Matka ketomaailmaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Sakael
Voi miehen mieli vielä muuttua... Itsellä ollut ongelmia pään sisäisesti ollessani riittävän pitkään ketolla. ;)

Minkälaisia pään sisäisiä ongelmia? Onko vaan diettaaminen ruvennut vituttamaan, vai onko tullut jotain vakavampaa? Esim. masennusta, keskittymishäiriöitä, unettomuutta yms.? Olen aika herkkä tolle depressiolle nimittäin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Pain
Minkälaisia pään sisäisiä ongelmia? Onko vaan diettaaminen ruvennut vituttamaan, vai onko tullut jotain vakavampaa? Esim. masennusta, keskittymishäiriöitä, unettomuutta yms.? Olen aika herkkä tolle depressiolle nimittäin...

Alussa keto tyrkkää useimmille päänsärkyä yms. mutta se on vain tilapäistä muutoksen vastustamista. Itselläni ei ole käytännössä enää tuntunut missään hiilari -> keto linjan vaihto. Keto sietillä pää on tavallaan kirkaampi kuin normaalisti, ei väsytä niin paljoa ja muutenkin olo on "kotoisampi" Alusta ei siis kannata ottaa pulttia. 2 viikkoa kun on mennyt niin aika lailla keho alkaa olla sinut uuteen systeemiin.
Itse olen ollut ketodietillä jo n. 2.5kk viimeset 2 viikkoa olin korkeammilla keto kaloreilla nyt taas pitäs rasva palaa. Sitten kun rasva on joskus haihtunut pois aion ainakin kokeilla pidempää jaksoa ketoa korkeammilla kaloreilla ja katsoa saako sillä lihasta hinkattua lisää. Silloin tällöin tapahtuvista hiilarilatauksista en ole päässyt pois, ne tuntuu pitävän kuitenkin mielekkyyden koko hommassa tallella.

Originally posted by Fatso
Silloin tällöin tapahtuvista hiilarilatauksista en ole päässyt pois, ne tuntuu pitävän kuitenkin mielekkyyden koko hommassa tallella.
Kuinka usein teeet hiilaritankkauksia ja sisältääkö se myös kaikenlaista shittiä? millaset kalorimäärät tuolloin on?

Originally posted by Phat
Kuinka usein teeet hiilaritankkauksia ja sisältääkö se myös kaikenlaista shittiä? millaset kalorimäärät tuolloin on?

Dietin alusta oli silleen että 3 viikkoa meni ilman tankkauksia, sitten 1 - 2 viikon välein.
Ja shittiä sisältää, en voisi kuvitella syöväni kaurapuuroa tuolloin :) Ihan perus ruokaa muuten mutta jäde, pizza & karkit meni myös. Huomasin vaan että n. 9-12h tankkaus on tarpeeksi, siinä saa itsensä kylläiseksi mutta se ei vielä hirveästi tuntunut haittaavan diettiä. 2 vuorokauden tankkaus toi painoa jopa 5kg lisää ja se ei tahtonut tippua seuraavalla viikolla, joten päädyin lyhyisiin tankkauksiin.
Samoin treenit ei tuosta niinpaljon parantuneet että olis ollut hyötyä.
Lyhyemmälllä tankkauksella paino ei nouse kuin n.2kg.
Kalorit oli n. 3000-4500 välillä / tankkauspäivä.
Tankkaus määrässä ja ajassa on niin paljon henkilökohtaista vaihtelua että ne vaan pitää löytää itse.

Mä vedän nyt tämän viikon tällaista very low carb-linjaa ja lähinnä yritän vähän totutella tähän. Samalla tulee myös putsattua jääkaappi kaikista hiilareista. Ens maanantaina sitten alkais kunnon ketosetti. Pitää vaan viritellä tota ruokavaliota vielä.

Väliin täytyy sanoa, että päätä on kyllä jomottanut ihan mukavasti eilisillasta alkaen.

Mitäs olette mieltä tosta lauantai-iltana alkavasta 24h hiilaritankkaus/cheattisetistä. Olen sen lähinnä laskeskellut niin, että kun ajoittaa sen noin niin voi lauantai-iltana käydä sen yhden tuopin kiskasemassa jos mieli tekee ja sitten viettää perinteistä löhöilysunnuntaita. Mulla ei tässä mikään kiire ole matkassa, niin ajattelin kyllä vetää heti ekana viikonloppuna jo ton tankkauksen.

Entäs toi treenipuoli; eli onko voimapainotteisempi treeni hyvä ketoillessa? Lähinnä olis tarkoitus hinkata tuloksia vähän ylöspäin ja hieoa vähän tekniikkaa noissa maksiminostoissa.

Mulla ei tosiaankaan kroppa siedä mitään huijauspäivää. Lähinnä kyse on parista hiilariateriasta per viikko. Ketostickien käytön sijasta mittaisin rasvaprosenttia.

Mitäs olette mieltä tosta lauantai-iltana alkavasta 24h hiilaritankkaus/cheattisetistä. Olen sen lähinnä laskeskellut niin, että kun ajoittaa sen noin niin voi lauantai-iltana käydä sen yhden tuopin kiskasemassa jos mieli tekee ja sitten viettää perinteistä löhöilysunnuntaita. Mulla ei tässä mikään kiire ole matkassa, niin ajattelin kyllä vetää heti ekana viikonloppuna jo ton tankkauksen.

Entäs toi treenipuoli; eli onko voimapainotteisempi treeni hyvä ketoillessa? Lähinnä olis tarkoitus hinkata tuloksia vähän ylöspäin ja hieoa vähän tekniikkaa noissa maksiminostoissa.

Tankkaukset on hyvästä kun se ei haittaa lopputulosta, kokeilla kannattaa ja etsiä oma toleranssi.

Treenistä, en ole hirmu hyvä tässä neuvomaan kun meikeläisen treenilinja ei ole Kekkoslinjalla, teen pääosin pitkää sarjaa ja ripottelen "varovasti" lyhyitä sarjoja. Eli ketollakin toistot liikkuu 15-30, tosin viikko sitten piti taas tehdä tilanne katsaus kapeassa penkissä ja .... no, jääköön kirjoittamatta, 3 toistoa kuitenkin tein :)

Tavoiteeni ei ole siis hukata lihoja yhtään liian kovalla treenillä. Treeni siis ei ole kalorinkulutus tapahtuma.

Siis lähinnä vitutusta. Aika rankkaa henkisesti (ainakin mulle). Sulla tosin suunnitelmissa CKD, mutta mulla ollut TKD, joten sulla ei varmasti tule olemaan tätä ongelmaa. Onnea ja jaksamista kuitenkin! :)

Mulla ei vituta ketogeeninen enempää kuin tavallinenkaan dieetti eikä aiheuta päänsärkyä.

Tämä vain siksi ettei yleistetä dieetin vaikutuksia.

Tällainen kymysys/ajatus tuli vielä mieleen:

Mitenkäs toi palautusjuoma; eli ajattelin vetää nollahiilarilinjaa, mutta pitääkö laitta enemmän protskua, koska elimistö kuitenkin pamauttaa siitä suurimman osan puhtaasti energiahukan korvaamiseen? Vai olenko jälleen kerran aivan metsässä?

:david:

Niin, ja kertokaa nyt hyvät ihmiset miten nautitte noi vehnäleseet. OIKEESTI. Oon nyt vedellyt noita sekotettuna n. puoleen desiin vettä ja ton satsin kamaluus vetää oikeesti vertoja jo XXXL Wheylle. No ei nyt ihan sentään, mutta :urjo: meinaa lentää joka kerta.

Mä otan palautusjuomana ihan normi määrän eli desin heraa. Ketoateria sitten vaan nopeammin kuin normaalisti perään.
Lisäksi puoli desiä heraa ja mahdollisesti jonkin verran rasvaa juuri ennen treeniä.

Hih. OIKEESTI, laita nyt hyvä mies enemmän sitä vettä, ei se niin paljon maksa. Mulla menee vähintään 3dl vettä per desi leseitä. Enempi on parempi.
Huvittava mielikuva sinusta nieleskelemässä aavistuksen verran kostutettua lesemassaa, ei varmaan mene helposti alas. :lol2:

Originally posted by Phat
Mä otan palautusjuomana ihan normi määrän eli desin heraa. Ketoateria sitten vaan nopeammin kuin normaalisti perään.
Lisäksi puoli desiä heraa ja mahdollisesti jonkin verran rasvaa juuri ennen treeniä.B]

Valaiseppas vielä tietämätöntä, että miksi näin? Siis toi lasti ennen treeniä?

Ei lopu niin helposti energia kesken ja jotta korjausaineita on valmiiksi veressä. Käsittääkseni keho myös käyttää sitä helpommin rasvoja energianlähteeksi mitä enemmän niitä on veressä. Tosin aika loogista..
Eikös täälläkin juuri ollut juttua siitä että ennen treeniä otettu 'palautusjuoma' olisi tehokkaampi proteiinisynteesin kannalta kuin treenin jälkeen nautittu sellainen. Luulisin sen myös siis estävän tehokkaammin kataboliaa.

Niin, ja kertokaa nyt hyvät ihmiset miten nautitte noi vehnäleseet. OIKEESTI. Oon nyt vedellyt noita sekotettuna n. puoleen desiin vettä ja ton satsin kamaluus vetää oikeesti vertoja jo XXXL Wheylle. No ei nyt ihan sentään, mutta :urjo: meinaa lentää joka kerta.
Sekota leseet noihin sun kiinteisiin sapuskoihin. Leseet ja rypsiöljy tuottaa ihan miellyttävän makuista tököttiä, mitä voi maustaa ja sekoittaa raejuustoon, kanaan, muniin, tms.

Tässä tää nyt sit on:

klo
7:00 kananmuna 3kpl
oltermanni 30g
cheddar 20g
vitamax 5g
vehnälese 0,5dl(=10g)
öljy 12g

12:00 tonnikala/kana 140g
kurkku 100g
salaatti pari lehteä
öljy 12g

14:00 hera 40g

17:00 paistijauheliha 250g
suikalejuurekset 180g
vehnälese 0,5dl(=10g)
öljy 12g

19:00 hera 20g
kofutabu 2kpl
öljy 12g
TREENI
20:30 palautusjuoma
hera 40g
vitamax 5g
kreatiini 10g

22:00 raejuusto 200g
vehnälese 1dl(=20g)
öljy 12g

2200 kcal, 250g prot/28g hiil/121g ras

Tältä näyttäis sitten meikäläisen huomenna alkava ketokokeilu. Leseitä tulee nyt sitten 40g. Mikäli ongelmia tulee, niin sitten pitää viilata. Samoin jos en pääse ketoosiin, niin pitää yrittää karsia vielä lisää noista hiilareista.

Kalorit 2200, koska oma kulutukseni tuntuu olevan n. 2700kcal.

Saanko vihreää valoa tälle, vai vieläkö pitää viilata???

Aika vähänhän tossa tulee rasvaa suhteessa proteiiniin, mutta laita infoa miten lähtee kulkemaan! Mulla on siis ollut rasvaa suhteessa proteiiniin paljon enemmän, aika lähelle 1 : 1 grammoissa. En kyllä osaa sanoa kumpi on ketoosin kannalta parempi, mitäs ketoosikeisari Dopey sanoo?

Noniin, eka päivä ketoruokavaliota takana ja aika kivuttomasti on mennyt. Pientä päänsärkyä lukuunottamatta ei ole ollut mitään erityisempiä ongelmia. Nälkä ei ole tuntunut ja jalkatreeninkin jaksoi vetää melko hyvällä sykkeellä läpi. Edellinen viikko meni n. 50-100g hiilareilla/päivä enkä tankannut välissä, mikä on varmaan osaltaan helpottanut. Katsotaan nyt minkälaiseksi tämä kokemus muodostuu. Ketostixejä käyn varmaan huomenna hakemassa.

Päivän rankin kokemus oli juuri lanseeraamani hc-harrastajan iltapala: 200g raejuustoa, 24g rypsäriä, 1dl leseitä, 3dl vettä ja loraus funlightia-> tehosekottimeen ja sitten vaan ääntä kohti ja nieleskelemään. Oli muuten eka kerta kun olen JUONUT purkillisen raejuustoa. "Mahassahan ne menee kuitenkin sekasin.."

:D

Niin joo, paino tippunut näiden 8 päivän aikana 82kg->80kg, lienee melko normaalia.

Jep jep, ihan hyvinhän tämä ketoilu höökii rasvaa ja painoa pois. Viikonlopun tankkauksessa paino odotetusti nousi, mutta on nyt 79 kg tienoilla eli kolmisen kiloa on hötöä lähtenyt.

Kaikkein positiivisinta on ollut huomata, kuinka erilaiselta tällaisen lihavan luurangonkin kroppa näyttää kun nestettä poistuu kehosta. Suonia on noussu pintaan kuin sieniä sateella.

Sitten miinuspuoliin:

-suhteellisen apinamainen olo päällä alkuviikosta

-tulokset tippuneet, esim. jalkaprässissä sarjapainot melkeen 15 prosenttia

-pajalla puuttuu totaalisesti se isoin vaihde. Siinä vaiheessa kun pitäis pakottaa itsestään ne pari tärkeää viimeistä toistoa, niin lähinnä alkaa näkyä valoa tunnellin tuolla puolen ja tekis mieli vaan lähteä himaan.

-tietysti miinusta on myös toi hiilarien ylitarkka vahtaaminen, esim. mitäs nyt kun ei voikaan käyttää joka aterialla normaalia puolta kiloa ketsuppia, syödä yliopistolla lounasta(yleensä) jne. Eniten vituttaa, jos unohtaa esim duuniin lähtiessä välipalan himaan ja toimiston keittiöstä löytyy pelkkää hiilaripitoista paskaa.

Tässä siis tämän hetkisiä mietteitä. El experimente continuamos.

Ihan btw tuli mieleen tämmönen kysymys, että paljonko tosta sun käyttämästä herasta tulee hiilareita per päivä?

Ja muista sitten kirjotella tänne niita raportteja aina välillä. ;)
Ihan mielenkiintoista seurata nimittäin. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom