BB PRO Marko Savolainen

Minulla ei juurikaan tippunut, toki twkniikan kustannuksella joutu hieman tekemään. Minulla tauko oli aina totaali tauko, ei edes hcg tai klomeja saati muuta. Tätä ihmisten myös vaikea uskoa/kautta hyväksyä.
Jurvansuun Antilla sama homma.
Jotkut säätää treeniä pienempi volyymiseksi tauolla, itse vedin täysin samalla treenillä. Kun saa sen 3kk pidetty massat ja treenitehot samana/lähelllä samaa, niin siihen kun lyö taas kuurin päälle hyppää ihan toiselle levelille. Tyhmää olis siitä noin 3-4 kk kuurittelusta ensin kerätä vanhoja tuloksia 2 kk, ei mitään järkeä moisessa.


Nykyäänhän käsittääkseni harva kilpaileva kehonrakentaja edes oikeita taukoja pitää, se on parin kk siltaus ja siinäkin lähinnä ehtii vaan entiset kemiat poistua järjestelmästä(kun on lyöty sitä grammatolkulla). Tietysti tuo sinun hurja kehitystahti on mahdollistanut myös sen, kun monilla nonstopittajilla se kehitys jää silti lopulta muutamiin kiloihin vuodessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla ei juurikaan tippunut, toki twkniikan kustannuksella joutu hieman tekemään. Minulla tauko oli aina totaali tauko, ei edes hcg tai klomeja saati muuta. Tätä ihmisten myös vaikea uskoa/kautta hyväksyä.
Jurvansuun Antilla sama homma.
Jotkut säätää treeniä pienempi volyymiseksi tauolla, itse vedin täysin samalla treenillä. Kun saa sen 3kk pidetty massat ja treenitehot samana/lähelllä samaa, niin siihen kun lyö taas kuurin päälle hyppää ihan toiselle levelille. Tyhmää olis siitä noin 3-4 kk kuurittelusta ensin kerätä vanhoja tuloksia 2 kk, ei mitään järkeä moisessa.
Minä olen sanonut ihan samaa aina että kun pastillit on pois niin tekeminen EI muutu. Vaikka sarjapainot vähän tulisi alas niin yhtä intensiivisesti pitää mennä jos meinaa saada hommasta kaiken irti. Ja jos laittaa kemiaa niin ne on rajatut vuodet mitä sitä kuitenkin kestää tehdä niin siinä ei jäädä kalsareita kuivaamaan jos meinaa lihoja saada ja vielä pysymään ne. Miten nopeaan marko jouduit painoa pudottamaan kun jouduit lopettamaan uran?
 
Nykyäänhän käsittääkseni harva kilpaileva kehonrakentaja edes oikeita taukoja pitää, se on parin kk siltaus ja siinäkin lähinnä ehtii vaan entiset kemiat poistua järjestelmästä(kun on lyöty sitä grammatolkulla). Tietysti tuo sinun hurja kehitystahti on mahdollistanut myös sen, kun monilla nonstopittajilla se kehitys jää silti lopulta muutamiin kiloihin vuodessa.
Ei se keho loputtomasti ota vastaan aineita, siksi minusta tauot tärkeitä, ei tarvi koko ajan nostaa annoksia, kun antaa reseptoreille lepoa.
 
Minä olen sanonut ihan samaa aina että kun pastillit on pois niin tekeminen EI muutu. Vaikka sarjapainot vähän tulisi alas niin yhtä intensiivisesti pitää mennä jos meinaa saada hommasta kaiken irti. Ja jos laittaa kemiaa niin ne on rajatut vuodet mitä sitä kuitenkin kestää tehdä niin siinä ei jäädä kalsareita kuivaamaan jos meinaa lihoja saada ja vielä pysymään ne. Miten nopeaan marko jouduit painoa pudottamaan kun jouduit lopettamaan uran?
En muista tarkalleen, voisin koittaa kaivaa jos löydän dataa tuosta. Mutta kun olin 2 vuotta dialyysissä, niin paino pyöri noin 100 kg hujakoilla muistaakseni. Oliskohan ollut munuaissiirtopäivänä 97 kg... Koitan tarkistaa
 
Sinähän yritit silloin saada lihaksia pois, jotta potkunyrkkeily sujuisi paremmin, mutta se ei onnistunut. :eek:
Joo 😁 Aina jos esim kävin tekeen mäkijuoksua, niin reidet turpos jne.. 🙂 Siksi vastustajat olikik niissä parissa matsissa mitkä otin, niin päätä pidempiä 😊 Minun mittaset ottelijat painaa jotain 70-75 kg
 
Tiedän tapauksia, joissa tulokset ja lihakset pienenee offilla, kun ei ole motivaatiota treenata samalla intensiteetillä, tai ravintoa yms ei noudateta niin tarkasti. Kai tämäkin yksilökohtaista, on mutta mielestäni pitäisi yrittää kehittyä offillakin, niin ainakin säilyisi saavutetut tulokset paremmin.
Tämä on tosi yleistä. Itse treenaan aina yhtä tunnollisesti myös offilla. Treeni motivaatio ei tipu koskaan. Itsetunto ei ole lihasten koosta ja voimasta riippuvainen. Tavoitteeni on aina ennen kuuria saada offi kunto ja voimat niin ylös kuin mahdollista.
 
Kyllähän kuka tahansa terve ihminen 100 kiloon saa painonsa jossakin muodossa, jos tarpeeksi kovasti yrittää, jos se on prioriteettina.
No varmasti jos vetää sipsejä ja pullaa kaikki illat ja lopettaa liikunnan 😀 Mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Tarkoitin painon nostamista urheilijan tavalla fiksusti. Minusta ei ole mitään järkeä tehdä syömisestä sellaista että pitää oksentaa välillä. Silloin puhutaan syömishäiriöstä ja pakkomielteestä. Kannattaa muistaa että ihmisten ruokahaluissa on isot erot. Velipojat ovat syöneet lapsesta asti ihan rajattomasti. Kaikki uppoaa hotkimalla. Vähemmän yllättäen ovat nyt pahasti ylipainoisia ja rapakunnossa. Oma ruokahaluni on ollut pienestä asti huono ja olen ollut sen takia sairaalassa tutkimuksissa. Fyysinen kehitys on ollut koko ikäni ikäisiäni jäljessä. Kyllä siellä on jotain muutakin taustalla kuin oma saamattomuus. En ole saanut painoani edes horkalla sataan kiloon.
 
Itselläni tippuu offilla tulokset noin 15 % voimien suhteen. Paino viitisen kiloa. Suurin muutos on fysiikassa. Lihaspyöreys katoaa ja rasva % kasvaa. Ero on aika suuri peilissä. Kuurini ovat oikeasti hyvin mietoja. En osaa sanoa mikä olisi kehitys isojen poikien seteillä. Varmaan paljon suurempi. Offit ovat aina olleet totaali offeja. Ei mitään ja pituus yli puolivuotta. Mielestäni parin kolmen kuukauden offia ei voi sanoa offiksi. Tuossa ajassa porskutellaan vielä kemian jämillä. Olen myös huomannut että aika harvan offi on oikeasti totaali offi. Kyllä se milli viikossa testoa menee monella myös tauoilla.
 
Tuo että treenaisi tauolla yhtä kovaa kuin kuurilla oli kovastikin mielessä itsellä jokunen vuosi sitten. Oli vain todettava loppujen lopuksi, että ei tule yhtään mitään siitä hommasta. Sama juttu kuin että dieetillä yhtä kovaa kuin plussa kaloreilla.

Noilla periaatteilla lähtee itsellä sarjapainot erittäin räväkkään laskuun. Sitten kun vain yrittää edelleen paahtaa niin kovaa kuin päivänä lähtee, tippuu sarjapainot yhä enemmän seuraavaan treenin.

Pahin oli kun yhdistin kuuritauon ja miinuskalorit samaan treeniin kuin kuurilla. Sama systeemi, missä kyykkäsin failureen turvaraudoille asti ja joka viikko sai tehtyä ennätyksiä plussa kaloreilla ja kuurilla ei toiminut ollenkaan muuten. Muistan kun kuurin ja plussakalorien huippusarja oli 6x210kg. Vain kevyt kuukauden paussi aineista ennen seuraavaa kuuria, jonka jälkeen sitten 17kg dieettausta josta 3kk kuurilla, 2kk totaali tauolla. Meinaisi oikeasti käydä pää leviämään kun tuli enää 4x160kg vaikka joka viikko painettu ihan täysillä ja eletty kuin bodari. Opiskelija elämä aika hyvin mahdollisti panostamisen täysillä ruokailujen ja levon puolesta. Ennen dieetti kuuria oli mielessä, että aion voimien puolista vähintään säilyttää kaikki tai jopa kehittyä!

Nuo oli vielä omien kuurituksien alkupäätä.

Failuren välttely ja muutenkin palautumisen mukaan treenien säätäminen ollut itsellä monin verroin toimivampaa kun ollaan dieetillä tai kuuri tauolla.
 
No varmasti jos vetää sipsejä ja pullaa kaikki illat ja lopettaa liikunnan 😀 Mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Tarkoitin painon nostamista urheilijan tavalla fiksusti. Minusta ei ole mitään järkeä tehdä syömisestä sellaista että pitää oksentaa välillä. Silloin puhutaan syömishäiriöstä ja pakkomielteestä. Kannattaa muistaa että ihmisten ruokahaluissa on isot erot. Velipojat ovat syöneet lapsesta asti ihan rajattomasti. Kaikki uppoaa hotkimalla. Vähemmän yllättäen ovat nyt pahasti ylipainoisia ja rapakunnossa. Oma ruokahaluni on ollut pienestä asti huono ja olen ollut sen takia sairaalassa tutkimuksissa. Fyysinen kehitys on ollut koko ikäni ikäisiäni jäljessä. Kyllä siellä on jotain muutakin taustalla kuin oma saamattomuus. En ole saanut painoani edes horkalla sataan kiloon.

Tuolla tyylillähän minä sen painoni korkeimmalle sain, että minimoin kulutuksen ja yöunistakin tingittiin, että jää enempi aikaa syödä ja treenivolyymiakin karsin treenikulutuksen minimoiseksi. Voimailija kun oli ja se kiinnosti, niin eihän siinä vaihtoehtoa ollut, mikäli pärjätä tahtoi kun yli 180-senttiset on siellä suurimmissa painoluokissa yleensä. Tai muuten olet päätä pidempi kuin muut ja annat hirveästi tasoitusta BMI:ssä. Eikä se minullakaan korkein paino ollut kuin 117kg ja hetkellisesti. Kuureilla en ole koskaan niin ylös päässyt enkä haluaisikaan, silloin metabolia kiihtyy ja ruokahalu itselläni heikkenee hieman. Eli vaikeutuu entisestään. Ja jonkun verran se kehonkoostumus nykyään kiinnostaa, sen takia tuli nuo aineet kokeiltuakin. Pikainsun kera bulkkasin hetkellisesti kerran 116 kiloon, mutta ilman sitä ei olisi onnistunut niiden hh-määrien syöminen. Kulutus oli muuten minimoitu treenejä lukuunottamatta. Eihän tuo painohomma hirveesti eroa meikäläisestä kun oon reippaasti sinua pidempi. Paitsi niin että sinulla ilmeisesti ne hormonit lisää ruokahalua, jos painoa olet saanut niillä mystisesti noin paljon pysyvästi lisää.

Mutta kannattaa muistaa, että harvoin äärimmäisten tulosten tavoittelu tervettä on. Tuolla moni kilpabodari syö semmosia kalorimääriä jatkuvasti puhtaasti, että suurella osalla ihmisistä se syöminen tyssäisi jo muutamaan päivään. Ei se mitään mukavaa ole tai harvalle on, jos ei ole luotu syömään kuin hevonen. Terveysliikunta ja hyvä olo on sitten ihan erikseen kuin hc-urheilut. Mukavuusalueella ei pitkälle välttämättä pääse.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nykyäänhän käsittääkseni harva kilpaileva kehonrakentaja edes oikeita taukoja pitää, se on parin kk siltaus ja siinäkin lähinnä ehtii vaan entiset kemiat poistua järjestelmästä(kun on lyöty sitä grammatolkulla). Tietysti tuo sinun hurja kehitystahti on mahdollistanut myös sen, kun monilla nonstopittajilla se kehitys jää silti lopulta muutamiin kiloihin vuodessa.
Tuohon "kehitystahti on mahdollistanut myös sen..." eteenpäin, että ehkä osa syy miks tollain miten Make tehny se toimii paremmin on just nuo tauot, jengi luulee et kuurittelu on joku pohjaton kaivo mistä voi aina ammentaa vaan lisää, vaikka fakta on se että kuuri kuurilta se hyötysuhde vaan pienenee.
 
Tuo että treenaisi tauolla yhtä kovaa kuin kuurilla oli kovastikin mielessä itsellä jokunen vuosi sitten. Oli vain todettava loppujen lopuksi, että ei tule yhtään mitään siitä hommasta. Sama juttu kuin että dieetillä yhtä kovaa kuin plussa kaloreilla.

Noilla periaatteilla lähtee itsellä sarjapainot erittäin räväkkään laskuun. Sitten kun vain yrittää edelleen paahtaa niin kovaa kuin päivänä lähtee, tippuu sarjapainot yhä enemmän seuraavaan treenin.

Pahin oli kun yhdistin kuuritauon ja miinuskalorit samaan treeniin kuin kuurilla. Sama systeemi, missä kyykkäsin failureen turvaraudoille asti ja joka viikko sai tehtyä ennätyksiä plussa kaloreilla ja kuurilla ei toiminut ollenkaan muuten. Muistan kun kuurin ja plussakalorien huippusarja oli 6x210kg. Vain kevyt kuukauden paussi aineista ennen seuraavaa kuuria, jonka jälkeen sitten 17kg dieettausta josta 3kk kuurilla, 2kk totaali tauolla. Meinaisi oikeasti käydä pää leviämään kun tuli enää 4x160kg vaikka joka viikko painettu ihan täysillä ja eletty kuin bodari. Opiskelija elämä aika hyvin mahdollisti panostamisen täysillä ruokailujen ja levon puolesta. Ennen dieetti kuuria oli mielessä, että aion voimien puolista vähintään säilyttää kaikki tai jopa kehittyä!

Nuo oli vielä omien kuurituksien alkupäätä.

Failuren välttely ja muutenkin palautumisen mukaan treenien säätäminen ollut itsellä monin verroin toimivampaa kun ollaan dieetillä tai kuuri tauolla.
Sitten sä teet jotain väärin??, ei dietillä kuulu sarjapainot vähentyä, esim jos kuuri päällä nii dietilläki pystyy sarja painoja nostamaan.
 
Sitten sä teet jotain väärin??, ei dietillä kuulu sarjapainot vähentyä, esim jos kuuri päällä nii dietilläki pystyy sarja painoja nostamaan.
Niin varmaan pystyy, jos ei ole voimaillut tai siis sarjapainohakuisesti treenannut pluskaloreilla. Yleensä kuitenkin pluskaloreilla ja korkeammalla kehonpainolla ollaan vahvempia kuin monen kk dieetin jälkeen.
 
Niin varmaan pystyy, jos ei ole voimaillut tai siis sarjapainohakuisesti treenannut pluskaloreilla. Yleensä kuitenkin pluskaloreilla ja korkeammalla kehonpainolla ollaan vahvempia kuin monen kk dieetin jälkeen.

Eikös esim ketjun päänhenkilö itse tehnyt kovimmat tulokset dietillä, samoin, Levrone kasvoi aina dietillä ennen kisoja( toki lihasmuisti) .

Make toki hyvin poikkeusyksilö
 
Sitten sä teet jotain väärin??, ei dietillä kuulu sarjapainot vähentyä, esim jos kuuri päällä nii dietilläki pystyy sarja painoja nostamaan.
Niin varmaan pystyy, jos ei ole voimaillut tai siis sarjapainohakuisesti treenannut pluskaloreilla. Yleensä kuitenkin pluskaloreilla ja korkeammalla kehonpainolla ollaan vahvempia kuin monen kk dieetin jälkeen.
Juuri noin kun MrSiima kommentoi. Tuosta jo useampi vuosi ja on tässä tuon jälkeen saanut paljon paremmin sarjapainoja pysymään kunhan vain treenannut palautumisen mukaan eikä samalla tavalla kuin plussakaloreilla.

Mielestäni treenaaminen plussilla ei ollut väärin kun viikosta toiseen kehittyi aikalailla pysähtymättä. Vaikka dieetillä täysin sama systeemi oli huonoimmasta päästä, koska meni överiksi palautumisen osalta. Kalorit dieetillä ei alle 3000 mennyt edes lopussa. Muistaakseni jossain 3300 taisi pyöriä. Dieetin alussa jotain 4000 lähellä. Plussat parhaillaan silloin oli 5000 paikkeilla.
 
Eikös esim ketjun päänhenkilö itse tehnyt kovimmat tulokset dietillä, samoin, Levrone kasvoi aina dietillä ennen kisoja( toki lihasmuisti) .

Make toki hyvin poikkeusyksilö
Yleensä näillä kavereilla kisadieetillä kuuri paljon kovempi kuin offilla. Yleensä.
 
Back
Ylös Bottom