BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uppoavatko tomaatti, kurkku, paprika, kiinankaali tai porkkana?
Noista tosi turhia on kurkku ja kiinankaali, mitä vihreempi, sen ravintorikkaampi. Joku kurkku on melkolailla vettä ja kiinankaali taas aika köykästä. Paprikaa menee kyllä, koska usein ostan semmoisen valmiin tuoreen rasian, jossa on kuorittuna ja pilkottuna porkkanaa, paprikaa, kesäkurpitsaa jne. Ne vain säilyy tosi nihkeesti.
 
Pannaan nyt vähä omiakin ajatuksia yötuurin ratoksi...
Käytän LISÄravinteita esim aamulla puurossa tuomaan LISÄÄ makua ja LISÄproteiinia. Samasta syystä käytän myös iltaisin rahkan kanssa LISÄravinteita (rahka, metsämarja piltti, 20g maapähkinäheraa ja oliiviöljy (kannattaa kokeilla!)). Samalla tavoin käytän esimerkiksi raejuustoa aterian LISÄNÄ tuomaan siihen makua ja proteiinia.
Mitä tulee kasviksiin kannattaa (meri)suola laittaa niiden päälle vasta lautasella. Itse käytän nykyään pelkkää suolaa mausteena ja nimenomaan niin että se sirotellaan ruoan päälle vasta lautasella (kanaan vähän mustapippuria jo pannulla). Kurkku ja tomaattikin maistuvat näin ihan erilaiselta. Parsakaali uunissa niin että on jo mustaa väriä, siihen päälle oliiviöljyä ja reilusti suolaa niin ei yksinkertaisesti voi vastustaa vaikka kuinka olisi jäniksen kanssa tehnyt sopimuksia. Ja riisiinkin suola vasta lautasella eikä keitinveteen.
Lav and bodibilding :rock::rock::rock:
 
Parsakaali on kyllä niin saatanasta, mutta se on kyllä erittäin rikasta ravintoa kasviksissa. Ennenkuin hommasin viherjauhetta, niin etsin kaikenlaisia reseptejä, jos blendais vain kasan hyviä kasviksia ja vetäis naamariin. Joka saatanan ohjessa on jotain kiiwiä tai sitruunaa, ilmeisesti sen takia, että ne pirtelöt maistuu persereiälle. Sitäpaitsi tulis litra kerralla juotavaa jos tolla tapaa koittais saada. Siksi simppelimpi ratkaisu jos ei vain saa syötyä on ollut mulla tämä Green/red blends. Eikä maistu kuulkaas hyvälle toikaan.

image.png
 
Viimeksi muokattu:
Laittakaa toi parsakaali tosi kuumaan pannuun öljytiljan kanssa. Reipas suola ja pari minuuttia vain kääntelyä. Sitä ei syö erkkikään lössönä ylikypsänä mutta noin valmistettuna toimii.
 
Pannaan nyt vähä omiakin ajatuksia yötuurin ratoksi...
Käytän LISÄravinteita esim aamulla puurossa tuomaan LISÄÄ makua ja LISÄproteiinia. Samasta syystä käytän myös iltaisin rahkan kanssa LISÄravinteita (rahka, metsämarja piltti, 20g maapähkinäheraa ja oliiviöljy (kannattaa kokeilla!)). Samalla tavoin käytän esimerkiksi raejuustoa aterian LISÄNÄ tuomaan siihen makua ja proteiinia.
Mitä tulee kasviksiin kannattaa (meri)suola laittaa niiden päälle vasta lautasella. Itse käytän nykyään pelkkää suolaa mausteena ja nimenomaan niin että se sirotellaan ruoan päälle vasta lautasella (kanaan vähän mustapippuria jo pannulla). Kurkku ja tomaattikin maistuvat näin ihan erilaiselta. Parsakaali uunissa niin että on jo mustaa väriä, siihen päälle oliiviöljyä ja reilusti suolaa niin ei yksinkertaisesti voi vastustaa vaikka kuinka olisi jäniksen kanssa tehnyt sopimuksia. Ja riisiinkin suola vasta lautasella eikä keitinveteen.
Lav and bodibilding :rock::rock::rock:
Miten mulle tuli tota tekstiä lukiessa mielikuva tyypistä naama lautasessa kiinni sirottelemassa sormenpäillä merisuolaa ruoan päälle? Sillai tunteella sekä hartaasti hypistellen, hieroen etusormea ja peukaloa yhteen. Katse tiiviisti kiinni seuraten miten suolakiteet putoilevat kurkun ja tomaatin päälle. :LOL:
 
Miten mulle tuli tota tekstiä lukiessa mielikuva tyypistä naama lautasessa kiinni sirottelemassa sormenpäillä merisuolaa ruoan päälle? Sillai tunteella sekä hartaasti hypistellen, hieroen etusormea ja peukaloa yhteen. Katse tiiviisti kiinni seuraten miten suolakiteet putoilevat kurkun ja tomaatin päälle. :LOL:
uzM4iBX.gif
 
Näin kesällä menee tuoreita kasviksia joko pannulla tai uunissa mutta kauden ulkopuolella käytän paljon vihreitä papuja. maha kestää minulla paremmin näitä kuin parsaa ja ovat miedon makuisia. siitä ku laittaa riisin sekaan keitinveteen nin ei edes huomaa niitä seassa.

Nää on hvän kokosia valmiiks tosin n.1e pussi.

Apetit_VK_pussikuvat-papupalat.jpg
 
Itse duunaan parsat nykyään uunissa kun niitä muistan kaupasta vain ostaa. Pilkko vaan pellille vähän pienemmiksi palasiksi, ripottelee päälle suolaa ja sillä selvä. Omaan suuhun maistuu huomattavasti paremmalta noin valmistettuna kuin esimerkiksi keitettynä...
 
Vihreä tankoparsa on ihan uskomattoman hyvää. :kuola:

Itse duunaan parsat nykyään uunissa kun niitä muistan kaupasta vain ostaa. Pilkko vaan pellille vähän pienemmiksi palasiksi, ripottelee päälle suolaa ja sillä selvä. Omaan suuhun maistuu huomattavasti paremmalta noin valmistettuna kuin esimerkiksi keitettynä...

Voi olla joillekin uusi vinkki, joillekin vanha:
Tankoparsassa kun tyvi on usein kova ja puiseva ja se pitää siksi katkaista, niin paras tapa tehdä tämä on ottaa varren molemmista päistä kiinni ja taittaa. Silloin parsa katkeaa juuri siitä missä se muuttuu pehmeäksi eikä tarvitse arpoa mistä sen veitsellä katkaisisi. Tosin aikaa menee hieman kauemmin kun jokainen pitää yksitellen katkoa, mutta harva niitä varmaan niin paljon kerralla valmistaa, että sillä olisi mitään merkitystä. Tankoparsaa ei tarvitse välttämättä edes kuoria, jos ne on tarpeeksi nuoria ja kuori on pehmeä.

Ja näin valmistuu paras parsa:

Pannulle öljyä / voita ja valkosipulia sekä mustapippuria. Parsat sekaan ja paistellaan pari minuuttia niin, että valkosipuli ja parsa ottaa vähän väriä. Lisätään suola ja vähän vettä, ehkä joku puolisen desiä ja keitellään sen verran, että lähes kaikki vesi on haihtunut. Ajat ja määrät riippuu tietysti parsojen koosta, tuoreudesta, määrästä ja omista mieltymyksistä.
 
Parsan ympärille voi myös kiepauttaa ilmakuivattua kinkkua, uuniin ja avot.

Maksimaalisen nautinnon parsasta saa ne, joille luonto on suonut tämän miellyttävän geenin, joka muuttaa virtsan tuoksun silmiä kirveleväksi. Jos silmillä ei huomannut, viimeistään rakkoa tyhjentäessään tietää ruuan sisältäneen parsaa.
 
Parsan ympärille voi myös kiepauttaa ilmakuivattua kinkkua, uuniin ja avot.

Maksimaalisen nautinnon parsasta saa ne, joille luonto on suonut tämän miellyttävän geenin, joka muuttaa virtsan tuoksun silmiä kirveleväksi. Jos silmillä ei huomannut, viimeistään rakkoa tyhjentäessään tietää ruuan sisältäneen parsaa.
Joo, kusi haisee ihan myrkylle parsan syönnin jälkee, kivaa tuoksumuutosta aiheuttaa mulla myös kahvi
 
Joo ja parsanistin ruokavalio muuttaa sperman hajun jäätäväksi.
Jos yhtään miehes tykkää ottaa loppuun asti poskeen niin eipä ota enää ku lisäät parsaa päiviisi. koko makuuhuone oksennuksessa ku ammut pojan ilmojen halki.
Ja paska haisee tiukasti papateille.
En tiiä mikä muu ruoka laittaa kropan niin haisemaan että kusi,paska ja sperma haisee koiran oksennukselle.
Tuskin on terveellistä vaikka sisältää muka "vitusti kaikkea" jos koko kroppa alka haiseen mädälle ja ulosteelle..
Se ole oikesti mikään kummonenkaan tuote vaikka söisit sitä 500g päivässä.
Sanokaa mulle mikä parsasta tekee niin superia ja ylivoimasta? 0.5 mg rautaa?
En tajua sen ylistämistä,tosiasiassa jos katsotte finelistä sen sisältöä niin eipä tuo mitään ihmettä ole jos syöt sitä alle 10kg päivässä.ja senki jälkeen kuolet niinkö 20 litran veden juontiin.
 
Miten mulle tuli tota tekstiä lukiessa mielikuva tyypistä naama lautasessa kiinni sirottelemassa sormenpäillä merisuolaa ruoan päälle? Sillai tunteella sekä hartaasti hypistellen, hieroen etusormea ja peukaloa yhteen. Katse tiiviisti kiinni seuraten miten suolakiteet putoilevat kurkun ja tomaatin päälle. :LOL:
Eeeeei välttämättä vaikka kokkailusta pidänkin. Joka aamu kyllä punnitten 10g suolaa kippoon ja siitä sitten ripottelen kovalla kädellä ei homosti hypistellen pikkurilli pystyssä.
Ps. Juuri kuntopyörää polkiessa kattelen sun uusinta paatosta riisikanalautasen äärellä. Eli en avautunut LISÄravinteista sun vanavedessä. Eihän tätä kukaan usko...
 
Kannattaa ostaa kaupasta sellainen iso kukkakaali. Siitä tekee sitten n. 1,5 sentin viipaleita ja paistaa pannulla tilkassa öljyä vähän hieroo etusormen ja peukalon välissä suolaa päälle. Läpsäisee sen sitten vaikka leivän päälle - kyllä on hyvää!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom