteja, niin sinne todennäköisesti jään vähän pidemmäksi aikaa. Aina en ole edes välttämättä paluulentoja varannut. Jokainen tyylillään...

Ihme porukkaa ovat noi "taputtelijat"

Itse olen tehnyt pakettimatkoja sekä omatoimisia vaikka kuinka pirusti. Kahdesti on mukana ollut tuttuja (molemmil kerroilla eri) joilla on evästä mukana mm. omaa puuroa, ruisleipää ja majoitus mahdollisimman halvalla. Kummassakaan tapauksessa ei kyllä rahasta ole kiinni, pihi luonne vaan joten ei se talous aina ole syy valintaan.

Euroopassa törmää enemmän tähän pakettimatkailijan stereotypiaan nimenomaan rantakohteiden osalta (hotellilta ei lähdetä mihinkää, altaalla lojutaan koko päivä. Omat eväät, halvat juomat kaupasta. No habla inglese. Vain matkantarjoajan reissut kelpaa. yms yms) Nämä piirteet kuitenkin usein vähenee niinku joku sanoikin hotellin laadun mukana.

Mun mielestä reissuista saa muutenkin enemmän irti kun on avoin mieli ja nimenomaan välttää kaikkea sitä mitä suomessa kokee (ruisleipää, selvää päätä ja amerikkalaisia pikaruokaketjuja) :)

Tuo ohjelma on filmatisointi pahimmista pakettimatkalais-kliseistä. Ihan mahtavaa, että ruisleivät ja maksamakkarat kaivettiin matkalaukusta jo toisessa jaksossa!

Esittäähän ohjelma toki sen pahimman kärjen tyypeistä, jotka eivät todennäköisesti ole juurikaan matkustelleet tai käyvät joka vuosi samassa paikassa kun "siellä sentään suomella pärjää". Kaljan kiskominen aamusta iltaan ja arjesta poispääseminen jonnekin lämpimään taitaa useimmillle etelänkävijöille olla se tärkein syy lähteä (+saa sitten naapurin Vellulle kehua kuinka oli lämmintä), mutta itse kohteella ei juurikaan ole väliä, kunhan aurinko paistaa. Kanariansaaret ja muut Välimeren ympäristöstä on jo koluttu moneen kertaan ja nyt Thaimaasta on tullut samaa sarjaa muun "etelän" kanssa.

Aion kyllä jumittua telkkarin ääreen joka ilta, sillä ei juuri tuota parempaa viihdettä edes ole kuin mitä juopuneet muailmanmatkaajat tarjoavat. :D

Ainii, pienenä kirjavinkkinä jos jotain kiinnostaa lukea tuota samaa kuin ohjelmassa esitetään, niin kannattaa lukaista Tom Selänniemen Matka ikuiseen kesään.

Toi ruisleipä ja maksamakkara oli kyllä hyvä veto. Oli pakko vähän naurahtaa. Toi on sitä stereotyyppistä pakettimatkailua. Kyllä mulle noissa matkoissa on yksi tärkeä asia se, että siellä syödään edes hieman eri tavalla, kuin kotona. Ei tulisi mieleenkään ottaa omia eväitä mukaan, tai tilata ravintolasta nakit ja muusi. Mutta toi sarja onkin varmaan juuri tästä syystä niin hyvää viihdettä. Pakko tota on alkaa seuraamaan.

Mua hävetti, kun kattoin sitä kohtausta missä se kraaterinaama vaimoineen oli ostoksilla koruliikkeessä. Harakka oli kaiken kimaltavan perään ja niitähän karvakätöset tarjoili auliisti.
Mut juu, kyllä tota maisemien takia kattelee, toi myötähäpeän tunne vaan on hieman ikävä, mut kait sen kestää kun aattelee, et ei ainakaan ikinä oo tollanen, eikä tollanen, eikä ainakaan tollanen...

Tää on ihan loistoviihdettä! Muija ollut juurikin samassa paikassa oppaana, hauska nähdä tv:n kautta tuota meininkiä kun ennen on kuullut vain juttuja:)

Huippu oli se eka jaksossa parkkipaikalla kärttyillevä pappa! Opas sanoi sille siinä lentokentän ovella että tuohon suuntaan bussi nro 39, pappa tulee pian kiroilemaan jollekin toiselle oppaalle että nyt kyllä ottaa perkele päähän! Hänelle sanottiin ovella väärä bussi! Sanoivat että nro 13 pitää mennä perkele!!:D

Tätä karaoke-pariskuntaa on myös hauska seurata.:D

Omassa naapurissa asustelee vähän samantyylinen vyölaukkupariskunta, äijä aina tulee kehuskelemaan ravun värisenä keskellä talvea että kylläpä teki taas eetvarttia käydä Kanarian saarilla/Turkissa, ja meikäläinen meinaa poksahtaa palasiksi kateudesta!!:D

:wtf:Ensimmäisenä päästävä ulkomailla karaokeen? En hemmetti ymmärrä noita....

Tuo tukevahko tumma opas on ainakin rempseä ja saattaa viellä jollekin tollukalle sanoa faktoja suoraan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom