Se on yksi ateria kokonaismakroista se intrajuoma. Tarttetko sä sitä aamupalaa? Mikä peruste sulla on sille aamupalalle? Mulle peruste intralla on kortisolien blokaaminen, verensokerin nostaminen ja erittäin tehokkaasti imeytyvän proteiinin saanti kerran päivässä oikeaan aikaan.
Tarvitsen ja kyllä mulla on, se on tärkeä osa kokonaiskuvaa MUN ravinnossa ja kehittymisessä. Ei välttämättä sulla tai jollain muulla ole tarve aamupalalle. Eikai ihmisestä puhuttaessa voida millään osa-alueella keskittyä vain yhteen ja ainoaan osatekijään, vaan niiden kokonaisuuteen.
Aamupalaa voidaan kutsua millä nimellä tahansa tai jättää se pois, se ei ole olennaista, vaan se, että laadukasta ravintoa tulee päivän mittaan tarpeeksi ja sopivan tasaisesti,
Siksi myös mustavalkoisuus siitä, että esim. eaa intra tai palkkari on MUST, KAIKILLE, on mun mielestä väärin.
Kyllähän sitä voidaan korvata jauhoilla niitä normaali ruuasta tulevia makroja ja saada samat lukemat ruoka-ohjelman loppuyhteenvetoon, mutta sekään ei ollut tämän keskustelun idea.
Vaan se, että jos niitä ottaa LISÄNÄ jo valmiiseen kokonaisuuteen, mitä me niistä hyödytään. Sulla ne on MUKANA siinä kokonaisuudessa.
Nyt kun kerroit, mitä vastetta sä haet aminoilla, voi jokainen miettiä omalta kohdaltaan, onko heillä sama ajatus vai jokin tyystin muu ja miten ne kohtaa.
Eikai näissä asioissa tarvitse kenenkään olla ehdottoman oikeassa tai väärässä.
Edit. Ja ennenkuin joku sanoo, että mä itse jauhan pienestä osatekijästä, vaikka aminot. Niin ei, missään nimessä en, vaan mä katson niitä ruokailuita kokonaisuudessaan ja mietin, miksi mun pitäisi ottaa se eaa mukaan siihen jo valmiiseen, hyvään kokonaisuuteen, siitä tässä on kai kyse?