Matkaoppaat Nelosella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän tommonen pakettimatka ole sen kummoisempi tapa viettää loma kuin se, että olisit varannut lennot ja hotellin ite. Kentällä näkee muut matkalaiset ja oppaat ja taas sitten loman päätteeksi kentällä. En tajua mikä siinä paketti matkassa on nyt niin kauheaa, että kokeilet sitten, kun ei oo TODELLAKAAN muuta tekemistä. :lol2:

Edit: tämä siis Hupelle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mahtaisi olla kauheaa jos se ITSE netistä varattu hotelli olisikin täynnä pakettimatkalaisia :D

Pakettimatkat on ihan ok. Ei tarvitse säätää kyytien ja hotellien kanssa ja jos haluaa, niin eipä matkatoimistoon tarvi olla yhteydessä kun tullessa ja lähtiessä. Joitain urpoja tosin saattaa suosituissa kohteissa nähdä.

Nuo sarjan hahmot ovat kyllä suoraan Kummelista :D

Ei jumalauta, mikä juntti-invaasio nuo pakettimatkat aina ovatkaan. On tullut moinen hupi koettua ja kyllä se melkoisen myötähäpeän nostaa jo heti kentällä check-iniin odotellessa. Vyölaukut kiiluu jo kaukaa ja etevimmät ovat aloitelleen dokailun jo edellisenä iltana, että voi varmasti viritellä jonkun näppärän tappelun yläilmoissa. Matkalaukut on täynnä hernekeittoa ja Jalostajan lihapullia, eihän nyt mitään paikallista ruveta syömään kun tulee vielä joku pöpö! Ensimmäisenä lomapäivänä raahataan ne kaljamahat ja selluliittiperseet sitten rannalle ja sammutaan rantatuoliin auringon ollessa zeniitissä. Ilta-auringon jälkeen kun iho alkaa muistuttaa rapujuhlien antimia kävellään sinne huoneistohotellin keittiönurkkauksella varustettuun huoneeseen ja laitetaan kattilat tulille. Lihapullia ja mummomuusia, juomaksi kelpaa toki vain taxfreestä ostettu lapinkulta - mitään paikallista ruveta juomaan kun tulee kuitenkin joku pöpö. Muutaman päivän melanooman virittelyn jälkeen pitää tehdä toki se pakollinen turistikierros - se vasta näky onkin. Bussilastillinen vyölaukkuja, valkoisia tennissukkia ja pikkureppuja lähtee tien päälle tutustumaan paikallisiin nähtävyyksiin. Bussin ikkunoista pokkarikamerat räpsivät tuliaiskuvia - pakkohan jotain kuvia on ottaa kun tähän mennessä ne päivät ovat menneet sammuneena siihen rantatuoliin. Torilta sitten ostetaan jotkut kivat katulasten tekemät korut, otetaan yhteiskuva paikallisen baarinpitäjän kanssa ja napataan vielä mukaan Hard Rock Cafe Alanya -paita. Kyllä kotona on taas naapurit kateellisia kun on oikein ulkomailla käyty. Viimeisenä iltana kun kotoa otetut eväsvarastot ovat jo ehtyneet uskaltaudutaan ulos ravintolaan syömään. Laitetaan ykköset päälle, eli Dressmannin sponsoroimat vaaleat khakihousut ja Crocsit jalkaan ja rouvalle joku kiva kukkamekko muistona ajoilta ennen Euroopan Unionia. Kävellään katua pitkin ja katsotaan ravintoloiden edessä olevia ruokalistoja. Kun sisäänheittäjä sattuu huutamaan "Hei, sinä Suomi tule tänne, sisu sisu!" niin silloin on mentävä, se ei voi olla huono paikka kun nehän puhuvat samaa kieltä! Ruokalistakin on omalla kielellä ja mitäs sieltä löytyykään - lihapullat ja keitetyt perunat. Maittavan aterian jälkeen suunta käy kohti vastapäätä olevaa karaokebaaria, siellä ne muutkin samalla lennolla olijat jo ovat viettämässä lomaviikon viimeistä iltaa. Haikeana seuraavana päivänä naamat punottaen kävellään tärisevin askelin kohti bussia, missä matkaopas kysyy iloisesti lomakuulumisia. Mitäs kuulumisia sitä nyt siihen kertoilisi, kivaa oli ja syötiin hyvin. Ensi vuonna uudestaan. Se on sitä pakettimatkailua.

mxm, veikkaan kuitenkin että useimmilla pakettimatkaajilla se loma on pikkusen muutakin kuin tuo yllämainittu setti... Tietysti jos on joku pakottava tarve tuntea itsensä edes viikon ajan paremmaksi kuin muut ihmiset niin tuolla tavalla voi ajatella.

Eihän tommonen pakettimatka ole sen kummoisempi tapa viettää loma kuin se, että olisit varannut lennot ja hotellin ite. Kentällä näkee muut matkalaiset ja oppaat ja taas sitten loman päätteeksi kentällä. En tajua mikä siinä paketti matkassa on nyt niin kauheaa, että kokeilet sitten, kun ei oo TODELLAKAAN muuta tekemistä. :lol2:

Edit: tämä siis Hupelle
En ole kyllä törmännyt oppaisiin enkä lippalakkipäisiin örveltäjiin kentällä. En ole myöskään matkustanut ns. "marsuhäkillä", eli lomalennolla vaan käytän reittilentoja joissa lentokoneessakin on jopa tilaa. Niillä ei myöskään taputeta kun kone laskeutuu. Ja kyllä, lentokoneetkin ovat eri pakettimatkoille ja aurinkomatkoille.
Mahtaisi olla kauheaa jos se ITSE netistä varattu hotelli olisikin täynnä pakettimatkalaisia :D
Eipä moinen vahinko pääse koskaan käymään.

Pakettimatkat on jees, ja itse asiassa kanariakin on ihan ok. Thaikut on nyt se uusi kanaria mihin juntit tuntuu menevän. Oikeastaan se on ihan sama vaikka menisi Korsoon jos pääasiana on dokaaminen ja levyttäminen. Itse olen ollut aika monta kertaa kanarialla ja syynä on tekeminen. Käyn vaeltamassa, surffaamassa, juoksen, treenailen ja syön hyvin. Luonto on yllättävän monimuotoista jos vaan viitsii lähteä ulos siitä lomakeskuksesta. Hyvää ruokaakin löytyy kun vaan osaa etsi eikä mene siihen ekaan karvakäsien pizzeriaan. Merelliset safkat on taivaallisia.

On noita matkoja tullut itsekin säädettyä ja osa kavereista tekee näin aina. Osalle tuntuu vaáan olevan itse säätäminen joku helvetin statussymboli jolla osoitetaan että ollaan pikkasen parempia kuin se keskiverto duunari joka lähtee pakettimatkalle.

Nyt en kyllä käsitä mitä hienoa on lentää reittilennolla, mutta huvinsa kullakin. Kovinkaan moneen lomakohteeseen on sitä paitsi hankala lentää reittilennolla, esim välimeren saaret. No niitähän Tosi Matkailija välttää joka tapauksessa (ja ördää Thaimaassa...)

Mutta rapsakka meno oli tuossa avausjaksossa heti. :) Niillä kolmella kertaa kun pakettimatkalla on tullut käytyä, ei kyllä tuollaista uunoilua ole tullut vastaan.

Loppujen lopuksi hotelli ratkaisee aika paljon. Pakettimatkoilla huomaa sen kun se bussi lähtee kiertämään hotelleja niin pahimmat juntit karsiutuu usein pois niissä 2-3 tähden paikoissa. Viiden tähden hotelleissa on sitten useimmiten kohtalaisen järkevän oloista jengiä. Pakettimatkahan on erittäin helppo vaihtoehto mutta mulla ainakin vaikuttaa lomafiilikseen myös ne ympärillä olevat ihmiset...

Onkohan tuossa sarjassa tulossa muualtakin kuin Turkista tuota kuvamatskua?

Rupes muuten kohtalaisesti vituttamaan se kimittävä äijä. Temer vai mikä helvetti sen nimi nyt olikaan. Uskoisin, että Alanyassa noi lähinnä pyörii kun saman porukan duunia siinä kuitenkin seurataan.

-80 luvun loppupuolelta kerta pari vuoteen pakettimatkoja luutineena, lämmitti kyllä toi avausjakso kummasti perus suomijuntin sydäntä, tuommostahan tuo on joka reisuulla suunilleen ollut. kauhia matkakuume iski hittolainen.

ja tuo mxm kirjottama stoori oli varsin ilahduttava! :)

Tuolta Matkailluosion Paskimmat matkakohteet-ketjusta oli pakko kopioida Naapurin Miehen kommentti, tähän ajatusmalliin olen paljonkin törmännyt :D:

"Ahdistaa, kun nyt pitäis kaikkien käydä Thaimaassa ja vittu siellä on ihanaa ja ihmiset on niin ystävällisiä, mutta EI tietenkään käydä missään normi-turisti-Thaimaassa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen Thaimaahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita.

Varmasti totta joo, mutta ei kiinnosta silti."

Itse käyn pääasiassa pakettimatkoilla niiden helppouden vuoksi (en todellakaan jaksa kaivaa netistä niitä halvimpia lentoja ja arpoa hotellien välillä jne.) ja otan vielä All inclusive-paketin aina kun mahdollista. Nähtävyydet ovat ihan mielenkiintoisia, mutta en ole etsimässä lomalla mitään "alkuperäiskulttuuria" vaan ihan aurinkoa, lämpöä ja kiireetöntä yhdessäoloa perheen kanssa ja tietysti treenaamaan pitää lomallakin päästä. Oppaita on harvemmin tarvittu ja hotellilla ei tarvitse pakettimatkallakaan koko aikaa nysvätä.

Ja tuo sarja täytyy laittaa kyllä mieleen, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta :)

Ei mun mielestä pakettimatkassa mitään vikaa ollu. Tosin ekaa kertaa olin ulkomailla rantalomalla muutenkin. Okei, lentokone oli ahdas ainakin itselle, onneks pysty istumaan puoliks emännän penkin puolella. Mutta Kanarialle vaan kuuden tunnin lento, niin kyllä sen ajan jaksaa istua. Bussissa tietysti perus suomituristi ihan täpinöissään ja siellä jo kuulu riemunkiljahduksia kuinka ihanan lämmintä on ja tais siinä yks ukko olla jo kohtuullisen soseessa, kun sitä konjakkia näky koneessa uppoavan:jahas:

Sitten kun lähdettiin ajamaan hotelleille, niin oltiin loppujen lopuks viimeset bussissa eikä siellä hotellissa jostain syystä kyllä suomalaisia juurikaan ollut, lähinnä ruotsia ja jotain sen kaltaista kuuli puhuttavan. Matkaopasta ei nähty kertaakaan koko viikon aikana. Suomalaisessa baarissa käytiin kaljalla kerran, kun sen terassi sattu olemaan meren rannalla. Toka vikana iltana syötiin toisessa meren rannalla sijaitsevassa ravintolassa niitä meren herkkuja ja nehän sitten uiskentelin jo takasin päin, kun hotellille päästiin :D

Muuten kierrettiin viikon aikana se koko etelän puolen rannikko bussien ja taksien avustuksella. Ja käytiin vähän vaeltamassa hiukka korkeammalla. Muutaman kerran näkyi örveltäviä turisteja, mutta ne tais olla saksalaisia, kun muutenkin eksyttiin johonkin "kaupungin osaan" missä puolet kylteistä oli saksaa..

Lähtisinkö pakettimatkalle uudestaan? Kyllä, mutta tuskinpa lähtisin enää Kanarialle.. enkä varmasti lähtis Turkkiin :D Lähtisinkö omatoimisesti matkailemaan? Kyllä, eipä vaan ole vielä rohkeus (tai rahat) riittänyt lähteä Eurooppaa pidemmälle ja tulevaisuudessa ei varmaakaan riitä enää aikaa lähteä:(

Tuolta Matkailluosion Paskimmat matkakohteet-ketjusta oli pakko kopioida Naapurin Miehen kommentti, tähän ajatusmalliin olen paljonkin törmännyt :D:

"Ahdistaa, kun nyt pitäis kaikkien käydä Thaimaassa ja vittu siellä on ihanaa ja ihmiset on niin ystävällisiä, mutta EI tietenkään käydä missään normi-turisti-Thaimaassa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen Thaimaahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita.

Varmasti totta joo, mutta ei kiinnosta silti."

Itse käyn pääasiassa pakettimatkoilla niiden helppouden vuoksi (en todellakaan jaksa kaivaa netistä niitä halvimpia lentoja ja arpoa hotellien välillä jne.) ja otan vielä All inclusive-paketin aina kun mahdollista. Nähtävyydet ovat ihan mielenkiintoisia, mutta en ole etsimässä lomalla mitään "alkuperäiskulttuuria" vaan ihan aurinkoa, lämpöä ja kiireetöntä yhdessäoloa perheen kanssa ja tietysti treenaamaan pitää lomallakin päästä. Oppaita on harvemmin tarvittu ja hotellilla ei tarvitse pakettimatkallakaan koko aikaa nysvätä.

Ja tuo sarja täytyy laittaa kyllä mieleen, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta :)

Muistaakseni Kuki oli ns. "paremmin toimeentulevaa kastia", pahoittelen jos muistan väärin. Kuitenkin rahahan tuossa ratkaisee. Vähävaraisena, kuten itse, saa pakettimatkoilta irti juuri tuon örvellyksen ja ne pahimmat deekut 2-3* hotelleissa. Tottakai minäkin lähtisin valmiiksi räätälöidylle pakettimatkalle jos olisi varaa pistää euroja likoon ja valita all inclusive setit 5* hotellissa. En edes miettisi muuta.

Kuitenkin pakettimatkoihin verrattuna vähänkin omatoimisempi ja euroista tarkka oleva matkaaja saa helvetin paljon enemmän irti kun varaa ne lennot itse tarjouksesta ja katselee hotellit viimehetken hinnoilla tai paikan päältä ei aivan turistirysän keskeltä. No niinhän se on että omatoimimatkaaja viettää Thaimaassa yhden kuukauden samalla hintaa kuin Ryhänen kanarialla viikon.

Niillä ei myöskään taputeta kun kone laskeutuu.

Viimeksi marraskuussa lentojen päätteeksi jengi taputti.. Viddu että se on :wall:

Ilmeisesti jollakulla kapteenilla oli joskus menny vati nurin ton taputuksen suhteen, ja se oli tuumannu mikkiin (vahingossa tai tosissaan) et "mitä helv..ä ne taputtaa? Aina sieltä alas tullaan, ilmassa pysyminen on jo ihan toinen juttu.."

Pakettimatkalla tullut oltua pari kertaa. Eipä niitä oppaita tarvinnut muuten nähdä kuin kentällä ja sit kerran olin vissiin opastetulla reissulla, missä sielläkin kohteeseen päästyäni hengasin omassa porukassa. Pidin vaan huolen että olen sit oikeaan aikaan oikeassa paikassa kun pois ollaan lähärös.

Kaveri katotutti mulla ton ekan jakson ja olihan huluvaton :D Veikkoa vitutti.

Kyllä pakettimatkat ajavat asiansa. Pari kertaa otettu kavereiden kanssa äkkilähdöt Kreikkaan ja kerrankin hinta taisi olla jotain 399 euroa viikolta sisältäen lennot, laadukkaan huoneistohotellin lähellä merta, kyydit kentältä hotelliin ja takas jne...Ei varmasti samaan hintaan saisi järkättyä ite koko reissua kulkemisineen ja majoituksineen. Ei missään niitten järjestämillä retkillä käyty vaan kentällä tosiaan näki oppaat ainoastaan. Vielä noissa pakettimatkoissa on hyvä, kun sitten on kontakti niihin oppaisiin sairaustapauksissa sun muissa niin jotenkin semmoinen pikkasen turvallisempi olo kokoajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom