massaa olkapäihin!?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Et voi olla tosissas että ei "välttämättä" tarvii tehää pystypunnerrusta. Sehän on olkapäiden tärkeimpiä perusmassaliikkeitä. Samalla logiikalla vois sanoa että riittää kun tekee rinnalle vipareita ettei tarvii punnertaa jos tekee paljon kapeeta penkkiä. Voi myös olla etten ymmärtäny sun pointtias.
Vähäjakosissa toi pitää paikkansa, ei voi tehä samassa treenissä vaikka rinnoille punnerruksia ja päälle olkapäille punnerruksia. Enempijakosissa taas eri juttu. Jos punnertelee paljon rinnalle, niin etuolkapäille ei oikeastaan tarvi eikä kannata tehä punneruksia. Menee riksrakspoks olkapäät, niinkun mullakin on jo käyny. Sattuu vieläkin joskus, vaikka en oo varmaan puoleen vuoteen punnerrellu niille.

Et voi olla tosissas että ei "välttämättä" tarvii tehää pystypunnerrusta. Sehän on olkapäiden tärkeimpiä perusmassaliikkeitä. Samalla logiikalla vois sanoa että riittää kun tekee rinnalle vipareita ettei tarvii punnertaa jos tekee paljon kapeeta penkkiä. Voi myös olla etten ymmärtäny sun pointtias.

No "voi olla" ettet nyt ihan ymmärtäny mun pointtia. :lol2: Ja kyllä, olen tosissani. Etuolkapäät nyt sattuu vaan rasittumaan aika hyvin jos rinnalle punnerretaan usein ja paljon.

Ai täällä sitä tehdään vipareita kädet 20 asteen kulmassa.:D Varsinaista kanatanssia. Yritetään kuitenkin muistaa, että ympyrässä on 360 astetta. Jos siis käsi on aivan suorassa, niin kyynerpäässä on 180 asteen kulma. Eli sellainen 160 astetta oli varmaan se kulma mitä haettiin. Itse teen niin, että kyynerpää ei ole lukossa, mutta lähes suorana, eli jotain 175 astetta.

Itelläni kehittyy ehkä parhaiten olkapäät. Silloin kun kävin salilla ennen armeijaa (Alan taas täl tai ensviikol käymää kun se on nyt ohi) niinniin, tein seuraavasti :

Pystypunnerrus käsipainoilla : 3x12
Vipunostot sivuille : 3x12
Vipunostot taakse : 3x12

Sille että kaikki putkee, tauko, uudestaa toi rinksa, tauko, uusiks. Ihan sairaalloinen polte oli olkapäissä aina.
Pystysoutuaki siihe voi vähä lisää, ja sen jälkee tekee epäkkäät heti.

En jaksanut lukea thrediä läpi, mutta se että treenaa taaimmaisen kiertäjäkalvosimen ennen vipunostoja tuo todella paljon tehoa ja tunnetta vipunostoihin meikäläisellä. Hulkkikin taisi tästä mainita joskus jossain määrin ;)

Ai täällä sitä tehdään vipareita kädet 20 asteen kulmassa.:D Varsinaista kanatanssia. Yritetään kuitenkin muistaa, että ympyrässä on 360 astetta. Jos siis käsi on aivan suorassa, niin kyynerpäässä on 180 asteen kulma. Eli sellainen 160 astetta oli varmaan se kulma mitä haettiin. Itse teen niin, että kyynerpää ei ole lukossa, mutta lähes suorana, eli jotain 175 astetta.

No eiköhän se riipu ihan siitä kumpaan suuntaan siinä ympyrässä sä lähet niitä asteita laskemaan? :lol2:

Itsekin himoitsen valtavia olkapäitä. Minkälainen liike on vipunosto taakse? Jonkinlainen mielikuva minulla on, mutta en ole kuitenkaan varma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom