BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin nyt tarkotin itse pistettyä testoa ja vielä nimenomaan korkeampia määriä kuin korvaushoidot mitä lääkärit määräävät. Ja by the way korvaushoito on aina lääkärin määrämä, ei mikään itse pistetty testosteroni, se ei ole korvaushoito.
Ei se testo siitä mihinkään muutu tökkäätkö sen lekurin määräyksellä vai et. Herranjumala mitä paskaa täällä saa lukea. Ja nää vielä puhuu idiotismista, ei tässä osaa enää itkeä eikä nauraa.
 
Ei se testo siitä mihinkään muutu tökkäätkö sen lekurin määräyksellä vai et. Herranjumala mitä paskaa täällä saa lukea. Ja nää vielä puhuu idiotismista, ei tässä osaa enää itkeä eikä nauraa.
Et tainnut nyt ymmärtää pointtia.
Jos sinulle määrätään korvaushoito se tarkoittaa sitä, että sinulla on "sairaus" ja kehosi vaatii testoa, että se pysyy toimintakykyisenä.
Toki ei se testo siitä muutu vaikka löisi ilman lääkärin määräystä, mutta miksi lääkärit sitä ei sitten määrää kaikille? Koska kyseisestä aineesta on tutkitusti terveyshaittoja.
Ethän sinä nitrojakaan ota jos niitä ei ole määrätty sillä se on haitallista terveydellesi. Mutta niitä on pakko ottaa jos sinulla on jokin sairaus, koska kehosi vaatii niitä, että se pysyy toimintakykyisenä.
Ja tällä viestillä yritin vain havainnollistaa kaverin pointtia.
 
No käyppäs sanomassa se lääkäreille jotka vippaa testoa korvaushoidoksi. Kai nekin toimii sitten kuten idiootit.

No lääkärithän toimii aina potilaan oireen mukasesti, se onko se idiotismiä vai ei riippuu taas täysin katsojasta. Korvaushoito sille jolla on matalat testot en sanos idiotismiksi, vaikka ainahan sillä ulukopuolisella voi olla haittaa omalle kropalle mutta onko se sitten tuossa pienempi paha niin voi hyvin ollakkin.
Määräähän ne täyspäiväsille narkkareillekkin metadoni hoitoa joka on jo itessään hirviää myrkkyä ja johtaa kuolemaan jos sen liian nopeasti/ väärällä tavalla lopettaa. Onko idiotismiä määrätä aineriippuvaiselle toinen "laillinen" aine? Taas jokasen oma päätös.

Eikä oo hyökkäysketää kohtaa, ei ees lääkäreitä. Enkä rinnasta nyt bodausta narkkaamiseen tai testoa huumeisiin, olivat vaan nyt tämmöisiä hyviä ääripään esimerkkejä mitä tuli mieleen.
 
Ei se testo siitä mihinkään muutu tökkäätkö sen lekurin määräyksellä vai et. Herranjumala mitä paskaa täällä saa lukea. Ja nää vielä puhuu idiotismista, ei tässä osaa enää itkeä eikä nauraa.
Mike ootko iha spede:-D se korvaushoito on nimenomaan hoito minkä lääkärit määrää alentuneeseen testo on eikä mihinkään testo surffailuun. Ja ne myöntää sitä ihan sen määrän että testoarvot nousee terveydelle suotuisalle tasolle, ei mihinkään suprafysiologiselle tasolle eikä myöskäänettä testosteroniarvot jäävät alle viiterajojen koska edelleenkin sen on tarkoitus tukea terveyttä. Ja meeppä kysyy lääkärilt että eikös se oo sama että iskenkö mä nyt ite sen susta perseesee vai sä laitat jos laitetaan kuitenkin se sama määrä? Veikkaan vähän että lääkäri sanoo siinä vaiheessa että nämä kuuluu hänen mietittäväksi eikä kenenkään salitreenaajan/bodarin. Mutta siis pääpointti oli nyt se, että puhuin nimenomaan määristä jolla nostetaan testotasot jo sinne suprafysiologiselle tasolle, joka on terveydelle haitallista ja jota lääkäri eivät kuule ikinä ala sinulle määräämään, koska veikkaan että kenkää alkaisi varmaan tulemaan aika nopeeta kun jollai lähtee veriarvot perseellee tai pumppu leikkasi kiinni ku satuin määrä tolle yhdelle äijälle vähä liikaa sustaa mut pikkuvikoi eiks vaa?
 
Voi jeesuksen vittu, jos mä mittaan testot alhaiseksi 44 vuotiaana, niin onko se idiotismia lyödä testoa? Idiotismia on jättää asia korjaamatta.

Sit mikä tässä on sairainta, esim jos lyö 400g testoa viikossa eikä kisaa, niin sekö in idiotismia versus kisaaminen, jossa hakataan 5-kertaiset määrät kamaa? Ensinnäkin kisaaminen on hyvin haitallista keholle johtuen dieetistä, toisekseen siihen yleensä kuuluu korkeammat lääkemäärät. Millä ihmeen logiikalla se on fiksua ja taas reilusti alemmilla määrillä meneminen idiotismia? En jaksa enää väitellä, väittelen tyyppien kanssa jotka eivät tätä halua edes ymmärtää.
 
Sit mikä tässä on sairainta, esim jos lyö 400g testoa viikossa eikä kisaa, niin sekö in idiotismia versus kisaaminen, jossa hakataan 5-kertaiset määrät kamaa? Ensinnäkin kisaaminen on hyvin haitallista keholle johtuen dieetistä, toisekseen siihen yleensä kuuluu korkeammat lääkemäärät. Millä ihmeen logiikalla se on fiksua ja taas reilusti alemmilla määrillä meneminen idiotismia? En jaksa enää väitellä, väittelen tyyppien kanssa jotka eivät tätä halua edes ymmärtää.

Toi o hyvä pointti! Tossaki se idiotismi on siellä havainnoitsijan silmissä. Toiselle se on toista noista toiselle toista, jollekki ei kumpikaa ja jollekki kumpiki. Tärkeintä on sun oma henkilökohtanen näkemys asialle Mike
 
Toi o hyvä pointti! Tossaki se idiotismi on siellä havainnoitsijan silmissä. Toiselle se on toista noista toiselle toista, jollekki ei kumpikaa ja jollekki kumpiki. Tärkeintä on sun oma henkilökohtanen näkemys asialle Mike
Joo ja samaan aikaan jengi vetelee viinaa ja polttaa tupakkaa. Sitten kun joku ei käytä kumpaakaan, syö terveellisesti ja työkseen treenaa ja ottaa vähän extraa, niin nää sankarit on jeesustelemassa vaikka ite vetelevät sitä viinanpaskaa viikonloput. Sitä ollaan niin jeesusta tuomitsemaan muita, oma napa kun on aina niin täydellinen.
 
...Veikkaan vähän että lääkäri sanoo siinä vaiheessa että nämä kuuluu hänen mietittäväksi eikä kenenkään salitreenaajan/bodarin. Mutta siis pääpointti oli nyt se, että puhuin nimenomaan määristä jolla nostetaan testotasot jo sinne suprafysiologiselle tasolle, joka on terveydelle haitallista ja jota lääkäri eivät kuule ikinä ala sinulle määräämään, koska veikkaan että kenkää alkaisi varmaan tulemaan aika nopeeta kun jollai lähtee veriarvot perseellee tai pumppu leikkasi kiinni ku satuin määrä tolle yhdelle äijälle vähä liikaa sustaa mut pikkuvikoi eiks vaa?
Kannattaa varmaan jättää jatkossa nimittelyt veks.
Asiat eivät ole ihan noin mustavalkoisia kuin se ehkä näyttää, korvaushoito ja siihen liittyvät viitearvot ovat muuttuneet kohtuullisen rajusti vuosikymmenten saatossa, kuten voi alta lukea

Alkuperäiset viitteet olivat 28-70 nmol/l ja nyt mennään 8,4-28,7 nmol/l viitearvoilla labroissa, ei ihme että osa jengistä voi huonosti ja miehet alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan kukkakeppejä.

Pahamieli tulee kun kattoo millasilla arvoilla porukka EI saa hoitoa.. Itte välillä kokenut moralisena ongelmana miten "hyvillä" arvoilla ite sain reseptin.. Mutta viitearvot sinänsä elävät vähän tarpeen mukaan.. Numerot on kuitenkin vain työkalu arvioida tilan laatua ja ne perustuvat paljolti gaussin käyrään siitä mitä arvot väestön keskuudessa keskimäärin on.. Itelle on tuttu tuo 10-38 nmol/l, mutta jotkut labrat on päivitetty jo alemmas 8,4-28,7 välille. Testotasothan sukeltaa globaalisti joten luonnollisesti viitearvotkin tippuu.. Kun iso T eristettiin 1930-luvulla niin viitearvot luotiin sen ajan keskiarvoille. Alkuperäiset viitteet olivat 28-70 nmol/l. Aika moni ois hoidon tarpeessa...
Meidät on vaan aivopesty uskomaan että "arvoni on 14 ja oloni on hyvä" mantraan. Ei se ole hyvä. 41 arvolla voisi jo sanoa että ihan ok.
 
Muutenki kannattaa miettiä jos käyttää omaa energiaansa muiden tuomitsemiseen nii Universumi on sen verran armoton olento että se palauttaa sen saman tuomitsemisen itseään kohti takasin.
 
Kannattaa varmaan jättää jatkossa nimittelyt veks.
Asiat eivät ole ihan noin mustavalkoisia kuin se ehkä näyttää, korvaushoito ja siihen liittyvät viitearvot ovat muuttuneet kohtuullisen rajusti vuosikymmenten saatossa, kuten voi alta lukea

Alkuperäiset viitteet olivat 28-70 nmol/l ja nyt mennään 8,4-28,7 nmol/l viitearvoilla labroissa, ei ihme että osa jengistä voi huonosti ja miehet alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan kukkakeppejä.
Tarkoitus nyt oli vaan vääntää asia rautalangasta kun. Ja itselleni se on aivan sama mitä kukakin vetää. Nyt oli vaan pointti se, että edelleenkin et voi kutsua itse pistettävää testoa korvaushoidoksi, koska testosteroni on "laillisesti" aina lääkärin määräämä ja se hoitaa sen. Ja lääkärit nimenomaan katsovat että arvot eivät nouse liian korkealle. Se on lääketieteellinen hoitokeino, jonka lääkärit hoitavat eikä jengi itse ala itseään hoitamaan ja miettimään paljonko sitä käytetään. Ja vielä se Mikelle että edelleenkin jos testo arvot nousevat liikaa yli viiterajojen se ei ole lähelläkään terveellistä, ihan sama paljonko sitä testoa nyt käytetään.
 
Tarkoitus nyt oli vaan vääntää asia rautalangasta kun. Ja itselleni se on aivan sama mitä kukakin vetää. Nyt oli vaan pointti se, että edelleenkin et voi kutsua itse pistettävää testoa korvaushoidoksi, koska testosteroni on "laillisesti" aina lääkärin määräämä ja se hoitaa sen. ....
Lääkäri voi olla määrännyt korvaushoidon, mutta pistämisen korvaushoitopotilas hoitaa erittäin monessa tapauksessa itse. Joten itse pistettynä korvaushoito on edelleen korvaushoitoa, mutta ymmärrän toki mitä ajoit takaa.
 
Ja vielä se Mikelle että edelleenkin jos testo arvot nousevat liikaa yli viiterajojen se ei ole lähelläkään terveellistä, ihan sama paljonko sitä testoa nyt käytetään.
Ja kisaaminenko sitten tekee siitä ihan fine ja voi vielä nostaa reilusti määriä? Näätkö itse miten typerä ajatus.
 
Ja kisaaminenko sitten tekee siitä ihan fine ja voi vielä nostaa reilusti määriä? Näätkö itse miten typerä ajatus.
Ei roinan käyttöä ylipäätään voi mitenkään pitää nyt järkevänä. Mutta jos tavoitteena on pärjätä kehonrakennuksessa ja jopa päästä ammattilaiseksi niin roina nyt vain kuuluu siihen, koska kaikki ymmärtää että ilman sitä niin se jää siihen. Eli jos tavoitteenasi on kisata tai kisaat niin roinaaminen on siltä osin perusteltua, että lajissa kilpaileminen sen nyt vaan yksinkertaisesti vaatii pärjätäkseen. Mutta jos käytät ja et kisaa tai jos itselläsi ei ole edes kisatatavotteita niin miksi käyttää? Mikä on siihen edes jollain lailla järkevä syy? Ja sitä lääkärin määräämää korvaushoitoa ei voi edes tuohon doping kategoriaan laskea, koska niillä testotasot pysyvät aisoissa toisin kuin niillä ketkä itse sitä laittavat ns korvaushoitona ja käyttävät yleensä myös sen verran kovempia määriä, että hyöty esim lihaskasvuun on jo merkittävä. Mutta ne terveyshaitat siitä.
 
Lääkäri voi olla määrännyt korvaushoidon, mutta pistämisen korvaushoitopotilas hoitaa erittäin monessa tapauksessa itse. Joten itse pistettynä korvaushoito on edelleen korvaushoitoa, mutta ymmärrän toki mitä ajoit takaa.
No tuossa olin sitten väärässä, että jos sen kerran itse voi hoitaa. Mutta mitään määriä et itse päätä tai itsellesi suunnittele tai edes lääkettä valitse ja sanot että tämä on korvaushoitoni.
 
Joillain on luonnostaan alhaiset testot ja ikää kun tulee niin tippuuhan ne tasot. Silloin on varmasti lääkärin määrämä korvaushoito järkevä ratkaisu monelle, varsinkin sellaiselle joka tykkää salilla käydä ja ehkä puksutellakin välillä :LOL: Sit taas jos on ihan itse aiheuttanut sen alhaisen testotason esim pitkäaikaisella roinaamisella ja kussut tasonsa sitä kautta niin tarviiko sitäkään sit perustella että jatkaa valitsemallan tiellä. Voihan sitä kai korvaushoidoksi siinäkin tapauksessa kutsua vaikka se miksi sellaiseen tilanteeseen joutunut on ihan itse aiheutettua... Itsellä siinä mielessä hyvä tilanne että ikää alkaa olla jo jonkin verran mutta edelleen tasot suhteellisen hyvällä tasolla ja kehitystä salilla tulee vieläkin. Mut saatan mä joskus tulevaisuudessa kävellä lääkärin juttusille jos ja kun alkaa tuntua siltä. Vielä en oo siinä tilanteessa ja hyvä niin.
 
Joillain on luonnostaan alhaiset testot ja ikää kun tulee niin tippuuhan ne tasot. Silloin on varmasti lääkärin määrämä korvaushoito järkevä ratkaisu monelle, varsinkin sellaiselle joka tykkää salilla käydä ja ehkä puksutellakin välillä :LOL: Sit taas jos on ihan itse aiheuttanut sen alhaisen testotason esim pitkäaikaisella roinaamisella ja kussut tasonsa sitä kautta niin tarviiko sitäkään sit perustella että jatkaa valitsemallan tiellä. ...
Niin eipä sen alkoholistinkaan tarvitse kauheasti perustella valitsemallaan tiellä jatkamista, tärkein kai on että ihmiset ovat sinut omien valintojensa kanssa. Omatoiminen tai lääkärin määräämä korvaushoito, ei nyt itsestä kuulosta ihan pahimmalta mahdolliseselta vaihtoehdolta tässä maailmassa. Lääkkeillä on aina haittavaikutuksensa eikä niitä tietenkään kannata vähätellä, eikä ylikorostaa.
 
Tunteeko täällä joku ketään tämmöistä itsemäärätyllä "korvaushoidolla" olevaa, jolla ne testoarvot olisi noiden normaalien rajoissa. En minäkään...
 
.

Monet kun vaan aina sanoo että fyysistä työtä tekevien on mahdotonta kehittyä niin itse onneksi kuulun siihen sakkiin jonka kroppa pelittää myös 3-vuorotyössä. Ihan samalla lailla treenaan joka viikko, välillä vaan saa nukkua pidempään, välillä herätään 5.00 ja välillä nukutaan aamu/keskipäivä.
Syömisiin, lepoon ja treeneihin panostetaan koko ajan täysiä.

Mitkä sinun parhaat kilpailusaavutuksesi ovat?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom