Itse olen tehnyt nyt kaksijakoista treeniä, jolloin myös osittain ajan säästämiseksi olen tehnyt pysty-ja niskantakaapunnerrusta seisten yhdistettynä. Eli ts. vuoronperään tanko käy pään etu ja takapuolella. Pirun hyvä polttoliike olkapäille, sekä etu, sivu, että takaolkapäille, koska liikerata on niin suuri.
Pystypunnerruksen käsipainoilla olen korvannut etunojapunnerruksilla lankun päällä siten, että käsillä ote lankun reunoista (lankun lyhyet sivut, kun lankku on suorakaiteen muotoinen) ja jalat seinää vasten. Negatiivisia toistoja viimeisillä (failureen asti).
Muita perusliikkeitä, joita käytän:
- pystysoutu alataljalla (kapea ote, vaikuttaa tehokkaasti KOKO olkapään alueelle varsinkin, kun nostaa kauemmas yläkropasta).
- niskantakaapunnerus tangolla
- viparit heti jonkun raskaan, isoilla romuilla tehdyn liikkeen perään.
- kapea penkki kyynärvarret sivuille levitettynä (eli ei ns. oikeaoppisesti tehtynä, mutta tarkoitus onkin aiheuttaa kuormitusta etuolkapäille).
Pystypunnerruksen käsipainoilla olen korvannut etunojapunnerruksilla lankun päällä siten, että käsillä ote lankun reunoista (lankun lyhyet sivut, kun lankku on suorakaiteen muotoinen) ja jalat seinää vasten. Negatiivisia toistoja viimeisillä (failureen asti).
Muita perusliikkeitä, joita käytän:
- pystysoutu alataljalla (kapea ote, vaikuttaa tehokkaasti KOKO olkapään alueelle varsinkin, kun nostaa kauemmas yläkropasta).
- niskantakaapunnerus tangolla
- viparit heti jonkun raskaan, isoilla romuilla tehdyn liikkeen perään.
- kapea penkki kyynärvarret sivuille levitettynä (eli ei ns. oikeaoppisesti tehtynä, mutta tarkoitus onkin aiheuttaa kuormitusta etuolkapäille).