BB PRO Marko Savolainen

Ihan irrallisena huomiona, kai sä nyt hyvä mies vihanneksia, marjoja ja hedelmiäkin syöt?

Miksi pitäisi syödä? Kyykystä nouse yhtään sen enempää vaikka nuot moskat jättää kaupan hyllylle. Perunaa sitä pitää syödä eikä mitään riisitautisten jyviä.

Pottu on aliarvostettu. "Peruna siis täyttää vatsan hyvin, mutta ei ole yhtä energiapitoinen kuin riisi ja pasta. Sen sijaan peruna sisältää enemmän vitamiineja, hivenaineita ja kivennäisaineita kuin valkoinen riisi ja pasta."

Peruna verrattuna riisiin ja pastaan
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi pitäisi syödä? Kyykystä nouse yhtään sen enempää vaikka nuot moskat jättää kaupan hyllylle. Perunaa sitä pitää syödä eikä mitään riisitautisten jyviä.
Bulkilla varsinkin vitun kiva yrittää vielä jotain vihreetä tunkee aterioihin kun muutenkin tekee tiukkaa kaloreiden ollessa 6000 luokkaa :LOL:
 
Ei kai näitä tuotteita turhaan ole nimetty "lisäravinteiksi". Maailman parhaiten markkinoitua kamaa heti lääkkeiden jälkeen, johan sen tästäkin palstasta näkee. Ei kukaan tarvitse lisäravinteita, mikäli perusruokavalio on kunnossa. Ei elimistö käyttäydy niin, että jos treenissä jää pre/intra/palkkari ottamatta, niin kehitystä ei tule. Täällähän väittelee hullun lailla kaksi koulukuntaa: lisäravinteita käyttävät, joilla ruokavalio ei ole kunnossa (rytmi, sisältö, määrä etc.) ja sitten tämä porukka, jolla se on kunnossa, eivätkä koe tarvitsevansa lisäravinteita. Ei mene minun kaaliini, miten tästä voi edes väitellä, kun molemmat ovat omasta näkökulmastaan oikeassa.

Ja mitä noihin sairaalaruokavalioihin tulee, niin vuosien saatossa on tullut huomattua, että lisääntyvässä määrin käytetään erilaisia nopeasti imeytyviä mehu- tai maitopohjaisia lisäravinnejuomia. Näitä on todella laaja skaala aina puhtaista hiilihydraattijuomista korkeaenergisiin mikstuuriin, jotka (yllätys yllätys) sisältävät enimmäkseen EAA:ta. Mitään jauhoja ei todellakaan sairaalamaailmassa pyöri. Äärimmäisen epähygienistä ja epäkäytännöllistä. Kaikki juomat kilpailutetaan ja Valvira + elintarvikevirasto toimii laaduntarkkailijana. Juomat on annosteltu valmiiksi yleensä 200-300 ml purkkeihin, jotka ovat siis kertakäyttöisiä edellämainituista syistä. Jokainen potilas saa toki omakustanteisesti syödä osastolla mitä lystää, mutta perusterveyden- ja erikoissairaanhoidon puolesta on vain noita juomia.

Kriteerinä noille on, että potilas kykenee itse nielemään. Kuntoutusjaksolaisille isketään ne heti käyttöön, muiden kohdalla lääkäri arvioi tarpeen. Jos ruoka maistui normaalisti, ei noita myönnetä. Ovat siis lisäravinteita, kuten todettu.
 
Bulkilla varsinkin vitun kiva yrittää vielä jotain vihreetä tunkee aterioihin kun muutenkin tekee tiukkaa kaloreiden ollessa 6000 luokkaa :LOL:
Lapinlisää vai syötkö oikeasti 6000 kcal? Mulle yksi nuori jannu kertoi kerran Mayroksen aulassa syövänsä 6000–7000 kcal päivässä. Kysyin toki uteliaana ruokavaliosta enemmän, ja nopeasti päässä laskettuna kalorit olikin 3000 kieppeillä.

En väitä, etteikö 6000 kcal olisi mahdollista tai ettetkö sinä söisi niin paljon, mutta monesti paljon syövä porukka arvioi ne yläkanttiin.
 
nopeasti imeytyviä mehu- tai maitopohjaisia lisäravinnejuomia
Uskomatonta :D Heitä villi veikkaus olisko ne jauhopohjaisia juomia kuten monet maitopohjaiset pirtelöt, joissa on maitoproteiinia. Tää keskustelu menee enemmän ja enemmän täysin mielisairaaksi. Kuin kauhea antipatia joillain on jauhoja vastaan. Aivan siis utopistisen tasoista settiä. Otappa poitsu kaurahiutaleita ja vedä ne blenderissä, saat jauhoa. Sekö sun maailmassa muuttuu yhtäkkiä turhaksi? Nyt internet kiinni ja mee salille.
 
Heitämpä läpällä, ettei helpommalla melkein rasvatonta välipalaa voi töissä ottaa, kuin imaisemalla jauhettua kauraa ja heraa sisältävän lisäravinne drinksun. Toki sen voi korvata, vaikka paketilla nakkeja, jos niin haluaa, mutta kukin päättää sitten itse mitä haluaa...
 
Onneks on blenderit ja lisäravinteet keksitty. Mulla ei olis toivoakaan saada sellasta määrää kiinteää ruokaa alas jos haluaa painoa nostaa jos puhutaan puhtaasta ruuasta. Helppoahan se on jossai 80 kilosena viel puputtaa mut jos paino alkaa lähenee 100 kiloa 176cm varteen ni mua alkaa ainekin ahistaa syöminen. Ja sitte ei tarvi olla kurkkua myöten täynnä ruokaa 24 tuntia vuorokaudesta ku osan juo.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikista paskin argumentti on "mä pystyn ihan hyvin treenaamaan ilman ravinteita". Joo, mäkin pystyn treenaamaan vaikka olisin kaksi päivää syömättä, on sitten vain eri asia miten tehokas se treeni on. Mutta nää samat sällit eivät salilla pyri ottamaan kaikkea kropasta irti, vaan se otetaan irti kirjastossa.
 
Lapinlisää vai syötkö oikeasti 6000 kcal? Mulle yksi nuori jannu kertoi kerran Mayroksen aulassa syövänsä 6000–7000 kcal päivässä. Kysyin toki uteliaana ruokavaliosta enemmän, ja nopeasti päässä laskettuna kalorit olikin 3000 kieppeillä.

En väitä, etteikö 6000 kcal olisi mahdollista tai ettetkö sinä söisi niin paljon, mutta monesti paljon syövä porukka arvioi ne yläkanttiin.
Viime massakaudella fatsecretillä laskin ja ~6000kcal joka ikinen päivä. 191cm löytyy pituutta ja paino pyöri 105kg tietämillä "ihan ok" kuosissa. Esim 5000 kalorilla ja 6xpuntilla paino tippui tuohon aikaan.

Nyt ollut kesän ajan kunnon siistimistä ja 3vk päästä taas jatketaan lihan kasvatusta
 
Viime massakaudella fatsecretillä laskin ja ~6000kcal joka ikinen päivä. 191cm löytyy pituutta ja paino pyöri 105kg tietämillä "ihan ok" kuosissa. Esim 5000 kalorilla ja 6xpuntilla paino tippui tuohon aikaan.

Nyt ollut kesän ajan kunnon siistimistä ja 3vk päästä taas jatketaan lihan kasvatusta

Millä makrojakaumalla otit tuon 6000kcal?
 
Millä makrojakaumalla otit tuon 6000kcal?
Öö öö, protskuu tais tulla se 3g/painokilo, rasvaa reilu 1g/painokilo ja loput hiilaria. Tulihan sitä hiilaria varmaan reilu 700g päivässä. Riisiä, pastaa, ruisleipää, perunaa ja kaurahiutaleita
 
Kaikista paskin argumentti on "mä pystyn ihan hyvin treenaamaan ilman ravinteita". Joo, mäkin pystyn treenaamaan vaikka olisin kaksi päivää syömättä, on sitten vain eri asia miten tehokas se treeni on. Mutta nää samat sällit eivät salilla pyri ottamaan kaikkea kropasta irti, vaan se otetaan irti kirjastossa.

Ehkä sun olis kannattanut sit ottaa ne oikeasta ruuasta, etkös sä just valitellut kun ryssit aineenvaihduntas niin että piti Peterin ohjeilla saada se taas toimimaan? Sä aina käytät argumenttina sitä että sun meriittien (lihasmassan määrä, punnerrus ennätys tai reenivuodet) takia sua pitäis kuunnella kyseenalaistamatta niin miten tolla kaikella tietotaidolla on tuollainen kömmähdys voinut päästä tapahtumaan?
 
