BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huumeet ova yksi niistä syistä, jotka saavat ihmisen psyykkeen (järki, tahto, vietit ja tunteet) häiriötilaan ja rikki. Vakava huumeaddiktio on monen kohdalla aika vaikeasti selätettävissä. Voidaan myös kysyä, viekö addiktio käyttäjää vai käyttäjä addiktiota? Mitä vahvempi addiktio on, sitä enemmän se sanelee addiktin sanoja ja tekoja. Jos on kamoissa tai kaman himossa, niin henkilön persoona on tietysti täysin toinen, kuin ilman aineita tai hallitsematonta huumeaddiktiota. Huumeaddiktin luotettavuus eli sanat ja teot ovat mitä ovat, ja siksi hänen ensisijainen tarve olisi saada vain psyyke kuntoon ja päästä huumeista eroon. Mutta se on varmaa, että ilman addiktin omaa halua, kuntoutus ja aineista eroon pääseminen ei onnistu. Ongelma ja oma vastuu täytyy myöntää sekä itse haluta päästä aineista eroon. Syvällä koukussa olevalle se ei helppoa, mutta voi silti onnistua, vaikka itse addiktiotaipumus ei katoakaan. Moni voi ajatella, että huumeiden ajoittainen käyttö ei ole kovin suuri riski terveydelle eikä erityisen vaarallista. Ei aina, eikä kaikille. Mutta monille on ja moni on meinanut myös kuolla ja on kuollutkin. On hyvä muistaa, että myös Makella on ollut huumeiden kanssa tilanteita, jolloin hengen lähtö on ollut hyvin lähellä. Siksi ei kannata myöskään turvautua ajatukseen "nenänvalkaisu jaksojen" harmittomuudesta. Elämänhallinta tai sen puute kertoo myös paljon addiktion vakavuudesta.

Ps. Puhun tässä aiheesta yleisella tasolla yhdistettynä siihen, mitä Make itse on aiemmin tässä ketjussa sanonut. Minulla ei siis ole mitään relevanttia tietoa Maken mahdollisista "nenänvalkaisu jaksoista" nyt tai aiemmin, eikä psyykkiseen terveyteen liittyvää diagnoosia.
Kirjoittelet fiksuja, mutta sana psyyke kirjoitetaan yhdellä koolla, eikä taivutusmuodoissakaan esiinny kahta k-kirjainta.

”Ihmisen psyykeen” ei ”ihmisen psyykkeen”, kuten toistuvasti kirjoitat.

Psyyke siis yhdellä koolla, joka ilmeisesti sekoitetaan sanaan ”psyykkinen”, joka taasen kirjoitetaan kahdella k-kirjaimella. 😊

Itselläni särähtää ilkeästi korvassa, kun näihin kielioppivirheisiin perussanoissa törmää.

Terkuin,
kielioppipoliisi.

Täällä lisää näitä sanoja, joita niin usein kirjoitetaan väärin.
 
Kirjoittelet fiksuja, mutta sana psyyke kirjoitetaan yhdellä koolla, eikä taivutusmuodoissakaan esiinny kahta k-kirjainta.

”Ihmisen psyykeen” ei ”ihmisen psyykkeen”, kuten toistuvasti kirjoitat.

Psyyke siis yhdellä koolla, joka ilmeisesti sekoitetaan sanaan ”psyykkinen”, joka taasen kirjoitetaan kahdella k-kirjaimella. 😊

Itselläni särähtää ilkeästi korvassa, kun näihin kielioppivirheisiin perussanoissa törmää.

Terkuin,
kielioppipoliisi.

Täällä lisää näitä sanoja, joita niin usein kirjoitetaan väärin.
Voi eiii
 
Niinpä!

Elämän pieniä asioita, jotka aina bongaa automaattisesti tekstin seasta. Jo pelkästään se, kun jengi jättää esim tekstareissa välilyönnin pois pilkun jälkeen tai aloittaa pisteen jälkeen pienellä kirjaimella, saa omat ihokarvat pystyyn.

Pahoittelen avautumistani! 😂
 
Kirjoittelet fiksuja, mutta sana psyyke kirjoitetaan yhdellä koolla, eikä taivutusmuodoissakaan esiinny kahta k-kirjainta.

”Ihmisen psyykeen” ei ”ihmisen psyykkeen”, kuten toistuvasti kirjoitat.

Psyyke siis yhdellä koolla, joka ilmeisesti sekoitetaan sanaan ”psyykkinen”, joka taasen kirjoitetaan kahdella k

Itselläni särähtää ilkeästi korvassa, kun näihin kielioppivirheisiin perussanoissa törmää.

Terkuin,
kielioppipoliisi.

Täällä lisää näitä sanoja, joita niin usein kirjoitetaan väärin.

Kiitos tästä arvokkaasta panoksesta, minkä toit tähän keskusteluun.

Lisätään vielä hymiö, niin kirjoitukseni muuttuu vain harmittomaksi iloiseksi vitsiksi 😊
 
Jos nyt oletetaan, että Markolla on joku käyttövaihe päällä (niinkun moni täällä olettaa) niin voiko joku näistä huumausaineista enemmän tietävä selittää, miten joku pirin vetäminen voi johtaa täyteen työkyvyttömyyteen online valmennuksien hoitamisen ja joidenkin paitojen lähettämisen kanssa? Maisterin tutkintoa tehdessä ja sen jälkeen työskennellessä sen 80 tuntia viikossa Bostonissa oli amfetamiinijohdannaisten käyttö melkein päivittäistä ja sitä käytettiin silloin kun ei vaan jaksanut kahvin voimalla. Kun hommat loppu ja pääsi vähän inhimillisempiin hommiin työtuntien osalta vuosien jälkeen se "aivosumu" ei kyllä kauaa kestänyt. Varsinkin jos on edes vähän menestyksen haluinen elämässä (politiikka/yrittäjyys yms.) luulisi, että se oma halu tehdä asioita ja niissä onnistumisessa vapauttais sitä dopamiinia tarpeeksi, että hommat hoituis aina näiden otto kausien jälkeenkin puhumattakaan silloin kun sitä vauhtia otetaan.

Edit: Pahoittelut jos viesti ei noudata sääntöjä huumausaineisiin liittyen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt oletetaan, että Markolla on joku käyttövaihe päällä (niinkun moni täällä olettaa) niin voiko joku näistä huumausaineista enemmän tietävä selittää, miten joku pirin vetäminen voi johtaa täyteen työkyvyttömyyteen online valmennuksien hoitamisen ja joidenkin paitojen lähettämisen kanssa? Maisterin tutkintoa tehdessä ja sen jälkeen työskennellessä sen 80 tuntia viikossa Bostonissa oli amfetamiinijohdannaisten käyttö melkein päivittäistä ja sitä käytettiin silloin kun ei vaan jaksanut kahvin voimalla. Kun hommat loppu ja pääsi vähän inhimillisempiin hommiin työtuntien osalta vuosien jälkeen se "aivosumu" ei kyllä kauaa kestänyt. Varsinkin jos on edes vähän menestyksen haluinen elämässä (politiikka/yrittäjyys yms.) luulisi, että se oma halu tehdä asioita ja niissä onnistumisessa vapauttais sitä dopamiinia tarpeeksi, että hommat hoituis aina näiden otto kausien jälkeenkin puhumattakaan silloin kun sitä vauhtia otetaan.

Edit: Pahoittelut jos viesti ei noudata sääntöjä huumausaineisiin liittyen.
Kai tässä enemmän on sitä kaksisuuntaista mielialahäiriötä epäilty, joka toki tutkitusti lisää todennäköisyyttä päihdeongelmaan
 
Kai tässä enemmän on sitä kaksisuuntaista mielialahäiriötä epäilty, joka toki tutkitusti lisää todennäköisyyttä päihdeongelmaan


Minäkään en ajattele hänen välttämättä sortuneen piriin. Näitä katoamisia on tapahtunut vuosien mittaan niin paljon, että varmaankin syynä on useinkin jokin muu asia.

Tämä poliittinen aktivoituminen oli niin huomattavan energistä, että Marko olisi sillä draivilla saattanut jopa päästä läpi.

Tuntuu siltä, että hän on usein selvästi tosissaan siinä mihin lähtee, mutta aina jotain tapahtuu.

Marko siis selvästikin on ihminen, joka voi saada paljon tuloksia aikaan, mutta sama ihminen voi myös tuhota itse kaiken ja kadota, kuten niin monesti on nähty.
 
Minäkään en ajattele hänen välttämättä sortuneen piriin. Näitä katoamisia on tapahtunut vuosien mittaan niin paljon, että varmaankin syynä on useinkin jokin muu asia.

Tämä poliittinen aktivoituminen oli niin huomattavan energistä, että Marko olisi sillä draivilla saattanut jopa päästä läpi.

Tuntuu siltä, että hän on usein selvästi tosissaan siinä mihin lähtee, mutta aina jotain tapahtuu.

Marko siis selvästikin on ihminen, joka voi saada paljon tuloksia aikaan, mutta sama ihminen voi myös tuhota itse kaiken ja kadota, kuten niin monesti on nähty.
Juurikin sama vaikutelma itsellä
 
Älä vähättele. Se ei nimenomaan ole pikkujuttu, että ei osata omaa äidinkieltä. Tai arvosteta sitä sen vertaa, että opeteltaisiin.
Suomen kieli on katoava luonnonvara. Itse arvostan esimerkiksi Miken kirjoitustyyliä ja kieliopillista osaamista, josta huomaa, miten paljon hän on kirjoittanut tekstiä elämänsä aikana. Veikkaan, että kokonaisuudessaan varmaan parikymmentä kirjaa saisi siitä määrästä helposti. 🤷🏻‍♂️😄

Harva jaksaa panostaa, mutta se kyllä kannattaa. Itse pari kirjaa kirjoittaneena, olen huomannut, että suomen kieli on melkoisen haastavaa. Onneksi on tullut kirjoiteltua omaan blogiini artikkeleita reilut 2500 kappaletta vuodesta 2006 lähtien, niin se hieman jeesasi prosessissa. ☺️
 
Suomen kieli on katoava luonnonvara. Itse arvostan esimerkiksi Miken kirjoitustyyliä ja kieliopillista osaamista, josta huomaa, miten paljon hän on kirjoittanut tekstiä elämänsä aikana. Veikkaan, että kokonaisuudessaan varmaan parikymmentä kirjaa saisi siitä määrästä helposti. 🤷🏻‍♂️😄

Harva jaksaa panostaa, mutta se kyllä kannattaa. Itse pari kirjaa kirjoittaneena, olen huomannut, että suomen kieli on melkoisen haastavaa. Onneksi on tullut kirjoiteltua omaan blogiini artikkeleita reilut 2500 kappaletta vuodesta 2006 lähtien, niin se hieman jeesasi prosessissa. ☺️
Siis jengillähän on haastavimpia yhdyssanat. Ne ei jumalauta luonnistu keneltäkään 🤔
 
Minä kirjoitan helkutin huonoa suomea natiivi suomalaiseksi ja ei ole kehumista puhetaidossakaan. Kouluaikoina punakynä "lauloi" ainekirjoituksissa jne. :LOL: Olen täälläkin saanut kommentteja kirjoitusvirheistä silloin tällöin. :LOL:
 
Kielioppivirheistä huomauttelu on vaarallista puuhaa. Nimimerkki ”Bisley” on mielestäni mitä mainioin mies, mutta samalla kun hän huomauttaa muita erheistä, hän ei huomaa hirttä omassa silmässään. Esimerkiksi pilkkusääntöjen kertaus voisi olla paikallaan ❤️

Toisekseen ainakin allekirjo suosii välillä korvaa tahi silmää miellyttävämpää kirjoitusasua kielen raiskaamisenkin uhalla. Tällöin kyseessä on pikemminkin tyylikeino.
 
ihan kiva ,etä puutulettelle tämmösine asioiihiden .minua tommomren rikkimaisuudu .Vitutttuaaaa
 
Back
Ylös Bottom