Matka ketomaailmaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Tällähetkellä harjoittamaani syklittelyyn liittyen, olen nyt päättänyt kokeilla elämäni ensimmäisen kerran myös tätä kovasti kehuttua ketogeenista.

Tarkoitus olisi siis vetää ainakin näin alkuun vain parin viikon ketoilu ja jos homma toimii niin ehkä myöhemmin sitten ihan kunnon pitempi dietti. Pääpointtina on nyt siis kuitenkin vaan kokeilla ketoilua ja katsoa mitä sillä saa aikaan tässä 2viikon bulkkijaksojen välissä.

Kysymykseni liittykin lähinnä rakentamaani ruokavalioon. Oon tässä nyt tunnin surffaillu finelliä ja naputellut exceliä ja tällaisen sain aikaan:

klo 7.00 3 kananmunaa(n. 210g), 50g oltermannia, 24g öljy

klo 11.00 140g tonnikalaa, 200g kurkkua, 12g öljy

klo 14.00 40g protskudrinkki

klo 17.00 200g paistijauheliha, 180g kasvissuikaleet, 24g öljy

klo 21. 00 40g protskudrinkki, 50g maapähkinät, 12g öljy

Ja tosta tulis

n. 2200kcal ja 200g pr/146 rasva/ 22,5 hiilarit.

Suhde olis siis 36/60/4.

Miltäs vaikuttaa? Olenko tajunnut homman idean oikein? Mielipiteitä? Neuvoja?

Tän hetkiset mittani ovat siis 178cm/82kg.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
päivällä voi tulla nälkä :) ketogeeniseltahan tuo näyttää ja sitä onkin, mutta tuossa 11.00 ja 14.00 ruokailujen välissä ottaisin ehkä vielä jotain pientä ettei vatsa kurnisi niin perkeleesti ennen tuota 17.00 safkaa.

edit: tai ehkä 14.00 ruokailun yhteydessä. Mihis aikaan aiot käydä salilla tuon ketogeenisen aikana?

Meikäläinen meinaa myös alotella ketoilua... Pari kysymystä olis silti mielessä:

- pitääkö noita hiilareita laskea hiljalleen kohti 30-50g/päivä vai suoraan siihen? Jos esim bulkilla hiilarien määrä on 200-400g.

- paljonko kalorit kuuluu olla alle kulutuksen?

Ja Painille, meinaatkos ottaa hiilaritankkauksen kovimpiin treeneihin?

Originally posted by Phat
Kasvissuikaleista ja kurkusta ei tule tarpeeksi kuituja, ota esim vehnäleseitä mukaan.
Kannatetaan. Muuten menee päivät hyyskässä naamalla ns. deep purple. 1 dl päivässä pitää tavaraliikenteen sujuvana.

Kallistaisin tuota proteiinin ja rasvan suhdetta lähemmäs 1:1:tä.

Originally posted by Rock^
- pitääkö noita hiilareita laskea hiljalleen kohti 30-50g/päivä vai suoraan siihen? Jos esim bulkilla hiilarien määrä on 200-400g.
Suosittelen himmailemaan pari päivää niitä hiilareiden määriä, esim. ensimmäisenä päivänä hiilarit ~100g, toisena hiilarit vain hitaita ja ~70g, sitten kolmantena päivänä ketogeeninen käyntiin. Kahtena ensimmäisenä päivänä olen tehnyt ~45min. kävelylenkin. Jos suoraan vedän hiilarit alle 30g/päivä iskee heikotus ja jumitus.
- paljonko kalorit kuuluu olla alle kulutuksen?
Eiköhän se 500kcal/päivä ole ihan hyvä. Ketodieetillä kyllä onnistuu helposti suurempikin kalorivaje, mutta en tiedä sen järkevyydestä lihojen pysymisen suhteen.

Mihinkäs aikaan päivästä ja mihin noi leseet kannattaa sotkea? Paljon tulee desistä hiilareita, ja pitääkö vähentää jostain muualta, ettei ketoosi katkea?

Dopey, tarkennatko vähän tuota protskun ja rasvojen suhdetta? Olen ymmärtänyt, että 2g/painokilo proteiinia ja loput rasvoista, niin ketoosiin on helpompi päästä? Rasvaahan tossa tulee paljon.

Tankkauksen olen aatellu suorittaa joka lauantai klo18 - sunnuntai klo18. Jalkatreenit sitten maanantaiaamupäivällä, kun edes vähän luulisi olevan mehuja lihaksissa. Muuten on tarkoitus olla koko ajan ketoosissa, eli palautusjuomakin hiilarittomana.

Tässä vielä vähän taustatietoja:

Lisäravinteista käytän heraa, kreatiinia, vitamaxia, kofeiinipillereitä ja mölleriä. Pitäiskö lisätä jotain ketoillessa?

Treenit vedän jaolla ma jalat, ke vatsat+rinta+haukka, pe pohkeet+selkä, la vatsat+ojentajat+olkapäät. Vaihteeksi ajattelin ottaa voimajakson, elikkäs toistot alueella 4-6. Treenien jälkeen aina 20min aerobinen.

Jos jatkan ketoilua pitempään dieettinä, niin sitten otan välipäiville 40min aerobiset.

Originally posted by Pain
Mihinkäs aikaan päivästä ja mihin noi leseet kannattaa sotkea? Paljon tulee desistä hiilareita, ja pitääkö vähentää jostain muualta, ettei ketoosi katkea?

Mä käyttelen vehnäleseitä> vissiin joku 14g imeytyviä hiilareita per 100g ja 13 grammaa protua.

Mä vedän leseet veteen sekoitettuna, mahdollisesti jonkin verran esim jauhelihapihveissä korppujauhon sijasta. Mut vesi on paras.
Desi ei paina kuin jotain 20g, siitä ei tule kuin 2,8g hiilareita. Suosittelisin kuitenkin ainakin jotain 3dl, jotta ainakin ~30g kuituja tulis päivän aikana. Lisäks jonkin verran kasviksista.
Tosin Dopey taitaa olla tässä enemmän pro.

Mä suosittelen tuohon vatsan toimintaan pellavansiemenrouhetta (pellavainen-merkkistä). 100g sisältää 30 g proteiinia, 2 g hiilareita, 17g rasvaa (hyvää rasvaa) ja kuitua 37g. Ei tartte ottaa kuin 2 ruokalusikallista päivässä ja hyvin irtoo. Menee hyvin alas ku sekoittaa vähäkaloriseen mehukeittoon.

mä kyllä syön pellavansiemenrouhetta ihan ilman mitään mehukeittoja etc, kyllä se raakanakin alas menee :) Mausta voi sitten olla erimieltä.

Dopey, tarkennatko vähän tuota protskun ja rasvojen suhdetta? Olen ymmärtänyt, että 2g/painokilo proteiinia ja loput rasvoista, niin ketoosiin on helpompi päästä? Rasvaahan tossa tulee paljon.
Mä olen syönyt fifty-fifty suurinpiirtein (tuossa postauksessa siis luki 1 kaksoispiste 1, joista jälkimmäiset 2 merkkiä korvautuu näköjään kuvalla), kaloreita 2500. 200g per päivä proteiinia kuulostaa vaan vähältä miinuskaloridieetille, tarvitset proteiinia pyörittämään aineenvaihduntaa ja lihaskadon estämiseksi.

Originally posted by Rock^
Meikäläinen meinaa myös alotella ketoilua... Pari kysymystä olis silti mielessä:

:offtopic:

Mulla oli dietin alussa proteiinit 370g/vrk, hh 463/vrk ja rasva 41g.
Joten aika pienille kuulostaa sun bulkki hiilarit..
Ja tolla lähti paino laskuun, parin viikon päästä pieni tiputus, ei ollu nälkä ja jakso treenata.
Näin alussa.
Itse en pidä ketokeenistä hyvänä ideana kuin vasta dietin loppui päässä.
Mut se on vaan mun mielipide asiasta, sen verran fanaattisia ketoilijoita palstalta tuntuis löytyvän..

Originally posted by Dopey
Mä olen syönyt fifty-fifty suurinpiirtein (tuossa postauksessa siis luki 1 kaksoispiste 1, joista jälkimmäiset 2 merkkiä korvautuu näköjään kuvalla), kaloreita 2500. 200g per päivä proteiinia kuulostaa vaan vähältä miinuskaloridieetille, tarvitset proteiinia pyörittämään aineenvaihduntaa ja lihaskadon estämiseksi.

IMO, lihaskadon kaukana pitäminen on minustakin tärkeämpää kuin ketoosiin pääseminen millä hinnalla tahansa. No joo, tämän sanottuani - enpä kyllä itsekään ihan 200 grammaa proteiinia saanut parhainakaan päivinä kun itse olin matalilla hiilareilla enkä silti tuntenut kuihtuvani pois.

Samaa mieltä muuten Zampin kanssa tuosta klo 14 ateriasta. Hera pelkkänä itsenään on melko nopeasti kiertoon menevää (saattaapa jopa nostaa insuja ihan kohtuullisesti), mutta tärkeämpää taitaa olla se kuinka se pitää nälkää. Pirun pitkä väli kituuttaa pelkällä heralla tuo 6 tuntia.

Auttaisiko jos siirtäisi aamupalalta öljysatsin tuohon iltapäivälle? Aamupalasi näyttää melko tukevalta ilman niitäkin.

Oon rakentanut tota ruokavaliota vähän työpäiviä silmällä pitäen, ja sen takia iskin tohon vaan ton protskudrinkin. Vois heitellä varmaan niitä leseitä ainakin sekaan, niin nälkä pysyis vähän paremmin poissa.

Mites muuten noi ketostixit? Mistä niitä saa ja kannattaako hankkia.

Mites muuten noi ketostixit? Mistä niitä saa ja kannattaako hankkia.
Apteekista saa. Mulla ei vaan näytä ketoosia vaikka olisin kuukauden syömättä hiilareita(tai ainakaan yli 30g/pvä). Siis näyttää ketoosin asteeksi lähes aina nollaa. :(

Juu Ketostixejä saa apteekista. Mäkin olen ollut n 50g hiilareilla per päivä, ja en näytä vaipuvan tosi ketoosiin. Tikkujen mukaann. Mutta ei niihin kuulemma olekkaan aina luottamista.

Edit:
Niin joo tosiaan, tarkoitus oli kirjoittaa max 50. Suurin osa niistä hiilareista tulee Maitokahvista....

Eikös 50g oo vähän liikaa? Käsittääkseni 30g ois sellanen maksimi, jos haluaa oikeasti ketoilla.

Tähän mennessä voin sanoa, että en koskaan lopeta tätä ketodieettiä! Ai miksi? No kun löysin just tänä aamuna uudestaan juustomunakkaan mahtavan maailman... :kuola:

Tähän mennessä voin sanoa, että en koskaan lopeta tätä ketodieettiä! Ai miksi? No kun löysin just tänä aamuna uudestaan juustomunakkaan mahtavan maailman... :kuola:

Voi miehen mieli vielä muuttua... Itsellä ollut ongelmia pään sisäisesti ollessani riittävän pitkään ketolla. ;)

Originally posted by letku
Juu Ketostixejä saa apteekista. Mäkin olen ollut n 50g hiilareilla per päivä, ja en näytä vaipuvan tosi ketoosiin. Tikkujen mukaann. Mutta ei niihin kuulemma olekkaan aina luottamista.

Atkins taisi sanoa tässä uudessa kirjassaan, että homma ei mene oikein, jos lipareessa ei väri muutu. Pitäisi edelleen vähentää hiilareita niin kauan, että se stikki näyttää:"Kyllä, herra Atkins."

No, joo sitten hieman :offtopic:. Itse en uskaltanut ihan Atkinsin radikaalille linjalle mennä. Olen vähennellyt hiilareita siten, että keskiarvona on jotain 100 grammaa päivässä. Tuo määrä tulee suunnilleen sillä tavalla, kun yrittää ottaa viemärin toiminnalle tarpeelliset kuidut ja mahdollisimman paljon niitä ändioxidänttei, ettei tulisi nuhaa. Ensin paino tipahti muutaman kilon, mutta nyt se on jo lähtenyt nousemaan. Eikä todellakaan läskinä. Niin, ja tietty koko syksynä en ole flunssaa enkä nuhanpoikasta saanut, vaikka treeniohjelmana on ollut venäläistä erikoistumista kyykylle JA penkille. No, epätieteellisesti sanoen se johtuu ruokavaliosta. Tieteellisesti ilmaisten tutkisin asiaa edelleen. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom