BB PRO Marko Savolainen

Okei, mä luovutan, eaa ja bcaa on täysin tarpeettomia,. Vedän niitä kuitenkin itse, heippa. Ja sille joka taas nokkelana tulee avautumaan marttyyri. älä jaksa. Mä en ainakaan jaksa enää.

Kukaanhan ei tullut mitään aminojen vastaista ristiretkeä, palavaa bcaa lippua heiluttaen julistamaan, vaan mä aidosti kysyin edellisen viestin asiaa.

Ja nyt mulla on siihen seuraavat vastaukset:

-Palkkaria on pakko juoda tai antaa 3 tunnin tasoituksen muille kilpailijoille.

-Aminoja on hyvä käyttää, jos dokaa eikä haluu panostaa syömisiin

-Mike käyttää aminoja, vaikka muut ei käyttäis, heippa

Näillä tiedoilla syömisiä miettimään uusiks, kiitti!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en enää ymmärrä, en vain yksinkertaisesti ymmärrä. Miten se syömispuoli ei voi olla kunnossa jos osa päivän kaloreista tulee treenin aikana? Mitä mä nyt missaan tässä?

Mun ruokailut tänään, aamulla 2 Valion puddingia 0500 yöllä kun piti herätä niin aikaisin. 1100 kaurapuuroa. Treenissä 50g osmopurea ja 30g eaa. Treenin jälkeen gainomax matkalla kun kesti ajaa liikaa kotiin. Kotona 100g pastaa ja 250g kanaa. Illalla 600g mannapuuroa.

Millä helvetin logiikalla tuo intrajuoma tuossa ei ole muka hyödyllinen kun treeni oli 1230? Millä logiikalla mun ruokavalio ei ole kunnossa, sehän juuri on kunnossa kun täydennän sitä treenin aikana. Mitä vittua te ylipäätänsä sekoilette? Miksi ihmeessä mä ottaisin kaloreita muualla, jos näen parhaaksi ottaa osan niistä treenin aikana? 30 sarjaa selkää kovalla vauhdilla, miksi mä en ruokkisi lihasta kun viimeksi proteiinia kaurapuurossa vähän? Kertokaa nyt mulle yksikin järkevä peruste, mitä mä hyödyn korvaamalla ton intran jossain välissä sapuskalla? Miksi? Miksen mä ota juurikin kovassa treenissä hyvin imeytyvää tavaraa juuri siellä missä mä sitä tartten?
Niin tossa tilanteessa käyttö on varmaan perusteltua.
Suurin osa varmaan kuitenkin vetää sen lämpimän aterian joka sisältää proteinia (aminoita) 2-3h ennen treeniä ja treenin aikana käsittääkseni käytössä on aminoita niin miksi vetää vielä silloin vaikka nyt 30g eaa?
 
Niin tossa tilanteessa käyttö on varmaan perusteltua.
Suurin osa varmaan kuitenkin vetää sen lämpimän aterian joka sisältää proteinia (aminoita) 2-3h ennen treeniä ja treenin aikana käsittääkseni käytössä on aminoita niin miksi vetää vielä silloin vaikka nyt 30g eaa?

Siks, koska eaa imeytyy niin hyvin kanapalan ohi, et lounaan broileri lentää perseestä kokonaisena pihalle ja homma alkaa rokkaamaan!
 
On kyllä vähän turhan mustavalkoista asetelmaa havaittavissa monien viesteissä. Tottakai laadukkaista lisäravinteista on monille hyötyä. Nuorilla kovan metabolian omaavilla kundeilla voi kasvuun vaadittavat kalorit olla päälle 5000, kyllä alkaa saattaa monella maistua puulta ottaa kiinteästä kaikki protskut, minulla jo vähemmäskin tekemistä.

Nopean hiilarin otto kova volyymisen harjoituksen tai kestävyysreenin yhteydessä auttaa jokaista, kokeilkaa jos ette usko. Tiedekkin tätä vahvasti tukee.

Tarvitsevatko kaikki urheilijat lisäravinteita? mielestäni eivät. Jollaikin kalorit jää tavoitteesta huolimatta niin pieniksi, että varmaan mukavampi ottaa kiinteästä ja hyvin suunnitellusta ruokavaliosta saa kyllä yleensä kaiken tarvittavan.

IMO lisäravinteiden hyöty on hyvin tapauskohtaista, mutta kyllä niillä paikkansa on.
 
Huhu mitä menoa. Sehän on päivänselvää että jos ruokailut vähäsiä ennen treeniä ni kannattaa todellaki tankata osmoa ja aminoita ennen treeniä ja tai aikana eikä sitä ole kukaan kieltänykkään. Sit taas jos on mahdollista syödä optimaalisesti ni onko tarpeellista, ei välttämättä mut varmaa ottasin silti intraa treenin ajaks ku haittaa siitä ei ainekaan ole eikä kallista.
 
Okei, mä luovutan, eaa ja bcaa on täysin tarpeettomia,. Vedän niitä kuitenkin itse, heippa.
Kyllä sun esimerkkiruokailujen perusteella eaa:t ja osmot on täysin perusteltuja.
Ja nimenomaan eaa. Ei pelkkä bcaa. Eaa:n käyttö on huomattavasti järkevämpää, kuin pelkän bcaa:n. Eaa-lisäravinteesta puuttuu tod näk vain (korkeintaan) yksi yhdeksestä välttämättömästä aminohaposta (esim juuri tryptofaani). Bcaa:sta puuttuu jo kuusi välttämätöntä aminohappoa. Eli huomattavasti vaikeampi paikata ns aminohappopoolilla. Jos edellisellä aterilla on syöty kerran vain ns hiilarinlähdettä (kaurapuuro) ja varsinkin jos ruokailusta on vielä aikaa yli 3h, niin todellakin eaa:n käyttö on perusteltua.
 
Ei hitto, vieläkö täällä väännetään aminohapoista? Kävin viime viikolla viimeks kattoo tätä ketjua, kun vääntö oli meneillään silloin. :ROFLMAO::LOL: Mutta vieläkin!? Lol!!:LOL:
Mikä on sun mielipide, jos 2-3h ennen treeniä on vedetty protskupitoinen ateria niin kannattaako vielä varuilta vetää treenissä aminoita?
 
Lopputulema näin sivusta huvittuneena seuranneena.

1. Henkilö joka syö vanukkaita ja puuroa hyötyy enemmän lisäravinteista kuin henkilö, joka syö 4-6 monipuolista ruokaympyrän täyttämää ateriakokonaisuutta.

2. Juupas eipäs ei kehitä lihaksia.

3. Lisäravinteiden hyöty saadaan parhaiten esiin silloin kun tarvittavaa energiaa/rakennusaineita ei saada monipuolisesta ruokavaliosta.

Se on nimenomaan lisäravinne. Perus penkkaaja sitä tuskin tarvitsee jos syö hyvin, ellei halua varmistaa että se 101kg nousee 100kg sijaan. Onko sillä merkitystä perus Penan elämään? Tuskin! Mutta se antaa ainakin syyn osallistua juupas eipäs väittelyyn, joka ei kehitä edellenkään lihaksia, eikä elämää.

4. Ne kellä on taloudellinen intressi takana on yleensä kiivaampia kuin ne joille on ihan se ja sama. Koskee kaikkia asioita. Ei vain lisäravinne keskustelua, vaan yleisesti elämää. Ei pidä kuitenkaan yleistää, koska se on ns. rasismia.

5. Itse ketjun aihe mies nimeltä Marko Savolainen varmasti pohtii mihin katosi legendan status ja ketjun focus, kun jengi vääntää sadan sivun verran bcaa:sta, eikä tuplahaukoista

Ps. Kiitos kaikille pakkislaisille. Olen teiltä oppinut myös oikeasti hyödyllistä asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei hitto, vieläkö täällä väännetään aminohapoista? Kävin viime viikolla viimeks kattoo tätä ketjua, kun vääntö oli meneillään silloin. :ROFLMAO::LOL: Mutta vieläkin!? Lol!!:LOL:

Mike handlaa hyvin kävijätulvaa pitämällä keskustelua yllä ja provoomalla porukkaa tässä(kin) keskustelussa. Ei kukaan nyt oikeesti voi olla noin palikka.
 
Kanat ja riisit on LYÖTY!!! ;)
Joskus vaan on niin, että lisäravinteet onkin ne pääravinteet, kun haetaan optimaalista kehitystä.


Fact: Your body demands protein and carbohydrates to build muscle and perform optimally. That's why the first sports supplements were protein/carb drinks. Though primitive, they helped.*

Today, supplement science has evolved. There are now more advanced forms of protein and amino acids that build muscle faster. And there are designer carbs that fuel your body for performance and recovery. These carbs can even speed up your metabolic rate and, essentially, can't be stored as body fat.*

The effects of these specialty proteins and carbs simply cannot be simulated with whole foods. Science has beaten nature.*
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom