BB PRO Marko Savolainen

Tiedän kyllä ja Make ig-livessäkin monesti sanoi että kaikki ne "5m kävelyt, työttömyys jne." oli hänen juttunsa ja avain kehitykseen eikä käske muita näin tekemään.
Ja tietenkin jos havittelisin menestystä bodauksessa niin yrittäisin päästä mahdollisimman kevyeen työhön.

Monet kun vaan aina sanoo että fyysistä työtä tekevien on mahdotonta kehittyä niin itse onneksi kuulun siihen sakkiin jonka kroppa pelittää myös 3-vuorotyössä. Ihan samalla lailla treenaan joka viikko, välillä vaan saa nukkua pidempään, välillä herätään 5.00 ja välillä nukutaan aamu/keskipäivä.
Syömisiin, lepoon ja treeneihin panostetaan koko ajan täysiä.

Markokin vaan välillä tuppaa puuttumaan joihinkin yksittäisiin heittoihin niin kyllä kai mäkin voin


Joo totta kai voit, kaikki voi puuttua ja sitähän tää keskustelu on että puututaan! :D

lähinnä halusin vaan mainita asiasta, että täällä puhutaan kahesta eriasiasta. Ihmisestä/ihmisistä jotka haluaa huippu-urheilijaks ja tavallisista ihmisistä jotka haluaa kehittyä maksimaalisesti niissä rajoissa mitä muu elämä antaa myöden. :) ei liittyny just suhun henkilökohtasesti mitenkään, sun kommentti vaan heijasti mun mielestä tätä hyvin. :)

Ja hieno kuulla et joku saa yhdistettyä haastavat työajat ja treenin tuloksekkaasti! :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melko kummallista. Itse ainakin huomaan eron. Jos 8 tuntia päivässä kävelee ja kiipeilee niin ei kyllä saa kaikkia tehoja irti jalkareenissä. Itellä ainakin tulee helposti syötyä liian vähän. No painoa saa ainakin helposti pois jos haluaa.
Vaikka työpäivän jälkeen on ihan poikki olo niin ajattelen sen olevan hyvä alkulämmittely ja sitten älypois jalkatreeni niin voi hyvillä mielin pesun ja ruuan jälkeen mennä nukkumaan :LOL:

Tääkin on mun mielestä sama kuin monet nuorena urheilun aloittaneet kestää aikuisena paremmin kovia treenejä kun on palautumiskapasiteettia.
Itse 12-vuotiaasta 17-vuotiaaksi tein kesät rankkoja metsähommia ja aikuisena tehnyt myös pelkkää fyysistä työtä niin ehkä se on edesauttanut. Eri asia jos oisin pelannut 18v asti tietokone pelejä ja opiskellut sen jälkeen 8v, todennut että vittu eipä tällä alalla olekaan töitä ja mennyt sitten tehdashommiin niin voisi olla hiukan haastavaa koittaa treenata täysiä siinä samalla
 
Marko kun itsekin välillä otat kantaa yksittäisiin kommentteihin niin mä otan tuohon sun ig live heittoon että "menkää 8h raksan jälkeen kyykkäämään".
Itse teen oikeesti raskasta 3-vuorotyötä mutta silti kehitystä tulee parhaiten tällä hetkellä kuin koskaan aiemmin, edes aiemmassa kevyemmässä työssä ei tullut näin hyvää kehitystä. Viime viikolla yövuoron perään kävin etukyykkäämässä uudet ennätyksetkin :cool:

Mutta tämä on seurausta siitä kun viime alkusyksystä aloin oikeasti keskittymään treenitekniikoihin ja etenkin etureisissä, selän paksuudessa ja ylärinnassa kehitys on ollut huikeeta.

Sen verran kysyn että millä asennolla oot kyykännyt hackissa? Jalat mahd. kapeella ja alhaalla vai millä tyylillä?
Kyllähän sitä voi kehittyä raskaassakin työssä, kun sen kompensoi syömällä enemmän, mutta itse puhun aina optimaalisesta tekemisestä ja eihän tuo sinun tilanne optimaalinen ole huippu-urheiluun.
Osittain vastasit itse, miksi sitä kehitystä on nyt tullut. Eli tekniikat on parantunut, ja näin ollen et rasita koko kroppaa/hermostoa joka treenissä, ja se johtaa parempaan palautumiseen.
Hackia pääsääntöisesti jalat alhaalla ja kapea asento.
 
Kyllähän sitä voi kehittyä raskaassakin työssä, kun sen kompensoi syömällä enemmän, mutta itse puhun aina optimaalisesta tekemisestä ja eihän tuo sinun tilanne optimaalinen ole huippu-urheiluun.
Osittain vastasit itse, miksi sitä kehitystä on nyt tullut. Eli tekniikat on parantunut, ja näin ollen et rasita koko kroppaa/hermostoa joka treenissä, ja se johtaa parempaan palautumiseen.
Hackia pääsääntöisesti jalat alhaalla ja kapea asento.
On kyllä hienoa että jaksat nykyisin aktiivisesti täällä ja muualla vastaila. Ig liven rageissa välillä tulee kikateltua kun Markolla hermo pinnassa :LOL:
 
Kyllähän sitä voi kehittyä raskaassakin työssä, kun sen kompensoi syömällä enemmän, mutta itse puhun aina optimaalisesta tekemisestä ja eihän tuo sinun tilanne optimaalinen ole huippu-urheiluun.
Osittain vastasit itse, miksi sitä kehitystä on nyt tullut. Eli tekniikat on parantunut, ja näin ollen et rasita koko kroppaa/hermostoa joka treenissä, ja se johtaa parempaan palautumiseen.
Hackia pääsääntöisesti jalat alhaalla ja kapea asento.
Miksi kapealla asennolla? Lähinnä että polvet kai tuossa alkaa huutamaan hoosiannaa kapealla asennolla? Ainakin itsellä, kun pitkät koivet on siunaantunut lyhyeen varteen:)
 
On kyllä hienoa että jaksat nykyisin aktiivisesti täällä ja muualla vastaila. Ig liven rageissa välillä tulee kikateltua kun Markolla hermo pinnassa :LOL:
Kiitos! :) Ihan mukava keskustella/väitellä, vaikka välillä toki turhauttaa :) Tsemppiä treeneihin!

Miksi kapealla asennolla? Lähinnä että polvet kai tuossa alkaa huutamaan hoosiannaa kapealla asennolla? Ainakin itsellä, kun pitkät koivet on siunaantunut lyhyeen varteen:)
Lähinnä hakenut asentoa, millä saisi liikkeen osumaa "sviippeihin", ja päädyin kapeaan asentoon. Itsellä ei ikinä ole polvien kanssa ollut ongelmia, vaikka hackiakin tehnyt 400 kilolla. Voi johtua siitä, että en ole ikinä käyttänyt polvisiteitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lähinnä hakenut asentoa, millä saisi liikkeen osumaa "sviippeihin", ja päädyin kapeaan asentoon. Itsellä ei ikinä ole polvien kanssa ollut ongelmia, vaikka hackiakin tehnyt 400 kilolla. Voi johtua siitä, että en ole ikinä käyttänyt polvisiteitä.
Ok. Itse kanssa yritän tehdä ilman tuki/nivelsairaiden laitteita:)
Niin ja mahdollisimman puhtaasti liikkeen loppuun asti. Pitää kokeilla kapeammalla asennolla.
 
Olikohan Normannin sellainen vanhanajan pysty hack (97 dieetillä Lahdessa). Niissä loivissa "jenkkihackeissa" ei olisi riittänyt putket mihin painoja laitetaan :)

Kova. Äkkiseltään ainoa kenen "nähnyt" tuollaisilla romuilla hackia tekevän (kehonrakentajista) on Nathan De Asha, taitaa ig:ssä olla pätkäkin. Hirveä rauta.
 
Olikohan Normannin sellainen vanhanajan pysty hack (97 dieetillä Lahdessa). Niissä loivissa "jenkkihackeissa" ei olisi riittänyt putket mihin painoja laitetaan :)

Tykkään nii näistä Maken "henkselinpaukutteluista". Se mikä nuista tekee niin mukavia on se että sieltä oikeasti huokuu aitous ja totuus, eikä mitään pelekkää uhoa tai lapinlisää ole. Ja nuista saan aina niin vaatimattomasti sanotun kuvan. Mulle Make tulee aina olee Suomen legendaarisin bodari, muistan ku pikkupoikana jo saattoi kuulla tarinoita siirtolohkareesta joka "asui" PT-gymillä. Ja kun intissä pääsin lukemaan tämän Maken ensimmäisen kirjan ysäriltä niin viimein tajusin minkälainen persoona ja sielu on kyseessä. Aina tsemppi ja respect lähtee Maken suuntaan täältä! Mies jaksaaa porskuttaa aina eteenpäin vaikka ottas pari askelta välissä toiseenki suuntaan ja rehellisesti myöntää mokansa itelleen ja muille. Esimerkkillinen roolimalli!
 
Mul tämmöne urheilijan näkökanta: Vaatii ihan ensimmäiseks lajiin sopivat geenit. Sitten kun puhutaan lihaskasvusta niin se, et on ominaisuudet yksittäisessä treenissä hakea se paras irti, mentaalisesti, teknisesti ja fyysisesti. plus kaikki mahdollinen kehonkuuntelu missä voidaan tarpeentullen venyttää ja lyhentää palautumisajan arviointia. Se, että osaa välillä myös rauhallisesti ottaa ja tehdä lihashuoltoa ja palautusta vaatii myös päätä. Ja ravitsemuskin tietty on yksi osa-alue ja sen suunnittelu treenin ympärille. Sitten kun on olemassa ns "muuta elämää" niin se mahdollisimman vähän haittaisi sitä, että treenitehoja ei tarvitsisi laskea. Listaa vois jatkaa esim sillä et kun kyse yksilölajeista niin toimivat tavat pitää löytää itelle ja aina pitää mieli avoinna ja nöyryys, jotta olisi tiedonjanoinen ja yleinen itsensäkehittäminen korkealla.
Hyvin sanottu, täysin samaa mieltä
Mul tämmöne urheilijan näkökanta: Vaatii ihan ensimmäiseks lajiin sopivat geenit. Sitten kun puhutaan lihaskasvusta niin se, et on ominaisuudet yksittäisessä treenissä hakea se paras irti, mentaalisesti, teknisesti ja fyysisesti. plus kaikki mahdollinen kehonkuuntelu missä voidaan tarpeentullen venyttää ja lyhentää palautumisajan arviointia. Se, että osaa välillä myös rauhallisesti ottaa ja tehdä lihashuoltoa ja palautusta vaatii myös päätä. Ja ravitsemuskin tietty on yksi osa-alue ja sen suunnittelu treenin ympärille. Sitten kun on olemassa ns "muuta elämää" niin se mahdollisimman vähän haittaisi sitä, että treenitehoja ei tarvitsisi laskea. Listaa vois jatkaa esim sillä et kun kyse yksilölajeista niin toimivat tavat pitää löytää itelle ja aina pitää mieli avoinna ja nöyryys, jotta olisi tiedonjanoinen ja yleinen itsensäkehittäminen korkealla.
Hyvin sanottu, täysin samaa mieltä.
 
Tässä keskustelussa on tyystin sivuutettu se tosiasia, että suurin este kehittymiselle lajissa kuin lajissa ovat naiset.

Kannattaa hommata muija joka käy duunissa ja sen jälkeen kaupassa sekä vielä kokkaa sulle, saakeli kehitys on taattua. Tämä sitten silleen ei niin vakavasti otettava.
 
Se maksa-arvojen vetäminen vajaaseen tonniin oxyillä ja muilla on aivan yhtä idiotismia kisasi tai ei. Kisaaminen ei tee massiivisesta lääkkeiden käytöstä mitään fiksua. Eikä kisaamattomuus jostain teston käytöstä todellakaan idiotismia.
Tuskinpa pystyy millään järkevällä syyllä perusteleen edes pelkän teston käyttöä eli kyllä se on idiotismia jos et kisaa. Mutta jokainenhan tekee itselleen mitä haluaa ja se on oma päätös.
 
Kiitos! :) Ihan mukava keskustella/väitellä, vaikka välillä toki turhauttaa :) Tsemppiä treeneihin!


Lähinnä hakenut asentoa, millä saisi liikkeen osumaa "sviippeihin", ja päädyin kapeaan asentoon. Itsellä ei ikinä ole polvien kanssa ollut ongelmia, vaikka hackiakin tehnyt 400 kilolla. Voi johtua siitä, että en ole ikinä käyttänyt polvisiteitä.
Mitä mieltä olet siitä kun jotkut neuvoo että kantapäät yhteen mutta polvia ulospäin että ottaisi muka paremmin sviippeihin? Itse koittanut mutta tuntuu että sisäreidet vaan menee domsseille.
Hackia oon tehnyt yli puoli vuotta nyt jalat ja polvet kiinni toisissaan mahd alhaalla niin etureisiin ja nimenomaan sviippeihin tullut hyvää kehitystä
 
Kyllä se pääsääntöisesti menee juuri noin kuten Make sanoi, on idiotismia käyttää jos ei kisaa, pl. terveydelliset syyt eli oma tuotanto ei toimi. Jotkut harvat tekevät poikkeuksellisella lihaksikkuudellaan myös rahaa.
Normitallaajaa lihaksikkaamman, voimakkaamman ja näyttävämmän kehon ilman dopingia saa jos on edes vähän lahjoja. Jos ei saa, niin laji on väärä. Jos on itsetunto-ongelmia, kannattaa ehkä harkita kamppailulajeja. En ole ikinä kuullut kuntojuoksijasta joka käyttäisi epoa tai veritankkausta. Sama juttu melkein kaikissa muissakin lajeissa, harrastelijat ovat natuja. Jokainen tekee tietysti itse omat päätöksensä.

Vähämpä se sinäkään urheilusta tiiät. Omassa kaveripiirissä ainaki enemmän douppaavia harrasteurheilijoita ku punttaajia.
 
Tuskinpa pystyy millään järkevällä syyllä perusteleen edes pelkän teston käyttöä eli kyllä se on idiotismia jos et kisaa
No käyppäs sanomassa se lääkäreille jotka vippaa testoa korvaushoidoksi. Kai nekin toimii sitten kuten idiootit.
 
Tykkään nii näistä Maken "henkselinpaukutteluista". Se mikä nuista tekee niin mukavia on se että sieltä oikeasti huokuu aitous ja totuus, eikä mitään pelekkää uhoa tai lapinlisää ole. Ja nuista saan aina niin vaatimattomasti sanotun kuvan. Mulle Make tulee aina olee Suomen legendaarisin bodari, muistan ku pikkupoikana jo saattoi kuulla tarinoita siirtolohkareesta joka "asui" PT-gymillä. Ja kun intissä pääsin lukemaan tämän Maken ensimmäisen kirjan ysäriltä niin viimein tajusin minkälainen persoona ja sielu on kyseessä. Aina tsemppi ja respect lähtee Maken suuntaan täältä! Mies jaksaaa porskuttaa aina eteenpäin vaikka ottas pari askelta välissä toiseenki suuntaan ja rehellisesti myöntää mokansa itelleen ja muille. Esimerkkillinen roolimalli!
Kiitos! :)

Kova. Äkkiseltään ainoa kenen "nähnyt" tuollaisilla romuilla hackia tekevän (kehonrakentajista) on Nathan De Asha, taitaa ig:ssä olla pätkäkin. Hirveä rauta.
Kyllähän se vähän jänskätti, kun oli jo dieetti aika pitkällä ja kunto aika kuivahko. Muistaakseni oli niin, että kelkkaa ei laskettu mukaan, kun ei sen painoa kukaan tiennyt.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No käyppäs sanomassa se lääkäreille jotka vippaa testoa korvaushoidoksi. Kai nekin toimii sitten kuten idiootit.
Niin nyt tarkotin itse pistettyä testoa ja vielä nimenomaan korkeampia määriä kuin korvaushoidot mitä lääkärit määräävät. Ja by the way korvaushoito on aina lääkärin määrämä, ei mikään itse pistetty testosteroni, se ei ole korvaushoito.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom