BB PRO Marko Savolainen

Tuliko mieleen, että oma anekdoottisi ei edusta vallitsevaa tilannetta ja siksi mielipiteesi voivat perustus samalla tavalla vääristyneeseen kuvaan oikeasta tilanteesta? Totuus nyt kuitenkin on, että enemmistö tuon taustan omaavista ei etene lääkäreiksi, myyntipäälliköiksi ym. kuten ei suomalaisistakaan jotka tulevat samoista lähtökohdista. Tilastojen valossa itsesiassa äärimmäisen harva.

Jos nyt vastaan omalla anekdootillani niin todella suuresta määrästä ulkomaalaistaustaisia, joiden kanssa olen ollut esimerkiksi yliopistolla tekemisissä, on näistä jokainen esimerkiksi afrikkalaistaustainen tullut suoraan kyseisestä maasta tänne opiskelemaan. Esimerkiksi suomalaissyntyisiä somaleja tai irakilaisia en syystä tai toisesta ole tavannut yhtäkään. Siksi tuo kaveripiirisi on todellakin poikkeus, ainakin omasta yhtä subjektiivisesta näkökulmasta. Sen ”yleistäminen” on siis aivan yhtä merkityksetöntä kuin vastapuolenkin yleistykset.
Olet oikeassa. Olemme siis yhtä paljon oikeassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en oo menossa politiikkaan. Enkä nimitellyt ketään. Enkä mä edusta mitään vihervasemmistoa täällä vaan itseäni.

Ja hienosti edustatkin. Sen sijaan että perustelisit väitteitäsi ja argumentoisit selkeästi, heittelet rasistikorttia niille ketkä ovat erimieltä, ja kehotat niitä polttamaan pilveä "vihaan", ketkä esittää tilastojen tukemia faktoja.

Mikä on oma ratkaisusi näihin maahanmuuton ongelmiin, vai oletko todella sitä mieltä, ettei mitään ongelmaa ole? Puhoksen työttömät ja syrjäytyneet somalit rikastuttavat kulttuuria ja ovat julkiselle taloudelle ja yleiselle turvallisuudelle hyväksi? Tietyistä maista tulevien pakolaisten integroitumista yhteiskuntaan voitaisiin parantaa, jos myönnettäisiin tosiasiat ja koetettaisiin oikeasti ratkaista nämä ongelmat. Se että kielletään sopeutumis- ja työllistymis ongelmien liittyminen kulttuuriin uskontoon maahan mistä on tultu, tuskin auttaa ketään.

Ja en tässä nyt kehu Markon ja monen muunkaan älypuhelin ja mutiaiskommentteja, ei kovin rakentavaa keskustelua tämäkään.
 
Ja hienosti edustatkin. Sen sijaan että perustelisit väitteitäsi ja argumentoisit selkeästi, heittelet rasistikorttia niille ketkä ovat erimieltä, ja kehotat niitä polttamaan pilveä "vihaan", ketkä esittää tilastojen tukemia faktoja.

Mikä on oma ratkaisusi näihin maahanmuuton ongelmiin, vai oletko todella sitä mieltä, ettei mitään ongelmaa ole? Puhoksen työttömät ja syrjäytyneet somalit rikastuttavat kulttuuria ja ovat julkiselle taloudelle ja yleiselle turvallisuudelle hyväksi? Tietyistä maista tulevien pakolaisten integroitumista yhteiskuntaan voitaisiin parantaa, jos myönnettäisiin tosiasiat ja koetettaisiin oikeasti ratkaista nämä ongelmat. Se että kielletään sopeutumis- ja työllistymis ongelmien liittyminen kulttuuriin uskontoon maahan mistä on tultu, tuskin auttaa ketään.

Ja en tässä nyt kehu Markon ja monen muunkaan älypuhelin ja mutiaiskommentteja, ei kovin rakentavaa keskustelua tämäkään.
En väittänyt ettei ole mitään ongelmaa. Olen täysin samaa mieltä että integroitumista tulisi parantaa. Järkeviä ratkaisuja jo olevaan ongelmaan en ole keneltäkään täällä kuullut. Kansanryhmää vastaan kiihoittaminen ei hirveästi edistä asioita. Ja se kun nyt ei valitettavasti ole vaihtoehto, että lähetettäisiin täällä jo olevat maahanmuuttajat takaisin. Kinastelun sijaan voisimme esimerkiksi miettiä näitä ratkaisuja. Okei, rajat kiinni on teoriassa yksi ratkaisu. Tai pakolaisten auttaminen konfliktialueilla. Mutta miten tämä käytännössä toteutetaan? Miten kansainväliset käytännöt tai lait pakolaisten käännyttämisestä rajalla oikein toimivat? Jos joku on näihin perehtynyt niin olisi kiinnostavaa kuulla!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En väittänyt ettei ole mitään ongelmaa. Olen täysin samaa mieltä että integroitumista tulisi parantaa. Järkeviä ratkaisuja jo olevaan ongelmaan en ole keneltäkään täällä kuullut. Kansanryhmää vastaan kiihoittaminen ei hirveästi edistä asioita. Ja se kun nyt ei valitettavasti ole vaihtoehto, että lähetettäisiin täällä jo olevat maahanmuuttajat takaisin. Kinastelun sijaan voisimme esimerkiksi miettiä näitä ratkaisuja. Okei, rajat kiinni on teoriassa yksi ratkaisu. Tai pakolaisten auttaminen konfliktialueilla. Mutta miten tämä käytännössä toteutetaan? Miten kansainväliset käytännöt tai lait pakolaisten käännyttämisestä rajalla oikein toimivat? Jos joku on näihin perehtynyt niin olisi kiinnostavaa kuulla!

Varmaan suurin ristiriidan ja vitutuksen aiheuttaja on nämä nuorten äijien laumat, joita media sitten kutsuu pakolaislapsiksi.
Oikeasti ovat siirtolaisäijiä. Laittoman siirtolaisuuden tukeminen ei pitäisi kuulua kenenkään veronmaksajan hommiin, eikä sen puolesta pitäisi mediassa sokeroida uutisia ja valehdella muuksi kuin mitä se on.
Tästä on tehty niin sellaista poliittisesti korrektia touhua, että kukaan ei voi olla oikeasti korrekti, vaan pitää sokeasti jokainen "pakolainen" ottaa tänne. Vois toimia fiksumminkin. Esim. kun oli Syyrian sota, niin sieltä vainottuja kristittyjä tänne. Integroituisivat paremmin, olisivat varmasti kiitollisia ja oikeasti saattaisimme pelastaa heitä ties minkälaiselta ISIS-teloitukselta.
Kreikan "pakolaislapset": "Ylen mukaan 25 tulijaa ovat pääosin yli 14-vuotiaita ja kaikki poikia. Miksi näin on, jos painopiste on nuorimmissa alaikäisissä?
– Kreikka on priorisoinut leireiltään noin 1 600 ilman huoltajaa olevaa lasta. Näistä kaikista yli 90 prosenttia on poikia ja suurin osa on yli 14-vuotiaita. Suomeen tuleva ryhmä siis vain edustaa sitä jakaumaa, mikä leireillä on."
Mä luulen että 90% suomalaisista olis valmiita ottamaan tänne oikeasti hädänalaisia perheitä ja oikeita lapsia. Mutta tuo nuorten kiimasten muslimijullien kansainvaellus on ihan täyttä soopaa. Hehän he paskantavat koko pakolaisuustouhun päälle ja vievät paikat oikeilta pakolaisilta, myös naisilta ja lapsilta. Ihan törkeetä hommaa, että tuota joutuu pokkuroimaan ja pyytelemään anteeksia rasismia, jos asiaa arvostelee.
 
Miten kansainväliset käytännöt tai lait pakolaisten käännyttämisestä rajalla oikein toimivat? Jos joku on näihin perehtynyt niin olisi kiinnostavaa kuulla!

Heh, Odinin soturit ovat uhonneet menevänsä rajalle estämään tänne pyrkivien tulon, jos vuoden 2015 kaltainen aalto toistuu.

Satuin muuten kerran näkemään noita tyyppejä täällä Espoossa menneenä keväänä. Habituksesta päätellen he eivät olleet sellainen pohjoisen rodun etujoukko kuin ehkä kuvittelevat. Mietin, mahtavatko he oikeasti uskoa katupartiointiinsa. Lähinnä koomiselta vaikuttavaa sakkia pilottitakkeineen.
 
Varmaan suurin ristiriidan ja vitutuksen aiheuttaja on nämä nuorten äijien laumat, joita media sitten kutsuu pakolaislapsiksi.
Oikeasti ovat siirtolaisäijiä. Laittoman siirtolaisuuden tukeminen ei pitäisi kuulua kenenkään veronmaksajan hommiin, eikä sen puolesta pitäisi mediassa sokeroida uutisia ja valehdella muuksi kuin mitä se on.
Tästä on tehty niin sellaista poliittisesti korrektia touhua, että kukaan ei voi olla oikeasti korrekti, vaan pitää sokeasti jokainen "pakolainen" ottaa tänne. Vois toimia fiksumminkin. Esim. kun oli Syyrian sota, niin sieltä vainottuja kristittyjä tänne. Integroituisivat paremmin, olisivat varmasti kiitollisia ja oikeasti saattaisimme pelastaa heitä ties minkälaiselta ISIS-teloitukselta.
Kreikan "pakolaislapset": "Ylen mukaan 25 tulijaa ovat pääosin yli 14-vuotiaita ja kaikki poikia. Miksi näin on, jos painopiste on nuorimmissa alaikäisissä?
– Kreikka on priorisoinut leireiltään noin 1 600 ilman huoltajaa olevaa lasta. Näistä kaikista yli 90 prosenttia on poikia ja suurin osa on yli 14-vuotiaita. Suomeen tuleva ryhmä siis vain edustaa sitä jakaumaa, mikä leireillä on."
Mä luulen että 90% suomalaisista olis valmiita ottamaan tänne oikeasti hädänalaisia perheitä ja oikeita lapsia. Mutta tuo nuorten kiimasten muslimijullien kansainvaellus on ihan täyttä soopaa. Hehän he paskantavat koko pakolaisuustouhun päälle ja vievät paikat oikeilta pakolaisilta, myös naisilta ja lapsilta. Ihan törkeetä hommaa, että tuota joutuu pokkuroimaan ja pyytelemään anteeksia rasismia, jos asiaa arvostelee.
Olen itse ollut näkemässä Lesvoksella paikan päällä pahimman pakolaisaallon aikaan, kun pakolaisperheet saapuvat kumiveneillä tai rajavartioston poimittua heidät merestä sinne. Joukossa tosiaan tasaisen paljon naisia, lapsia, vanhuksia ja miehiä. Helvetillinen määrä jengiä mm. syyrialaisia, afganistanilaisia ja irakilaisia.

Ehkä yksi koskettavimmista tilanteista jota olen ikinä todistanut oli, kun veneellinen pakolaisia, mukana naisia, lapsia ja vanhuksia saapui erääseen pieneen kylään, jossa satuimme juuri olemaan kahvilla. Pari henkilöä oli tajuttomana raskaasta reissusta. Jotkut heistä itkivät onnesta, kun olivat vihdoinkin turvassa. Eräs paikallinen pappa katseli totisena tilannetta ja meni lopulta toivottamaan pakolaiset tervetulleeksi.

Käsittääkseni edelleen Euroopan suurin pakolaisleiri sijaitsee setäni kodin lähellä. Nuoret toimettomat turvapaikanhakijat/pakolaiset aiheuttavat paljon harmia paikallisille. Monet varsinkaan lähistöllä asuvat eivät suhtaudu kovinkaan positiivisesti heihin.

Se on totta että Suomeen saapuu erilaista väkeä, mutta myös ihan helvetisti vähemmän porukkaa. Jos kukaan on ikinä käynyt Ateenassa niin tietää mistä puhun. Tähänkin on vaikeaa keksiä ratkaisua, että saataisiin porukka "jaettua" tasaisemmin. Maantieteellinen sijainti vaikuttaa merkittävästi tähän. Suomeen päästäkseen pakolaisten on kuljettava monien maiden kautta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varmaan suurin ristiriidan ja vitutuksen aiheuttaja on nämä nuorten äijien laumat, joita media sitten kutsuu pakolaislapsiksi.
Oikeasti ovat siirtolaisäijiä. Laittoman siirtolaisuuden tukeminen ei pitäisi kuulua kenenkään veronmaksajan hommiin, eikä sen puolesta pitäisi mediassa sokeroida uutisia ja valehdella muuksi kuin mitä se on.
Tästä on tehty niin sellaista poliittisesti korrektia touhua, että kukaan ei voi olla oikeasti korrekti, vaan pitää sokeasti jokainen "pakolainen" ottaa tänne. Vois toimia fiksumminkin. Esim. kun oli Syyrian sota, niin sieltä vainottuja kristittyjä tänne. Integroituisivat paremmin, olisivat varmasti kiitollisia ja oikeasti saattaisimme pelastaa heitä ties minkälaiselta ISIS-teloitukselta.
Kreikan "pakolaislapset": "Ylen mukaan 25 tulijaa ovat pääosin yli 14-vuotiaita ja kaikki poikia. Miksi näin on, jos painopiste on nuorimmissa alaikäisissä?
– Kreikka on priorisoinut leireiltään noin 1 600 ilman huoltajaa olevaa lasta. Näistä kaikista yli 90 prosenttia on poikia ja suurin osa on yli 14-vuotiaita. Suomeen tuleva ryhmä siis vain edustaa sitä jakaumaa, mikä leireillä on."
Mä luulen että 90% suomalaisista olis valmiita ottamaan tänne oikeasti hädänalaisia perheitä ja oikeita lapsia. Mutta tuo nuorten kiimasten muslimijullien kansainvaellus on ihan täyttä soopaa. Hehän he paskantavat koko pakolaisuustouhun päälle ja vievät paikat oikeilta pakolaisilta, myös naisilta ja lapsilta. Ihan törkeetä hommaa, että tuota joutuu pokkuroimaan ja pyytelemään anteeksia rasismia, jos asiaa arvostelee.
Se on juuri näin.
 
En väittänyt ettei ole mitään ongelmaa. Olen täysin samaa mieltä että integroitumista tulisi parantaa. Järkeviä ratkaisuja jo olevaan ongelmaan en ole keneltäkään täällä kuullut. Kansanryhmää vastaan kiihoittaminen ei hirveästi edistä asioita. Ja se kun nyt ei valitettavasti ole vaihtoehto, että lähetettäisiin täällä jo olevat maahanmuuttajat takaisin. Kinastelun sijaan voisimme esimerkiksi miettiä näitä ratkaisuja. Okei, rajat kiinni on teoriassa yksi ratkaisu. Tai pakolaisten auttaminen konfliktialueilla. Mutta miten tämä käytännössä toteutetaan? Miten kansainväliset käytännöt tai lait pakolaisten käännyttämisestä rajalla oikein toimivat? Jos joku on näihin perehtynyt niin olisi kiinnostavaa kuulla!

Käännyttäminen rajalla varmaan toimisi ainakin siten, ettei Suomeen voi käytännössä päästä kulkematta toisen turvallisen maan kautta. Noiden samojen lakien mukaan ensimmäisellä maalla kun on vastuu arvioida tulijoiden tarve turvapaikalle.

Pakolaisiahan käsittääkseni ovat ne n. 1000 henkilön vuosittainen määrä, jotka Suomi itse valikoi ja noutaa pakolaisleireiltä ja ovatkin suuremmalta osin naisia, lapsia (siis oikeasti) ja perheitä. Nämä menevät usein sekaisin ja ihmisten ”viha” on oikeasti turvapaikanhakijoita kohtaan.

Tottahan tuo on, että kerrottu syy (esimerkiksi henkilökohtainen vaino) ei ole se oikea motiivi jos väkisin pyritään parhaan elintason ja tukien maahan. Tästä esimerkkinä väkivaltaiset henkilöt Calaisissa jotka pyrkivät Ranskasta kanaalin yli britteihin hyökkäämällä rekkoihin. Tämäkin yksi osasyy Brexitin kannatukseen.
 
Heh, Odinin soturit ovat uhonneet menevänsä rajalle estämään tänne pyrkivien tulon, jos vuoden 2015 kaltainen aalto toistuu.

Satuin muuten kerran näkemään noita tyyppejä täällä Espoossa menneenä keväänä. Habituksesta päätellen he eivät olleet sellainen pohjoisen rodun etujoukko kuin ehkä kuvittelevat. Mietin, mahtavatko he oikeasti uskoa katupartiointiinsa. Lähinnä koomiselta vaikuttavaa sakkia pilottitakkeineen.
Tässäkin kävi niin, että ihan kaunis ajatus meni pieleen. En epäile etteikö Oulussakin jokainen isä ole huolissaan siitä, että mitä tyttärelle tapahtuu yöaikaan liikkuessa. Kun sekin 165 senttiä sulkapäässä oleva mies on lähes aina vahvempi kuin keskiverto nainen.

Valitettavasti se porukka mikä partioi on vähän turhankin kirjavaa, jolloin homma leimataan heti kättelyssä pelleilyksi. Toisaalta voisi kysyä, että miten meillä hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla tilanne, että poliisi ei kykene pitämään järjestystä yllä? Lisäksi yhteiskunta näytti kirjaimellisesti persettä koko asialle ja hoki Sipilän johdolla ettei saa antaa pelolle valtaa. Kuinka moni oikeasti uskoo, että nämä videot auttavat yhtään mitään?

Tässä oli ensimmäinen:

View: https://youtu.be/KC0MzJl4p4Y


Ja sitten toinen turvallinen Oulu hankkeen tulos, johon saatiin 2,5 miljoonan euron rahoitus:

View: https://youtu.be/SvIQaIgKiO4


Lopputuloksena ainakin yksi Oulun uhreista tappoi itsensä. Kenties jos se raha olisi kohdistettu johonkin muuhun kuin maahanmuuttajien kasvojen pesuun, tämäkin tyttö olisi vielä elossa.
 
Olen itse ollut näkemässä Lesvoksella paikan päällä pahimman pakolaisaallon aikaan, kun pakolaisperheet saapuvat kumiveneillä tai rajavartioston poimittua heidät merestä sinne. Joukossa tosiaan tasaisen paljon naisia, lapsia, vanhuksia ja miehiä. Helvetillinen määrä jengiä mm. syyrialaisia, afganistanilaisia ja irakilaisia.

Ehkä yksi koskettavimmista tilanteista jota olen ikinä todistanut oli, kun veneellinen pakolaisia, mukana naisia, lapsia ja vanhuksia saapui erääseen pieneen kylään, jossa satuimme juuri olemaan kahvilla. Pari henkilöä oli tajuttomana raskaasta reissusta. Jotkut heistä itkivät onnesta, kun olivat vihdoinkin turvassa. Eräs paikallinen pappa katseli totisena tilannetta ja meni lopulta toivottamaan pakolaiset tervetulleeksi.

Käsittääkseni edelleen Euroopan suurin pakolaisleiri sijaitsee setäni kodin lähellä. Nuoret toimettomat turvapaikanhakijat/pakolaiset aiheuttavat paljon harmia paikallisille. Monet varsinkaan lähistöllä asuvat eivät suhtaudu kovinkaan positiivisesti heihin.

Se on totta että Suomeen saapuu erilaista väkeä, mutta myös ihan helvetisti vähemmän porukkaa. Jos kukaan on ikinä käynyt Ateenassa niin tietää mistä puhun. Tähänkin on vaikeaa keksiä ratkaisua, että saataisiin porukka "jaettua" tasaisemmin. Maantieteellinen sijainti vaikuttaa merkittävästi tähän. Suomeen päästäkseen pakolaisten on kuljettava monien maiden kautta.
Tuon ilmiön ongelma on vain siinä, ettei se ratkaise mitään ongelmaa lähtömaissa, vaan ainoastaan tuo uusia ongelmia kohdemaihin. Muiden ongelmien lisäksi usein vielä epätasapainotetaan sukupuolijakaumaa molemmilla alueilla. Suomen järjestelmä sopii erittyisen huonosti yhteen tuollaisen siirtolaisuuden kanssa. Tulevaisuudessa paine vain kasvaa ja jos eurooppalainen hieno perintö halutaan säilyttää, on sitä ulkorajaa alettava kunniottamaan ja valvomaan. Ainahan siirtolaispainetta on ollut köyhemmiltä alueilta riikkaampiin.
 
Heh, Odinin soturit ovat uhonneet menevänsä rajalle estämään tänne pyrkivien tulon, jos vuoden 2015 kaltainen aalto toistuu.

Satuin muuten kerran näkemään noita tyyppejä täällä Espoossa menneenä keväänä. Habituksesta päätellen he eivät olleet sellainen pohjoisen rodun etujoukko kuin ehkä kuvittelevat. Mietin, mahtavatko he oikeasti uskoa katupartiointiinsa. Lähinnä koomiselta vaikuttavaa sakkia pilottitakkeineen.
Odineille naureskelu on silmien sulkemista ongelmilta. Odinit ovat harmiton ilmiö. Maan johdossa sen sijaan on ihmisiä, joilla on valtaa asioihin ja osa heistä haluaa rakentaa radikalisoimiskeskuksia eli suurmoskeijoita, kutsua pakolaisia nauttimaan sosiaaliturvasta ja jopa roudata kovimman luokan terroristeja Suomeen.
 
Ottamatta kantaa maahan muutto politiikkaan, Minua ihmetyttää se että kuinka nämä paperittomat ihmiset käytännössä pääsevät vapaasti tulemaan tänne.
Jos itse tästä nyt päättäisin ilman passia lähteä kävelemään Venäjälle (eu:n ja scengen alueen ulkopuolelle) niin enpä usko että kovin pitkälle pääsisin.

Eikö meidän rajoja valvota ollenkaan🤔
 
Ottamatta kantaa maahan muutto politiikkaan, Minua ihmetyttää se että kuinka nämä paperittomat ihmiset käytännössä pääsevät vapaasti tulemaan tänne.
Jos itse tästä nyt päättäisin ilman passia lähteä kävelemään Venäjälle (eu:n ja scengen alueen ulkopuolelle) niin enpä usko että kovin pitkälle pääsisin.

Eikö meidän rajoja valvota ollenkaan🤔

Kaikista hauskinta tässä on se että minä suomalaisena matkustan helsingistä rovaniemelle lentäen, pysyen suomen rajojen sisäpuolella niin joudun näyttämään passia ja todistamaan henkilöllisyyteni. Samaan aikaan tuolta EU:n ulkopuolelta viruu tänne ties mitä muukalaisia ja ISIS-kommandoja ilman papereita ja heidät otetaan avosylin vastaan. On tämä perkele melkonen maa.
 
Odineille naureskelu on silmien sulkemista ongelmilta. Odinit ovat harmiton ilmiö. Maan johdossa sen sijaan on ihmisiä, joilla on valtaa asioihin ja osa heistä haluaa rakentaa radikalisoimiskeskuksia eli suurmoskeijoita, kutsua pakolaisia nauttimaan sosiaaliturvasta ja jopa roudata kovimman luokan terroristeja Suomeen.
Juuri tästä on kyse. Ihmiset, jotka toistelevat näitä Odinien, Hakkaraisen ym. tekemisiä, ovat joko itse tarkoituksellisesti viemässä huomiota siitä, mitä oikeasti on tapahtumassa tai sitten ovat liian hölmöjä huomatakseen, että heidän huomiotaan ollaan viemässä pois siitä. Kuten sanoit, Odinit sun muut ovat täysin vaaraton ilmiö mutta se mitä niillä yritetään peittää, on kaikkea muuta kuin vaaraton.

Enkä siis toki väitä, että kaikki tänne tulevat muslimimiehet ovat vaarallisia. Varmasti suurin osa on ainoastaan hakemassa ilmaista ylläpitoa tai muuten vaan tulleet pitämään hauskaa, koska valtiolta irtoaa niin helposti siihen rahaa. Näistä tietysti tulee miljardien vuosikustannukset mutta se on sitten asia erikseen. Mutta näiden joukossa aina pääsee tietty osa sitä vaarallista jengiä. Jihadisteja, terroristeja, sotarikollisia, raiskaajia, murhaajia, pedofiileja jne, kuten nyt on viime vuosina nähty. Nykyinen hallitus on kaikin keinoin haalimassa tosiaankin jopa terroristeja tänne maahan. Eikä pelkästään virallisia reittejä vaan niiden ohitse, kuten Haavisto yritti. Nämä virkamiehet ja poliitikot ovat fanaattisuudessaan ihan yhtä vaarallisia Suomelle, kuin tänne pyrkivät rikollisetkin.
 
Odineille naureskelu on silmien sulkemista ongelmilta. Odinit ovat harmiton ilmiö. Maan johdossa sen sijaan on ihmisiä, joilla on valtaa asioihin ja osa heistä haluaa rakentaa radikalisoimiskeskuksia eli suurmoskeijoita, kutsua pakolaisia nauttimaan sosiaaliturvasta ja jopa roudata kovimman luokan terroristeja Suomeen.

En sulje silmiäni ongelmilta, vaikka Odineille naureskelenkin. Kuten olen jo sanonut, näen maahanmuuton ongelmia jatkuvasti töissäni. Silti tuollaiset porukat ovat mielestäni lähinnä elämänkoululaisten egonboostaussakkeja.

Olen kanssasi ihan samaa mieltä siitä, että tässä maassa on liikaa sinisilmäisiä päättäjiä, jotka ovat sokaistuneet monikulttuurisuudesta.
 
Ottamatta kantaa maahan muutto politiikkaan, Minua ihmetyttää se että kuinka nämä paperittomat ihmiset käytännössä pääsevät vapaasti tulemaan tänne.
Jos itse tästä nyt päättäisin ilman passia lähteä kävelemään Venäjälle (eu:n ja scengen alueen ulkopuolelle) niin enpä usko että kovin pitkälle pääsisin.

Eikö meidän rajoja valvota ollenkaan🤔
Ja ne tulee monen maan läpi. Tuota olen itsekin vuosia ihmetellyt...
 
Back
Ylös Bottom