Minulle se ei ainakaan juuri maksanut mitään. Valitin väsymystä munuaislekurille ja kerroin, että olen paljon käyttänyt joskus ja, että epäilen minulla olevan alhaiset testotasot. Pyysin sitten ottamaan munuaiskokeiden yhteydessä testoarvot ja ne oli silloin 3,5 viite muistaakseni 10-40. Olin tuolloin ollut täysin natu pari vuotta. No siitä jatkotutkimuksiin ja todettiin hypogonadismi ja määrättiin korvaushoito.
Aluksi halusivat kokeilla Pantestolla ja sanoin heti niille, että ei tule toimimaan. No nillä nousi 5,5 ja sitten pyysin sustanonin. Sanoin lääkärille, että sustasta on sen verta kokemusta, että se toimii varmasti
No se kirjoitettiin kauhean tinkaamisen jälkeen 2 viikon välein. Lekuri meinas ensin, että ei voi kun se määrätään normisti 3 viikon välein. Sitten se kysyi, että no paljon sinulla sitä on normaalisti mennyt ja sanoin, että yksi per päivä ja sen jälkeen hän ymmärsi, että ehkä se 2 viikon välein on ok
Nykyään menee Nebido 6 viikon välein. Sekin oli väännön takana, kun yleensä kirjoitetaan noin 12 viikon annos välein.
Ja jos sinulla on arvot alle viitearvojen, on niiden "pakko" kirjoittaa respa. Tietenkin varmistaa vielä tutkimuksilla, että sinulla on todellinen vaiva. Huonohan näissä viitearvojutuissa on se kun lääkärit tuijottaa pelkkiä lukuja. Samaa ongelmaa on kilppariarvojen kanssa. Jos ne vaan on viitearvojen sisällä vaikka niukasti, et saa hoitoja, vaikka olo olisi kuin huono. Pitäisi hoitaa oireita, ei lukuja. Tuosta asiasta on vuosien saatossa tullut väännettyä lääkärien kanssa useaan kertaan.