BB PRO Marko Savolainen

Mikäs siinä.
katso liitettä 219873
Alunperin kysyin miten tuo liittyy vihreisiin tai vasemmistoon.

Kysyin myös millä asiantuntemuksella otat kantaa siihen miten nukke vaikuttaa lapsen seksuaaliseen kasvamiseen, kun siihen esitit hyvin suorasukaisen mielipiteen. Sanoit että et ole yrittänytkään esittää faktoja, vaan sanonut mielipiteesi. Kysyin, että eikö mielipiteellä ja faktalla ole kuitenkin jotain eroa? Et vastannut.

Sitten kysyit miten Venäjä saatiin keskusteluun mukaan... Huoh ja Huoh... No siten että Facebookiin ja tänne Pakkikselle linkittämäsi transunukke - juttu sijoittuu Venäjälle, kuten siellä artikkelissa selvästi kirjoitetaan... Kysyin että luetko edes artikkeleita mihin perustat mielipiteesi? Sitten pyysit laittamaan kaikki keskustelut mistä tuo lähti... Vaikea tätä nyt on enempää vääntää rautalangasta.
Tajuaako joku tämän juttuja? Koittakaa joku suomentaa minulle, ollaan tämän kaverin kanssa niin eri leveillä tai tämä on todellinen trolli?
Luetko minun vastauksia ollenkaan?
Joo o mielipide ei aina ole faktaa...
Onko muuta mihin en ole vastannut?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhoksessa somali ei ymmärrä Suomen lakeja. Mikähän noilla vitun idiooteilla on ongelmana kun aina kitisevät kuvaamisesta?

Screenshot 2020-08-10 at 0.40.40.png
 
Olet oikeassa melkeinpä kaikessa. En mielestäni sanonut missään vaiheessa, että minä haluaisin lisää tänne pakolaisia. Haluaisin että Suomen kaltaiset varakkaat maat voisivat jatkossakin auttaa hätää kärsiviä. Älkääkä nyt tätäkin käsittäkö väärin. En todellakaan väitä, että kaikki tänne päätyvät olisivat varsinaisesti kuolemanvaarassa, mutta joukossa on niitäkin.

Ja nyt kun täällä on X määrä työttömiä maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia, eikö olisi mukavaa, jos mahdollisimman suuri osa kouluttautuisi ja pääsisi töihin? Heidän halveksiminen ei ainakaan edistä asiaa.


Olen samaa mieltä siitä ettei kenenkään halveksunta tai suoranainen väkivaltaan kannustaminen auta asiaa yhtään. Mutta samaan hengevetoon pitää sanoa että äryttää aika helvetisti kun aletaan käsittelemään miksi tietyt kansalaisuudet ovat yliedustettuina rikostilaistoissa tai puhutaan työttömistä. Syyksi kaivetaan aina kantaväestön rasismi tai joku muu tekijä, joka vie huomion pois uskonnosta, kulttuurista tai muusta syystä, joka voisi johtua ihmisestä itsestään. Viimeksi eilen oli hesarissa juttu, jossa Suomea yritettiin saada tuntemaan syyllisyyttä siitä kun Ruotsin vallan alla osallistuimme kolonialismiin. Koskahan Afrikan ja Lähi-idän orjakauppaa aletaan käymään samalla innolla läpi..

Myös mun mielestä meidän pitää jollain tavalla auttaa, mutta miten se tehdään onkin sitten toinen kysymys. Itse näen että esimerkiksi nykyisen kehitysavun sijaan Suomen pitäisi osallistua pakolaisleirien avustamiseen niin rahallisesti kuin vaikkapa henkilöstön/koulutuksen avulla. Se olisi kustannustehokkaampi tapa ja silloin osaltaan vältyttäisiin humaritaarisen maahanmuuton aiheuttamilta lieveilmiöiltä. Olen itse todella kriittinen humanitaarista maahanmuuttoa kohtaan, koska nykyisiä sopimuksia ei ole tehty nykyisen kaltaiseen muuttoliikkeen hallitsemiseen ja hyväksikäyttöä esiintyy paljon. Lähtömaiden korruptio, uskonto, kulttuuri ja muut seikat tekevät varsinkin Lähi-idästä ja Afrikasta tulevien ihmisten sopeutumisesta haastavaa osan kohdalla. Asiaa voi havannoida esim. Ruotsin tilannetta seuraamalla. Samaa kehitystä on muuallakin Euroopassa. Suoraan pakolaisleireiltä voitaisiin omasta puolesta ottaa pieni määrä perheitä, mutta tehdä selväksi miten käy jos perseilee. Pakolaisstatus pitää voida lakkauttaa jos syyllistyy vakaviin rikoksiin tai lomailee lähtömaissa jne. Järjestelmän hyväksikäytöstä pitää rangaista.

Väitän että suurissa määrissä tapahtuva humanitaarinen maahanmuutto ei ole yhteensovitettavissa Suomen kaltaisten hyvinvointivaltioiden kanssa. Solidaarisuudella on hintansa, niin karulta kun se kuulostaakin. Avoimet rajat eivät kestä suuren volyymin muuttoliikkeitä, varsinkaan humanitaarisen. Työperäinenkään maahanmuutto ei ole niin yksioikoista kun ensin saattaa kuvitella. Suomi tarvitsisi ns. huippuosaajia, mutta verotuksen, hitaan byrokratian ja muiden juttujen takia he eivät tänne tule.

Nykyinen systeemi mahdollistaa salakuljettajien bisnekset kun Italian laivasto ja vapaaehtoiset roudaavat mm. paremman elämän perässä lähteviä ihmisä Euroopan puolelle ja sitten heidän annetaan kävellä sinne missä on parhaat tuet ja löysin politiikka. On lapsellista kuvitella etteikö nettiaikana tieto kulkisi missä on parhaat mahdollisuudet. Toki vuoden 2015 sekoilut ja korona ovat vaikeuttaneet rajojen ylittämistä, mutta tilanne elää jatkuvasti ja Suomen kohdalla lisäjännitystä tarjoaa itänaapuri joka kerran jo testasi miten täällä reagoidaan kun rajalle ilmestyy "turvapaikanhakijoita" eli todellisuudessa Venäjällä vuosia asuneita tyyppejä, joita kuskattiin rajalle. Nykyinen systeemi heikkouksineen antaa Putinille mahdollisuuden kiristää, enkä ole kovin riemuissani siitä.

Toivoisin itsekin että täällä olisi täystyöllisyys ja kukaan ei syrjäytyisi, mutta todellisuus vaan on ihan muuta. Siksi mahdollisimman vähän humaritaarista maahanmuuttoa ja enemmän panostusta siihen että tänne tulisi niitä huippuosaajia. Pakolaisstatus väliaikaiseksi mikäli mahdollista, pakkopalautukset lähtömaihin kun perseilee, oleskeluluvan tarkistus, kansalaisuuden myöntämisen kriteerit kireämmälle jne. Systeemin pitäisi olla tiukka hyväksikäyttäjille ja reilu ahkerille.
 
Tajuaako joku tämän juttuja? Koittakaa joku suomentaa minulle, ollaan tämän kaverin kanssa niin eri leveillä tai tämä on todellinen trolli?
Luetko minun vastauksia ollenkaan?
Joo o mielipide ei aina ole faktaa...
Onko muuta mihin en ole vastannut?

Mitä pitää suomentaa? Kerro yksityiskohtaisesti, niin yritän. Tämä ei ole vittuilua vaan ihan aidosti haluan tietää mikä on epäselvää.

Kysyit, että miten Venäjä saatiin mukaan keskusteluun, vaikka tuo sinun itsesi linkittämä nukke-juttu sijoittuu Venäjälle, mikä siellä linkittämässäsi tekstissä kirjoitetaan hyvin selvästi. Minusta on ihan asiallista pyytää että voisitko vähän selventää miten on mahdollista ettet ymmärtänyt tätä artikkelin Venäjä-yhteyttä?
 
Tää oli eka fiksu kommentti, vastaan tähän siksi. Olen ajatellut asiaa ja olen osittain samaa mieltä kanssasi. Mut mä en äänestä ketään vastaan. Mä en vihaa ketään tai mitään toisin kuin kovin moni täällä. Yhteistyöllä saadaan paras soppa. Persujen kanssa on vain hyvin vaikeaa tehdä yhteistyötä. Mä äänestän vasemmistoa siksi koska jaan eniten samoja näkemyksiä heidän kanssaan. En tietenkään kaikkia.

Sori jos meni jotkut jutut joidenkin ihon alle (ei ehkä sun), mut se oli vähän tarkoituskin. Älkää jaksako lainailla enää mun viestejä. En jaksa enää alentua härnäämään teitä.

Mua vituttaa vain se, että täällä on ok vihata ja haukkua pakolaisia (erityisesti muslimeita ja afrikkalaisia), käyttää n-sanaa, yleistää helvetisti, jakaa täysin valheellista propagandaa muka faktoina, mut jos mä sanon mun mielipiteen ni aletaan heti osoittelemaan sormella. On helvetin surullista että täällä foorumilla rasismi on niin ok, mut suvaitsevaisuudesta tuomitaan. Mut koviten kolisee tyhjimmät tynnyrit! Oikein mukavaa sunnuntaita!
Sähän et tule tähän koskaan vastaamaan, mutta pikku tiivistelmä sun omasta toiminnasta.
Ensin käyt aukomassa päätäsi ja sitten siirrätkin itsesi leijumaan kaikkien yläpuolelle, kun sulta kysytään perusteluja. Sama kuin mä sanoisin että maapallo on litteä ja sitten halipusuja kaikille, jotka ovat eri mieltä samalla kun lähden vetämään reteesti pilveä. Ainoa edes etäinen perustelu oli se, että sun maahanmuuttajakaverit on menestynyt ja integroituneet yhteiskuntaan. Tosi hieno juttu, mutta harmi kun tilastomatematiikka ei toimi noin, että kysellään kuinka yhden henkilön kavereilla menee. Lisäksi tuskin tämä oli sitä porukkaa, joka valehteli ikänsä rajalla 5 vuotta sitten ja joiden aikaansaannokset korostuvat hyvin tilastoissa.

Sitten käytännön esimerkki. Sulla on 100e rahaa ja vaihtoehtona on auttaa ihmistä, jonka ansiosta Suomi on mitä on, kun hän sitä apua jo vanhuuden päivillään tarvitsee. Toinen vaihtoehto on antaa se nuorelle terveelle miehelle, joka lähti omasta maastaan sotaa pakoon jättäen sinne sukunsa ja saapui hyvinvoivana älypuhelimen ja muotivaatteiden kera Suomeen. Kumpi sen avun ansaitsee, kun raha ei riitä kaikkeen?

Bonus kysymys, mistä luulet että juuri tietyllä taustalla olevia maahanmuuttajia hyljeksitään eniten? Näetkö esimerkiksi thaimaalaisia sossussa? Tai naisia ahdistelemassa kaduilla?
Miksei puolalaisia pidetä loisina? Kummallakaan ryhmällä suomen tai englannin kielen taito ei ole yhtään sen parempi kuin muillakaan maahanmuuttajilla, mutta heitä näet TÖISSÄ helvetin paljon useammin kuin niitä ihmettelemisiäsi kansallisuuksia. Eikä siellä ole vaadittu, että koulussa olisi nyt uskonnon keskityttävä katolilaisuuden ja buddhalaisuuden ympärille. Toisin sanoen jo lähtökohtaisesti halutaan integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.
 
Puhoksessa somali ei ymmärrä Suomen lakeja. Mikähän noilla vitun idiooteilla on ongelmana kun aina kitisevät kuvaamisesta?

katso liitettä 219874

Just tän takia puhuinkin pikku-rinkebystä, missä sama kävi toimittajille. Puhos on afrikan ja lähi-idän yhdistelmä pienellä alueella. Kannattaa kaikkien käydä tutustumassa ja tsekkaamassa menoa. Autojen takakontista myydään kaikenlaista, kebab maksaa 3,5€ jne. ja meiningistä jokainen valveutunut voi tehdä omat päätelmänsä.
 
Puhoksessa somali ei ymmärrä Suomen lakeja. Mikähän noilla vitun idiooteilla on ongelmana kun aina kitisevät kuvaamisesta?

Mulle Puhos on ihan ok. No käyn siellä ostaa korianteria, minttua ja ohuita leipiä, välillä syömässä grillattua lihaa, joten en tiedä mikä vois mennä pieleen..

Mutta se, mikä mua työssäkin olevassa maahanmuuttajassa vituttaa, on se jos ollaan ns asiakaspalveluhommissa, eikä osata suomea eikä englantia. Taksit on pahin esimerkki, oon ollut sellaisessa taksikyydissä että pitää ajomatkan alusta loppuun käsimerkein neuvoa minne ajetaan.. Tosin tasapuolisuuden nimissä pitää sanoa että oon täällä Helsingissä ollut myös todella asiallisissa maahanmuuttajien taksikyydeissä.
 
Woltista kun tilaa, niin jokainen maahanmuuttaja on ollut iloinen satoi tai paistoi, se on hienoa kun ne tekee duunia ja vielä hymyilevät kun näkee.
Taitaa olla muuten enimmäkseen jotain muita kuin Somaleita tai lähi-idästä tulleita turviksia nää Woltin kuskit vai miten on?
 
Just tän takia puhuinkin pikku-rinkebystä, missä sama kävi toimittajille. Puhos on afrikan ja lähi-idän yhdistelmä pienellä alueella. Kannattaa kaikkien käydä tutustumassa ja tsekkaamassa menoa. Autojen takakontista myydään kaikenlaista, kebab maksaa 3,5€ jne. ja meiningistä jokainen valveutunut voi tehdä omat päätelmänsä.
Ei maksa kebab niin vähän. Shawarma pitan voi saada ehkä 5 eurolla. Mäkissä saa hampparin eurolla.
 
Olen samaa mieltä siitä ettei kenenkään halveksunta tai suoranainen väkivaltaan kannustaminen auta asiaa yhtään. Mutta samaan hengevetoon pitää sanoa että äryttää aika helvetisti kun aletaan käsittelemään miksi tietyt kansalaisuudet ovat yliedustettuina rikostilaistoissa tai puhutaan työttömistä. Syyksi kaivetaan aina kantaväestön rasismi tai joku muu tekijä, joka vie huomion pois uskonnosta, kulttuurista tai muusta syystä, joka voisi johtua ihmisestä itsestään. Viimeksi eilen oli hesarissa juttu, jossa Suomea yritettiin saada tuntemaan syyllisyyttä siitä kun Ruotsin vallan alla osallistuimme kolonialismiin. Koskahan Afrikan ja Lähi-idän orjakauppaa aletaan käymään samalla innolla läpi..

Myös mun mielestä meidän pitää jollain tavalla auttaa, mutta miten se tehdään onkin sitten toinen kysymys. Itse näen että esimerkiksi nykyisen kehitysavun sijaan Suomen pitäisi osallistua pakolaisleirien avustamiseen niin rahallisesti kuin vaikkapa henkilöstön/koulutuksen avulla. Se olisi kustannustehokkaampi tapa ja silloin osaltaan vältyttäisiin humaritaarisen maahanmuuton aiheuttamilta lieveilmiöiltä. Olen itse todella kriittinen humanitaarista maahanmuuttoa kohtaan, koska nykyisiä sopimuksia ei ole tehty nykyisen kaltaiseen muuttoliikkeen hallitsemiseen ja hyväksikäyttöä esiintyy paljon. Lähtömaiden korruptio, uskonto, kulttuuri ja muut seikat tekevät varsinkin Lähi-idästä ja Afrikasta tulevien ihmisten sopeutumisesta haastavaa osan kohdalla. Asiaa voi havannoida esim. Ruotsin tilannetta seuraamalla. Samaa kehitystä on muuallakin Euroopassa. Suoraan pakolaisleireiltä voitaisiin omasta puolesta ottaa pieni määrä perheitä, mutta tehdä selväksi miten käy jos perseilee. Pakolaisstatus pitää voida lakkauttaa jos syyllistyy vakaviin rikoksiin tai lomailee lähtömaissa jne. Järjestelmän hyväksikäytöstä pitää rangaista.

Väitän että suurissa määrissä tapahtuva humanitaarinen maahanmuutto ei ole yhteensovitettavissa Suomen kaltaisten hyvinvointivaltioiden kanssa. Solidaarisuudella on hintansa, niin karulta kun se kuulostaakin. Avoimet rajat eivät kestä suuren volyymin muuttoliikkeitä, varsinkaan humanitaarisen. Työperäinenkään maahanmuutto ei ole niin yksioikoista kun ensin saattaa kuvitella. Suomi tarvitsisi ns. huippuosaajia, mutta verotuksen, hitaan byrokratian ja muiden juttujen takia he eivät tänne tule.

Nykyinen systeemi mahdollistaa salakuljettajien bisnekset kun Italian laivasto ja vapaaehtoiset roudaavat mm. paremman elämän perässä lähteviä ihmisä Euroopan puolelle ja sitten heidän annetaan kävellä sinne missä on parhaat tuet ja löysin politiikka. On lapsellista kuvitella etteikö nettiaikana tieto kulkisi missä on parhaat mahdollisuudet. Toki vuoden 2015 sekoilut ja korona ovat vaikeuttaneet rajojen ylittämistä, mutta tilanne elää jatkuvasti ja Suomen kohdalla lisäjännitystä tarjoaa itänaapuri joka kerran jo testasi miten täällä reagoidaan kun rajalle ilmestyy "turvapaikanhakijoita" eli todellisuudessa Venäjällä vuosia asuneita tyyppejä, joita kuskattiin rajalle. Nykyinen systeemi heikkouksineen antaa Putinille mahdollisuuden kiristää, enkä ole kovin riemuissani siitä.

Toivoisin itsekin että täällä olisi täystyöllisyys ja kukaan ei syrjäytyisi, mutta todellisuus vaan on ihan muuta. Siksi mahdollisimman vähän humaritaarista maahanmuuttoa ja enemmän panostusta siihen että tänne tulisi niitä huippuosaajia. Pakolaisstatus väliaikaiseksi mikäli mahdollista, pakkopalautukset lähtömaihin kun perseilee, oleskeluluvan tarkistus, kansalaisuuden myöntämisen kriteerit kireämmälle jne. Systeemin pitäisi olla tiukka hyväksikäyttäjille ja reilu ahkerille.
Toivoisin edes tämäntasoista argumentointia henkilöiltä, jotka ovat mukana politiikassa. Enkä mitään n****** tai mutiaiskommentteja. Ei mainittu niitä hiton älypuhelimia tai muita ihan älyvapaita perusteluja, siitä iso peukku. Siitä olen täysin samaa mieltä, että systeemiä tulisi kehittää jatkuvasti.
 
Toivoisin edes tämäntasoista argumentointia henkilöiltä, jotka ovat mukana politiikassa. Enkä mitään n****** tai mutiaiskommentteja. Ei mainittu niitä hiton älypuhelimia tai muita ihan älyvapaita perusteluja, siitä iso peukku. Siitä olen täysin samaa mieltä, että systeemiä tulisi kehittää jatkuvasti.
Aika sakealta tuntuu, että peräänkuulutat asiallista argumentointia kun lukee sinun argumentointiasi. Tälllä on esitetty kiistatonta tilastollista faktaa muslimitaustaisten maahanmuuttajien massatyöttömyydestä, monikymmenkertaisesta yliedustuksesta rikos- ja raiskaustilastoissa, rasismista, valtavasta negatiivisesta vaikutuksesta kansantalouteen per henkilö jne. Sama trendi aina 90-luvulta asti vuosi toisensa jälkeen eikä pelkästään Suomessa vaan joka puolella Eurooppaa. Mutta koska nämä faktat eivät sovi sinun narratiiviisi, alat heiluttelemaan rasistikorttia, kun mitään muuta et enää pysty tekemään, koska omissa argumenteissasi ei ole mitään substanssia. Ehkä kaikkein sakeinta on tarinat omien maahanmuuttajatuttujesi menestyksestä ja kantaväestöön kuuluvien surkeudesta ikään kuin muutaman (kymmenen) henkilön otanta tekisi tyhjäksi tilastot, jossa on mukana kaikki tässä maassa asuvat. Lisäksi näitä tarinoita ei luonnollisesti kukaan pysty edes vahvistamaan.

Tämä on juurikin se tyypillinen asetelma vihervasemmiston ja haittamaahamuuttokriittisten välillä. Kriittiset tuovat esiin tilastoja ja faktoja. Vihervasemmistolla ei ole mitään, millä vastata, joten ainoa keino on rasisimikortti, natsiksi nimittely jne.

Olisiko peiliin katsomisen paikka?
 
Tämä on aika perusongelma kun yrittää keskustella tiettyjen puolueiden kannattajien kanssa. Kun siihen vaaleanpunaiseen maailmaan alkaa puhkoa reikiä puhumalla tilastoista, pistetään pää pensaaseen ja sormet korviin ja toivotaan ettei se oma kupla puhkea koskaan. Jostain syystä kukaan ei Suomessakaan "pystynyt" laskemaan maahanmuuton kustannuksia vuosiin, eihän siitä saanut edes puhua. Heti huudettiin kilpaa rasismikorttia. Ja ei, en sano että yksikään puolue on täydellinen tai edes lähellä sitä.

Noh en mä edes odota, että täällä on pian mitään sosiaaliturvaa jäljellä. Keskityn vaan keräämään omaa eläkekassaa, niin voi edes yrittää turvata oman perheensä tulevaisuuden siinä vaiheessa kun tämä maa on ajettu konkurssiin. Seuraava tavoite olis lakata seuraamasta mitään nettikeskusteluja politiikan ympäriltä.
 
Mut olet oikeassa siinä, että valtaosa kaikista syrjäytyneistä on suomalaisia miehiä. Täten he ovat paljon suurempi ongelma yhteiskunnalle kuin ulkomaalaiset syrjäytyneet ja työttömät. Vähän ku sul ois keuhkosyöpä, mut oot enemmän huolissasi parista finnistä sun naamassa.
Haluaisin että Suomen kaltaiset varakkaat maat voisivat jatkossakin auttaa hätää kärsiviä. Älkääkä nyt tätäkin käsittäkö väärin.

Kyllähän tuon nyt väkisinkin ymmärtää väärin, jos ei argumentoi selkeästi.

Mut kuten Marko jo sanoi, jos veneessä on reikä niin sitä ei ratkaista poraamalla siihen lisää reikiä.
 
Mut ehkä voi erottaa tästä joukosta, koska mun lähes kaikki parhaat kaverit varsinkin nuorena Helsingin Kontulassa varttuessani olivat maahanmuuttajia, mm. somaleita ja kurdeja. Olin heidän kotiinsa aina tervetullut ja sain AINA helvetin hyvää ruokaa. Lisäksi koko perhe oli aina koolla ja oli paljon lämpimämpi tunnelma kuin suomalaisten ystävien kotona. Joidenkin suomalaisten ystävien vanhemmat olivat usein päihtyneitä, kylmiä ja välinpitämättömiä. Näistä suomalaisista lapsista kasvoi juoppoja, narkkareita ja he syrjäytyivät lähes poikkeuksetta. Ulkomaalaisilla lapsuuden ystävilläni menee hyvin. Heistä tuli menestyneitä yrittäjiä, lääkäreitä, myyntipäälliköitä, insinöörejä ja pari on mukana politiikassakin.

Tuli tästä mieleen, että Puhoksessa on hyvä somalialainen ravintola. Ruoka kuuluu syödä käsin. Se on mukava kokemus!

Tuliko mieleen, että oma anekdoottisi ei edusta vallitsevaa tilannetta ja siksi mielipiteesi voivat perustus samalla tavalla vääristyneeseen kuvaan oikeasta tilanteesta? Totuus nyt kuitenkin on, että enemmistö tuon taustan omaavista ei etene lääkäreiksi, myyntipäälliköiksi ym. kuten ei suomalaisistakaan jotka tulevat samoista lähtökohdista. Tilastojen valossa itsesiassa äärimmäisen harva.

Jos nyt vastaan omalla anekdootillani niin todella suuresta määrästä ulkomaalaistaustaisia, joiden kanssa olen ollut esimerkiksi yliopistolla tekemisissä, on näistä jokainen esimerkiksi afrikkalaistaustainen tullut suoraan kyseisestä maasta tänne opiskelemaan. Esimerkiksi suomalaissyntyisiä somaleja tai irakilaisia en syystä tai toisesta ole tavannut yhtäkään. Siksi tuo kaveripiirisi on todellakin poikkeus, ainakin omasta yhtä subjektiivisesta näkökulmasta. Sen ”yleistäminen” on siis aivan yhtä merkityksetöntä kuin vastapuolenkin yleistykset.
 
Viimeksi muokattu:
Aika sakealta tuntuu, että peräänkuulutat asiallista argumentointia kun lukee sinun argumentointiasi. Tälllä on esitetty kiistatonta tilastollista faktaa muslimitaustaisten maahanmuuttajien massatyöttömyydestä, monikymmenkertaisesta yliedustuksesta rikos- ja raiskaustilastoissa, rasismista, valtavasta negatiivisesta vaikutuksesta kansantalouteen per henkilö jne. Sama trendi aina 90-luvulta asti vuosi toisensa jälkeen eikä pelkästään Suomessa vaan joka puolella Eurooppaa. Mutta koska nämä faktat eivät sovi sinun narratiiviisi, alat heiluttelemaan rasistikorttia, kun mitään muuta et enää pysty tekemään, koska omissa argumenteissasi ei ole mitään substanssia. Ehkä kaikkein sakeinta on tarinat omien maahanmuuttajatuttujesi menestyksestä ja kantaväestöön kuuluvien surkeudesta ikään kuin muutaman (kymmenen) henkilön otanta tekisi tyhjäksi tilastot, jossa on mukana kaikki tässä maassa asuvat. Lisäksi näitä tarinoita ei luonnollisesti kukaan pysty edes vahvistamaan.

Tämä on juurikin se tyypillinen asetelma vihervasemmiston ja haittamaahamuuttokriittisten välillä. Kriittiset tuovat esiin tilastoja ja faktoja. Vihervasemmistolla ei ole mitään, millä vastata, joten ainoa keino on rasisimikortti, natsiksi nimittely jne.

Olisiko peiliin katsomisen paikka?
Mä en oo menossa politiikkaan ja helvetin hyvä niin. Annan mua paljon fiksumpien hoitaa asian. En edusta mitään vihervasemmistoa täällä. Mä en oo nimitellyt ketään täällä olevaa natsiksi.

On varmasti tilastodataa joka tukee väitteitäsi, mutta tilastoja voi tulkita myös väärin, kuten aiemmin ketjussa mainitsin. Niihin vaikuttaa paljon muutkin kuin mainitsemasi tekijät.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom