BB PRO Marko Savolainen

katso liitettä 155563

Anssi Mannisen kommentti aiheesta.

Tämän on oltava totta ja paikkaansapitävää!

Pitääkin vaihtaa heti kananmunat nautaan, kun siinä on vähän enemmän tryptoa.
Muuten levottomat maksa-gainssit!


No vitsit sikseen.. kysytäänpäs näin päin:

Kertokaa mulle se luonnollinen proteiinilähde, mikä pitää sisällään vain 3-10 aminohappoa.

Löytyykö?

Kyllä kaikista löytyy koko kirjo vaikkakin vaihtelevin määrin ja siihen on syynsä.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin siis ihmis-kudosten aminohappokoostumus on noin 20 aminohappoa (vaihtelee tietty solusta), joista osaa voidaan syntetisoida osaa ja osaa ei. Tryptofaania esiintyy luontaisesti lihassa eli näkisin sen olevan silloin osa niitä aminohappoja, joita lihaksen tekeminen vaatii.
En usko sen menevän ihan niin, että lihas huomaa, että tryptofaani puuttuu, joten enpä ota noita muitakaan aminohappoja sitten sisään.
 
En usko sen menevän ihan niin, että lihas huomaa, että tryptofaani puuttuu, joten enpä ota noita muitakaan aminohappoja sitten sisään.

Mä kun olen oppinut asian niin, että se instanssi mikä uusia soluja kehossa tekee omaa ikäänkuin blue-printi tai reseptin, mikä on dna:ssa kirjoitettu, jonka mukaan niitä uusia soluja aminohapoista kasataan.
Se kasailee niitä uusia proteiineja aminoista ja tekee lopuksi quality checkin, jos tulee hylsyä koostumuksessa, niin se puretaan takaisin aminoiksi..muutenhan tulisi mutaatio.

Tämä ei tietenkään välttämättä pidä paikkaansa tai ole totuus, mutta käy järkeen jos on perehtynyt eri solujen rakenteisiin.

Esim sisäelinten lihassolut omaavat erilaisen aminohappokoostumuksen kuin iho. Ihossa on esim enemmän glysiiniä.
 
Mä sytyn treenistä itsessään aina niin paljon, että pienikin kofeiinipiristys siihen päälle, niin palan loppuun ennen aikoja.

Jos univajeessa joutuu menemään salille, niin silloin kofeiini on kaveri. Näin siis itsellä, ei mitään universaalia. Ja näiden takiahan laturien valmistajilla yleensä aina on ei-stimulantti -vaihtoehto.
 
Mä kun olen oppinut asian niin, että se instanssi mikä uusia soluja kehossa tekee omaa ikäänkuin blue-printi tai reseptin, mikä on dna:ssa kirjoitettu, jonka mukaan niitä uusia soluja aminohapoista kasataan.
Se kasailee niitä uusia proteiineja aminoista ja tekee lopuksi quality checkin, jos tulee hylsyä koostumuksessa, niin se puretaan takaisin aminoiksi..muutenhan tulisi mutaatio.

Tämä ei tietenkään välttämättä pidä paikkaansa tai ole totuus, mutta käy järkeen jos on perehtynyt eri solujen rakenteisiin.

Esim sisäelinten lihassolut omaavat erilaisen aminohappokoostumuksen kuin iho. Ihossa on esim enemmän glysiiniä.
Kyllä se järkeen käy, mutta niin käy toisaalta sekin, että sähkölaitteet toimii sinisellä savulla: Jos savu pääsee karkuun, niin laite lakkaa toimimasta.

Lihaskasvu ei pääasiassa perustu solujen määrän kasvuun. Lienee mahdollista, että ihmiselle jokunen uusi lihassolukin syntyy harjoittelun seurauksena, mutta se on hyvin vähäistä. Lähinnä se on yksittäisen solun poikkipinta-alan kasvua.

Toisaalta ihmisellähän on se aminohappopooli mistä voidaan sitä tryptofaaniakin ottaa mikäli sitä ei ravinnosta ihan joka aterialla tule. Tähän pätee siis se sama juttu mitä sanoin toisessa ketjussa: Tuo tarkoittaa sitä, että ongelmaksi tämä muodostuu vasta ellei syö mitään muuta kuin EAA:ta, eli on täysi ruokavalio-idiootti. Eli vaikka tryptofaani olisikin lihaskasvun kannalta tärkeä, niin käytännössä sellaista tilannetta ei vahingossa saa aikaan missä se toimii jarruna.
 
Sydämen rytmihäiriöt ja lisälyönnit on kaksi eri asiaa. Kenellekkään EI tule rytmihäiriötä kahvista.
Ilmeisesti sitten lääkärit ovat siinäkin väärässä, hyvä kun pääsit oikaisemaan tämänkin tiedon. Duodecim ainakin tuntee "nopeasti tihentyvä sydämen syke, sydämen rytmihäiriöt ja epileptiset kouristukset."
 
Usko nyt mua. Sulle tulee lisälyöntejä. Ei mitään tekemistä rytmihäiriön kanssa. Jos sää ja toi mode ootte noin pihalla niin meidän ei kyllä kannata jatkaa :)
:hyper::hyper::hyper::hyper:(y)(y)(y)(y)

Taitaapi joku muu olla pihalla. Sen verran ollut lisälyötejä ja rytmihäiriöitä molempia, että tunnistan kyllä kumpi on kumpi.
 
Nyt kun asian tarkistin niin sisältää näköjään 0,4% ravintosisällön mukaan tauriinia.

Kampanjoit tässä ketjussa vahvasti nyt lisäravinteita vastaan kun Marko ilmoitti, että uusi tuotesarja on tulossa, mutta 0,4% ravintosisällön mukaan tuleva tauriini, väriaineet, säilöntäaineet jne, eivät haittaa kun olet 0,03% ravintosisällön mukaan olevaa kofeiinia tölkistä hakemassa. Saisit tuolla 2 euron annoshinnalla varmasti paremmankin buusterin, joka sisältää kofeiinin lisäksi muitakin oikeasti vähemmän haitallisia (jopa hyödyllisiä) ainesosia. Nyt alkaa hieman epäilyttää mitä oikein ajat takaa...onko kyse enää lisäravinteista vai jostain henkilökohtaisesta? Enkä siis tarkoita mitenkään pahalla ja kaikkea hyvää jatkoon! Kysyn vaan kun ihmetyttää.
 
Mä kun olen oppinut asian niin, että se instanssi mikä uusia soluja kehossa tekee omaa ikäänkuin blue-printi tai reseptin, mikä on dna:ssa kirjoitettu, jonka mukaan niitä uusia soluja aminohapoista kasataan.
Se kasailee niitä uusia proteiineja aminoista ja tekee lopuksi quality checkin, jos tulee hylsyä koostumuksessa, niin se puretaan takaisin aminoiksi..muutenhan tulisi mutaatio.

Tämä ei tietenkään välttämättä pidä paikkaansa tai ole totuus, mutta käy järkeen jos on perehtynyt eri solujen rakenteisiin.

Esim sisäelinten lihassolut omaavat erilaisen aminohappokoostumuksen kuin iho. Ihossa on esim enemmän glysiiniä.

Sulla on kyllä mutaatio käsitteenä ihan hukassa. Mutaatio liittyy perimään eli DNA:han ei mihinkään proteiinien quality check:hin. Lisäksi lihaksiin ei uusia soluja tule juurikaan vaan nykyiset kasvat. Sinne kasataan myofibrillejä lisää mikäli solu kokee tarpeekseen vahvistumisen ja samalla solukalvoon otetaan fosfolipidejä, jotta se voi kasvaa. Näitä samoja myofibrillejä voidaan sitten purkaa aminohapoiksi katabolisessa tilassa. Siihen se lihaskasvu perustuu tasapainotilaan eli kun rakennetaan enemmän kuin puretaan.

Noin muuten kudoksissa sit taas uusia soluja ei tehdä vaan ne jakaantuvat mitoottisesti sen jälkeen, kun saavat ympäröiviltä soluilta siihen käskyn. Perimä ja soluelimet kahdentuvat ja yhdestä solusta tulee kaksi identtistä kopiota. Kaikki solut toimivat viestiaineiden varassa. Nämä viestiaineet vaikuttavat DNA:n luentaan ja sitä kautta solun toimintaan. Täten toimii mm. hormonit kohdesolussaan, joka sisältää niille reseptorin.
 
Viimeksi muokattu:
Kampanjoit tässä ketjussa vahvasti nyt lisäravinteita vastaan kun Marko ilmoitti, että uusi tuotesarja on tulossa, mutta 0,4% ravintosisällön mukaan tuleva tauriini, väriaineet, säilöntäaineet jne, eivät haittaa kun olet 0,03% ravintosisällön mukaan olevaa kofeiinia tölkistä hakemassa. Saisit tuolla 2 euron annoshinnalla varmasti paremmankin buusterin, joka sisältää kofeiinin lisäksi muitakin oikeasti vähemmän haitallisia (jopa hyödyllisiä) ainesosia. Nyt alkaa hieman epäilyttää mitä oikein ajat takaa...onko kyse enää lisäravinteista vai jostain henkilökohtaisesta? Enkä siis tarkoita mitenkään pahalla ja kaikkea hyvää jatkoon! Kysyn vaan kun ihmetyttää.
Huoh...siirryit siis vapaaottelu ketjusta tänne trollaamaan, arvostelemaan mun tekemisiä ja sä vetoat johonkin henkilökohtaisuuksiin?:ROFLMAO:

Avataanpa kuitenkin sulle hieman. Kofeiinia kyseisessä energia juomassa on 160mg mikä on kerta-annoksena riittävä. Kyllä, olet oikeassa että kofeiinitablettien ostaminen tulisi halvemmaksi mutta jos haluan juoda kalliimmalla minun mielestä hyvän makuisen monster tölkin olen kai oikeutettu käyttämään siihen tölkkiin haluamani euro määrän? Kyseisiä tölkkejä olen kuitenkin viimeisen 8kk aikana tainnut juoda kokonaista yhden erinäisistä syistä johtuen.

Toisekseen sä sekoitat aika täydellisesti kaksi asiaa. Onko sun mielestä ruuan korvaaminen proteiinijauhoilla sama asia kuin energiajuoman nauttiminen kofeiinin takia?:confused: Saattaa toki olla vaikea erottaa noita kahta asiaa. Mä kun olen koko ajan puhunut siitä että ensiksi laitettaisiin se ruokavalio kuntoon ja sitten hifistellään jos on tarve lisäravinteilla.

Edelleen väitän että se laadukas ruoka on useimmissa tilanteissa huomattavasti parempi vaihtoehto kuin lisäravinteet. Varsinkin siis aloittelevien ja nuorien treenajien tilanteessa ensi sijainen asia olisi laittaa ruokailut kuntoon ennen yhtäkään lisäravinnetta.
 
Huoh...siirryit siis vapaaottelu ketjusta tänne trollaamaan, arvostelemaan mun tekemisiä ja sä vetoat johonkin henkilökohtaisuuksiin?:ROFLMAO:

Avataanpa kuitenkin sulle hieman. Kofeiinia kyseisessä energia juomassa on 160mg mikä on kerta-annoksena riittävä. Kyllä, olet oikeassa että kofeiinitablettien ostaminen tulisi halvemmaksi mutta jos haluan juoda kalliimmalla minun mielestä hyvän makuisen monster tölkin olen kai oikeutettu käyttämään siihen tölkkiin haluamani euro määrän? Kyseisiä tölkkejä olen kuitenkin viimeisen 8kk aikana tainnut juoda kokonaista yhden erinäisistä syistä johtuen.

Toisekseen sä sekoitat aika täydellisesti kaksi asiaa. Onko sun mielestä ruuan korvaaminen proteiinijauhoilla sama asia kuin energiajuoman nauttiminen kofeiinin takia?:confused: Saattaa toki olla vaikea erottaa noita kahta asiaa. Mä kun olen koko ajan puhunut siitä että ensiksi laitettaisiin se ruokavalio kuntoon ja sitten hifistellään jos on tarve lisäravinteilla.

Kysymys oli, olisiko joku lisäravinnefirman mm. 160 mg kofeiinia tarjoava buusteri, jossa olisi vähemmän energiajuomien haittoja ja enemmän muita hyötyjä, kuitenkin parempi ja tämän lisäksi vielä edullisempikin? Päättelin tuosta aiemmasta viestistä, että aika paljon noita Monstereita olisi Snäpin mukaan kuitenkin haettu..

Tulee vaan silloin mieleen, että kun et ole tuoltakaan osin asiaa itse optimoinut, niin onko sinulla sitten jotain skismaa lisäravinneyritysten kanssa tai Maken kanssa, kun ilmestyt toisen ketjuun heti lanseerauksen jälkeen, jopa tylysti, ilmaisemaan miten lisäravinteita ei kannata ostaa, kuin joissain harvoissa tilanteissa?

Ja niin kuin jo sanoin, en mitenkään pahalla kirjoita, vaikka Matiaksen ketjussa kovasti Matiasta puolustit ja minä Makea, vaan kaikkea hyvää! Ihmettelen vain.
 
Omat kokemukset ei puolusta eaa:n eikä bcaa:n käyttöä sen enempää kuin heraproteiinia. Väitän että vaikka en olisi ostanut viimeisen vuoden aikana yhtä ainutta purkkia bcaa/eaa niin ei varmaan huomaisi peilistä mitään eroa. Jos ruokavalio on peruslaatuaan hyvä eli otetaan ravinteet oikeasta ruoasta, niin näiden markkinamiesten purkki/säkki-litkujen merkitys on mun mielestä aika olematon. Pwo:t antaa sen oman voimmaannuttavan tunteen raskaan työpäivän jälkeen kun on saanut muiden velvollisuuksien jälkeen viimein sitä omaa aikaa ja laahustaa suurin piirtein toista kinttua perässä raahaten salille tekemään jotain itse rääkkäystä vähäisten lihojen ylläpitämiseksi. Loppukaneettina, bcaa menee menee juomapurkkin lähinnä antamaan makua, ja jos käyttää(sekä vatsa kestää) laadukasta säkkiheraa niin miksi tuhlata rahojaan eaa purkkeihin?
 
Kysymys oli, olisiko joku lisäravinnefirman mm. 160 mg kofeiinia tarjoava buusteri, jossa olisi vähemmän energiajuomien haittoja ja enemmän muita hyötyjä, kuitenkin parempi ja tämän lisäksi vielä edullisempikin? Päättelin tuosta aiemmasta viestistä, että aika paljon noita Monstereita olisi Snäpin mukaan kuitenkin haettu..

Tulee vaan silloin mieleen, että kun et ole tuoltakaan osin asiaa itse optimoinut, niin onko sinulla sitten jotain skismaa lisäravinneyritysten kanssa tai Maken kanssa, kun ilmestyt toisen ketjuun heti lanseerauksen jälkeen, jopa tylysti, ilmaisemaan miten lisäravinteita ei kannata ostaa, kuin joissain harvoissa tilanteissa?

Ja niin kuin jo sanoin, en mitenkään pahalla kirjoita, vaikka Matiaksen ketjussa kovasti Matiasta puolustit ja minä Makea, vaan kaikkea hyvää! Ihmettelen vain.
PWO:ssa kyllä aika varmasti enemmän haittoja kuin energiajuoma tölkissä. Toisekseen silloin kun niitä join niin ne ei ollut yleensä PWO:na käytössä vaan aloittelin työputken aamuja niillä. Kuten toiset aloittaa päivänsä kahvilla. Vastaukseni, siis ei. PWO ei olisi parempi. Kertaalleen myös:
Kyseisiä tölkkejä olen kuitenkin viimeisen 8kk aikana tainnut juoda kokonaista yhden erinäisistä syistä johtuen.

Edelleen sä sekoitat kaksi asiaa. Mä olen puhunut ruuan korvaamisesta lisäravinteilla. Lähinnä rautalangasta vääntäen siis kun esim. lihaa/kanaa vaihdetaan prodejauhoon. Esimerkkinä oli myös tuo yksi ketju missä kysyttiin mielipidettä prodelähteiden korvaamista kokonaan jauhoilla. Kofeiini keskustelu nyt ei liity ruoka vs jauhot näkemykseen millään tavalla. Tuossa oli myös Markku Tikka samalla linjalla mun kanssa ja hänen esimerkki jos meni sulta ohi. Jos vaikka häntä uskot paremmin kuin mun sanomisia.:)
Tämä on jokaisen syytä muistaa (y) Lisäravinteilla VOI OLLA paikkansa, mutta ennen kuin lähdetään niitä isommin käyttämään, niin pitäisi ravitsemus saada kuntoon. Kun huomattavasti suurempi osa porukkaa panostaisi perusravitsemukseen nykyistä enemmän ja lisäravinteisiin nykyistä vähemmän, niin lopputulos olisi paaaaljon parempi.

Juuri hetki sitten minulla aloitti valmennuksessa reilun vuoden verran treenannut nuorimies ja hänellä oli 15 eri lisäravinnejauhoa tai pilleriä pre/intra/post-workout... tai no oikeasti monta ainesosaa enemmänkin, koska lasken tässä erillisen "preworkout-valmisjauhon" vain yhdeksi. Siinä oli varmaan 10 eri jauhoa + nämä 14 muuta vielä päälle.

Minä tiivistin hänen treenilisäravinteensa NELJÄÄN eri jauheeseen.

Käytännössä hän säästää nyt lisäravinteistaan niin paljon rahaa, että valmennus maksaa alle puolihintaa :ROFLMAO:
Lisäksi uskallan väittää, että uudella ruokavaliolla ja treenien ohjelmoinnilla kehityskin tulee parempaa olemaan.

Niin ja siis ei ole mitään skismaa myöskään lisäravinne yrityksien kanssa kun en sellaisten kanssa ole tekemisissä. Hetken aikaa olin Trec nutritionin kanssa yhteistyössä vuosia sitten mutta silloinkaan en spämmännyt mainoksia jatkuvalla syötöllä tai kehunut tuotteita maailman parhaimpina ja aivan uskomattoman ihanan makuisina kuten lähes kaikki "sponsoroitavat" urheilijat tekevät. Silloinkin korostin oikean ruuan tärkeyttä. Sponsoroitavat heittomerkeillä koska suurin osa on ns. ambassadoreja jotka maksavat lähes täyttä hintaa mainostamistaan tuotteista. Maken kanssa ei mulla mitään skismaa ole. Pieniä näkemyseroja saattaa olla mutta sehän nyt on normaalia että ei kaikista asioista voi olla samaa mieltä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom