BB PRO Marko Savolainen

Itse olen sosiaalialalla sijaishuoltoyksikössä hommissa ja vuorosta riippuen tulee askelia se 9000- 12 000. Enkä kyllä koe homman olevan millään lailla fyysisesti rankkaa. Toki nyt mikään bodari olekaan, mutta olisin kyllä hieman huolestunut omasta kondiksesta mikäli 10 000 askelta/pv ottaisi voimille.
Mä olisin huolissaan omasta pään hyvinvoinnista jos en osaisi katsoa kuin omaa napaa. Pistä 100kg elopainoa, kyykkää ja treenaa kovaa ja sitten kävele metsässä joka päivä pari tuntia. Sitten ehkä osaat ymmärtää, tee se kaikki vielä sillai, että sulla on lievä rasitusvamma liian kovista progressioista jaloissa. Se saattaa tuntua jaloissa kyllä, mutta ei se tarkoita että on huono kunto. Jos kunto olis huono, ei vois tehdä mitään noita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olisin huolissaan omasta pään hyvinvoinnista jos en osaisi katsoa kuin omaa napaa. Pistä 100kg elopainoa, kyykkää ja treenaa kovaa ja sitten kävele metsässä joka päivä pari tuntia. Sitten ehkä osaat ymmärtää, tee se kaikki vielä sillai, että sulla on lievä rasitusvamma liian kovista progressioista jaloissa. Se saattaa tuntua jaloissa kyllä, mutta ei se tarkoita että on huono kunto. Jos kunto olis huono, ei vois tehdä mitään noita.
Niin.. Voisithan sinäkin omaa napaa pidemmälle katsoa. Jos tekisit fyysistä työtä niin et todellakaan kävisi turhan kovia jalkatreenejä tekemässä
 
Mä olisin huolissaan omasta pään hyvinvoinnista jos en osaisi katsoa kuin omaa napaa. Pistä 100kg elopainoa, kyykkää ja treenaa kovaa ja sitten kävele metsässä joka päivä pari tuntia. Sitten ehkä osaat ymmärtää, tee se kaikki vielä sillai, että sulla on lievä rasitusvamma liian kovista progressioista jaloissa. Se saattaa tuntua jaloissa kyllä, mutta ei se tarkoita että on huono kunto. Jos kunto olis huono, ei vois tehdä mitään noita.
Jokaisellahan meillä on kotelon kanssa toisinaan omat haasteemme, mutta siis lähinnä tarkoitin että tuo 10 000 askelta tulee aika itsekseen monessa työssä. Työ kun mulla on iltapainotteinen, niin treenit ajoittuu yleensä aamupäivälle eli ennen töitä tulee yleensä 1h lukkopainisparria. En ole kokenut tuota ongelmaksi, päinvastoin hyvä, että tulee vähän liikettä duunissa niin selkä ei mene painien jälkeen ihan jökkiin, kun alkaa tässä iässä kaikki muu olla jäykkää paitsi Igor.
 
10k on paljon jos on työkamat turvakenkineen päällä ja hellettä + kantelet ja nostelet kaikkea pitkin päivää. 10k lenkkarit jalassa köpöttelyä suuntaan ja toiseen shortsit ja t-paita päällä ei ole paljoa. Kaikki on suhteellista. :unsure:
 
10k on paljon jos on työkamat turvakenkineen päällä ja hellettä + kantelet ja nostelet kaikkea pitkin päivää. 10k lenkkarit jalassa köpöttelyä suuntaan ja toiseen shortsit ja t-paita päällä ei ole paljoa. Kaikki on suhteellista. :unsure:
Pitää vaan aina muistaa, että töissä se on tauotettua ja koostuu monista rupeamista. Itellä tulee töissä keskimäärin vähä vajaa 10k. Se ei tee siitä raskasta vaan ne olosuhteet ja työsuoritteet.
On aivan eri asia vaikka kävellä se 10k putkeen ja reippaasti ku pätkissä töissä
 
Niin.. Voisithan sinäkin omaa napaa pidemmälle katsoa. Jos tekisit fyysistä työtä niin et todellakaan kävisi turhan kovia jalkatreenejä tekemässä
Kävisin tekemässä sen mitä voin. Kuten nyt teen treenien lisäksi sen mitä voin tota frisbeetä. Jalat vain ei kyllä ainakaan vielä ole tottuneet tähän.
 
Kävisin tekemässä sen mitä voin. Kuten nyt teen treenien lisäksi sen mitä voin tota frisbeetä. Jalat vain ei kyllä ainakaan vielä ole tottuneet tähän.

ootko muuten käyny vetää esim Kivikon frisbee-golf rataa? Ei tarvii tetsata keskellä juurakkoja. Kuitenkin on puita ja vesiesteitäkin ja hienot maisemat
 
Minä kävelen kyynärsauvan kanssa ja tällä viikolla tullut 5000 askelta parina päivänä. Ilman keppiä pääsen parikymmentä metriä. Ihmettelen suuresti jos tervejalkaiselle 10 000 on maininnan arvoinen suoritus 😀 Täytyy muistaa että työpäivän askeleet tulevat usein pienissä pätkissä. Ei siinä ehdi tulla kunnon rasitusta silloin. Vartijan työssä käveltiin tosi paljon, mutta ei se mennyt edes kevyenä kuntoiluna kun taukoja oli joka välissä. Ei edes hengästymään päässyt. Jossain raksalla voi olla eri juttu jos on tavaraa kannossa kokoajan.
 
Kavelya on monentyylista. Kavelen duuniin kun on hyva keli ja siita tulee 8000 askelta eika sen kummemmin rasita. Pari vuotta sitten Burning Manissa hajosi fillari ja jouduin kavelemaan aavikolla paskoilla sandaaleilla. Neljan paivan jalkeen jalkaterat, polvet ja lonkat huusi koosiannaa. Reilusti tuli kaveltya mutta ihan eri asia kavella tasaisella asfaltilla ja epatasaisella alustalla.
 
ootko muuten käyny vetää esim Kivikon frisbee-golf rataa? Ei tarvii tetsata keskellä juurakkoja. Kuitenkin on puita ja vesiesteitäkin ja hienot maisemat
En ole vielä, se on kuulemma aika vaikea, niin koitan noita vähän iisimpiä vielä pelaa.
 
Jos tekisit fyysistä työtä niin et todellakaan kävisi turhan kovia jalkatreenejä tekemässä
Juu se on totta, vaikka fyysisen työn ja treenin voikin mielestäni yhdistää, niin työ kuitenkin verottaa aina jollakin tavalla treenejä ja mitä raskaampi työ, sen suurempi "vero". Jokainen voi itse kokeilla: muutama tunti eri tasoista duunia alle ja sitten salille vs. täysin ferssinä salille. Eron kyllä huomaa!
 
Juu se on totta, vaikka fyysisen työn ja treenin voikin mielestäni yhdistää, niin työ kuitenkin verottaa aina jollakin tavalla treenejä ja mitä raskaampi työ, sen suurempi "vero". Jokainen voi itse kokeilla: muutama tunti eri tasoista duunia alle ja sitten salille vs. täysin ferssinä salille. Eron kyllä huomaa!
Toki raskaaseen työhönkin tottuu ja treeneistä saa enemmän irti pidempään fyysistä työtä tehnyt kuin joku hetken raksalla/tehtaassa ollut.

Mut siltikin, kives vetoa että (stressaamatonta)istumatyötä tekevä kehittyy paremmin kuin fyysistä työtä tekevä, silloin kun kaikki osa-alueet on kohdillaan. Ja (stressaamaton) työtön paremmin kuin edellinen.
Tää nyt on itsestäänselvyys
 
Toihan menee ihan mallikkaasti, monella muulla on paljon huonompi. Ei poseerauksissa ole mitään yhtä oikeaa tapaa, vaan ne tehdään pitkälti jokaisen yksilön fysiikan mukaan.
Juuri näin, mutta miltä sinun silmään näyttää tuo vatsa, joka pömpöttää tuolta käsien alta? Muutenhan tuo on hyvä, mutta vatsa tulisi vetää sisään, saisi myös lisää ryhtiä yläkroppaan.
 
Juuri näin, mutta miltä sinun silmään näyttää tuo vatsa, joka pömpöttää tuolta käsien alta? Muutenhan tuo on hyvä, mutta vatsa tulisi vetää sisään, saisi myös lisää ryhtiä yläkroppaan.
Vatsa nyt tuppaa pömpöttämään yhdellä jos toisella pro-bodarilla nykyään. Ikävä suuntaus kun maksimaalista kokoa haetaan. Lähtökohtaisesti rinta sivulta posessa ei keskitytä keskivartaloon, vaan tärkeintä on saada rinta, kädet ja alakroppa sopivaan edustavaan linjaan, viimeisenä ko. poseerauksessa sitten vedetään sitä vatsaa kireemmäksi jos pystyy. Koittakaas tehdä vakuumi, pitää se ja sitten vetästä rinta sivulta pose. Ei siitä mitään tule.
 
Back
Ylös Bottom