Ehkä sun olis kannattanut sit ottaa ne oikeasta ruuasta, etkös sä just valitellut kun ryssit aineenvaihduntas niin että piti Peterin ohjeilla saada se taas toimimaan?
Edit

anta olla, ei tästä mitään tuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on 5 tonnia. Tuhat kilokaloria lapinlisaa?
Kuten öö öö voi päätellä niin on aika hankala muistella makroja mitä on keväällä syönyt. Voin toki fatsecretistä etsiä mutta tovi menee, se on niin hankala käyttää kun joutuu kaikki päivät käymään läpi. 6000 kaloria kuitenkin puolen vuoden ajan söin joka päivä ja riippuen työvuorosta niin välillä meni helposti ja sit taas vaikka yövuorossa teki tiukkaa

Edit: tarkemmin muistellen rasvaahan tais mennä se 1.5g/painokilo kun nyt dieetillä on ollut sen 1g
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällähän väittelee hullun lailla kaksi koulukuntaa: lisäravinteita käyttävät, joilla ruokavalio ei ole kunnossa (rytmi, sisältö, määrä etc.) ja sitten tämä porukka, jolla se on kunnossa, eivätkä koe tarvitsevansa lisäravinteita. Ei mene minun kaaliini, miten tästä voi edes väitellä, kun molemmat ovat omasta näkökulmastaan oikeassa.
Ei ihan näinkään. Mä käytän lisäravinteita, koska mun ruokavalio ei ole täysin kunnossa, mutta mulle ei ole mitään epäselvää siinä, että lisäravinteet on lisäravinteita eikä niitä tarvita jos ruokavalio on kunnossa. Siitä olen samaa mieltä, että miten tästä voi väitellä, mutta en sen takia, että molemmat puolet on mielestään oikeassa, vaan siksi, että tässä ei tosiaan pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.
 
Uskomatonta :D Heitä villi veikkaus olisko ne jauhopohjaisia juomia kuten monet maitopohjaiset pirtelöt, joissa on maitoproteiinia. Tää keskustelu menee enemmän ja enemmän täysin mielisairaaksi. Kuin kauhea antipatia joillain on jauhoja vastaan. Aivan siis utopistisen tasoista settiä. Otappa poitsu kaurahiutaleita ja vedä ne blenderissä, saat jauhoa. Sekö sun maailmassa muuttuu yhtäkkiä turhaksi? Nyt internet kiinni ja mee salille.

Nyt Mike ymmärsit väärin. Kuulun siihen koulukuntaan, joka käyttää lisäravinteita (hera + krea + bcaa). Noilla täydennän päivän kaloreita ja makroja, sekä turvaan palautumisen. Eli oon periaatteessa sun kelkassa. Kunhan vain sanoin, mikä tässä koko hommassa on mieletöntä. Kaikelle on paikkansa.
 
Ei ihan näinkään. Mä käytän lisäravinteita, koska mun ruokavalio ei ole täysin kunnossa, mutta mulle ei ole mitään epäselvää siinä, että lisäravinteet on lisäravinteita eikä niitä tarvita jos ruokavalio on kunnossa. Siitä olen samaa mieltä, että miten tästä voi väitellä, mutta en sen takia, että molemmat puolet on mielestään oikeassa, vaan siksi, että tässä ei tosiaan pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.

Onhan se sitten niin :LOL: Eli ollaan samassa kelkassa. Käytetään molemmat lisäravinteita, koska jostain syystä perusruokavaliossa on aukkoja. Itselle suurin tekijä on se, etten aamulla tai pian treenin jälkeen pysty syömään kunnolla kiinteää ruokaa. Tämä jäänne yu-ajoilta, kun piti pakosta tankata isoja kalorimääriä ennen reenejä.
 
Kuten öö öö voi päätellä niin on aika hankala muistella makroja mitä on keväällä syönyt. Voin toki fatsecretistä etsiä mutta tovi menee, se on niin hankala käyttää kun joutuu kaikki päivät käymään läpi. 6000 kaloria kuitenkin puolen vuoden ajan söin joka päivä
Avaat minkä tahansa päivän kyseiseltä puolelta vuodelta. :cautious:
 
Mä söin nuorempana jopa 7000kcal päivässä, kun olin sikabulkilla. Laskin tarkkaan karkkipussien ja jugurttipurkkien takaa kyllä ne kalorit. Läskiä tuli n. 1kg viikko. Kun ei enää tullut painoa, nostin kaloreita. Oli muuten paineita lihaksissa!

Ai mitä, mikä puhdas ruoka? Ai pizza?

Niitä samoja jenkkakahvoja tässä sulatellaan vieläkin, mutta pääsin pois sieltä melko sairaalloisesta alipainosta ja opin syömään, myöhemmin jopa terveellisesti. Meni ehkä ohi aiheesta, mutta eipä tässä nuo viimeiset kymmenet sivut ole tainneet Makea sivuta muutenkaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom