BB PRO Marko Savolainen

Tästä tulikin mieleen: Minä en missään illanistujaisissa tykkää käydä, mutta olen selvinpäin käynyt joskus naisten mieliksi. Siellä jos on treenaamatonta alkoholisoitunutta 30-40v miesporukkaa, niin parempi kun ei mistään salituloksista mitään kommentoi jos kysyvät, niin helpoimmalla selviää. Vähintään suuren osan isä tai veli on ollut kovempi, jos ei eivät sitten itse teininä. Huippu-urheilijoita ovat ihan olleet/ suuren luokan lupauksia, mutta potentiaali jäänyt käyttämättä kun alkoi muut asiat kiinnostaa enemmän. Ja kilpaileminen ei kiinnostanut. Tämähän on suomalaista kateutta että aina on oltava kaikessa muita parempi. Ja ehkä vituttaa se, että jotkut ihmiset tekee keski-ikää lähestyessä muutakin kuin valvovat viikonloput olutsalkku jalkojen juuressa ja jauhavat paskaa. Tuo on niin koomista, että aina ollut mahdoton ymmärtää miten voi joidenkin tuntemattomien ihmisten salituloksetkin herättää sen luokan kateutta/katkeruutta, että valehdellaan silmät päästä ettei tuntisi alemmuutta.
Justiinsa näin. Kaikki ovat olleet nuorempana mestareita. Kateuden huomaa myös mediassa. Varsinkin iltalehden keskusteluissa. Aina kun joku tekee voimailussa enkan, kommenteista 99% on lyttäämistä ja vähättelyä. Thorin 501kg mavekin on ihan paska tulos ja mies heikko kommenttien perusteella. Joka toinen olisi pystynyt nuorempana parempaan ja kavereina on PALJON vahvempia tyyppejä 😀
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä taas erittäin vaikea samaistua siihen ettei painoa saisi nousemaan yrittämällä. Ite joudun rajoittamaan itseäni ettei paino nouse. Jos antaisin vapaasti syödä niin nousee ja jos oikein yritän nostaa painoa niin sehän nousee ihan mihin vaan, läskinä tietenkin. Pahimmillaan olin venyttänyt mahalaukun sellaiseksi että pysty vetää esim. Kotipizzan perhepizzan 2400 kcal + 200g suklaalevyn 1000kcal ja kyytipojaksi litran juomaa, onneksi ei sentään sokerilimpparia ikinä. Ois voinu vetää halutessaan samalla istumalla vaikka drinkin missä 100g heraa ja 200g maltoa tms. 10 Megakaloria ois uponnu päivässä jos ois yrittäny.

Työkaveri on myös samanlainen. Sillä on lähes pohjaton nälkä ja helposti ottaa 20-30kg läskiä jos syö normaalisti. Ollut melkoista jojoilua kun sitten aina dietannut sinne lähelle 10 rasvoja ja taas ottanut painoa. Nyt se on mennyt jonku ruokaohjelman mukaan ja saanut pidettyä painon kurissa. Kotipizzasta kun puhuttiin, niin sanoi että joutuu ottamaan sen isoimman (n.3500kcal) että lähtee nälkä. Syö kuin koira, isossa annoksessa ei mene kuin hetki kun on sen tyhjentänyt. Tuskin edes puree niitä.
 
Kuten sanoin, se on mun oma näkemys. Eihän näitä ikinä kukaan usko eikä tarvitsekaan. Sen mitä itse olen nähnyt ja kokenut, niin 150kg penkki 18-vuotiaalle joka on ollut oikeasti tosissaan, niin ei ole minun mielestä kova tulos sen enempää kehonpainosta tai pituudesta huolimatta, koska noilla painoilla sillä ei ole vielä suurta merkitystä.
18-vuotiaiden Suomen ennykset:

ClassNameClub
Weight​
Result​
DateLocation
53Anton Kauranen / 03YlöR
52.75​
95.0​
14.12.2019Tampere
59Anton Kauranen / 03YlöR
58.85​
100.0​
22.08.2020Rauma
66Arturs Birznieks / 00TVN
65.27​
125.0​
15.12.2018Tampere
74Elmeri Pennanen / 00JoPuPo
72.95​
130.0​
07.07.2018Sotkamo
83Frans Hakasuo / 02HuiVo
81.50​
142.5​
26.10.2019Helsinki
93Rasmus Svensk / 02KajKu
90.95​
170.0​
10.10.2020Sotkamo
105Rasmus Svensk / 02KajKu
99.45​
180.0​
21.11.2020Sotkamo
120Hermanni Järvenpää / 03KaVo
108.10​
180.0​
22.08.2020Rauma
120+Nuutti Mansukoski / 00PP
141.80​
175.0​
24.11.2018Kaunas
 
Justiinsa näin. Kaikki ovat olleet nuorempana mestareita.
En muista olleeni tuollaisissa illanistujaisissa, enkä baarissa tai muuallakaan törmänneeni tuohon. Jokin yksittäinen kehuja on saattanut olla, muttei kyllä ole sellaista mielikuvaa, että se olisi ollut yleistä. Ei toisaalta häiritsisi, mikäli joku kehuisi olleensa parempi tai tunteneensa paremman, sillä melko sama se mun kannalta on, sillä enemmän kiinnostaa omat kuin muiden asiat.

Muunlaisia maailman ylitietäjäpäälliköitä olen kyllä tavannut kosolti kaikkialla. Nämä veijarit häiritsevät.
 
Joo-o. Nyt on kyllä aika lailla Lapin Lisää näissä muistoissa.

150kg penkki, jos se on rauhallisella hyvällä tekniikalla ja pysäytyksellä tehty, on sellainen rauta, että ei sitä kyllä mediaaninatu liikuttele tyypillisesti. Mediaaninatut kyykkävät ja mavettavat 200kg+ paljon useammin kuin penkkaavat edes 150kg

puhutaan aika dedikoituneesta voimaorientoituneesta skenestä ja ohjauksesta, jos jokainen ottaa 150kg penkistä. Siis jotain ammoisen Metal Gym tyyppisen skenen pukkaajia.

En sano, että 150kg olisi mikään ihmeellinen rauta, mutta ei sitä natuista monet ota ellei ala vetämään jotain penkkispesialisaatiota ja hajota matkalla olkapäitään.

Yläasteella en käynyt salilla. Kokeilin penkkiä ja se oli noin 40kg silloin. Muistelen, että koulun vahvimmat yläasteelaiset saivat 70kg-80kg raudalla pari toistoa. Minä olin yläasteella 80-luvun lopulla
 
En sano, että 150kg olisi mikään ihmeellinen rauta, mutta ei sitä natuista monet ota ellei ala vetämään jotain penkkispesialisaatiota ja hajota matkalla olkapäitään
Tämä on oleellinen pointti. Kaikkien paikat eivät edes kestä kovaa yksipuolista voimailua. Siinäkin on älytön ero ihmisten välillä. Monella on olkapäät paskana jo ennen 150 kiloa. Vammat hidastavat kehitystä paljon. Itse pääsin 130kg penkkiin jonka jälkeen paikat olivat ihan paskana. Vasen rinta revennyt 5 kertaa ja oikea 2 kertaa. Oikeasta olkapäästä kiertäjäkalvosimet revenneet ja alkava nivelrikko. 120 kilossa olin vielä suht ehjä. Nousu 130 kiloon romutti lopullisesti oireilevat vamman alut. Kehitystä olisi tullut vielä, mutta ei kestänyt enää paikat tehdä penkkiä säännöllisesti ja ohjelmoidusti jonka kehitys olisi vaatinut.
 
18-vuotiaiden Suomen ennykset:

ClassNameClub
Weight​
Result​
DateLocation
53Anton Kauranen / 03YlöR
52.75​
95.0​
14.12.2019Tampere
59Anton Kauranen / 03YlöR
58.85​
100.0​
22.08.2020Rauma
66Arturs Birznieks / 00TVN
65.27​
125.0​
15.12.2018Tampere
74Elmeri Pennanen / 00JoPuPo
72.95​
130.0​
07.07.2018Sotkamo
83Frans Hakasuo / 02HuiVo
81.50​
142.5​
26.10.2019Helsinki
93Rasmus Svensk / 02KajKu
90.95​
170.0​
10.10.2020Sotkamo
105Rasmus Svensk / 02KajKu
99.45​
180.0​
21.11.2020Sotkamo
120Hermanni Järvenpää / 03KaVo
108.10​
180.0​
22.08.2020Rauma
120+Nuutti Mansukoski / 00PP
141.80​
175.0​
24.11.2018Kaunas
Eli viiden alimman sarjan nostajat ovat ihan lapasia eivätkä ole treenanneet tosissaan. Enthyn kavereistahan jokainen alle 18 v pukkasi 150kg painosta riippumatta.
 
Joo-o. Nyt on kyllä aika lailla Lapin Lisää näissä muistoissa.

150kg penkki, jos se on rauhallisella hyvällä tekniikalla ja pysäytyksellä tehty, on sellainen rauta, että ei sitä kyllä mediaaninatu liikuttele tyypillisesti. Mediaaninatut kyykkävät ja mavettavat 200kg+ paljon useammin kuin penkkaavat edes 150kg

puhutaan aika dedikoituneesta voimaorientoituneesta skenestä ja ohjauksesta, jos jokainen ottaa 150kg penkistä. Siis jotain ammoisen Metal Gym tyyppisen skenen pukkaajia.

En sano, että 150kg olisi mikään ihmeellinen rauta, mutta ei sitä natuista monet ota ellei ala vetämään jotain penkkispesialisaatiota ja hajota matkalla olkapäitään.

Yläasteella en käynyt salilla. Kokeilin penkkiä ja se oli noin 40kg silloin. Muistelen, että koulun vahvimmat yläasteelaiset saivat 70kg-80kg raudalla pari toistoa. Minä olin yläasteella 80-luvun lopulla
No eipä tuo 150kg ole kuin perushyvä tulos vaikka ihan bodaustreenilläkin, jos tosissaan treenaa. Ja on massaa yhtään kertynyt. Sikäli se on kyllä perustreenaajalle ihan ok tulos, mutta tuo "ennen täysi-ikäisyyttä" laittaa sen ihan uuteen perspektiiviin. Kun ei ole kaikilta onnistunut jotka on sm-mitaleita junnuissa ja/tai yleisessä saavuttaneet. Itseni mukaanlukien. Niin tosiaan kv-tason potentiaaliin viittaa nuo tulokset 17-kesäisenä. Tietysti on varhain kehittyviä poikia, joilla se kehitys tyssää tai hidastuu keskivertoa enemmän kun ikää tulee lisää. Suuri osa kuitenkin kehittyy helposti 25-30 ikävuoteen saakka, jos asiaan panostaa. Joillakin teinilahjakkuuksilla saattaa tulostaso olla 25-vuotiaana vain tyyliin 20% yli sen mitä 17-vuotiaana, kun joillakin tulos saattaa tuplaantua tuolla aikavälillä.
 
Tämä on oleellinen pointti. Kaikkien paikat eivät edes kestä kovaa yksipuolista voimailua. Siinäkin on älytön ero ihmisten välillä. Monella on olkapäät paskana jo ennen 150 kiloa. Vammat hidastavat kehitystä paljon. Itse pääsin 130kg penkkiin jonka jälkeen paikat olivat ihan paskana. Vasen rinta revennyt 5 kertaa ja oikea 2 kertaa. Oikeasta olkapäästä kiertäjäkalvosimet revenneet ja alkava nivelrikko. 120 kilossa olin vielä suht ehjä. Nousu 130 kiloon romutti lopullisesti oireilevat vamman alut. Kehitystä olisi tullut vielä, mutta ei kestänyt enää paikat tehdä penkkiä säännöllisesti ja ohjelmoidusti jonka kehitys olisi vaatinut.
Minkä ikäisenä sinulla nuo ongelmat alkoi? Itsellä ei 23-vuotiaana vielä ollut juuri mitään ongelmia nivelten ja jänteiden kanssa, mutta nykyään yli 3-kymppisenä penkkivoimailut vaatii melko säännöllisesti tulehduskipulääkkeitä, voltaren geeliä, loputonta lihashuoltoa ja puolen tunnin lämmittelyjä. Ei ole montaa vuotta aikaa enää. Käytin vielä lämmittimiä ja linimenttejä nuoresta asti ennaltaehkäisevänä, mutta eipä nekään pitkälle kantaneet, kun luusto on kuin linnuilla. Kateellinen niille, jotka marssii salille ja alkaa heti tekemään. Itse melkein lämmiteltävä se aika mitä jotkut kuntoilijat treenaa. Treenifrekvenssi on oltava hyvin harva johtuen siitä, että nivelet on nykyään se mikä hitaiten palautuu isommista painoista. Tarkennuksena ranteet, kyynärpäät, olkapäät ja taistelut aikanaan revenneen rintalihaksen elastisuuden ylläpitämisen kanssa. Mutta tyytyväinen että vielä kykenee tekemään tai yrittämään nousua ennätystasolle.
 
Minkä ikäisenä sinulla nuo ongelmat alkoi? Itsellä ei 23-vuotiaana vielä ollut juuri mitään ongelmia nivelten ja jänteiden kanssa, mutta nykyään yli 3-kymppisenä penkkivoimailut vaatii melko säännöllisesti tulehduskipulääkkeitä, voltaren geeliä, loputonta lihashuoltoa ja puolen tunnin lämmittelyjä. Ei ole montaa vuotta aikaa enää. Käytin vielä lämmittimiä ja linimenttejä nuoresta asti ennaltaehkäisevänä, mutta eipä nekään pitkälle kantaneet, kun luusto on kuin linnuilla. Kateellinen niille, jotka marssii salille ja alkaa heti tekemään. Itse melkein lämmiteltävä se aika mitä jotkut kuntoilijat treenaa.
Vähän yli 3-kymppisenä. Eli kun oli 15 vuotta voima treeniä ja säännöllistä penkkaamista takana. Nuorempana ei ollut koskaan mitään. Rinta repeämistä yksi on ollut iso ja muut saman rinnan repeämät seurausta siitä. Sama paikka menee aina. Rinnan ja olkapään kiinnityskohta. Arvelen että oikea rinta alkoi hajota siksi kun vasen oli jo ihan rikki mikä vaikutti koko pakettiin. Ensin paukkui tasapenkissä, sitten kapeassa penkissä ja lopulta jo vinopenkissä. Siihen lopetin rinta treenit kun ei kestänyt enää oikein mitään liikettä isoilla painoilla.
 
Minkä ikäisenä sinulla nuo ongelmat alkoi? Itsellä ei 23-vuotiaana vielä ollut juuri mitään ongelmia nivelten ja jänteiden kanssa, mutta nykyään yli 3-kymppisenä penkkivoimailut vaatii melko säännöllisesti tulehduskipulääkkeitä, voltaren geeliä, loputonta lihashuoltoa ja puolen tunnin lämmittelyjä. Ei ole montaa vuotta aikaa enää. Käytin vielä lämmittimiä ja linimenttejä nuoresta asti ennaltaehkäisevänä, mutta eipä nekään pitkälle kantaneet, kun luusto on kuin linnuilla. Kateellinen niille, jotka marssii salille ja alkaa heti tekemään. Itse melkein lämmiteltävä se aika mitä jotkut kuntoilijat treenaa. Treenifrekvenssi on oltava hyvin harva johtuen siitä, että nivelet on nykyään se mikä hitaiten palautuu isommista painoista. Tarkennuksena ranteet, kyynärpäät, olkapäät ja taistelut aikanaan revenneen rintalihaksen elastisuuden ylläpitämisen kanssa. Mutta tyytyväinen että vielä kykenee tekemään tai yrittämään nousua ennätystasolle.
Tiedän että väärä ketju tämä kysymys ja saa modet poistaa halutessaan, tiedän kauan täällä pyörineenä että Mrsiima oot kovia tuloksia pukannut kyllä penkissä jne ja hatunnosto sille ja työmäärälle yms. Mutta itse kysymykseen: Auttoiko Deca ollenkaan noihin nivel ja jänneongelmiin vai kokeilitko/käytitkö edes? Itse Käsileikkauksesta toipunut ja Deca auttanut siihen(kin) ja myös 8 vuotta sitten 200kg penkissä alaslaskussa vasen puoli niin sanotusti lapatuki petti ja nosto kaatui vasemmalle, onneksi oli hyvä ja vahva varmistaja ja auttoi heti pois mutta ehti silti vasen rintalihas ottaa osumaa, eli revähti pahasti ja tummuikin sekä vasen kiertäjäkalvosin meni samalla ja yliojentuu paljon, siitä lähtien on joutunut kuminauhajumppaa ja kiertäjäjumppaa tekemään ennen punnerrustreenejä, ja pahimpina aikoina yöt oli helvettiä kun vasemmasta lapaluun alaosasta tuli pistävä kipu sormiin asti ja säteili joka puolelle. Mutta kun Decaa on koneessa enemmän tai vähemmän niin itselläni lähestulkoon nivel ja jänneongelmat ei nyt sentään katoa mutta helpottuu älyttömästi ja pystyy treenaamaan aivan eri tavalla ilman kipuilua, mutta toki pitkänä miinuksena on että sitten kun sitä ei ole koneessa niin huomaa kun ikää alkaa olemaan että nivelet ja jänteet alkaa olemaan ihan paskana. Ja kun Decaakaan ei viittisi ympäri vuoden käyttää edes pienellä annoksella eli taukoa siitäkin ja eipä sekään loputtomiin toimi. Itellä penkissä kisoissa tehty ennätys on alle 100kg omapaino ja tulos 210kg ja en ollut natu. Natuna paras tulos oli 90kg omapaino ja tulos 175kg vuosien panostuksella ja 5kg kehitys vaati älyttömästi työtä että sai ees sen lisää. Noin 150-160kg asti nousi nopeasti ja sitten alkoi erittäin raaka hidastuminen.

Edit. Toki muutkin mieluusti vastaa kysymykseen halutessaan vaikka ei oikea kysymys tänne ole jos on auttanut nivel/jänneongelmissa jne jne.
 
Tiedän että väärä ketju tämä kysymys ja saa modet poistaa halutessaan, tiedän kauan täällä pyörineenä että Mrsiima oot kovia tuloksia pukannut kyllä penkissä jne ja hatunnosto sille ja työmäärälle yms. Mutta itse kysymykseen: Auttoiko Deca ollenkaan noihin nivel ja jänneongelmiin vai kokeilitko/käytitkö edes? Itse Käsileikkauksesta toipunut ja Deca auttanut siihen(kin) ja myös 8 vuotta sitten 200kg penkissä alaslaskussa vasen puoli niin sanotusti lapatuki petti ja nosto kaatui vasemmalle, onneksi oli hyvä ja vahva varmistaja ja auttoi heti pois mutta ehti silti vasen rintalihas ottaa osumaa, eli revähti pahasti ja tummuikin sekä vasen kiertäjäkalvosin meni samalla ja yliojentuu paljon, siitä lähtien on joutunut kuminauhajumppaa ja kiertäjäjumppaa tekemään ennen punnerrustreenejä, ja pahimpina aikoina yöt oli helvettiä kun vasemmasta lapaluun alaosasta tuli pistävä kipu sormiin asti ja säteili joka puolelle. Mutta kun Decaa on koneessa enemmän tai vähemmän niin itselläni lähestulkoon nivel ja jänneongelmat ei nyt sentään katoa mutta helpottuu älyttömästi ja pystyy treenaamaan aivan eri tavalla ilman kipuilua, mutta toki pitkänä miinuksena on että sitten kun sitä ei ole koneessa niin huomaa kun ikää alkaa olemaan että nivelet ja jänteet alkaa olemaan ihan paskana. Ja kun Decaakaan ei viittisi ympäri vuoden käyttää edes pienellä annoksella eli taukoa siitäkin ja eipä sekään loputtomiin toimi. Itellä penkissä kisoissa tehty ennätys on alle 100kg omapaino ja tulos 210kg ja en ollut natu. Natuna paras tulos oli 90kg omapaino ja tulos 175kg vuosien panostuksella ja 5kg kehitys vaati älyttömästi työtä että sai ees sen lisää. Noin 150-160kg asti nousi nopeasti ja sitten alkoi erittäin raaka hidastuminen.

Edit. Toki muutkin mieluusti vastaa kysymykseen halutessaan vaikka ei oikea kysymys tänne ole jos on auttanut nivel/jänneongelmissa jne jne.
Kyllä vähän auttaa muttei poista ongelmia, sitä oon aina käyttäny kuureilla. Koska toimii pienelläkin määrällä ja sivuvaikutukset on maltilliset. Vaikka vaste esim. teston käyttöön hipoo minulla nollaa. Sitähän on tutkittu, että on/off käytössä jopa haitallinen kun kollageenisynteesi romahtaa käytön jälkeen. Sekin saattaa vaikuttaa, että jopa ei lääkkeistä herkästi pöhöttyville kerää sen kilon pari nestettä kroppaan. Pelkkää testoa / korvaushoitotyylisesti en edes voisi käyttää, treenaamisesta ei tulisi silloin yhtään mitään. Jostain syystä se testo minulla vaan vie kaikki nesteet ihon alta (vrt. ettei käytä mitään)toisinkuin yleensä, vaikkei AI:ta käyttäisi. Sen lisäksi, että romahduttaa kollageenisynteesin. Synteettisen testosteronin käyttö jopa korvaushoitomäärillä rappeuttaa niveliä ja jänteitä nopeammin kuin luonnostaan tapahtuisi. Moni käyttäjä ei taida tuota tiedostaa edes. Minusta se kannattas ottaa aina huomioon, ennenkuin siihen leikkiin lähtee. Siellä pitäis pikku annos GH:ta esim olla mukana, että tuon voisi estää. Mutta se ei mihinkään pienen budjetin kuureihin tai cruisailuun sovi. Moni harrastelija vaan tuhoaa nivelensä käyttämällä suuria määriä testoa ja jotkut jopa pelkästään sitä.

Tietysti geeneistähän tuokin nivelhomma on eniten kiinni, toisilla kestää jopa väärinkäyttöä ja 20 treenivuodenkaan jälkeen eivät edes lämmittele huolellisesti polvia tai olkapäitä ennenkuin mennään kyykky-tai penkkitangon alle. Toisilla lahoaa kroppa käsiin jo suht nuorena vaikka tekisi vähän fiksumminkin. Roinaaminen voi olla se viimenen niitti sitten siihen, jos ei tiedä mitä tekee. Mutta jos voimailusta puhutaan, niin kaikillahan ne rajat jossain vastaan tulee, että vaivoja alkaa ilmetä, mikäli isoilla kuormilla treenataan jatkuvasti ja vuosia/vuosikymmeniä. Ei se mielestäni kuitenkaan kovin monella terveellä miehellä ole 130kg se raja missä krooniset ongelmat alkaa kun edellä mainittuja mielipiteitä siitä oli. Jos on lihaksisto balanssissa ja riittävästi lepoa ja huoltoa. Itselläni oli nuorena allekaksikymppisnä pahoja ongelmia olkapäiden kanssa ja se johtui laihuudesta, paskoista tekniikoista ja väärin treenaamisesta (olkapäät kääntyi eteen koska punnersin mutten älynnyt riittävästi vetäviä lihaksia treenata). Penkissä nivelkulmat oli ala-asennossa täysin luonnottomat kun oli pitkät kädet ja tosi ohut kroppa (70-75kg ja +180cm). Siihen yhdistettynä leveä ote ei ollut hyvä ratkaisu. Ja voimatasot ei tuolloin olleet kun maksimi sitä 130kg luokkaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Legendaarista settiä voimatasoista ja jengin syömisestä. Helvetin viihdyttävä ketju.

Täällä tai jossain toisessa ketjussa puhuttiin siitä, miten huonosti ruoka maistuu joillekin ja silti vedetään kovia kalorimääriä. Ihmettelin tuota, koska itsehän olen kovan luokan syöppö, eikä esim. kilon lohifileestä syö kovinkaan montaa kertaa. Sunnuntaina valmistin 2,4 kilon mötikän porsaan kassleria ja se on kohta syöty. Aikoinaan kaveri ihmetteli, kun söin iltapalaksi kolme porsaan talouskyljystä ja paketillisen makkaraa yhdeltä istumalta.

Olen kuitenkin pakkiskriteerein enemmän siima kuin lihaksikas, joten ihmettelen, että minua todennäköisesti reippaasti enemmän lihasmassaa hankkileille on vaikeaa syödä.
 
Täällä tai jossain toisessa ketjussa puhuttiin siitä, miten huonosti ruoka maistuu joillekin ja silti vedetään kovia kalorimääriä. Ihmettelin tuota, koska itsehän olen kovan luokan syöppö, eikä esim. kilon lohifileestä syö kovinkaan montaa kertaa. Sunnuntaina valmistin 2,4 kilon mötikän porsaan kassleria ja se on kohta syöty. Aikoinaan kaveri ihmetteli, kun söin iltapalaksi kolme porsaan talouskyljystä ja paketillisen makkaraa yhdeltä istumalta.

Olen kuitenkin pakkiskriteerein enemmän siima kuin lihaksikas, joten ihmettelen, että minua todennäköisesti reippaasti enemmän lihasmassaa hankkileille on vaikeaa syödä.
On sulla ainakin metabolia kunnossa, joskin taitaa treenitkin lisätä viikkotasolla kulutusta melkoisesti. Pysyt siistissä kunnossa, vaikka kaloreita taitaa upota melkoisesti.
 
On sulla ainakin metabolia kunnossa, joskin taitaa treenitkin lisätä viikkotasolla kulutusta melkoisesti. Pysyt siistissä kunnossa, vaikka kaloreita taitaa upota melkoisesti.

Ei se enää ihan samalla tavalla mene kuin kymmenen vuotta sitten, jolloin söin hyvinkin huoletta sitä sun tätä. Tällä hetkellä pulmana on se, että yritykseni saavuttaa shortsibodauskireys veti painon tosi alas ja olen suht kuihtunut verrattuna muutaman vuoden takaiseen, jolloin olin lihasmassan puolesta parhaimmassa kunnossa. Mutta eivät tämänhetkiset treenini olekaan optimaalisia lihasmassan kasvattamisen kannalta.
 
Justiinsa näin. Kaikki ovat olleet nuorempana mestareita. Kateuden huomaa myös mediassa. Varsinkin iltalehden keskusteluissa. Aina kun joku tekee voimailussa enkan, kommenteista 99% on lyttäämistä ja vähättelyä. Thorin 501kg mavekin on ihan paska tulos ja mies heikko kommenttien perusteella. Joka toinen olisi pystynyt nuorempana parempaan ja kavereina on PALJON vahvempia tyyppejä 😀
Ja punttisalilta ei saa oikeaa voimaa, vaan metsätöistä.
 
Ja punttisalilta ei saa oikeaa voimaa, vaan metsätöistä.

Tuossa on kyllä ihan vinha pointti.

Ainakin omalla kohdalla sitä mukaa kun salilla on vuosien saatossa voimat lisääntynyt, on se "oikea" arjessa tarvittava voima kadonnut/vähentynyt.
Vituttaa monesti töissä kun muut pyytää nostamaan/kantamaan jotakin sillä verukkeella että kun käyn salilla niin olen vahvempi, eikä tajuta sitä että joo olen siellä salilla heitä vahvempi mutta täällä töissä olen selvästi heikompi kuin he tai mitä itse aikaisemmin olin ennen sali treenin aloittamista.
 
Tuossa on kyllä ihan vinha pointti.

Ainakin omalla kohdalla sitä mukaa kun salilla on vuosien saatossa voimat lisääntynyt, on se "oikea" arjessa tarvittava voima kadonnut/vähentynyt.
Vituttaa monesti töissä kun muut pyytää nostamaan/kantamaan jotakin sillä verukkeella että kun käyn salilla niin olen vahvempi, eikä tajuta sitä että joo olen siellä salilla heitä vahvempi mutta täällä töissä olen selvästi heikompi kuin he tai mitä itse aikaisemmin olin ennen sali treenin aloittamista.
No mitä sä nyt selität? Jos vedät 250kg maasta ja työkaverisi 150kg, jaksat varmasti kantaa isompia romuja myös töissä? Ei ole olemassa mitään "erilaista voimaa". Kyllä jokaisella kehon lihaksella tietty voimantuotto on ja jokaisen lihaksen voimantuottoa sä pystyt TOTTAKAI lisäämään salilla. Treenaamalla monipuolisesti. Penkkituloksella ei juuri mitään tee, vaikka kyllä sekin yleisvoimaa lisää lopulta koko kroppaan.
 
Tuossa on kyllä ihan vinha pointti.

Ainakin omalla kohdalla sitä mukaa kun salilla on vuosien saatossa voimat lisääntynyt, on se "oikea" arjessa tarvittava voima kadonnut/vähentynyt.
Vituttaa monesti töissä kun muut pyytää nostamaan/kantamaan jotakin sillä verukkeella että kun käyn salilla niin olen vahvempi, eikä tajuta sitä että joo olen siellä salilla heitä vahvempi mutta täällä töissä olen selvästi heikompi kuin he tai mitä itse aikaisemmin olin ennen sali treenin aloittamista.
Joo ja jos tosissaan bodaat, niin mukava on äärijumissa ja jalat kovilla DOMSeilla nostella ja kantaa. Sitten joku kädet ylöspäin tehtävä työ, olkapäät hapottuu puolessa minuutissa kun treenaamaton tavis tekee tunnin ilman ongelmia.
 
Back
Ylös Bottom