BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teit juuri itsestäsi naurunalaisen. Sä tarvitsisit pitkän ja lämpimän halin! Mä haluaisin myös pussata sua poskille niin kuin Kreikassa on tapana.

Mä oon ihan helvetin ylpeä siitä, että olen suomalainen! Mä oon ihan yhtä suomalainen kuin te kaikki muutkin täällä.

Puhuin mun ystäväpiiristä. En yleistänyt niin kuin sä ja moni muu täällä tekee. Mut olet oikeassa siinä, että valtaosa kaikista syrjäytyneistä on suomalaisia miehiä. Täten he ovat paljon suurempi ongelma yhteiskunnalle kuin ulkomaalaiset syrjäytyneet ja työttömät. Vähän ku sul ois keuhkosyöpä, mut oot enemmän huolissasi parista finnistä sun naamassa.
Eli kun on omia syrjäytyneitä, pitää ottaa ulkoa lisää... Sama kun sanotaan, että raiskaa ne suomalaisetkin. Tämän hetken maahanmuuttopolitiikka on täysin epäonnistunut ja maksaa valtavasti ja tulee maksamaan aina vaan enemmän.
Tänne tulo on niin houkuttelevaa, siihen pitäisi puuttua, että tänne ei kukaan haluaisi tulla kuin vain pakosta.
 
Ihanko totta leijonat on tapettu sukupuuton partaalle länsimaalaisten trofeemetsästyksen takia? Aina sitä oppii uutta kun pakkotoistoa lukee. Ja tässä trofeemetsästyksessäkin on kyse pelkästään länsimaalaisten sikamaisuudesta, afrikkalaisilla metsästysoppailla ja metästyskokemuksia tarjoavilla yrityksillä ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän asiaan.

Leijonien metsästäminen oli ehkä huono esimerkki. Mutta se, että koira on pyhitetty tietylle tasolle, siinä missä monia muita eläimiä voidaan syödä ja ampua, on sinänsä metka kulttuurillinen juttu. Onko meillä varaa ja oikeutta sanoa korealaisille tai kiinalaisille, ettei koiraa saa syödä?
 
Viimeksi muokattu:
Tässä onkin paljon kyse (länsimaalaisen) ihmisen mieltymyksistä. Koira on monen mielestä ilmeisen söpö ihmisen ystävä. Mutta jos meilläkin käsitykset muuttuisivat ja koiria alettaisiin kasvattaa ravinnoksi nautojen lailla. Sitä ei tietenkään tule tapahtumaan, mutta ajatusleikkinä tuo on ihan mielenkiintoinen.
Mut ehkä voi erottaa tästä joukosta, koska mun lähes kaikki parhaat kaverit varsinkin nuorena Helsingin Kontulassa varttuessani olivat maahanmuuttajia, mm. somaleita ja kurdeja. Olin heidän kotiinsa aina tervetullut ja sain AINA helvetin hyvää ruokaa. Lisäksi koko perhe oli aina koolla ja oli paljon lämpimämpi tunnelma kuin suomalaisten ystävien kotona. Joidenkin suomalaisten ystävien vanhemmat olivat usein päihtyneitä, kylmiä ja välinpitämättömiä. Näistä suomalaisista lapsista kasvoi juoppoja, narkkareita ja he syrjäytyivät lähes poikkeuksetta. Ulkomaalaisilla lapsuuden ystävilläni menee hyvin. Heistä tuli menestyneitä yrittäjiä, lääkäreitä, myyntipäälliköitä, insinöörejä ja pari on mukana politiikassakin.

Tuli tästä mieleen, että Puhoksessa on hyvä somalialainen ravintola. Ruoka kuuluu syödä käsin. Se on mukava kokemus!
Toi syrjäytymis aspekti on jokseenkin halpamainen, puhutaan tragediasta lähtökohtasesti. Ikävä ilmiönä, varmasti on tässä yhteiskunnassa yksi haastekijä en kiellä, mut vähän kun menis vammaantuneelle ihmisestä elämöimään et "rikoit ittes että voisit olla yhteiskunnan elätti" tms.
Jos mä muuttasin vaikka kreikkaan ja alkaisin paasaan siel keskustelufoorumil että "ette te olisi yhtään mitään ilman turismia, (en oo oikeesti sitä mieltä mut se vois olla kenties triggeri) niin joo ..ehkä loistavaa trollausta.. ja jeejee mutta jos nyt haluaa tietentahtoen aiheuttaa pahaa verta niin kyllä siihen kaikennäkösiä konsteja on. Voi ihan vapaasti mainostaa monikulttuurisuuden rikkauksia mutta ehkä kannattas myös puntaroida sitä naamalle räkimisen määrää
 
On hyvin mahdollista, että tulevaisuudessa Afrikasta ja Lähi-idästä alkaa puskemaan eri syistä sellaisia määriä pakolaisia Eurooppaan, että nykyinen määrä alkaa tuntumaan melko vähäiseltä. Siinä vaiheessa ne paljon puhutut eurooppalaiset arvot joutuvat todella kovalle koetukselle. Voi hyvin olla, että merihätään joutuneiden pakolaisten annetaan hukkua ja pakolaisten tuleminen estetään vaikka rajuin voimakeinoin.
 
Ja miten me saatiin Venäjäkin tähän mukaan?

Niin voisitko Marko kommentoida tätä? Venäjä siis saatiin keskusteluun ihan sillä, että tuo transunukke -asia tapahtui Venäjällä, kuten tuossa linkittämässäsi jutussa kävi ilmi. Vai onko niin että et ole edes lukenut artikkelia mihin perustat mielipiteesi?
 
Viimeksi muokattu:
Toi syrjäytymis aspekti on jokseenkin halpamainen, puhutaan tragediasta lähtökohtasesti. Ikävä ilmiönä, varmasti on tässä yhteiskunnassa yksi haastekijä en kiellä, mut vähän kun menis vammaantuneelle ihmisestä elämöimään et "rikoit ittes että voisit olla yhteiskunnan elätti" tms.
Jos mä muuttasin vaikka kreikkaan ja alkaisin paasaan siel keskustelufoorumil että "ette te olisi yhtään mitään ilman turismia, (en oo oikeesti sitä mieltä mut se vois olla kenties triggeri) niin joo ..ehkä loistavaa trollausta.. ja jeejee mutta jos nyt haluaa tietentahtoen aiheuttaa pahaa verta niin kyllä siihen kaikennäkösiä konsteja on. Voi ihan vapaasti mainostaa monikulttuurisuuden rikkauksia mutta ehkä kannattas myös puntaroida sitä naamalle räkimisen määrää
Ensinnäkin, mä en oo tullut tänne Kreikasta. Oon syntynyt Suomessa. Mun mutsi on suomalainen. Eli toi Kreikkakommentti ei nyt liity tähän millään tavalla.

Toiseksi, mun pointti ei ollut halveksia suomalaisia syrjäytyneitä, päin vastoin. En usko että kukaan haluaa syrjäytyä tai olla pitkäaikaistyötön oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja. Pointti oli että miksi käyttää niin paljon voimavaroja pienen porukan mustamaalaamiseen, kun voisi vaikka yrittää auttaa kaikkia. Mua itteä vituttaa eniten ihmiset jotka pitää syrjäytyneitä tai vähävaraisia laiskoina tai saamattomina. Taustalla on aina jotain syitä, jotka ovat johtaneet siihen tilanteeseen.

Kuten Mike aiemmin mainitsikin, täällä vallitsee sananvapaus. Täällä saa mm. käyttää rasistisia nimityksiä maahanmuuttajista. Ni miks mä en saa sanoa mun mielipidettä? Mä en oo räkinyt kenenkään naamalle, korkeintaan vähän kettuillut takaisin.
 
Leijonien metsästäminen oli ehkä huono esimerkki. Mutta se, että koira on pyhitetty tietylle tasolle, siinä missä monia muita eläimiä voidaan syödä ja ampua, on sinänsä metka kulttuurillinen juttu. Onko meillä varaa ja oikeutta sanoa korealaisille tai kiinalaisille, ettei koiraa saa syödä?
Se on minusta sivistystä, että koiria ei syödä.
 
Niin voisitko Marko kommentoida tätä? Venäjä siis saatiin keskusteluun ihan sillä, että toi transunukke -asia tapahtui Venäjällä, kuten tossa linkittämässäsi jutussa kävi ilmi. Vai onko niin että et ole edes lukenut artikkelia mihin perustat mielipiteesi?
Laita kaikki keskustelut tähän, mistä tuo lähti.
 
Niin voisitko Marko kommentoida tätä? Venäjä siis saatiin keskusteluun ihan sillä, että toi transunukke -asia tapahtui Venäjällä, kuten tossa linkittämässäsi jutussa kävi ilmi. Vai onko niin että et ole edes lukenut artikkelia mihin perustat mielipiteesi?
Ja kun väitellään ja syytellään, niin olisi korrektia kaikkia kohtaan tehdä omalla nimellä ja naamalla, ihan näin yleisesti 🙂
 
Niin voisitko Marko kommentoida tätä? Venäjä siis saatiin keskusteluun ihan sillä, että tuo transunukke -asia tapahtui Venäjällä, kuten tuossa linkittämässäsi jutussa kävi ilmi. Vai onko niin että et ole edes lukenut artikkelia mihin perustat mielipiteesi?
Ja nukke oli ns. kuvituskuva, liittyen vihervasemmiston ajamaan sairaaseen sukupuolineutraaliin asiaan.
 
Eli kun on omia syrjäytyneitä, pitää ottaa ulkoa lisää... Sama kun sanotaan, että raiskaa ne suomalaisetkin. Tämän hetken maahanmuuttopolitiikka on täysin epäonnistunut ja maksaa valtavasti ja tulee maksamaan aina vaan enemmän.
Tänne tulo on niin houkuttelevaa, siihen pitäisi puuttua, että tänne ei kukaan haluaisi tulla kuin vain pakosta.
Olet oikeassa melkeinpä kaikessa. En mielestäni sanonut missään vaiheessa, että minä haluaisin lisää tänne pakolaisia. Haluaisin että Suomen kaltaiset varakkaat maat voisivat jatkossakin auttaa hätää kärsiviä. Älkääkä nyt tätäkin käsittäkö väärin. En todellakaan väitä, että kaikki tänne päätyvät olisivat varsinaisesti kuolemanvaarassa, mutta joukossa on niitäkin.

Ja nyt kun täällä on X määrä työttömiä maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia, eikö olisi mukavaa, jos mahdollisimman suuri osa kouluttautuisi ja pääsisi töihin? Heidän halveksiminen ei ainakaan edistä asiaa.
 
Se on minusta sivistystä, että koiria ei syödä.

En minäkään ole koiraa tässä uuniin etsimässä. Pohdinpa vaan asioita.

Ja nyt kun täällä on X määrä työttömiä maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia, eikö olisi mukavaa, jos mahdollisimman suuri osa kouluttautuisi ja pääsisi töihin? Heidän halveksiminen ei ainakaan edistä asiaa.

Tässä on hyvin suuri haaste. Monissa Euroopan maissa on paljon enemmän maahanmuuttajia tai heidän jälkeläisiään jo ties monennessa polvessa. Joukossa hyvin pärjänneitä, jotenkin sinnitteleviä ja myös huonosti sopeutuneita, jotka ajautuvat jengeihin ja rikoksiin. Osa näistä katkeroituneista ja huonosti ulkopuolisiksi itsensä tuntevista ovat sitten päätyneet esim. Isisksen propagandan ja kortteli-imaamien yllytyksen pariin tunnetuin seurauksin. Siksi en itsekään usko, että heidän eristäminen ja "mamut ulos" -meininki saati Odinin valiojoukon puuhastelu olisi fiksuin tapa hoitaa asiaa. Toisaalta sekin on väärä tie, jos kaikessa mennään tiettyjen vähemmistöjen ehdoilla. Sekin on hyvin huono juttu, jos maahanmuuttajat vain sulkeutuvat omiin piireihinsä.

Oli miten oli, pirun hankala homma kokonaisuudessaan. Kielen oppiminen, koulutus ja työllistyminen ovat suomalaiseen kulttuuriin juurtumisessa tärkeitä. Ja maassa maan tavalla -periaatteen hyväksyminen toki.
 
Viimeksi muokattu:
Ja nukke oli ns. kuvituskuva, liittyen vihervasemmiston ajamaan sairaaseen sukupuolineutraaliin asiaan.
Ja jos joku ostaa lapsille tuollaisen ja ajattelee, että olisi joku kolmas sukupuoli ja vielä viattomalle lapselle opettaa sitä on sairas. Lapsi kyllä itse sitten joskus päättää, onko se mihin päin suuntautunut.
Sama, kun minä nyt vaan yhtä äkkiä päättäisin, että sukupuolia on 20. Ei se vaan niin ole. Ei edes vihervassarit voi sitä muuttaa, että meitä on kaksi sukupuolta vaikka kuin haluaisivat. Tulee jatkossa paljon mielenterveys potilaita, kun tuollaista lapsille suolletaan. Nyt jo moni katuu sukupuolenvaihdosta, kun on pää ollut niin sekaisin näistä ja tehty hätiköityjä pysyviä päätöksiä. Antaa ihmisten kehittyä sellaiseksi, kuin meidät on tarkoitettu. Ja joo on joitakin poikkeuksia.
 
Mennään metsään, kun yritetään omia mieltymyksiä perustella "faktoilla" tai jollain paskamedioiden uutisilla. Hyväksyn täysin sen jos joku sanoo, ettei pidä esim. muslimeista tai transsukupuolisista. Ei ole pakko. En mäkään pidä kaurapuurosta, mut en mä yritä jollain tilastoilla perustella sitä. Jonkun mielestä 18cm on iso, mun mielestä se on itseasiassa melko pieni. Hyvää yötä!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onneksi Puhos puretaan maan tasalle niin loppuu tuonkin ”pikku-rinkebyn” olemassa olo.
Ei siitä ole mun mielestä tehty päätöstä vielä. Siellä on paljon menestyviä yrityksiä. Pelkästään Alanya Marketin liikevaihto on varmaankin lähemmäs 10 miljoonaa. Toivottavasti ei pureta!
 
Laita kaikki keskustelut tähän, mistä tuo lähti.

Mikäs siinä.
Screenshot_20200809_235156.jpg

Alunperin kysyin miten tuo liittyy vihreisiin tai vasemmistoon.

Kysyin myös millä asiantuntemuksella otat kantaa siihen miten nukke vaikuttaa lapsen seksuaaliseen kasvamiseen, kun siihen esitit hyvin suorasukaisen mielipiteen. Sanoit että et ole yrittänytkään esittää faktoja, vaan sanonut mielipiteesi. Kysyin, että eikö mielipiteellä ja faktalla ole kuitenkin jotain eroa? Et vastannut.

Sitten kysyit miten Venäjä saatiin keskusteluun mukaan... Huoh ja Huoh... No siten että Facebookiin ja tänne Pakkikselle linkittämäsi transunukke - juttu sijoittuu Venäjälle, kuten siellä artikkelissa selvästi kirjoitetaan... Kysyin että luetko edes artikkeleita mihin perustat mielipiteesi? Sitten pyysit laittamaan kaikki keskustelut mistä tuo lähti... Vaikea tätä nyt on enempää vääntää rautalangasta.
 
Back
Ylös Bottom