BB PRO Marko Savolainen

Tänään raahasin perseeni kirjastoon ja kävin lainaamassa supermassa kirjan :) About 30 sivuu lukenu ihan tohkeissani ja ei voi muuta sanoa kun että hienoa tekstiä on! Varmasti saan kehityksen aivan uudelle tasolle kun sovellan kirjasi sisältöä omiin reeneihin :worship:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti saan kehityksen aivan uudelle tasolle kun sovellan kirjasi sisältöä omiin reeneihin
Minä sain ainakin treenin jälkeisen lihaskivun aivan toiselle tasolle :lol2:
Mahtava kirja, mahtava kirjoittaja ;)
 
Miten olisi make, voisitko pistää meille kaikille iloksi yhden päivän ruokavalion, missä joka aterialla syöt 1000kaloria :thumbs:

Voimia salille, on kiva nähdä menestys sinussa... ;)
 
Sellanen kyssäri että kuinka kauan on lihakset kipeinä treenien jälkeen, vai vedätkö enää kaikkia mehuja pois...vai passailetko että palautuminen ja treeni olisivat sopivat esimerkikisi viikon kierrolle?

Käytätkö mitään kikkoja lisäpalautumiseen, esim tupla glutamiinia illalla jos pitäis reenata seuraavana päivänä, ja olis vaikka rintareeni ja ojentajat vielä hiukan siinä kipurajoilla, että onko kipeät vai ei?
Kyllä lihasten pitää olla jonkun verran kipeänä treenin jälkeen. Minulla se treenistä riippuen vaihtelee kahdesta jopa neljään päivään. En käytä mitään sen kummempia kikkoja. Yleensäkin treeni kannattaa jakaa sillä tavalla, ettei tule mainitsemaasi tilannetta, että esim. ojentajat ovat vielä kipeänä kun pitäisi treenata rinta.
Mahtavaa että olet taas back in the busines! Jotenkin mulle olet kehonrakennuksessa vähän sama kun jeesus raamatussa (en uskovainen ole kylläkään mutta salilla käyn ). Aikoinaan kirjastosta lainasin sen sinun tekemän Supermassa kirjan ja siinä sitä sitten oltiin myytyä miestä. Illalla lueskelin sitä ja huomasin miten mielenkiintoinen kirja oli niin aamulla otin sen reppuun mukaan kun lähdin kouluun. Luin sitä koko bussimatkan kouluun ja takaisin sekä aina heti välitunneilla kaivoin kirjan repusta ja aloin lukemaan. Luin silloin kirjan muutamia kertoja läpi ja teit kyllä uskomattoman vaikutuksen minuun. Joskus kun motivaatio-ongelmia alkaa tulemaan niin sua ajattelemalla kyllä motivaatiota löytyy. Todella paljon olet kyllä auttanut mua jaksamaan treeneissä. Olisi jostain mukava saada julisteita sinusta millä vois näitä oman huoneen seiniä koristella.

PS. Laittelehan kotisivuille taustakuvia niin voin heti iskeä semmosen tähän omalle koneelle. Olispahan ensimmäistä kertaa kunnollinen taustakuva. En ainakaan löytänyt mitään taustakuvaksi soveltuvia kuvia tuolta galleriastakaan. Hienot sivut kuitenkin oli.
Hyvä jos kirja on tuonut motivaatiota :)!
Julisteita on kai jossain vaiheessa tulossa, ne vain ovat aika kalliita teettää.
Kuis hyvin ihmiset loppujen lopuksi uskaltautui juttusille Turussa? Kävin siinä sinun kojullas todistamassa hassua hetkeä, kun koko katsomollinen lajille vihkiytyneitä ihmisiä valui tauolle siihen aulaan, eikä yksikään uskaltautunut juttusille sinun kanssas. Täällä netissä ihmiset näköjään aikalailla herkemmin "taputtelee olalle".
Ai se olitkin sinä Vilma? En tunnistanut sinua silloin, mutta nyt mieleen tuli se yksi kuva jossa syöt jäätelöä :)
Tottahan se on ettei ihmiset helposti uskalla lähestyä, vaikka huomaa että heitä kiinnostaisi tulla juttelemaan. Ja minä kun olen kiltti kuin koiranpentu :D
Nyt sitten odotan Lahdessa, että kaikki Pakkislaiset tulevat tervehtimään. Olen siellä teitä varten!
Kuinka pitkä treenitauko tuosta napatyrän leikkauksesta koituu?
Tsemiä reeneihin!
Arviolta kahdesta viiteen viikkoon.
Mahtavaa Make että olet taas mukana, olen aina uskonut sinuun ja menestykseesi=) Nyt sinulla on sitä tarvittavaa voimaa henkisesti millä näytät kaikille mistä sut on tehty. Olet mielestäni kaikkien aikojen paras suomalainen kehonrakentaja ja koht huippu myös maailmalla...eli varokaa SuperMakea!!!

Kiinostaa ehdottomasti sinun ravintoohjelmasi, itse olen fanaattinen kannattajasi ja yritän seurata jalanjälkiäsi parhaan mukaan...

Offseason ruokavaliosi? Kirjassasi mainitset dietti ruokavalion, mutta en ole koskaan missään näynyt massakauden ruokavaliotasi?

Kuinka pitkää vuodessa pidät massakautta ja miten jaottelet muun kauden? Syömisten,aerobisten jne. suhteen.

Vielä kerran onnittelut sinulle ja super onnittelut siitä että olet juttelemassa kaikkien meidän fanien kanssa, tämä on meille suuri kunnia!
Kiitos! Olet oikeassa tuosta henkisestä puolesta, olen nyt valmis menestymään myös ison järven tuolla puolen.
Jos minulla on vuosi aikaa treenata kisoihin, siitä n. kahdeksan kk on massakautta ja loput dieettamista. Aerobista alan tekemään kunnolla vasta kun dieetti alkaa.
 
Ei sitä itsekään uskaltanut kahta metriä lähemmäs, sen verta oli iso mies Jälkeenpäin kyllä harmittaa, että jätti tilaisuuden käyttämättä. No Lahdessa - jos sinne pääsee lähtemään - tarvitsee sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja rohkeasti tulla juttusille.
Muista tulla tai :whip:
Tuli mieleen tyhjänpäivänen kysymys supermassalle niin ei mene ihan pelkäks homosteluviestiks tämä. Mikä mahtaa olla noin ison miehen kengännumero(joo tiedän että lihasmassa ei vaikuta kengännumeroon)?
43 ja lättäjalat.
Miten olisi make, voisitko pistää meille kaikille iloksi yhden päivän ruokavalion, missä joka aterialla syöt 1000kaloria
En nyt ehdi kaikkea kirjoittaa, mutta laitetaan vaikka tämän päivän aamiainen:
50g muroja, 3dl maitoa, 50g maltoa, 150g ananasta, 60g heraproteiinia, 30ml oliiviöljyä.
 
Kävin muuten lauantaina taivaassa. Kävelin AINAKIN 22 metriä markon vierellä(yritin ängetä mahdollisimman iholle ja imeä/keräillä mahdollisimman paljon marko-hiukkasia) Meinasin nakata runoa peliin, mut riimit eivät vaan pulpahtaneet pihalle ;) On se rankkaa olla bodyfani :D Ihan hirmuisesti onnea taipaleellesi Marko!
 
Annie Stark sanoi:
Kävin muuten lauantaina taivaassa. Kävelin AINAKIN 22 metriä markon vierellä(yritin ängetä mahdollisimman iholle ja imeä/keräillä mahdollisimman paljon marko-hiukkasia) Meinasin nakata runoa peliin, mut riimit eivät vaan pulpahtaneet pihalle ;) On se rankkaa olla bodyfani :D Ihan hirmuisesti onnea taipaleellesi Marko!

No voi sattana, nyt alko hymyilyttämään :lol2:
 
minä haastoin MAKEN käden vääntöön skabaan lahteen ;) mutta make ei uskalla ottaa haastetta vastaan :lol2: ja soitti ja sano että en viitsisi nöyryyttää häntä siellä :hyper:



tämä on sitten :anssi:



ja MAKE vitsi vitsinä :worship: :)
 
Moi Make!

Todella hieno homma et palaat lavoille! Ja vielä hienompi homma on se, että viittit vastailla tänne pakkiksen sivuille. Varmaan sulla muutakin kiireitä on, mutta arvostan todella sitä että käytät aikaa myös vastailemiseen. Ei moni huippu vastaile tavallisen kansan kysymyksiin tällä tahdilla. Ei muutakun tsemppiä treeneihin!!

ps. yhen kysymyksen vois laittaa, oliko se jenkeissä reenaminen erilaista esim. oulun saliin nähden? tottakai siis ilmasto oli parempi, mutta oliko siellä noin muuten parempi reenata?
 
Jeps, itsekin arvostan Makea, että jaksaa vastailla täällä kysymyksiin. On ihan eri luokkaa nopeudessa kun vertaa esim. lehtien palstoilla oleviin vastaaviin juttuihin.
 
ps. yhen kysymyksen vois laittaa, oliko se jenkeissä reenaminen erilaista esim. oulun saliin nähden? tottakai siis ilmasto oli parempi, mutta oliko siellä noin muuten parempi reenata?
Siinä mielessä oli erilaista, että ainakin jalkalaitteet tuntuivat kevyemmiltä kuin täällä kotomaassa. Muistan tehneeni esim. hakkia 300kg kaksi päivää kisojen jälkeen ja olisi voinut laittaa enemmänkin. Samoten joissakin Smith- koneissa on ihme vaijerit, jotka keventävät liikettä, siksi esim. Levronen niskan takaa punnerrus- sarja 180kg ei välttämättä onnistuisi näissä meidän laitteissä. Muistaako kukaan muuten millä painoilla Kevin teki penkkiä tai vinopenkkiä kyseisellä filmillä? En ole itse saanut koskaan tehtyä hyviä treenejä Amerikassa, johtuen varmaan kisojen läheisyydestä. Ainahan paras paikka treenata on se missä on tottunut tekemään normaalit treenit. Ilmasto oli kyllä plustekijä.
 
SUPERMASSA sanoi:
Muistaako kukaan muuten millä painoilla Kevin teki penkkiä tai vinopenkkiä kyseisellä filmillä? .
muistaakseni kevin teki tasapenkkiä n,220kgx3.
 
Olet varmaan vastannut tähän kysymykseen aikaisemmin, mutta mitä pidät Mayor'sista? Onko tarpeeksi hyvät laitteet sinun treeneillesi? Entä onko voimailupuoleen satsattu sinun tarpeihisi verrattuna tarpeeksi?
 
Toinen kysymys: Tunnetko noita muita huippuja henkilökohtaisesti? Siis sillee että ootte reenannu kimpassa yms.
En tunne heitä henkilökohtaisesti, mitä nyt Nasserin kanssa olen muutaman kerran jutellut ja pumppihuoneessa muutaman sanan joillekin heittänyt. Kun ei tuo minunkaan englanti mitään maailman parasta ole :nolo:
Goldsilla olen treenannut monen kanssa yhtä aikaa.
Olet varmaan vastannut tähän kysymykseen aikaisemmin, mutta mitä pidät Mayor'sista? Onko tarpeeksi hyvät laitteet sinun treeneillesi? Entä onko voimailupuoleen satsattu sinun tarpeihisi verrattuna tarpeeksi?
Mayor'silla on tutut laitteet. Treenasin niillä Gold's gymillä jo -94 ollessani Helsingissä. Laitteista tykkään todella paljon, jämäkät ja hyvin toimivat. Nykypäivänä en niin hirveitä painoja enää käytä, tosin käsipainoja voisi olla isompaa kokoa.
 
raka sanoi:
Oliko sinulla jenkeissä reenatessa joku kämppä, vai asuitko hotellissa? Teitkö mitään duunia (kuvaus yms. sessioita) kun reenasit siellä?
Kämppä oli ja hieno kämppä olikin. Asustelin Gold's gymin- ketjun omistajan Ed Connorsin asunnossa aivan Venice Beachin rannalla. Kuvauksissa tuli rampattua, mutta ei niistä mitään korvauksia saanut, Eddie maksoi matkat ja ruuat.
 
SUPERMASSA sanoi:
Samoten joissakin Smith- koneissa on ihme vaijerit, jotka keventävät liikettä, siksi esim. Levronen niskan takaa punnerrus- sarja 180kg ei välttämättä onnistuisi näissä meidän laitteissä.
Nuo vaijerit ovat muuten sitten todella haitarista. Juuri tästä syystä tuli jätettyä nuo Smith-vempeleet kokonaan omaan rauhaansa. Jotenkin tuntuu, että kunhan vain saa sen raudan liikkeelle pohjista niin sitten se vaijeri jeesaa sen kulkua loppuun ja fiilis koko vehkeestä katoaa kokonaan.

Ei muuta kuin paljon stenppiä treeneihin täältä ankkalammen takaa! :whip: Pitää tulla tarkastamaan ukko livenä johonkin jahka pääsee takaisin Suomeen.
 
MORO MARKO !!! OULUSTA TERVEISIÄ JANNE PÖYKIÖ -80 kg PUKKAS 5 TUUMAN LANKULTA 300kg PENKISTÄ !!!!! JA VARAA VIELÄ JÄI !!!!
t: oulun ........... :rock:
 
Back
Ylös Bottom