BB PRO Marko Savolainen

Just,niin ne mielipiteet vaihtuu kuukauden mukaan,pari kuuta sitten juotit kelle sattuu kanki kovana aminoita ja tässä kuussa ne onki jo turhia,heinäkuussa varmaan superia taas.joita ilman ei kukaan treenaa :D

Miksi teet tai jopa teetät toisin kuin sanot?

"Käyttääkös Tomi sulla kisavalmennettavat intraa? Ja jos käyttää niin mitä se sisältää?
-Osa käyttää. 15 g EAA, 20–40 g hiilaria, 5 g kreatiinia ja 2–3 g suolaa."
Hyvä viesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites EAA ja BCAA -combona? Itse otan aika usein treenin aikana tai joskus vasta aika loppupuolellakin 15g + 15g. Itse kun olen ollut jo 2-3v ajan näitä "IF-hörhöjä" (sopii mulle erittäin hyvin). Sitten siinä klo 19-21 riippuen treenin loppumisajasta yhdellä aterialla käytännössä kaikki päivän kalorit. Paasto katkeaa siis tuon EAA/BCAA-setin takia toki pari kolme tuntia aiemmin. Ei nyt aloiteta mitään intermittent fasting-keskustelua, lähinnä meinasin, että eikö näin epätyypilliseen tilanteeseen jos koska, ole nuo aminot ihan kohdallaan. Ja kyllä, herakin varmasti ihan ookoo, mutta jos nuo nyt vaan sattuu maistumaan paremmin...
 
BCAA kuuluu joukkoon EAA. Eli toisin sanoen kun yhdistetään BCAA ja EAA on tuloksena... EAA.

Juu, lähinnä tuota leusiinin määrää tuossa olen miettinyt, kun noita proteiinisynteesipiikkejä ei päivän aikana montaa tule, niin varmistaisi sen nyt ihan varmaksi, mutta joo, EAA toki lopputuloksena.
 
Leusiinin määrä todennäköisesti kasvaa johtuen bcaan sisällöstä. Jos on vaikka 8:1:1 suhteella. Mutta samaa mieltä että EAA siitä syntyy silti
EAA valmisteissa on jo valmiiksi BCAA:ta suhteessa merkittävästi enemmän kuin muita aminohappoja, joten on vaikea kuvitella, että BCAA lisäämisestä EAA valmisteeseen olisi kerrassaan mitään iloa. Jos haluaa lisätä aminohappojen määrää, niin fiksumpaa olisi laittaa mitallinen lisää sitä EAA:ta.
 
Voi helvetti. Pitääkö sun aina päteä pätemisen tarpeesta ihan turhistakin asioista? Tässä on edelleen puhuttu lisäravinteista ja juuri sun kanssa PALKKAREISTA. Kun aikuisen ihmisen kanssa jutellaan niin oletin että VESI ei kuuluisi siihen keskusteluun kun puhutaan palkkareiden hyödyistä palautumiseen.

Tässä vielä oma kirjoituksesi edelliseltä sivulta.

Aivan mielettömän tärkeää kuitenkin että muistutit tuosta veden tärkeydestä ettei porukka vaan vedä jauhoja sellaisenaan purkista ilman vettä.:david:


Kannattaisiko vähän rauhoittua? Mielestäni asiasta voi puhua ihan asiallisestikin ilman kiroilua ja pään aukomista.

29 vuoden urheilukokemukseni mukaan on hyvin yleistä, että nestettä ei treenin jälkeen tankata riittävästi. Jauhoja ei tietenkään kukaan syö sellaisenaan, mutta on esimerkiksi markkinoilla palautumiseen tarkoitettuja palautuspatukoita. Googlettamalla "recovery bar" näitä löytyy lukuisilta tuotemerkeiltä, myös Suomen markkinoilta. Nämä eivät sisällä vettä, mitä juomana nautittavat palautustuotteet sisältävät.

Ja jos jätetään kokonaan nimenomaan palautumiseen tarkoitetut tuotteet pois, olen nähnyt ihmisten tankkaavan treenin jälkeen esim. rusinoilla, joiden nestepitoisuus on vähän heikko.
 
Kannattaisiko vähän rauhoittua? Mielestäni asiasta voi puhua ihan asiallisestikin ilman kiroilua ja pään aukomista.

29 vuoden urheilukokemukseni mukaan on hyvin yleistä, että nestettä ei treenin jälkeen tankata riittävästi. Jauhoja ei tietenkään kukaan syö sellaisenaan, mutta on esimerkiksi markkinoilla palautumiseen tarkoitettuja palautuspatukoita. Googlettamalla "recovery bar" näitä löytyy lukuisilta tuotemerkeiltä, myös Suomen markkinoilta. Nämä eivät sisällä vettä, mitä juomana nautittavat palautustuotteet sisältävät.

Ja jos jätetään kokonaan nimenomaan palautumiseen tarkoitetut tuotteet pois, olen nähnyt ihmisten tankkaavan treenin jälkeen esim. rusinoilla, joiden nestepitoisuus on vähän heikko.
Huoh...Kuinka kauan sä meinaat oikeesti jatkaa tota vedestä vaahtoamista? Mä olen moneen kertaan jo sulle selittänyt että keskustelu koski LISÄRAVINTEITA ja sinun kanssa asia koski PALAUTUSJUOMAA. Sä EDELLEEN itsekin ensimmäisessä viestissäsi puhuit pelkästään palautusjuomasta etkä maininnut sanallakaan vettä kun se ei tätä keskustelua koske, kuten ei koske rusinat, suola, ilma tai mistä tahansa nyt keksitkään meitä valistaa. Tää on helvetti saman toistoa sun kanssa vaikka yrittää kuinka rautalangasta vääntää.

Onko muuten helvetti sana on sun mielestä kiroilua ja pään aukomista? Syvimmät pahoitteluni jos tuo yksi sana aiheutti sinulle niin kovaa mielipahaa kirjoituksessani. Hieman vaan turhauttavaa yrittää keskustella asiasta henkilön kanssa joka kokee jatkuvasti mieletöntä pätemisen tarvetta ja edelleenkään usean viestin jälkeen ymmärrä mistä keskustellaan.

Ps. Luulisi 29 vuoden kokemuksella olevan jo selvää että palautusJUOMA saattaa sisältää myös vettä.:david:
 
Aika iso osa varmaan koittaa pätee, myös olmala itse. Toiset peittää sen paremmin
Ja ei vastaa itse esittämäänsä väitteeseen koskien "flashbackiaan", että Marko ei olisi suostunut valmentajakseen, koska ei nähnyt potentiaalia. Jos väittää jotain tuommoista, niin pitäisi silloin osata vastatakin. Teit itsestäsi juoruilijan ja et tee asialle mitään? (y) Eikä ole mitään henk koht, mutta ihmetyttää.
 
Huoh...Kuinka kauan sä meinaat oikeesti jatkaa tota vedestä vaahtoamista? Mä olen moneen kertaan jo sulle selittänyt että keskustelu koski LISÄRAVINTEITA ja sinun kanssa asia koski PALAUTUSJUOMAA. Sä EDELLEEN itsekin ensimmäisessä viestissäsi puhuit pelkästään palautusjuomasta etkä maininnut sanallakaan vettä kun se ei tätä keskustelua koske, kuten ei koske rusinat, suola, ilma tai mistä tahansa nyt keksitkään meitä valistaa. Tää on helvetti saman toistoa sun kanssa vaikka yrittää kuinka rautalangasta vääntää.

Onko muuten helvetti sana on sun mielestä kiroilua ja pään aukomista? Syvimmät pahoitteluni jos tuo yksi sana aiheutti sinulle niin kovaa mielipahaa kirjoituksessani. Hieman vaan turhauttavaa yrittää keskustella asiasta henkilön kanssa joka kokee jatkuvasti mieletöntä pätemisen tarvetta ja edelleenkään usean viestin jälkeen ymmärrä mistä keskustellaan.

Ps. Luulisi 29 vuoden kokemuksella olevan jo selvää että palautusJUOMA saattaa sisältää myös vettä.:david:

Kerrotko mistä nyt varsinaisesti keskustelet? Mikä on väitteesi ja millä perustein olet oikeassa ja minä väärässä?

Minä olen mielestäni väittänyt vain, että palautusjuomasta on etua ja erityisesti tuplatreenien välissä. Palautusjuoman sisältämä vesi nimenomaan on yksi niistä syistä, joiden takia se antaa etua.

Wikipedian suomen kielen kirosanaluettelossa "helvetti" on ensimmäisenä: Suomen kielen kirosanat – Wikipedia Muutenkin olisi mukavaa, jos keskittyisit argumentoimaan asiasta etkä minun henkilöstäni.
 
Aloitetaan nyt ihan alusta. Mä kysyin Makelta mikä tekee juuri hänen jauhoista parasta, mihin Make antoikin vastauksensa ja perustelut. Asia oli sillä kuitattu mun osalta. Make on omalla urallaan hyötynyt paljon lisäravinteista ja ei mulla ole siihen sanottavaa tai vastaan väittämistä. Tulokset kun on puhunut Makella puolestaan.

Toinen asia mitä mainitsin niin en useimmille suosittele lisäravinteiden käyttöä vaan oikean ruuan syömistä ja siihen panostamista. Vuosien varrella olen nähnyt niin paljon porukkaa jotka tukeutuu täysin jauhoihin ja se oikea ruokailu on ihan mitä sattuu. Ei tästä montaa päivää ole kun tännekin laitettiin jonkun käyttäjän toimesta ketju pystyyn ja kysymyksenä oli "kaikki päivän prodet jauhoista?". Tuossa mennään perse edellä puuhun ja kovaa jos noin lähtisi tekemään. Sen takia suosittelen lämpimästi kaikille perehtymistä siihen ruokavalion laatuun ennen lisäravinteilla kikkailuja. Jos ei henkilöllä itsellä ole näkemystä tai osaamista ruokavaliosta niin kannattaa silloin ottaa yhteyttä sellaiseen henkilöön joka asiasta tietää. Mä itsekin olen ollut tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jolla tieto taitoa on huomattavasti enemmän kuin mulla ja sitä kautta oppinut lisää ruokavalioista.

Sanoin myös että ymmärrän täysin lisäravinteiden käytön ja niistä saatavan avun tiettyihin tilanteisiin. Olenhan itsekin vuosia käyttänyt niitä paljonkin ja tiedän missä niistä kyllä saadaan hyötyä. Maken aikaisemman brändin tuotteita olen myös käyttänyt aikanaan useita kymmeniä purkkeja koska olivat erittäin laadukkaita ravintosisällöltään.

Pointti siis kokonaisuudessaan se että pakollisia ne ei missään nimessä ole vaikka tavoitteellisesti treenattaisiin. Treeneistä palautumiseen tai kehittymiseen niillä ei ihmeitä tehdä jos ruokavalio ei ole kunnossa. Nämä pitäisi jokaisen muistaa.

Ettei nyt vain olisi Olmala mennyt ostamaan jotain geenimuunneltua ja hormooneilla pumpattua jauhelihaa? #roidrage
Eiku pari scooppia liikaa inzanea jotta sain ekstra annoksen sinistä lootuksenkukkaa.:david: #higenaminerage
 
Olen käyttänyt palautusjuomaa ym. ihmejauheita (paljonkin ja vuosia) en käytä enää. Mitään eroa salihommiin en ole huomannut. Vettä juon ja ruokaa syön. Tulokset nousee kun syö enemmän ja laskee kun syö vähemmän. Ihmettelen kyllä jos 2,5 dl rainbow-palkkarin veden vaikutuksen huomaa tuplatreenien välissä. Mielestäni aika vähän vodaa hikoilen tuon jo pukkarissa.
 
Ihmettelen kyllä jos 2,5 dl rainbow-palkkarin veden vaikutuksen huomaa tuplatreenien välissä. Mielestäni aika vähän vodaa hikoilen tuon jo pukkarissa.

Nyt sekoitat asioita. Mainitsin, että käytän itse noita, mutta minä en suinkaan enää tee tuplatreenejä ja lisäksi uhraan palautusjuoman ominaisuuksia saadakseni kätevyyttä. Kilpaurheilijalle, joka tekee tuplatreenejä, suosittelisin jauhemaista palautusjuomaa, joka sekoitetaan 1,5-2x suurempaan vesimäärään kuin ohjeessa sanotaan. Tämä siis koskien sellaisia suorituskykylajeja, joissa hikoilu on merkittävästi kovempaa kuin normaalissa salitreenissä.
 
...Vuosien varrella olen nähnyt niin paljon porukkaa jotka tukeutuu täysin jauhoihin ja se oikea ruokailu on ihan mitä sattuu. ... mennään perse edellä puuhun ja kovaa jos noin lähtisi tekemään. Sen takia suosittelen lämpimästi kaikille perehtymistä siihen ruokavalion laatuun ennen lisäravinteilla kikkailuja. ...

Tämä on jokaisen syytä muistaa (y) Lisäravinteilla VOI OLLA paikkansa, mutta ennen kuin lähdetään niitä isommin käyttämään, niin pitäisi ravitsemus saada kuntoon. Kun huomattavasti suurempi osa porukkaa panostaisi perusravitsemukseen nykyistä enemmän ja lisäravinteisiin nykyistä vähemmän, niin lopputulos olisi paaaaljon parempi.

Juuri hetki sitten minulla aloitti valmennuksessa reilun vuoden verran treenannut nuorimies ja hänellä oli 15 eri lisäravinnejauhoa tai pilleriä pre/intra/post-workout... tai no oikeasti monta ainesosaa enemmänkin, koska lasken tässä erillisen "preworkout-valmisjauhon" vain yhdeksi. Siinä oli varmaan 10 eri jauhoa + nämä 14 muuta vielä päälle.

Minä tiivistin hänen treenilisäravinteensa NELJÄÄN eri jauheeseen.

Käytännössä hän säästää nyt lisäravinteistaan niin paljon rahaa, että valmennus maksaa alle puolihintaa :ROFLMAO:
Lisäksi uskallan väittää, että uudella ruokavaliolla ja treenien ohjelmoinnilla kehityskin tulee parempaa olemaan.
 
Ja taas sama homma :ROFLMAO: Ohi viuhuu.
No juoruilija ja paskanjauhaja sitten, ei voi muuta vaikka kuin kiltti yrittäisi olla. En arvosta.
ds2kwglg.gif
 
Tämä on jokaisen syytä muistaa (y) Lisäravinteilla VOI OLLA paikkansa, mutta ennen kuin lähdetään niitä isommin käyttämään, niin pitäisi ravitsemus saada kuntoon. Kun huomattavasti suurempi osa porukkaa panostaisi perusravitsemukseen nykyistä enemmän ja lisäravinteisiin nykyistä vähemmän, niin lopputulos olisi paaaaljon parempi.

Juuri hetki sitten minulla aloitti valmennuksessa reilun vuoden verran treenannut nuorimies ja hänellä oli 15 eri lisäravinnejauhoa tai pilleriä pre/intra/post-workout... tai no oikeasti monta ainesosaa enemmänkin, koska lasken tässä erillisen "preworkout-valmisjauhon" vain yhdeksi. Siinä oli varmaan 10 eri jauhoa + nämä 14 muuta vielä päälle.

Minä tiivistin hänen treenilisäravinteensa NELJÄÄN eri jauheeseen.

Käytännössä hän säästää nyt lisäravinteistaan niin paljon rahaa, että valmennus maksaa alle puolihintaa :ROFLMAO:
Lisäksi uskallan väittää, että uudella ruokavaliolla ja treenien ohjelmoinnilla kehityskin tulee parempaa olemaan.
Samalla kaavalla Susta tulis vielä halvemmaks, kehittyis eikä tartti svalmennutakaan :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom