:jahas:
Itse olen sitä mieltä, että naturaali-kehonrakentaja voisi jopa jossain vaiheessa hyötyä enemmän tuosta 3 x 10, kuin fiiliksen mukaan tehdystä (itse olen kokeillut joskus em. "fiiliksen mukaan treenaamista", mutta keho ei paludu tarpeeksi nopeasti loppuun asti tehdyistä sarjoista, eikä voimatasot nouse..). Itselle tuo 3x10 on toki jo pitkä sarja, ja teenkin mielummin 5x5, tai 3-4x6, joskus jopa 8x3. Tietysti lähinnä pääliikkeille, eikä enempää, kuin 1-2 liikettä lyhyillä sarjoilla per treeni.
Välillä toki täytyy tehdä "fiiliksellä" ja loppuun asti! :D
Tämän vastauksen ei ollut tarkoitus kritisoida Tomin, tai muiden treenejä, mutta kaikki eivät hyödy fiiliksen mukaan täysillä puristetusta treenistä, vaan tarvitsee suunnitelmallisuutta treenissään. esim. 5x5 lyhyillä palautuksilla, tai 3-4 x 10 tiukahkoilla, mutta ei aivan loppun viedyillä sarjoilla ei ole "löysää" treeniä, vaan voi johtaa joillakin paremapaan tulokseen, kuin 2-3 x 12-15 suunnittelematon loppuun puristetuin sarjoin. Kyllä kyse on lahjakkuudesta, asenteesta, ruokavaliosta, lisäravinteista, ja doping-aineista, eikä sarjojen loppuun asti viemisestä.