BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä taas olen käyttänyt lähes koko elämäni puolet kaloreista lisäravinteita ja saanut aika hyvää tulosta. Ja en varmasti olisi saanut samanlaisia tuloksia ilman lisäravinteita. Tuon takia siis, että olen noin suuren hyödyn kokenut ja minulla kokemusta niin paljon lisäravinteita, niin lähdin alunperin mukaan koko bisnekseen..

Eikö tuo "tulos" väite" perustu lähinnä siihen, että koska sinulla oli ollut vaikeuksia - kuten monilla bodareilla - syödä riittävää määrää kiinteää ruokaa, niin lisäravinnejuomat olivat ainoa vaihtoehto saada tarvittava määrä ravintoa kehityksen varmistamiseksi? Mielestäni sinun kokemuksesi kertoo vain lisäravinnejuomien tuomasta avusta (silloin kun ei pysty syömään riitävästi kiinteää ruokaa), mutta ei niiden paremmuudesta tai tehokkuudesta kiinteään ruokaan verrattuna. Onhan näitä myös todella kovia äijiä, jotka ovat saaneet itsenä isoon kuntoon pelkästään treenaamalla kovaa ja syomällä paljon ruokaa (+lääkkeet). Lisäravinnejuomat on toki helpottavat arkea, kuten myös niitä, jotka eivät muulla tavoin pysty syömään riittävästi.


Minun tuotteiden sisältö oli ylivoimainen ja tulee olemaan, jokainen lukutaitoinen sen tietää.

Tuo on tietysti kova väite, mutta miten sitä ylivoimaisuutta on tarkoitus mitata, muutoin kun tuotteen ravintosisällön perusteella? Itse en tiedä muita ylivoimaisia "lisäravinteita", kuin roinat. Muilla lisäravinteilla parhaimmillaan paikataan ravintovajetta, piristytään (stimulantit) tai saadaan fressimpi olo (intrat) treenin aikana ja sen jälkeen. Myönnän toki, että sinun suunnittelemat tuotteet ovat ravintosisällönsä puolesta kyllä laadukkaampia ja maistuvampia kuin monet muut. Mutta salilla se rauta painaa edelleen yhtä paljon kuin ennenkin. Eikä peilikuvaankaan saa mitään pikaista muutosta aikaiseksi. Ainoa mikä konkreettisesti muuttaisi tilanteen, olisi kalorien huomattava lisäys syömällä enemmän tai ottamalla käyttöön roinat. Tai molemmat.

Toisaalta jos haluaa olla hyvin kunnianhimoinen, niin voi tähdätä todelliseen läpimurtoon, kuten Weiderin tutkimuslaitos 1963, joka julisti kehittäneensä lisäravinteen, joka on luonnollinen, terveellinen ja tehokkaampi, kuin dianabol tai muut roinat! :)

"Tissue drugs (roinat) are medially designed to be given to those who are underwieght, those whose bodies need and can put on more weight than a bodybuilder or even an average person. If these results show such a small weight gain, why should a bodybuilder even consider them (roinat), when his system is in much better order and he can gain up to 14 pounds in the next two weeks with Weider Crash-Weight ? Actuall true reports of 20 or 30 pound weight gains over the period of several months are just about nonexistant, while we have many fully docuemented reports of gains with Crash-Weight of 10-15-20 pounds in just 2 weeks !"

"The natural nutrients contained in our Crash-Weight formula are the best proteins and carbohydrates money can buy . . . our formula represents a true break-through in weight-gaining natrually and safely."
Better than D-Bol (Weider Crash Weight-Gaining Formula #7)...
 
Eikö tuo "tulos" väite" perustu lähinnä siihen, että koska sinulla oli ollut vaikeuksia - kuten monilla bodareilla - syödä riittävää määrää kiinteää ruokaa, niin lisäravinnejuomat olivat ainoa vaihtoehto saada tarvittava määrä ravintoa kehityksen varmistamiseksi? Mielestäni sinun kokemuksesi kertoo vain lisäravinnejuomien tuomasta avusta (silloin kun ei pysty syömään riitävästi kiinteää ruokaa), mutta ei niiden paremmuudesta tai tehokkuudesta kiinteään ruokaan verrattuna. Onhan näitä myös todella kovia äijiä, jotka ovat saaneet itsenä isoon kuntoon pelkästään treenaamalla kovaa ja syomällä paljon ruokaa (+lääkkeet). Lisäravinnejuomat on toki helpottavat arkea, kuten myös niitä, jotka eivät muulla tavoin pysty syömään riittävästi.




Tuo on tietysti kova väite, mutta miten sitä ylivoimaisuutta on tarkoitus mitata, muutoin kun tuotteen ravintosisällön perusteella? Itse en tiedä muita ylivoimaisia "lisäravinteita", kuin roinat. Muilla lisäravinteilla parhaimmillaan paikataan ravintovajetta, piristytään (stimulantit) tai saadaan fressimpi olo (intrat) treenin aikana ja sen jälkeen. Myönnän toki, että sinun suunnittelemat tuotteet ovat ravintosisällönsä puolesta kyllä laadukkaampia ja maistuvampia kuin monet muut. Mutta salilla se rauta painaa edelleen yhtä paljon kuin ennenkin. Eikä peilikuvaankaan saa mitään pikaista muutosta aikaiseksi. Ainoa mikä konkreettisesti muuttaisi tilanteen, olisi kalorien huomattava lisäys syömällä enemmän tai ottamalla käyttöön roinat. Tai molemmat.

Toisaalta jos haluaa olla hyvin kunnianhimoinen, niin voi tähdätä todelliseen läpimurtoon, kuten Weiderin tutkimuslaitos 1963, joka julisti kehittäneensä lisäravinteen, joka on luonnollinen, terveellinen ja tehokkaampi, kuin dianabol tai muut roinat! :)

"Tissue drugs (roinat) are medially designed to be given to those who are underwieght, those whose bodies need and can put on more weight than a bodybuilder or even an average person. If these results show such a small weight gain, why should a bodybuilder even consider them (roinat), when his system is in much better order and he can gain up to 14 pounds in the next two weeks with Weider Crash-Weight ? Actuall true reports of 20 or 30 pound weight gains over the period of several months are just about nonexistant, while we have many fully docuemented reports of gains with Crash-Weight of 10-15-20 pounds in just 2 weeks !"

"The natural nutrients contained in our Crash-Weight formula are the best proteins and carbohydrates money can buy . . . our formula represents a true break-through in weight-gaining natrually and safely."
Better than D-Bol (Weider Crash Weight-Gaining Formula #7)...
Olenko väittänyt, että lisäravinteet on ruokaa tehokkaampia tai tärkeämpiä??
Tuo minun väite on fakta, edelleen jokainen lukutaitoinen sen tietää sen.
 
IMG_20190611_203116~4.jpg
 
Olenko väittänyt, että lisäravinteet on ruokaa tehokkaampia tai tärkeämpiä??

Tietääkseni et ole (suoraan) niin väittänytkään. Kysymys on mielikuvista, siitä miten lisäravinteita mainostetaan luomalla tarpeita ja hallitsemalla kuluttajan mielikuvia, joissa esim. kiinteän ravinnon merkitys ihmisen tunnetasolla vähenee - vaikka järjen tasolla tietäisikin asian olevan toisin -, samalla kun lisäravinteiden tunteisiin pohjautuva merkitys korostuu. Kaikkihan nyt muistavat Wrangen ensimmäiset jauhomainokset, joissa Arska ja kumpp. joivat hauikset pullottaen pirtelöä saatesanoilla: "Supervoimaa ja kokoa lihaksille!". Tässä on hyvin vahva suggestio, jolla luodaan tietty mielikuva kuluttajalle. Isot lihakset ja niiden takeena protskupirtelö. Unelma, lupaus ja tunne kohtaavat. Ja siitä lähti taikajuomat tilaukseen.
Nykyisin sama idea toistuu hieman verhotummassa muodossa, mutta edelleen on se isolihaksinen, menestynyt tai muuten kovassa kunnossa oleva urheilija kertomassa kuntonsa salaisuutta tai vakuuttamassa, että tuote X on markkinoiden "paras", "tehokkain" tai "ravinnerikkain", joka "tuo voimaa ja kasvattaa massaa vaivattomasti" ja vie käyttäjänsä "uudelle tasolle". Idea on siinä, että X on aina se ketjun puuttuva lenkki, joka vie pidemmälle kuin muut ja jota ilman ei voi olla jos haluaa kehittyä. Voidaan siis sanoa, että joka hallitsee (kuluttajan) mieltä hallitsee myös markkinoita. No tätähän se bisnes on, mutta missä kulkee tarun ja todellisuuden raja?


minun väite on fakta, edelleen jokainen lukutaitoinen sen tietää sen.

Kuluttajan kannalta ratkaiseva kysymys ei ole lukutaito ja tuoteen X ylivoimainen ainesosien määrä, vaan se, onko tuoteella X myös ylivoimainen tai edes riittävä vaikutus lihaskavuun? Mielikuvilla kyllä myydään lisäraviteita, mutta niiden väitettyjen tai oletettujen hyötyjen realisoituminen on se vaikeampi osuus? :)
 
Tietääkseni et ole (suoraan) niin väittänytkään. Kysymys on mielikuvista, siitä miten lisäravinteita mainostetaan luomalla tarpeita ja hallitsemalla kuluttajan mielikuvia, joissa esim. kiinteän ravinnon merkitys ihmisen tunnetasolla vähenee - vaikka järjen tasolla tietäisikin asian olevan toisin -, samalla kun lisäravinteiden tunteisiin pohjautuva merkitys korostuu. Kaikkihan nyt muistavat Wrangen ensimmäiset jauhomainokset, joissa Arska ja kumpp. joivat hauikset pullottaen pirtelöä saatesanoilla: "Supervoimaa ja kokoa lihaksille!". Tässä on hyvin vahva suggestio, jolla luodaan tietty mielikuva kuluttajalle. Isot lihakset ja niiden takeena protskupirtelö. Unelma, lupaus ja tunne kohtaavat. Ja siitä lähti taikajuomat tilaukseen.
Nykyisin sama idea toistuu hieman verhotummassa muodossa, mutta edelleen on se isolihaksinen, menestynyt tai muuten kovassa kunnossa oleva urheilija kertomassa kuntonsa salaisuutta tai vakuuttamassa, että tuote X on markkinoiden "paras", "tehokkain" tai "ravinnerikkain", joka "tuo voimaa ja kasvattaa massaa vaivattomasti" ja vie käyttäjänsä "uudelle tasolle". Idea on siinä, että X on aina se ketjun puuttuva lenkki, joka vie pidemmälle kuin muut ja jota ilman ei voi olla jos haluaa kehittyä. Voidaan siis sanoa, että joka hallitsee (kuluttajan) mieltä hallitsee myös markkinoita. No tätähän se bisnes on, mutta missä kulkee tarun ja todellisuuden raja?




Kuluttajan kannalta ratkaiseva kysymys ei ole lukutaito ja tuoteen X ylivoimainen ainesosien määrä, vaan se, onko tuoteella X myös ylivoimainen tai edes riittävä vaikutus lihaskavuun? Mielikuvilla kyllä myydään lisäraviteita, mutta niiden väitettyjen tai oletettujen hyötyjen realisoituminen on se vaikeampi osuus? :)
En ole väittänyt suoraan, enkä epäsuoraan, pysytään asiassa, ei heitellä turhia vihjailuja.
Lisäravinteita vaikea kuluttajan verrata muuta kuin sisältöjä vertaamalla (toki, jos piristeissä isoja eroja, niin sen huomaa heti). Olettaen, että ymmärtää minkä verran ja missä suhteessa mitäkin on hyvä olla. Asiakkaan kannattaa esittää kysymys valmistajalle, miksi hänen tuotteensa on paras, jos hän niin väittää.
Meillä löytyy niin käytännön vahvaa osaamista, kuin tiedepuolen vahvaa osaamista, muilla ei tässä maassa näin vahvaa tiimiä ole ravinteita tekemässä. Ja kyllä meidän tuotteilla on ylivoimainen vaikutus lihaskasvuun siinä määrin, mitä nyt lisäravinteilla voi olla ja tämä johtuu juuri siitä sisällöstä ja tästä tulee se paremmuus.
 
Viimeksi muokattu:
En ole väittänyt suoraan, enkä epäsuoraan, pysytään asiassa, ei heitellä turhia vihjailuja.
Lisäravinteita vaikea kuluttajan verrata muuta kuin sisältöjä vertaamalla (toki, jos piristeissä isoja eroja, niin sen huomaa heti). Olettaen, että ymmärtää minkä verran ja missä suhteessa mitäkin on hyvä olla. Asiakkaan kannattaa esittää kysymys valmistajalle, miksi hänen tuotteensa on paras, jos hän niin väittää.
Meillä löytyy niin käytännön vahvaa osaamista, kuin tiedepuolen vahvaa osaamista, muilla ei tässä maassa näin vahvaa tiimiä ole ravinteita tekemässä. Ja kyllä meidän tuotteilla on ylivoimainen vaikutus lihaskasvuun siinä määrin, mitä nyt lisäravinteilla voi olla ja tämä johtuu juuri siitä sisällöstä ja tästä tulee se paremmuus.

Miten Make näet teidän tiimin verrattuna isompiin toimijoihin, jos ei katsota vain kotimaata. Esimerkkibrändinä vaikka Ruotsalainen Star Nutrition. Melko kilpailukykyistä tavaraa tuntuvat tuottaneen jo vuosikaudet. Itsellä on iso kynnys ylipäätään vaihtaa merkkiä, varsinkin kilohinnan noustessa, oli se sitten olevinaan "parempaa" tavalla tai toisella. Itselle merkkaa isossa kuvassa kuitenkin lähinnä hinta ja pulverin fiksu makrojakauma kun ei jaksa itse sekoitella heraa, maltoa ym. sekaisin. Ja jos pulveria menee vaikka 4kg kuussa niin kilohinnalla on väliä. Anyway tsemppiä bisneksiin! :)
 
Jos asiakas haluaa edullista peruspalkkaria, niin silloin hän ei varmaan ihan kuulu Legend Nutritionin kohderyhmään.

Se ei ole välttämättä kauhean hyvä bisnes, että yrittää tuottaa jotain 60% malto + 40% hera suklaan makuista peruspalkkaria ja kilpailla hinnalla Lidlin kanssa. Eihän se ole mitenkään mahdollista Dominuksen kokoiselta pajalta ja varsinkaan siihen ei tarvita Marko Savolaista suunnittelemaan tuotteen koostumusta.

Tuo on pienelle firmalle paljon järkevämpi lähtökohta, että otetaan tunnettu ammattilainen suunnittelemaan mahdollisimman hyvä ja monimutkainen tuote, jossa katekin voi olla sitten parempi.
 
Miten Make näet teidän tiimin verrattuna isompiin toimijoihin, jos ei katsota vain kotimaata. Esimerkkibrändinä vaikka Ruotsalainen Star Nutrition. Melko kilpailukykyistä tavaraa tuntuvat tuottaneen jo vuosikaudet. Itsellä on iso kynnys ylipäätään vaihtaa merkkiä, varsinkin kilohinnan noustessa, oli se sitten olevinaan "parempaa" tavalla tai toisella. Itselle merkkaa isossa kuvassa kuitenkin lähinnä hinta ja pulverin fiksu makrojakauma kun ei jaksa itse sekoitella heraa, maltoa ym. sekaisin. Ja jos pulveria menee vaikka 4kg kuussa niin kilohinnalla on väliä. Anyway tsemppiä bisneksiin! :)
Meidän tiimin osaaminen on varmasti parempaa mitä tulee tuotekehittelyyn. Star Nutritionhan on Fitnesstukun oma merkki ja aika perustuotteita. Mitä itse tapasin noita henkilöitä, niin ne on enemmänkin bisnesmiehiä, kuin "tiedemiehiä" mitä esim Anssi on.
Niinku Andy sanoi, me ei voida nyt, eikä voitu aikanaan edellisessä firmassa kilpailla perutuotteilla, eikä se ole meidän juttu. Meidän juttu on viedä tuotteet uudelle levelille, eli tehdä innovatiivisia tuotteita.
Minun idea on aina ollut tehdä sellaisia tuotteita sisällöltään, mitkä tukeutuu vahvasti tutkimustuloksiin ja haluan voida sanoa rehellisesti, että parempaa ette saa mistään.
Tuota "paremmuutta" saakin aina ihmisille perustella koska muutkin sanovat niin, eli suoraa sanottuna valehtelevat ihmisille päin naamaa. Tuo valehtelu vituttaa!
Aikanaa esim joku kysyi, että miksi sinun intra maksaa niin paljon enemmän, kun Octane. Otin molempien sisällön esiin ja näytin ja selitin, niin asiakas sanoi, että eihän noita voi edes verrata sisällöltään, niin iso ero niissä oli (arvaatte varmaan kumman eduksi:))
Ja ne ei ole "olevinaan" parempia, vaan ovat.
Joillekkin riittää ihan peruspalkkari, ihan niinku jollekkin riittää, että autona on Lada. Toiset taas haluaa enemmän ja ajaa esim Mersulla, näin vertauskuvainnollisesti.
Mutta muistakaa, että markkinoilla on myös tuotteita, jotka eivät sisällä, sitä mitä luvataan...
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuotteita vielä kehitteillä ja oliko tarkoituksena tehdä vähän saman tyylistä pakettia kun zone sarja oli? Ostan kyllä heti ainakin intrajuoman kun tulee myyntiin.

Eikö dominuksen tuotteita ole mainostettu sillä, että niissä ei ole mitään makeutusaineita ja lisäaineita? Onko legend nutritionilla sama homma sitten, kun on saman firman alla.
 
Mutta ostaako kukaan tuollaisia 10 eri proteiinilaadun pöniköitä mitkä maksa yli 40€ kilo? Ei kait se kehitys niin paljon parempaa voi olla kuin vaikka 15€ maksavalla heralla?
 
Onko tuotteita vielä kehitteillä ja oliko tarkoituksena tehdä vähän saman tyylistä pakettia kun zone sarja oli? Ostan kyllä heti ainakin intrajuoman kun tulee myyntiin.

Eikö dominuksen tuotteita ole mainostettu sillä, että niissä ei ole mitään makeutusaineita ja lisäaineita? Onko legend nutritionilla sama homma sitten, kun on saman firman alla.
Kyllä työn alla on juuri treenin ympärille kolme tuotetta. Parannettu versio zonesarjasta.
Dominus Nutrition:in yksi juttu on juuri luonnollinen maustaminen jne. Legend Nutrition:issa tämä ei välttämättä ole mahdollista, johtuen isoista määristä tiettyjä ns "kitkeriä" ainesosia. Eli luultavasti mennään stevia/sukraloosimakeutuksella. Toki, jos tehdas onnistuu tekemään hyvänmakuisia tuotteita luonnollisin ainein, niin aina parempi.
 
Mutta ostaako kukaan tuollaisia 10 eri proteiinilaadun pöniköitä mitkä maksa yli 40€ kilo? Ei kait se kehitys niin paljon parempaa voi olla kuin vaikka 15€ maksavalla heralla?
Jos rahaa on vähän käyttää, niin hyvin pärjää perusheralla, vaikkei se paras mahdollinen vaihtoehto lihaskasvuun tutkimuksen mukaan olekkaan.
 
Miten Make näet teidän tiimin verrattuna isompiin toimijoihin, jos ei katsota vain kotimaata. Esimerkkibrändinä vaikka Ruotsalainen Star Nutrition. Melko kilpailukykyistä tavaraa tuntuvat tuottaneen jo vuosikaudet. Itsellä on iso kynnys ylipäätään vaihtaa merkkiä, varsinkin kilohinnan noustessa, oli se sitten olevinaan "parempaa" tavalla tai toisella. Itselle merkkaa isossa kuvassa kuitenkin lähinnä hinta ja pulverin fiksu makrojakauma kun ei jaksa itse sekoitella heraa, maltoa ym. sekaisin. Ja jos pulveria menee vaikka 4kg kuussa niin kilohinnalla on väliä. Anyway tsemppiä bisneksiin! :)

Ajattele asiaa niin että jos kaikki maailman autotehtaat valmistaisivat ainoastaan TFord Fiestoja niin kyllä joku kaupaisi jotain kunnollistakin.
 
Jos rahaa on vähän käyttää, niin hyvin pärjää perusheralla, vaikkei se paras mahdollinen vaihtoehto lihaskasvuun tutkimuksen mukaan olekkaan.

Aivan. Kait nuita joku ostaa. Sportheavyssä ei vaan ole tainnut mennä kaupaksi se supermassan 10 laadun protsku kun tais olla puoleen hintaan myynnissä. Panostakaa sitte makuun :rolleyes: Sen takia saattais jopa ostaa mutta jos on kallista ja maistuu paskalle niin ei varmaan moni osta vaikka olisi tutkimusten mukaan parasta.
 
Aivan. Kait nuita joku ostaa. Sportheavyssä ei vaan ole tainnut mennä kaupaksi se supermassan 10 laadun protsku kun tais olla puoleen hintaan myynnissä. Panostakaa sitte makuun :rolleyes: Sen takia saattais jopa ostaa mutta jos on kallista ja maistuu paskalle niin ei varmaan moni osta vaikka olisi tutkimusten mukaan parasta.
Maku taisi olla eräässä tutkimuksessa toisella sijalla, jossain lisävinnekyselyssä. Sisältö oli paljon vähemmässä arvossa :) Johtuu varmaan siitä, että ihmiset ei tiedä mitä tuotteiden olisi hyvä sisältää. Tuonkin seikan takia ihmisille (suurimmalle osalle) voi myydä mitä vaan, kunhan maistuu hyvältä :)
Katteeltaanhan parhaita tuotteita on peruspalkkarit, missä halpa hera ja malto ja vielä niin, että 100g tuotetta on esim 25g Prodea ja loput hiilaria. Tuossa yhtälössä kuluttaja maksaa aika kovaa hintaa "sokerista" mutta varmasti maistuu hyvältä :)
Mutta joo, maku on erittäin tärkeä asia, varsinkin esim intrajuomissa, joita juodaan koko treenin ajan.
 
Maku taisi olla eräässä tutkimuksessa toisella sijalla, jossain lisävinnekyselyssä. Sisältö oli paljon vähemmässä arvossa :) Johtuu varmaan siitä, että ihmiset ei tiedä mitä tuotteiden olisi hyvä sisältää. Tuonkin seikan takia ihmisille (suurimmalle osalle) voi myydä mitä vaan, kunhan maistuu hyvältä :)
Katteeltaanhan parhaita tuotteita on peruspalkkarit, missä halpa hera ja malto ja vielä niin, että 100g tuotetta on esim 25g Prodea ja loput hiilaria. Tuossa yhtälössä kuluttaja maksaa aika kovaa hintaa "sokerista" mutta varmasti maistuu hyvältä :)
Mutta joo, maku on erittäin tärkeä asia, varsinkin esim intrajuomissa, joita juodaan koko treenin ajan.
Tuo on totta että varsinkin monissa gainereissa heraa on tosi vähän ja maltoa taas suurin osa. Se ~50e/4kg ei enää tunnukaan niin halvalta
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom