BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta kai on, sitä tuskin kukaan kyseenalaistaa. Itsekin olin pitkään käyttämättä palautusjuomia, treenin aikana tuli juotua hiilaria että jaksoi puskea. Nyt olen ottanut taas käyttöön palautusjuoman treenin jälkeen niin kyllä siinä saadaan helposti lisäkaloreita/proteiinia riippuen tietenkin yksilöstä. Muutenkin treenin jälkeen on melko väsynyttä menoa niin palautusjuoma tuo hieman vauhtia ennen kuin kerkiää ruokapöydän ääreen. Tietenkin on sekin mahdollisuus että aletaan käyttämään liikaa lisäravinteita ja korvataan puhdasta ruokaa sillä. Tällä hetkellä itsellä menee se 4200 kcal niin nälkä kerkeää kyllä tulla treenin aikana ennenkuin syömään pääsee :LOL:
No heti seuraavassa viestissä kyseenalaistettiin.:ROFLMAO: Kuten yllä sanoin niin ymmärrän tilanteet missä halutaan käyttää lisäprodea. Jos henkilölle ei esim millään maistu heti treenin jälkeen ruoka tai kalorit on jo sen verran korkealla että halutaan helpottaa ruokailumäärissä. Kyllä niitä tilanteita on yksilöiden mukaan mutta lähtökohtaisesti se ruokavalio tulisi koostua siitä oikeasta kiinteästä ruuasta.

Ei voi kyllä sanoa "paras". Palautusjuoma joo ei ole mitenkään välttämätön että saadaan maksimaalista kehittymistä, mutta jos aletaan puhumaan optimaalisuudesta esim palautumisen suhteen, niin palautusjuoma on optimaalisempi kuin kiinteä ruoka siitä ei pääse mihinkään sorry. Ihan vain jo pelkästään siitä syystä, että kiinteä ruoka noin 3-4h solussa ja palautusjuoma jossa laadukasta prodea niin 30-40min niin solussa niin ei tarvitse tuosta sen enempää väitellä. Että jos tavoitteellisesti bodausta harrastat niin palautusjuoma on hyvin perusteltu silloin, mutta edelleenkään jso ei nyt välttämättä halua vain käyttää niin ei siinä.
Oletko minkälaisia konkreettisia eroja huomannut palautumisen suhteen kun olet vetänyt useamman kuukauden ilman palkkaria vs useamman kuukauden palautusjuoman heti pukkarissa? Mä en omalla useamman vuoden kokemuksella nimittäin huomannut siinä mitään eroa käytinkö palkkaria vaikka en. En edes dieetillä kun kalorit normaalia alempana. Voisin väittää että mun treenit ei kuitenkaan mitään satujumppaa ole ollut ja pitkiä pätkiä tullut treenattua jopa tuplatreenejä enkä siltikään huomannut mitään eroa. @Myslisoturi myös tuossa kommentoi hyvin kyseistä asiaa palkkarin tarpeellisuuden suhteen.

Ei tarvi kovin paljon yrittää että saa esim paremman makuiset herat kuin fastilla. En ymmärrä kuka niitä ostaa kun ovat vielä niin kalliita.

En ole kyllä mitään piristystä huomannut kofeiinilla. Vaikka ottaa 600mg ja kahvikupin päälle niin en huomaa vaikutusta. Kahvia menee normaalisti 2-4 kuppia päivässä niin kait siihen on niin tottunut.

Onko nuita olemassa sellaisia mitkä oikeasti parantaa pumppia vai onko paras kun syö vaan tarpeeksi hiilareita ja muistaa käyttää suolaa?
Joo, no mä en edes fastin tuotteita ole käyttänyt liiemmin koska ovat aivan yli hinnoiteltuja. Se vaan nyt tuli yhtenä esimerkkinä mieleen koska onhan niilläkin osa laadukkaita tuotteita. Tossa kysymyksessä Makelle en edes huomionut makuja vaan laatua. Viimeiseen kysymykseen jos oli mulle esitetty niin juuri nuo hiilarin, suolan ja veden määrät ovat parhaita keinoja siihen pumpin saamiseen.(y)
 
Itsehän olen/olin suorituskykyurheilija ja ainakin siinä näen aivan selvän edun nimenomaan palautusjuomasta. Etenkin silloin kun treenataan kaksi kertaa päivässä, niin ensimmäisen treenin jälkeen se palautuminen pitää olla maksimaalista, että seuraava treeni onnistuu. Mahdotonhan sitä on mitenkään absoluuttisesti mitata - varsinkin kun lajisuoritus ei ollut metreissä tai kiloissa mitattavaa laatua - mutta fiilistasolla palautumisen merkitys on kyllä havaittavissa. Olen myös siinä käsityksessä, että palautusjuomien vaikutuksesta on ihan tutkimusdataakin olemassa.

Ja minä en siis tosiaan ole mikään kemisti, joka pyrkisi optimoimaan kaikki mahdolliset ravinteet. Tällä hetkellä käytössä on Rainbow-palautusjuoma ihan siksi, että sitä sattui olemaan lähimarketissa halvalla bulkkitarjouksessa ja olen kokenut tetramallin valmispalkkarit käteviksi. Ei varmasti ole paras mahdollinen, jos alkaa ravintosisältöjä selaamaan, mutta ero sen ja ei minkään välillä on aika iso.
 
Itsehän olen/olin suorituskykyurheilija ja ainakin siinä näen aivan selvän edun nimenomaan palautusjuomasta. Etenkin silloin kun treenataan kaksi kertaa päivässä, niin ensimmäisen treenin jälkeen se palautuminen pitää olla maksimaalista, että seuraava treeni onnistuu. Mahdotonhan sitä on mitenkään absoluuttisesti mitata - varsinkin kun lajisuoritus ei ollut metreissä tai kiloissa mitattavaa laatua - mutta fiilistasolla palautumisen merkitys on kyllä havaittavissa. Olen myös siinä käsityksessä, että palautusjuomien vaikutuksesta on ihan tutkimusdataakin olemassa.

Ja minä en siis tosiaan ole mikään kemisti, joka pyrkisi optimoimaan kaikki mahdolliset ravinteet. Tällä hetkellä käytössä on Rainbow-palautusjuoma ihan siksi, että sitä sattui olemaan lähimarketissa halvalla bulkkitarjouksessa ja olen kokenut tetramallin valmispalkkarit käteviksi. Ei varmasti ole paras mahdollinen, jos alkaa ravintosisältöjä selaamaan, mutta ero sen ja ei minkään välillä on aika iso.
Voisin väittää omalla kokemuksella että tuplatreenien välin merkittävin ainesosa on hiilarit eikä proteiini.
 
Itse en käytä muita bodaukseen liitettäviä lisäravinteita kuin bcaa:ta, kreatiinia ja välipalaripulissa kaurahiutaleiden kaverina kermaisan suklaista proteiinijauhoa (niin hyvää, että voisin kylpeä siinä). Ennen treeniä en ota mitään, treenin aikana juon pelkkää vettä ja hyvin jaksaa, myös dieetillä - syö vain fiksusti. Treenin jälkeen bcaa:ta ja kreatiinia ja sitten kotiin syömään.

Jos Markon tuotevalikoimaan kuuluu herkullisen makuinen proteiinijauho ja raikkaan makuinen bcaa-jauho, niin otan ilman muuta testiin (y)
 
Itse en käytä muita bodaukseen liitettäviä lisäravinteita kuin bcaa:ta, kreatiinia ja välipalaripulissa kaurahiutaleiden kaverina kermaisan suklaista proteiinijauhoa (niin hyvää, että voisin kylpeä siinä). Ennen treeniä en ota mitään, treenin aikana juon pelkkää vettä ja hyvin jaksaa, myös dieetillä - syö vain fiksusti. Treenin jälkeen bcaa:ta ja kreatiinia ja sitten kotiin syömään.

Jos Markon tuotevalikoimaan kuuluu herkullisen makuinen proteiinijauho ja raikkaan makuinen bcaa-jauho, niin otan ilman muuta testiin (y)
Älä käytä sitä kallista mehua:-D
 
Voisin väittää omalla kokemuksella että tuplatreenien välin merkittävin ainesosa on hiilarit eikä proteiini.

Väärin. Tärkein on vesi, sen jälkeen hiilarit ja sitten proteiini. Palautusjuoma vain on melko kätevä tapa saada näitä kaikkia nopeasti heti treenin jälkeen, etenkin ellei satu treenaamaan kotonaan.
 
Mentula oli tänään Oulussa. Liittyykö täälläolo Legend-sarjaan @SUPERMASSA ?
Juurihan se Mentula julkaisi oman sarjansa jota markkinoidaan myös isosti Markon entisen firman nettikaupassa.
Eiköhän suurin syy visiittiin ole erää bikini fitness mimmin synttärit missä näyttää jokainen skenessä vaikuttava olevan.
 
Väärin. Tärkein on vesi, sen jälkeen hiilarit ja sitten proteiini. Palautusjuoma vain on melko kätevä tapa saada näitä kaikkia nopeasti heti treenin jälkeen, etenkin ellei satu treenaamaan kotonaan.
Sä se jaksat aina nussia pilkkua. Onko vesi lisäravinne? Tässä ollaan koko ajan puhuttu lisäravinteiden hyödyllisyydestä..mutta kiitos hei tästä valistavasta muistutuksesta että vettä kannattaa juoda varsinkin tuplatreenien välissä.(y)

Jos vesi lasketaan mukaan niin ilmakin varmaan sitten :david:
Nimenomaan. Muistakaa pakkislaiset hengittää tuplatreenien välissä! Se on erittäin tärkeää palautumisen kannalta!
 
Juurihan se Mentula julkaisi oman sarjansa jota markkinoidaan myös isosti Markon entisen firman nettikaupassa.
Eiköhän suurin syy visiittiin ole erää bikini fitness mimmin synttärit missä näyttää jokainen skenessä vaikuttava olevan.
Ahaa okei. Ei ole tullut seurattua skeneä pariin vuoteen.
 
Tämä sama lause on luettavissa aika monen valmistajan tuotteissa. Joten mikä tekee sinun jauhoista parempia? Miten ne ovat parempia kuin esim. nutriworksin, killen oman brändin, fastin yms merkin? Tämä ei siis ole mitenkään negatiivisella mielellä kysytty. Itse en edes juurikaan ole lisäravinteita (EAA:n ja intrahiilarin lisäksi) käyttänyt viime vuosina enkä sitä useimmille edes suosittele.

Tämä riippuu nähdäkseni mittareista. Jos tarkastellaan pelin avannutta Zone sarjaa niin niissä vaikuttavien aineiden lista ja ennen kaikkea pitoisuus oli aikanaan vertaansa vailla. Saattaa olla kovin vielä tänäkin päivänä. Tämän perusteella hyväksyn väittämän. Jos taas arvotetaan tuotteita itselle tärkeimpien kriteerien perusteella kuten vatsaystävällisyys, imeytyminen sekä hinnan ja laadun suhde niin ollaan kaukana kärjestä.

Mitä tulee väittämiin niin ehkä huvittavin ikinä missään on joku Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 shop jolla on oman brändinsä alla vaihtelevasti 4-5 eri tehonlisääjää joista jokainen on markkinoiden kovin
 
Tämä sama lause on luettavissa aika monen valmistajan tuotteissa. Joten mikä tekee sinun jauhoista parempia? Miten ne ovat parempia kuin esim. nutriworksin, killen oman brändin, fastin yms merkin? Tämä ei siis ole mitenkään negatiivisella mielellä kysytty. Itse en edes juurikaan ole lisäravinteita (EAA:n ja intrahiilarin lisäksi) käyttänyt viime vuosina enkä sitä useimmille edes suosittele.
Niinhän kaikki väittää aina, mutta mihin heidän väitteet perustuu?
Minun tuotteiden sisältö oli ylivoimainen ja tulee olemaan, jokainen lukutaitoinen sen tietää. Minä taas olen käyttänyt lähes koko elämäni puolet kaloreista lisäravinteita ja saanut aika hyvää tulosta. Ja en varmasti olisi saanut samanlaisia tuloksia ilman lisäravinteita. Tuon takia siis, että olen noin suuren hyödyn kokenut ja minulla kokemusta niin paljon lisäravinteita, niin lähdin alunperin mukaan koko bisnekseen. Ja heti huomasin, kuinka puutteellisia tuotteet markkinoilla oli. Vaikuttaviaaineita oli minimaalinen määrä, millä ei ole mitään hyötyä käyttäjälle. Oli hienoja kirjoituksia ja lupauksia (mitä on suurimmalla osalla edelleen), mutta tuotteet aivan surkeita ja ylihinnoiteltuja sisältöön nähden. Mutta kun suurin osa ihmisistä ei tiedä paljon niitä ainesosia pitää edes olla, tai mitä hyötyä niistä on, niin tuollaiset valheet menee läpi.
Laitatko Jarno sen pyytämäni keskustelun.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen huomannut, että lisäravinteita kannattaa kyllä hyödyntää esim massakaudella. Palkkari on aivan loistava, kun koitetaan ujuttaa hyviin paikkoihin lisäkaloreita. Siitä palautusjuomasta saa heti riippuen suhteista ja määrästä 400-800 kilokalorin lisän kokonaiskalorimäärään. Not bad? Eikä tässä siis ole kyse optimoidaanko nyt palautuminen, vaikka luonnollisesti elimistö hyödyntää insulinogeenisessä tilassa esim kreatiinin erittäin hyvin, jos palkkarissa sitä on mukana.
 
Lisäravinteille on kyllä oma paikkansa varsinkin niille kenellä on syömisen kanssa vähänkää ongelmia. Se on meinaa vittumaista olla kurkkua myöten täynnä puputtamassa ruokaa väkisin alas. Ja sitte mitä kofeiiniin tulee ni se on hyvä jos on vatsa vähän kovalla, muutama 100mg naamaa ni ripulihan siitä tulee. Se on ainoo hyöty.
 
Lisäravinteille on kyllä oma paikkansa varsinkin niille kenellä on syömisen kanssa vähänkää ongelmia. Se on meinaa vittumaista olla kurkkua myöten täynnä puputtamassa ruokaa väkisin alas. Ja sitte mitä kofeiiniin tulee ni se on hyvä jos on vatsa vähän kovalla, muutama 100mg naamaa ni ripulihan siitä tulee. Se on ainoo hyöty.

Ei johdu kofeiinistä vaan niiden pillerien apuaineista. Siksi 100% kofeiini jauhe
 
No en sanonukkaan, että olisi loppujen lopuksi eroa kehitykseen. Vaan että se on esim optimaalisempi juuri tuolle palautumiselle.
Miten tämä optimaalisempi® palautuminen mitataan ellei sillä ole eroa kehitykseen? Ja vaikka palautuminen olisikin optimaalisempaa®, niin mitä väliä sillä sitten on ellei se näy kehityksessä?

Tuo palautumisjuoman paremmuus tavalliseen ruokaan nähden näkyy ainoastaan silloin jos syö päivän ensimmäisen ateriansa vasta treenin jälkeen tai jos ateriaväli on hyvin pitkä. Muussa tapauksessa niitä rakennusaineita on treenin jälkeen saatavilla aiemmin syötyjen aterioiden ansiosta. Pienellä ateriasuunnittelulla siitä siis selviää.

Se on sitten ihan eri asia jos tarvitsee lisäravinteita saadakseen päivän kalorit täyteen. Sanon tämän siksi, että 95% varmuudella joku tulee kertomaan sen kuitenkin vastauksena tähän.
 
Mitä merkitystä sillä on, jos treenin jälkeen saa energiat ja roheiinit vähän pitemmällä viiveellä? Onhan niitä rakennusaineita elimistössä jo valmiiksi, jos on syönyt parikin ateriaa ennen treeniä.

Tuliko taas vaikea aivopähkinä? Setä selittää: ne jotka haluavat, nopeuttavat asioita lisäravinteilla, ja ne jotka eivät halua lisäravinteita käyttää, eivät niitä käytä. Kummatkin ovat ihan hyviä ihmisiä, kumpikin on täysin sallittua, eikä käytännössä kuulu kenellekään muulle kuin henkilölle itselleen. Ei kaikki toimi samalla tavalla, esim. syö paria ateriaa ennen treeniä. Toiset treenaa öisin, toiset varhain aamulla, saleilla heilutaan kaikkina vuorokaudenaikoina. Miten sen aikatauluttaa, jos pitäisi syödä pari ateriaa ennen treeniä? Treenit aamu kuudelta, herää syömään 01:00 ja 04:00 jotta saat ravinteet koneeseen niin että niistä on hyötyä treenissä? Vai tehdäänkö vaan aamulla juoma jossa on lisäravinteina kaikki tarvittava, mitä hä? Ihan noin nyrkkisääntönä, jos et pidä lisäravinteista tai et ymmärrä niiden merkitystä, älä käytä niitä. Helppoa kuin hikoilu helteellä..
 
Miten tämä optimaalisempi® palautuminen mitataan ellei sillä ole eroa kehitykseen? Ja vaikka palautuminen olisikin optimaalisempaa®, niin mitä väliä sillä sitten on ellei se näy kehityksessä?

Tuo palautumisjuoman paremmuus tavalliseen ruokaan nähden näkyy ainoastaan silloin jos syö päivän ensimmäisen ateriansa vasta treenin jälkeen tai jos ateriaväli on hyvin pitkä. Muussa tapauksessa niitä rakennusaineita on treenin jälkeen saatavilla aiemmin syötyjen aterioiden ansiosta. Pienellä ateriasuunnittelulla siitä siis selviää.

Se on sitten ihan eri asia jos tarvitsee lisäravinteita saadakseen päivän kalorit täyteen. Sanon tämän siksi, että 95% varmuudella joku tulee kertomaan sen kuitenkin vastauksena tähän.

Heitän ihan hatusta ja ravistelen hihoista, mutta voisiko sillä olla jotain tekemistä aineenvaihdunnan kanssa? Voisiko olla niin että rankan treenin jälkeen anabolia vaihtuu melko nopeasti kataboliaksi ja mitä lyhyemmäksi tuo katabolinen vaihe jää, sen vähemmän lihasmassaa palaa yleisen ylitreenaamisen vuoksi pois. Ts. palautusjuoma ikään kuin palauttaa anabolisen tilan, koska siitä saadaan helposti ja nopeasti ne aminot joita katabolia muuten purkaisi lihaksesta? Voin toki olla väärässä ja vaikka olisin oikeassakin, niin moni on silti eri mieltä..:)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom