BB PRO Marko Savolainen

Onpas erikoinen ja harmillinen juttu! 😬
Itsellä juuri päin vastoin. Siksi yritänkin aina ottaa omat ruuat mukaan.
Käyn sitten koulussa tai ravintoloissa tai lounasbuffetissa syömässä, aina huomattavasti enemmä kaasua
sekä poistuessa tulee osina, toisin kuin bodysafka yhtenä putkena. Eikä kcal ole väliä onko dietti vai massakausi.
Syötkö mitään kasviksia/marjoja? Entäs enzymejä tai probiotteja tai maitohappobakteereja? Ne voivat auttaa poistaa/vähentää kaasuja.

Mites muilla, onko kummankaanlaisia eroja syödessä??
Pastaa tai riisiä varsinkin jos syö niin vittu mitkä ilmavaivat tulee 😁
Sit taas jotain valmisruokaa tai lounasbuffet niin ei mitään ongelmia.

Oon koittanut ainakin entsyymejä mutta ei vaikutusta. Mut syön kyl kuitenkin lähes joka päivä perus "bodyruokaa" ja pieren sit yksin toimistossa.
Dieetillä pierettää huomattavasti vähemmän
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen ollut pari vuotta työkyvyttömänä urheilu tapaturman takia. Antaahan tämä hyvät puitteet itsensä kehittämiseen. Käytännössä voi suunnitella kaiken treenien ehdoilla. Voi reeenata enemmän, nukkua päikkäreitä, ehtii syödä enemmän, on aikaa kehonhuoltoon jne...Palautuminen on selvästi nopeampaa. Vaarana tässä on että ei treenaa liikaa kun on aikaa rajattomasti. Mielummin silti kävisin töissä ja olisin terve😊
Miten pystyy hyvin bodailemaan, muttei käymään töissä ?
 
Miten pystyy hyvin bodailemaan, muttei käymään töissä ?
Esimerkiksi jos liikkuu rollaattorilla tai kepeillä. Karsii "aika paljon" työmahdollisuuksia. Varsinkin kun ei ole koskaan tehnyt muuta kuin fyysistä työtä. Toki jotain istuma työtä voisi tehdä, mutta ei niihinkään tuosta vain mennä ilman koulutusta. Työkkäri antoi onneksi aikaa kuntouttaa kunnolla paikat kuntoon niin ei tartte väkisin vaihtaa alaa sellaiseen joka ei nappaa. Bodaamaan kyllä pystyy vaikka olisi pyörätuolissa.
 
Moniko teistä jotka käytte töissä ja treenaatte tavoitteellisesti, huomaatte eron treenitehoihin, palautumiseen jne kesälomanaikana vs työaikana? Kun voitte itse säätää kaiken treenejä ja palautumista silmällä pitäen?
Itse olen ihan harrastelija vaan, joskin voimailussa aion kilpailla vielä. Olen treenannut sekä suorituskykyhakuisesti että bodaillut välillä salilla. Niin varmasti yksilöstä on kiinni miten pahasti kaikki häiriötekijät vaikuttaa kehitykseen, mutta ihan pahin on itselleni ollut epäsäännöllinen (3-vuoro) fyysinen työ. Suorituskykyyn vaikutus on aina ollut dramaattinen, mutta olen myös menettänyt lihasmassaa varsinkin jaloista merkittävästi mikäli on viikkotasolla tullut töissä yli 50000 askelta. Uskoisin, että tähän osaltaan vaikuttaa luontainen ruumiinrakenne (armeijasta kotiutuessa 180/67 vaikka oli jo usean vuoden salitausta ennen armeijaa). Parhaimmillaan olen ollut 115kg hieman yli 15% rasvoissa (ja hirveä pöhö toki päällä myös). Niin tuollaistakaan lihasmassaa en kykene ylläpitämään millään keinolla ruumiillisessa työssä, vaikkei fysiikka ole mikään raskaan sarjan kilpabodarin. Penkkitulos rajoittui kuureilla 170kiloon tuota ko. työtä pidempään tehdessä. Naturaalienkka oli junnuikäsenä 210kg kun oli täysi panostus voimailuun ilman ylimääräistä kuluttavaa aktiviteettia ja myöhemmin 240kg pinnassa vähän buustattuna. Eli joillakin se vaikutus on ihan älytön. Fyysisesti kevyttä työtä tehdessä en huomaa itse minkäänlaista vaikutusta kehitykseen vrt että opiskelisin tai lomailisin. Sillon varmasti huomaa, jos eläisi ja treenaisi kuten ammattiurheilijat.
 
Esimerkiksi jos liikkuu rollaattorilla tai kepeillä. Karsii "aika paljon" työmahdollisuuksia. Varsinkin kun ei ole koskaan tehnyt muuta kuin fyysistä työtä. Toki jotain istuma työtä voisi tehdä, mutta ei niihinkään tuosta vain mennä ilman koulutusta. Työkkäri antoi onneksi aikaa kuntouttaa kunnolla paikat kuntoon niin ei tartte väkisin vaihtaa alaa sellaiseen joka ei nappaa. Bodaamaan kyllä pystyy vaikka olisi pyörätuolissa.
Jotenkin vaan vaikea hahmottaa tota yhtälöä, ettei kävelemään pysty ilman apuvälineitä, mutta bodaus kulkee ja siihen satsataan. En siis vittuile, enhän mä tiedä mikä sua vaivaa, kunhan ihmettelin.
 
Hyviä huomioita työ vs urheilu. Tällä kysymyksellä halusin vaan todentaa (vaikka tässä nyt ollut esimerkkeinä aika raskaita töitä), miten paljon ihan ei kilpailevat huomaavat eron kun voi panostaa (omistautua) urheilulle paremmin.
Ymmärrätte varmaan, mitä se on 140 kg ammattikehonrakentajalle, ei siinä huvita/pysty juuri muuta tehdä kuin bodata, varsinkin jos et ole lahjakkaimpien joukossa. Ja jos haluaa kehittyä nopeaa. Mutta nämä on niitä kuuluisia valintoja.
 
Jotenkin vaan vaikea hahmottaa tota yhtälöä, ettei kävelemään pysty ilman apuvälineitä, mutta bodaus kulkee ja siihen satsataan. En siis vittuile, enhän mä tiedä mikä sua vaivaa, kunhan ihmettelin.

Itellä ollu useampia erilaisia vammoja/vaivoja jotka on estänyt töiden tekemisen mutta ei salilla käyntiä.
Ja mieleen tulee aika monta tämmöistä vaivaa lisää, jotka aiheuttaisi saman.
 
Jotenkin vaan vaikea hahmottaa tota yhtälöä, ettei kävelemään pysty ilman apuvälineitä, mutta bodaus kulkee ja siihen satsataan. En siis vittuile, enhän mä tiedä mikä sua vaivaa, kunhan ihmettelin.
Aina voi urheilla. Mietipä paralympialaisia. Siellä on kädettömiä, jalattomia sekä sokeita jotka ovat helkkarin kovassa kunnossa ja pesisivät terveetkin monessa lajissa. Esimerkiksi jalka proteesin kanssa voi harrastaa triathlonia sun muuta. Minulla ei toimi yksi jalka, mutta kolme muuta raajaa toimii ja pää on kekseliäs kehittämään uusia tapoja urheilla🙂 Tänään esim pyöräilin 12km vaikka en pysty kävelemään ilman apuvälineitä. Talvella kellotin rollaattorilla enkka aikoja ja matkoja. Bodaus on helppoa. Autolla salin oven eteen ja kaverit lastaavat kiekot laitteisiin. Bodaus "kulkee" on suhteellinen käsite. Voin bodata yläkroppaa istuen. Jalka treeni, mave, seisten tankoliikkeet jne eivät onnistu. Jalat ovatkin kadonneet. Mutta näillä mennään. Treeni on tärkein asia mikä on pitänyt mielenterveyden kasassa. Ilman sitä olisin lihonut palloksi ja masentunut. Ps. Pystyn minä ohjaamaan ryhmäliikuntaa. En voi kaikkea näyttää kuinka tehdään, mutta hyvin ollaan tultu toimeen ja asiakkaat ymmärtävät sen. Olen kiitollinen kun minut on hyväksytty ohjaajaksi puutteistani huolimatta 😇 Nyt onkin tarkoitus saada lisää töitä siltä alalta.
 
Aina voi urheilla. Mietipä paralympialaisia. Siellä on kädettömiä, jalattomia sekä sokeita jotka ovat helkkarin kovassa kunnossa ja pesisivät terveetkin monessa lajissa. Esimerkiksi jalka proteesin kanssa voi harrastaa triathlonia sun muuta. Minulla ei toimi yksi jalka, mutta kolme muuta raajaa toimii ja pää on kekseliäs kehittämään uusia tapoja urheilla🙂 Tänään esim pyöräilin 12km vaikka en pysty kävelemään ilman apuvälineitä. Talvella kellotin rollaattorilla enkka aikoja ja matkoja. Bodaus on helppoa. Autolla salin oven eteen ja kaverit lastaavat kiekot laitteisiin. Bodaus "kulkee" on suhteellinen käsite. Voin bodata yläkroppaa istuen. Jalka treeni, mave, seisten tankoliikkeet jne eivät onnistu. Jalat ovatkin kadonneet. Mutta näillä mennään. Treeni on tärkein asia mikä on pitänyt mielenterveyden kasassa. Ilman sitä olisin lihonut palloksi ja masentunut. Ps. Pystyn minä ohjaamaan ryhmäliikuntaa. En voi kaikkea näyttää kuinka tehdään, mutta hyvin ollaan tultu toimeen ja asiakkaat ymmärtävät sen. Olen kiitollinen kun minut on hyväksytty ohjaajaksi puutteistani huolimatta 😇 Nyt onkin tarkoitus saada lisää töitä siltä alalta.
Mahtava asenne tuollainen periksi ei anneta vaikka vastustaa kuinka, toivottavasti jalka tulee kuntoon vai onko mahdollista?
 
Aina voi urheilla. Mietipä paralympialaisia. Siellä on kädettömiä, jalattomia sekä sokeita jotka ovat helkkarin kovassa kunnossa ja pesisivät terveetkin monessa lajissa. Esimerkiksi jalka proteesin kanssa voi harrastaa triathlonia sun muuta. Minulla ei toimi yksi jalka, mutta kolme muuta raajaa toimii ja pää on kekseliäs kehittämään uusia tapoja urheilla🙂 Tänään esim pyöräilin 12km vaikka en pysty kävelemään ilman apuvälineitä. Talvella kellotin rollaattorilla enkka aikoja ja matkoja. Bodaus on helppoa. Autolla salin oven eteen ja kaverit lastaavat kiekot laitteisiin. Bodaus "kulkee" on suhteellinen käsite. Voin bodata yläkroppaa istuen. Jalka treeni, mave, seisten tankoliikkeet jne eivät onnistu. Jalat ovatkin kadonneet. Mutta näillä mennään. Treeni on tärkein asia mikä on pitänyt mielenterveyden kasassa. Ilman sitä olisin lihonut palloksi ja masentunut. Ps. Pystyn minä ohjaamaan ryhmäliikuntaa. En voi kaikkea näyttää kuinka tehdään, mutta hyvin ollaan tultu toimeen ja asiakkaat ymmärtävät sen. Olen kiitollinen kun minut on hyväksytty ohjaajaksi puutteistani huolimatta 😇 Nyt onkin tarkoitus saada lisää töitä siltä alalta.
Just tuota mietinkin että ohjaus/valmennushan sopii sulle loistavasti kun treenaus on kuitenkin lähellä sydäntä.
Tsemppiä!
 
Aina voi urheilla. Mietipä paralympialaisia. Siellä on kädettömiä, jalattomia sekä sokeita jotka ovat helkkarin kovassa kunnossa ja pesisivät terveetkin monessa lajissa. Esimerkiksi jalka proteesin kanssa voi harrastaa triathlonia sun muuta. Minulla ei toimi yksi jalka, mutta kolme muuta raajaa toimii ja pää on kekseliäs kehittämään uusia tapoja urheilla🙂 Tänään esim pyöräilin 12km vaikka en pysty kävelemään ilman apuvälineitä. Talvella kellotin rollaattorilla enkka aikoja ja matkoja. Bodaus on helppoa. Autolla salin oven eteen ja kaverit lastaavat kiekot laitteisiin. Bodaus "kulkee" on suhteellinen käsite. Voin bodata yläkroppaa istuen. Jalka treeni, mave, seisten tankoliikkeet jne eivät onnistu. Jalat ovatkin kadonneet. Mutta näillä mennään. Treeni on tärkein asia mikä on pitänyt mielenterveyden kasassa. Ilman sitä olisin lihonut palloksi ja masentunut. Ps. Pystyn minä ohjaamaan ryhmäliikuntaa. En voi kaikkea näyttää kuinka tehdään, mutta hyvin ollaan tultu toimeen ja asiakkaat ymmärtävät sen. Olen kiitollinen kun minut on hyväksytty ohjaajaksi puutteistani huolimatta 😇 Nyt onkin tarkoitus saada lisää töitä siltä alalta.
💪👍
 
Mulle jäänyt mieleen Lee Priest bulkkikunnossa. Siinä vasta oli porsaan näköä. Silleen hyvällä. Suht harvoin näkee staroja bulkkikunnossa lehdissä ja medissa. Siksi varmaan loksauttaa suun auki aina. Näin huonon ruokahalun omaavana bulkki on itselle vaikeampi kuin dieetti. Jos en urheilisi söisin varmaan 2 kertaa päivässä.
 
Jos en urheilisi söisin varmaan 2 kertaa päivässä.
Komppaan kyllä täysin.
Itse otan pari kertaa vuoteen viikonlopun jolloin en yhtään mieti syömistä.
Syön ehkä 1-2 lämmintä ateriaa ja sit jotain naposteltavia. Tekee pääkopalle hyvää.

Muuten kyllä herkuttelen joka viikko yhtenä päivänä mut silloinkin 50% aterioista menee "bodyruokana"
 
Mulle jäänyt mieleen Lee Priest bulkkikunnossa. Siinä vasta oli porsaan näköä. Silleen hyvällä. Suht harvoin näkee staroja bulkkikunnossa lehdissä ja medissa. Siksi varmaan loksauttaa suun auki aina. Näin huonon ruokahalun omaavana bulkki on itselle vaikeampi kuin dieetti. Jos en urheilisi söisin varmaan 2 kertaa päivässä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=F4tJTekExMA
 
Tämä lyhyt jantteri on vahva. Kunnon "voimabodaaja"
 

Liitteet

  • Screenshot_20210621_143424_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20210621_143424_com.instagram.android.jpg
    72,9 KB · Katsottu: 323
Back
Ylös Bottom