BB PRO Marko Savolainen

Mukava lukea näitä, kun kaikessa tullaan lopulta tärkeimpään asiaan, eli omistautumiseen. Kuinka tärkeää se onkaan, olitpa lahjakas saatikka et, jos tuloksia haluat varsinkin nopeaa. Ei ole varaa "hukka" vuosiin jne. Itse vein sen äärimmäisyyksiin ja tulokset oli sen mukaisia kehityksessä. Ilman sitä panostusta, en olisi iki päivänä kehittynyt samalla lailla, ihan sama mitä lääkkeitä olisin syönyt, tai kuinka lahjakas olisin. Tärkein tekijä oli sairas omistautuminen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla meni vitun pitkään että sain 100kg, aloitin joskus 13v ja ehkä 18v sen nostin.
Tosin treenasin ihan päin helvettiä ja olin tosi laiha. Panostamalla kunnolla olisin sen voinut jopa 15-16-vuotiaana nostaa
 
Lukiossa nostin sen maagisen satasen. Edellinen penkki yritys olikin ala-asteella.

Vähän harmittaa, että se punttien kolistelu oli sitä satunnaista kokeilua ja varsinainen harrastaminen alkoi vasta 22 vuotiaana oikeastaan. Siihen 200kg haamurajan nostoon meni sitten tuosta aloituksesta vajaa 2v.
 
Ja sitten heräsit unestasi ? Nyt oli kyllä sellaista pappa muistelee omaa nuoruutta legendaa ettei noita usko kukaan. Vai että järestään jokainen penkkaa 150-160kg alle 18 vuotiaana jos vain treenaa kovaa😅 Ja vieläpä paskoilla geeneillä. 100kg pitäisi pukata ilmeisesti ala-asteella. Juttusi kruunaa lause "ei vaan viitsitty lähteä kisoihin silloin". Voi pahus sinne meni varmat maailmanmestaruudet. Aika perinteistä suomalaisen miehen kateutta. Jos joku tekee todistetusti kovan tuloksen, omasta kaveripiiristä löytyy aina 50 vahvempaa jätkää. He eivät vain ole viitsineet kilpailla😉
Kyl tää ihan faktaa on. Naru on joka 150 kiloa ei täysi-ikäisenä nosta. Aloiteltiin neljän kaverin porukassa 7-luokalla nostelee, jokaisella penkki maksimi 30-35 kiloa aloittaessa ja joka ikinen nosti sen 100kg 9-luokkaan mennessä ja 150kg 18-vuotiaana. Reenattiin kyl todella kovaa ja paljon. 7 - 9 luokka penkki tuli tehtyä varmasti yli 10 kertaa viikossa. Talvellakin 20-asteen pakkasessa pihalla veivattiin. Muistan kun veivattiin jotain venäläistä voima-ohjelmaa missä piti 5% nousta tulos 12 viikossa. Laitettiin laskuriin 15% tavoitteeksi ja vedettiin raivolla läpi. Muistaakseni tulos parani kaikilla 10-14%. 😁
 
Viimeksi muokattu:
Tuloksista päätellen täällä on jo nyt puokenkymmentä lahjakkaampaa kun minä voimailuun, että se niistä minun huippu geeneistä 😉
Geenit ja geenit. Voimailuun mulla varmasti oli keskivertoa paremmat geenit. Harjoittelematta olin oikeastaan aina nopeampi ja vahvempi kuin muut ala-asteella ja yläasteella.

Minulle suurin heikkous oli selkeästi pääkoppa. Kesti lähes keski-ikään ennen kuin nyt olisi ehkä pääkoppa tarpeeksi pitkäjänteinen ja kestävä siihen mitä bodaus olisi vaatinut menestyäkseen. Toki en sitten usko, että ne geenit olisi siinäkään keskivertoa kauheasti paremmaksi ilmentyneet. Mutta rappiolta kohtuulliseen kuntoon pääsin aina tosi nopeasti halutessani ja varmaan vieläkin eli ehkä se lahjakkuus olisi sitten melko ällistyttävien muutos kuvien luomisessa 😃
 
Kyl tää ihan faktaa on. Naru on joka 150 kiloa ei täysi-ikäisenä nosta. Aloiteltiin neljän kaverin porukassa 7-luokalla nostelee, jokaisella penkki maksimi 30-35 kiloa aloittaessa ja joka ikinen nosti sen 100kg 9-luokkaan mennessä ja 150kg 18-vuotiaana. Reenattiin kyl todella kovaa ja paljon. 7 - 9 luokka penkki tuli tehtyä varmasti yli 10 kertaa viikossa. Talvellakin 20-asteen pakkasessa pihalla veivattiin. Muistan kun veivattiin jotain venäläistä voima-ohjelmaa missä piti 5% nousta tulos 12 viikossa. Laitettiin laskuriin 15% tavoitteeksi ja vedettiin raivolla läpi. Muistaakseni tulos parani kaikilla 10-14%. 😁
Eli esim. 165cm/65kg mieshenkilö on vitunmoinen naru jos ei edes kovalla voimatreenillä saa eläessään 150kg penkistä?
Juupa juu

150kg ei kyllä ole +90kg salijampalle kummoinen tulos mutta kannattaa muistaa että on aikas paljon aktiivisia nostajia jotka on kevyempää luokkaa
 
Kyl tää ihan faktaa on. Naru on joka 150 kiloa ei täysi-ikäisenä nosta. Aloiteltiin neljän kaverin porukassa 7-luokalla nostelee, jokaisella penkki maksimi 30-35 kiloa aloittaessa ja joka ikinen nosti sen 100kg 9-luokkaan mennessä ja 150kg 18-vuotiaana. Reenattiin kyl todella kovaa ja paljon. 7 - 9 luokka penkki tuli tehtyä varmasti yli 10 kertaa viikossa. Talvellakin 20-asteen pakkasessa pihalla veivattiin. Muistan kun veivattiin jotain venäläistä voima-ohjelmaa missä piti 5% nousta tulos 12 viikossa. Laitettiin laskuriin 15% tavoitteeksi ja vedettiin raivolla läpi. Muistaakseni tulos parani kaikilla 10-14%. 😁
Muistan kans kun silloin kuljettiin 40-asteen pakkasessa kouluun hiihtäen kesät talvet ylämäkeen
 
Penkkimaksimi 90kg vaikka salilla on tullut jonkun verran käytyä. 30v, pituutta löytyy 180cm ja painoa 88kg. Voin sanoa faktaksi, että natuna minulle 150kg penkki on mahdoton. 130kg varmaan mahdollisuuksien rajoissa, mutta en usko että nivelet kestää niin kovaa treeniä että edes sinne pääsisi.
 
150kg penkki 18-vuotiaalle joka on ollut oikeasti tosissaan, niin ei ole minun mielestä kova tulos sen enempää kehonpainosta tai pituudesta huolimatta, koska noilla painoilla sillä ei ole vielä suurta merkitystä.
Paranee vain. Että kehonpainollakaan ei ole enää väliä jos vain treenaa kovasti. Jos tosiaan on näin niin jokainen 54 kiloinen kynäniska teini pukkaisi 150 kg. 3x omapaino. Helppoa 🙄Kehonpaino on penkissä yksi tärkeimpiä asioita. Salit ovat täynnä koko ikänsä kovaa treenanneita jotka eivät ole koskaan penkanneet 150 kiloa. Perus treenaaja ei ole mikään 120 kiloinen härkä, vaan pikemmin 80 kiloinen tavis. Se vaatii 2 x oman painon penkkaamista. Tietty sinun mielestä sen pitää penkata jokainen painosta riippumatta jo yläasteella. Suomi olisi penkkipunnerruksessa maailman ylivoimaisin maa jos sinun jutut pitäisivät paikkansa.
 
Mitkä ovat absoluuttiset mitat sille, että henkilö on:

a) siima?
b) naru?
c) kynäniska?

Miten tuollaisten ihmisten lihaksettomuus vaikuttaa heidän oikeuksiinsa bodausmaailmassa, eli onko heillä lupa käyttää hihattomia t-paitoja, Gazozin vaatteita tai vilkuilla wnb-bikinimimmejä salilla?

T. 180 cm / 80,3 kg (just kävin puntarilla)
 
Mitkä ovat absoluuttiset mitat sille, että henkilö on:

a) siima?
b) naru?
c) kynäniska?

Miten tuollaisten ihmisten lihaksettomuus vaikuttaa heidän oikeuksiinsa bodausmaailmassa, eli onko heillä lupa käyttää hihattomia t-paitoja, Gazozin vaatteita tai vilkuilla wnb-bikinimimmejä salilla?

T. 180 cm / 80,3 kg (just kävin puntarilla)
Vastasit itse omaan kysymykseesi, hehe.
 
Eikös kaikki alle satakiloiset huppari ja gaspin verkkarit päällä oo aika naruja. Ei paljon kiinnosta muiden mielepiteet kun on omasta mielestään vahva ja tikissä. Se on kuitenkin 100% varma et nurkan takana on aina joku narumpi/lihaksikkaampi.
 
Back
Ylös Bottom