BB PRO Marko Savolainen

Eikös esim ketjun päänhenkilö itse tehnyt kovimmat tulokset dietillä, samoin, Levrone kasvoi aina dietillä ennen kisoja( toki lihasmuisti) .

Make toki hyvin poikkeusyksilö
Joo totta, onhan se mahdollista. Ei kuitenkaan nämä tapaukset varmaan mihinkään 1-3ml viikkoon AAS only "kuureihin" vertaudu eikä keskivertoon genetiikkaan. Niin ja kuten yllä mainittiin niin kisaprepithän ne noilla on rajuinta aikaa kaikinpuolin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No varmasti jos vetää sipsejä ja pullaa kaikki illat ja lopettaa liikunnan 😀 Mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Tarkoitin painon nostamista urheilijan tavalla fiksusti. Minusta ei ole mitään järkeä tehdä syömisestä sellaista että pitää oksentaa välillä. Silloin puhutaan syömishäiriöstä ja pakkomielteestä. Kannattaa muistaa että ihmisten ruokahaluissa on isot erot. Velipojat ovat syöneet lapsesta asti ihan rajattomasti. Kaikki uppoaa hotkimalla. Vähemmän yllättäen ovat nyt pahasti ylipainoisia ja rapakunnossa. Oma ruokahaluni on ollut pienestä asti huono ja olen ollut sen takia sairaalassa tutkimuksissa. Fyysinen kehitys on ollut koko ikäni ikäisiäni jäljessä. Kyllä siellä on jotain muutakin taustalla kuin oma saamattomuus. En ole saanut painoani edes horkalla sataan kiloon.

Itellä taas erittäin vaikea samaistua siihen ettei painoa saisi nousemaan yrittämällä. Ite joudun rajoittamaan itseäni ettei paino nouse. Jos antaisin vapaasti syödä niin nousee ja jos oikein yritän nostaa painoa niin sehän nousee ihan mihin vaan, läskinä tietenkin. Pahimmillaan olin venyttänyt mahalaukun sellaiseksi että pysty vetää esim. Kotipizzan perhepizzan 2400 kcal + 200g suklaalevyn 1000kcal ja kyytipojaksi litran juomaa, onneksi ei sentään sokerilimpparia ikinä. Ois voinu vetää halutessaan samalla istumalla vaikka drinkin missä 100g heraa ja 200g maltoa tms. 10 Megakaloria ois uponnu päivässä jos ois yrittäny.
 
Itellä taas erittäin vaikea samaistua siihen ettei painoa saisi nousemaan yrittämällä. Ite joudun rajoittamaan itseäni ettei paino nouse. Jos antaisin vapaasti syödä niin nousee ja jos oikein yritän nostaa painoa niin sehän nousee ihan mihin vaan, läskinä tietenkin. Pahimmillaan olin venyttänyt mahalaukun sellaiseksi että pysty vetää esim. Kotipizzan perhepizzan 2400 kcal + 200g suklaalevyn 1000kcal ja kyytipojaksi litran juomaa, onneksi ei sentään sokerilimpparia ikinä. Ois voinu vetää halutessaan samalla istumalla vaikka drinkin missä 100g heraa ja 200g maltoa tms. 10 Megakaloria ois uponnu päivässä jos ois yrittäny.

Sama täällä, 191cm ja 133kg elopainoa, eikä mitään ongelmaa nostaa painoa tästäkin jos halua olisi. Aika siististi saa syödä ettei paino nouse, ja aineenvaihdunta kuitenkin erittäin nopea.
 
Sama täällä, 191cm ja 133kg elopainoa, eikä mitään ongelmaa nostaa painoa tästäkin jos halua olisi. Aika siististi saa syödä ettei paino nouse, ja aineenvaihdunta kuitenkin erittäin nopea.
Itellä taas herkuttelupäivinä paino laskee.
Saan herkkuhimot tyydytettyä pienillä määrillä ja sillä myös lähtee ruokahalut

Jos haluaisin niin saisin sormia näpsäyttämällä 20kg pois vaikka herkuttelisin useita kertoja viikossa. Todella iisiä, kun sit taas massan kerääminen on perkeleenmoisen työn takana
 
Itellä taas herkuttelupäivinä paino laskee.
Saan herkkuhimot tyydytettyä pienillä määrillä ja sillä myös lähtee ruokahalut

Jos haluaisin niin saisin sormia näpsäyttämällä 20kg pois vaikka herkuttelisin useita kertoja viikossa. Todella iisiä, kun sit taas massan kerääminen on perkeleenmoisen työn takana
Sama täällä. Paino lähtee heti tippumaan jos syö kuten normaali ihmiset. Ei kärsi syömiset herpaantua yhtään. Painon tiputtaminen olisi taas helppoa kuin heinänteko. Saisin painoni niin alas kuin haluan näkemättä nälkää. Yhden kerran olen dieetannut virallisesti. 12 kg lähti kolmessa kuukaudessa eikä ollut kertaakaan edes nälkä. Olisi tippunut enemmänkin mutta 64kg kohdalla lopetin. Sitten kun lopetin dieetin ja yritin nostaa painon entiselleen, alkoivat ongelmat. Meni yli vuosi että sain massat takaisin. Sen jälkeen en ole dieetannut.
 
Yleensä näillä kavereilla kisadieetillä kuuri paljon kovempi kuin offilla. Yleensä.
Tämä. Kova roinari ei ole välttämättä verrannollinen natikkaan tai pikku settejä vetävään. Muutama kaveri on aina vahvimmillaan kireänä offilla. Hitosti treniä koneeseen tekee ihmeitä 😉
 
Tuolla tyylillähän minä sen painoni korkeimmalle sain, että minimoin kulutuksen ja yöunistakin tingittiin, että jää enempi aikaa syödä ja treenivolyymiakin karsin treenikulutuksen minimoiseksi. V
Tätä joskus mietin. Jos nukkuisi vähemmän ehtisi syödä yhden aterian enemmän. Mutta onko yhtälö silloin välttämättä plussalla 🤔 Eikös hyvä ja pitkä uni ole tärkeä asia kehitykselle ? Tällä hetkellä kun ei ole päivätyötä nukun 10-12 tunnin unia plus päikkärit päälle. Aamupala on vasta klo 11 pintaan. @SUPERMASSA miten sinä näet asian ? Nukuitko itse paljon huippu aikoinasi ja otitko päikkäreitä ?
 
Tätä joskus mietin. Jos nukkuisi vähemmän ehtisi syödä yhden aterian enemmän. Mutta onko yhtälö silloin välttämättä plussalla 🤔 Eikös hyvä ja pitkä uni ole tärkeä asia kehitykselle ? Tällä hetkellä kun ei ole päivätyötä nukun 10-12 tunnin unia plus päikkärit päälle. Aamupala on vasta klo 11 pintaan. @SUPERMASSA miten sinä näet asian ? Nukuitko itse paljon huippu aikoinasi ja otitko päikkäreitä ?
Nukuin samoja määriä. Mulla nukkumaan meno aika vaihteli, kun aina veny syönnit, kun ei uponnut, mutta kaikki piti syödä. Nukuin kuitenkin aina vähintään 9 tuntia. Eli vuorokausirytmi eli noiden asioiden mukaan. Eli kummastakaan ei kannata tinkiä. Mutta jos minun pitäisi valita, kumpi olisi tärkeämpi, niin ehdottomasti uni.
 
On se Lee myös junnuna isoja romuja liikutellut.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210625_093847_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20210625_093847_com.instagram.android.jpg
    88,8 KB · Katsottu: 621
Paljon Marko veikkaat etta olisit saanut talla tyylilla parhaina aikoina?


Joskus oli kyseinen liiike mukana salin vahvinmieskisoissa, tehtiin jollain painolla max määrä toistoja. En kyllä muista paljon siinä oli, mutta voitin sen.
Kyllä aika hyvän tuloksem olisin saanut tuossa liikeessä.
 
Ei ollut minullakaan 21-24 ikävuosina jolloin jonkinasteista pakkomielteisyyttä oli voimailuun(sosiaalinen elämäkin kärsi) , mutta erotuksena se, että kovin kehitys tuli silloin.

Tuo painohomma ihmetyttää, kun Predatori sitä nostaa esille. Kyllähän kuka tahansa terve ihminen 100 kiloon saa painonsa jossakin muodossa, jos tarpeeksi kovasti yrittää, jos se on prioriteettina. Sen tiiän että ajokoiran/kynäniskan genetiikalla se voi hankalaa olla, mutta ei ole mikään selitys. En minäkään yli 120 kiloon painoani saisi tai sitten vaatisi ympärivuorokautista sohvalla makaamista ja energiansaannin maksimointia. Tai letkuruokinnassa olemista. Ja luultavasti henki lähtisi jo verenpaineen ym haittojen takia. Eli se ei välttämättä ole järkevää, mutta jos koostumuksella ei ole väliä niin kenenkään lähes keskipituisen miehen paino ei voi jämähtää 78 kiloon mikäli ei ole suolistosairautta tai muuta loogista estettä. Tai sitten ei ole yrittänyt riittävän kovasti. Keho pystyy hetkellisesti tietyillä mekanismeilla taistelemaan painonkertymistä vastaan, mutta pidemmällä aikavälillä energiaylijäämä väkisi kerryttää painoa. Ja luulen tietäväni mistä puhun kun 15v olin 174/54 ja 20v intistä poistuessa 180/67. Eli laihempi kuin 95% väestöstä, jos aikuisikäisistä ihmisistä puhutaan.
90-luvulla 15-vuotiasta joka oli 174cm/54kg tai 20v 180cm/67kg kutsuttiin nimellä normaali. Yllätys yllätys eipä sitä koulussa ylipainoisiakaan näkynyt kuin tyyliin yksi luokasta ja oikeasti lihavia tyyliin pari koko koulussa.

Sen verran tuohon geenihommaan vielä, että aika monella kun BMI nousee puhkeaa myös uniapnea. Kyllä sekin geenejä vaatii, että kroppa pystyy kantamaan tuollaisen 120kg painon ilman kyseistä ongelmaa oli natu tai ei.
 
90-luvulla 15-vuotiasta joka oli 174cm/54kg tai 20v 180cm/67kg kutsuttiin nimellä normaali. Yllätys yllätys eipä sitä koulussa ylipainoisiakaan näkynyt kuin tyyliin yksi luokasta ja oikeasti lihavia tyyliin pari koko koulussa.

Sen verran tuohon geenihommaan vielä, että aika monella kun BMI nousee puhkeaa myös uniapnea. Kyllä sekin geenejä vaatii, että kroppa pystyy kantamaan tuollaisen 120kg painon ilman kyseistä ongelmaa oli natu tai ei.
Joo se on ihan totta. Monissa kamppailulajeissahan kuuluisa lausahdus on "raskaaseen sarjaan synnytään". Eli kyllä se niin menee, että niiden luontaisesti isokokoisten/rotevien keho varmasti paremmin sitä suurta kehonpainoa kykenee kannattelemaan ja pienemmillä terveyshaitoilla. Semmosiahan löytyy, että on jotakin 100kg painanut jo yläasteella ilman ihan sairaalloisen korkeaa rasvaprosenttia. Tietysti rotevuuden lisäksi nämä tyypit on myös yleensä keskivertoa pidempiä. Se on eri asia sitten jos luontaisesti 70-80kg hentorakenteinen laiha mies nostaa ns. keinotekoisesti tai väkisin kehonpainonsa sinne 120kiloon. Silloin tuskin ilman mitään vaivoja tai rasitteita siitä selviää. Itsellä on ohut luusto ja nivelet niin nilkatkaan eivät kestä edes kävelyä suurissa määrin jos painoa on ollut yli 110kg eikä polvet juoksemista, jos paino on >100kg.
 
90-luvulla 15-vuotiasta joka oli 174cm/54kg tai 20v 180cm/67kg kutsuttiin nimellä normaali. Yllätys yllätys eipä sitä koulussa ylipainoisiakaan näkynyt kuin tyyliin yksi luokasta ja oikeasti lihavia tyyliin pari koko koulussa.

Tollaset mittasuhteet oli meidänkin koulussa ysärillä yleiset ja itsekin siellä alle 20 painoindeksillä hengailin yläasteella ja sen jälkeenkin kunnes sitten kuulin että pitää bulkata eikä mitää miinusjaksoja välissä vaa perma bulk kuukaudesta toiseen, ja rupesin sen neuvon mukana läskiksi. Paskin neuvo ikinä natulle.
 
Mä painoin vuonna 1994 eli 16 vuotiaana 54 kg. Pituutta en muista mutta nyt 176cm. Rinnanympärys 79cm, reisi 41cm, hauis 25 cm, forkku 23 cm. Penkki 57.5 kg, prässiä 80-100 kilolla. Olin treenannut vuoden tai kaksi noihin aikoihin. Rinnakkaisluokalla oli minua vuoden vanhempi Tomi Lotta josta tuli suomen vahvin mies 2000 luvun alussa. Hän penkkasi 100kg seiskalla tai kasilla ja voitti köydenvedossa kolme aikuista mies opettajaa itsekseen 😀 Köydenveto oli koulun urheilukisojen lajina. Käytännössä hän oli jo yläasteella vahvempi kuin perus aikuinen mies. Hyvä esimerkki mikä ero on ääripäiden geeneillä.
 
Sama homma.
Oon monesti ihmetellyt mitä ne "joulukilot" esim. On, itse kun syön jouluna muutaman päivän mitä mieli tekee nii heti tippuu pari kiloa painoa.



Meillä oli intissä parikin alokasta joille ei mahtunut kumpparit pohkeiden takia jalkaan, kumpikaan niitä tuskin oli ikinä treenannut vaan ihan luonnostaan valtavat.
Onko intissä nykyään jo kumpparitkin käytössä?
 
Back
Ylös Bottom