massaa olkapäihin!?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
olkapäihin massaa pystypunnerruksilla mielellään käsipainoilla ja sillain että paino koskettaa olkapäätä elikkä alhaalta asti, toimii ja tuntuu hyvältä, se loppuojennus voi jäädä vähän vajaaksi, ihan siitä riippuen miten paljon haluat rasitusta myös ojentajille. Tuo vipari ja heti perään superina pystypunnerrusta on myös hyvä kikka IMO. Pystysoutu ihan hyvä liike jos pystyy tekemään, itse en pysty oikein tekemään varsinkaan tangolla, vihloo olkapäästä, kannattaa koittaa tuota liikettä myös käsipainoilla. Tämä liike enempi ottaa sivu ja takaolkapäihin.

68kg --> 88kg. 1,6 v.

Ei bart kiistänyt kykyäsi lihoa.

Mitä tulee vipareihin ja pystypunnerrukseen niin itse olen ehdottomasti sitä mieltä että jälkimmäinen on lähes turha liike. Etuolat saavat riittävästi rasitusta penkissä, etenkin kapeassa ja yläviistossa.
Sivu- ja takaolkapäille viparit ovat tarpeeseen. Mielellään jo ennenkuin ne ovat 1/4 etuolkapäiden koosta...

Ei bart kiistänyt kykyäsi lihoa.

Mitä tulee vipareihin ja pystypunnerrukseen niin itse olen ehdottomasti sitä mieltä että jälkimmäinen on lähes turha liike. Etuolat saavat riittävästi rasitusta penkissä, etenkin kapeassa ja yläviistossa.
Sivu- ja takaolkapäille viparit ovat tarpeeseen. Mielellään jo ennenkuin ne ovat 1/4 etuolkapäiden koosta...

Ai nii, eikai lihaksia ole tullu kiloakaan jos ekas treenis tekee ranskalaista 10 kilolla ja puolentoista päästä 50 kilolla:david: Läskillähän ne painot liikkuu.

Mut joo, suomalainen kulttuuri on tätä dissaamista ja vittuilua, varsinkin bodauksessa, ja sen takia noi teidän kuittailut naurattaa aika rankasti. Mutta se siitä.

Ai nii, eikai lihaksia ole tullu kiloakaan jos ekas treenis tekee ranskalaista 10 kilolla ja puolentoista päästä 50 kilolla:david: Läskillähän ne painot liikkuu.

En minä kiistänyt etteikö tuosta 20 kilosta olisi lihasta mukava osa.

Mut joo, suomalainen kulttuuri on tätä dissaamista ja vittuilua, varsinkin bodauksessa, ja sen takia noi teidän kuittailut naurattaa aika rankasti. Mutta se siitä.

Älä hermostu, itselläni on vain tapana käyttää sanaa "lihoa" bulkkaamisesta. En siis vittuillut :)

Ne on vaan kateellisia. Muista se! 43cm!!!:rock:

Tosiaan, pystärin ottaminen ohjelmaan, ja samalla punnerteleminen rinnalle on aikas vaarallista. Voi olkapäät helposti ylirasittua ja mennä puupaks, nimimerkillä kokemusta oNpi. Sivu, ja takaolkapäille tosiaan hittiä.

On muuten kumma, että koskaan kellään ei tule liikarasitusta takaolkapäille, vaikka ne saa hittiä selkäliikkeissä...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Takaolkapäät rasittuvat horisantaalisissa vetoliikkeissä aivan yhtälailla kuin punnerrusliikkeissä etuolkapäät. ;) Mainitsemassasi "1/4-tilanteessa" ongelma on yleensä se, että punnerrusliikkeitä tehdään huomattavasti enemmän. Tasapainoisella treenillä ja oikeilla suoritustekniikoilla ei olkapäiden etu- ja takalohkoissa ei pitäisi suurempia kokoeroja olla.

Toiseksi pystypunnerrus on yksi parhaista koko kehon voimatasoja kasvattavista liikkeistä, joten miksi jättää se pois? Kyllä se on pystypunnerrus, jolla kehonrakentajat ovat jo ties kuinka kauan olkapäitään kasvattaneet, eivät vipunostoilla.

Ja tuo sinun kommentti Akke12345:lle ei ollut vittuilua?:jahas:

Takaolkapäät rasittuvat horisantaalisissa vetoliikkeissä aivan yhtälailla kuin punnerrusliikkeissä etuolkapäät. ;) Mainitsemassasi "1/4-tilanteessa" ongelma on yleensä se, että punnerrusliikkeitä tehdään huomattavasti enemmän. Tasapainoisella treenillä ja oikeilla suoritustekniikoilla ei olkapäiden etu- ja takalohkoissa ei pitäisi suurempia kokoeroja olla.

Harvemmin horisontaalisia vetoliikkeitä tehdään yhtä paljon kuin punnerruksia. Ylhäältä tuleville vedoille on selkeä perusteltu paikkansa.
Lienee siis henkilökohtaista tarvitaanko takavipareita, useinmiten uskoisin että tarvitaan.

Toiseksi pystypunnerrus on yksi parhaista koko kehon voimatasoja kasvattavista liikkeistä, joten miksi jättää se pois? Kyllä se on pystypunnerrus, jolla kehonrakentajat ovat jo ties kuinka kauan olkapäitään kasvattaneet, eivät vipunostoilla.

Mitä tarkoitat koko kehon voimatasolla? Seisten ja levytangolla tehdyn pystypunnerruksen ymmärrän koska se vaatii keskivartalolta paljon. Toisaalta funktionaalisessa mielessä tempaus ja tempausvala menevät vielä tämän edelle, ja nehän sieltä tasapainoisesta treeniohjelmasta löytyvät.

En edelleenkään näe pystypunnerrusta millään muotoa välttämättömäksi, vaan keskittyisin edellä mainitsemiini punnerrusliikkeisiin ja päälle sivuvipareita.

Itselläni muuten olkapäät, etenkin etulohkot ovat selkeästi parhaimpia lihasryhmiä, ja pystypunnerrusta en ole tehnyt kuin muutaman kerran koko treeniurallani. :)

tredin aloittajalle vastailen kun keskustelu on vähän luisunut:offtopic:...
eli etuolkapäihin auttaa sivu, ja takavipareiden lisäksi viparit käsipainoilla suoraan eteen rystyset ylöspäin, eli painot on keskenään samassa linjassa, neuvoi pikku Tikru poikaa treenaamaan...;) itse hän lähtee päivällä taas Ihaan kanssa treenaamaan, kunhan saa Ihaa-aasin revittyä sängystä ylös, vaikkapa pomppaamalla hänen päälleen tiikerinloikalla...:hyper:

Vipareista ja pystypunnerruksesta valitsisin ehdottomasti viparit, jos vain toinen pitäisi valita. Etuolat ottaa hittiä kyllä rintapunnerruksissa jo monilla aivan riittämiin. Pystypunnerruskin toki antaa (ainakin minulla) todella hyvän poltteen sivuolkapäihin kunhan ote on tarpeeksi leveä, mutta kaikilla näin ei ole.

Niitä vipareita sivulle kannattaa tehä. Ja välillä vähän rumemmallakin tyylillä, kuin sillä "seistään kuin tikku paskassa"-tyylillä. Varmasti tulee voimaakin paremmin sinne olkapäihin, ja voimahan on suoraan verrannollinen lihasmassan määrään (:david: ). Pientä heijaria rohkeesti mukaan ;)

Niitä vipareita sivulle kannattaa tehä. Ja välillä vähän rumemmallakin tyylillä, kuin sillä "seistään kuin tikku paskassa"-tyylillä. Varmasti tulee voimaakin paremmin sinne olkapäihin, ja voimahan on suoraan verrannollinen lihasmassan määrään (:david: ). Pientä heijaria rohkeesti mukaan ;)

joo lyhempää sarjaa, isompia romuja vaikka vähän meniskin tekniikan kustannuksella...

e: ja tosiaan siis välillä, ei 6krt/vko

Rupesin tos miettimää et ottaskoha paremmin viparit jos vetäis kädet suorana ja sillee et peukalot vähä tonne alaspäin. Pitää mennä kokeilee kuha täst rapulast selviää :D

Rupesin tos miettimää et ottaskoha paremmin viparit jos vetäis kädet suorana ja sillee et peukalot vähä tonne alaspäin. Pitää mennä kokeilee kuha täst rapulast selviää :D

no onhan se raskaampi jos vetää kädet suorana. tuo peukalon suunta ei kauheesti vaikuta. jos peukalot ittestä poispäin tehtynä olkapäät ei kasva niin tuskin samalla tekniikalla mutta peukalot alaspäin tapahtuu kauheaa muutosta kehityksessä....

Kumpi on muuten järkevämpää tehdä vipareita vakiopainoilla vai erikokoisilla? Esim. 4x12x10kg? Ite tottunu noihin vakiopainoihin, ja joskus cheatti sarjaa isommilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom