BB PRO Marko Savolainen

En tiedä onko kysytty/vastattu jo, mutta koska aloitit treenauksen? Minkä ikäinen olit ja mitkä olivat lähtökohdat (eli voimatasot jne)?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosi mukavaa saada itse supermassa omassa persoonassaan kommentoimaan ja heittämään läpyskää. Nuorena kloppina kun kävin salilla lähinnä lehtiä lukemassa niin alan lehdissä kerrottiin nuoresta oululaista kaverista, joka oli jo silloin hirmusen kokonen. Kukakohan se oikein on, make varmaan tietää ;)
Silloin jo ihmettelin miten niin nuori kaveri voi olla niin kauhian iso, mutta ei se turhaan ole supermassa.

En tiedä olisiko liikaa vaadittu että lukisi koko ketjun läpi ettei kysyttäisi samoja kysymyksiä. Supermassakin näkee jonkin verran vaivaa, että vastailee meidän kysymyksiimme täällä.
 
Hienoa, että oot comebackiä tekemässä, ei muuta ku onnea matkaan! Supermassa oli kyl eka kirja, jonka kirjastosta hain kun tästä lajista innostuin ja kyllähän se tuli luettua etu- ja takaperin monet kerrat:D
Pidätkö nykyään erikseen voima- ja massakausia vai onko reeni tasaisempaa ympäri vuoden?
 
mxm sanoi:
Hienoa, että oot comebackiä tekemässä, ei muuta ku onnea matkaan! Supermassa oli kyl eka kirja, jonka kirjastosta hain kun tästä lajista innostuin ja kyllähän se tuli luettua etu- ja takaperin monet kerrat:D
Pidätkö nykyään erikseen voima- ja massakausia vai onko reeni tasaisempaa ympäri vuoden?
Jeh, ja millä alueella rasvaprosentti seilaa?

Jos et oikeasti kaloreita laskeskele, niin ihan perstuntumaanko ruuan annostelu perustuu, vai miten se homma toimii?

EDIT: Kovasti muuten kiitoksia sekä Markolle että Mikelle, että järjestitte tällaisen mahdollisuuden päästä kurkkaamaan sinne "backstagelle" :)
 
reenaatko enään nykyään sellaisella "repivällä" tyylillä olllenkaan jossa tekniikka ei ole mikään parasmahdollinen vaan panostat isoihin rautoihin(muistaakseni ennen yks sarja oli aina tällainen ja sitten muut kontrolloidusti), vai onko vammat pakottaneet reenaamaan "sievästi"?
 
Mike sanoi:
Make tulee syyskuun aikana joku lauantai Pakkotoiston kaupalle jutskaamaan käyttäjien kanssa. Ilmoitamme tästä sitten kun asia on ajankohtainen. Jokainen saa sitten ostamaansa tuotteeseen Supermassan nimikirjoituksen.


Ui helmi! Pitää ladata digikamera, että saa otettua kuvan ittestään Supermassa ja Maikin vieressä. (Tietenkin siis jos herroille sopii)
 
Voisko mun geeneillä päästä kunnon kisoihin, jos lopettas dokauksen ja rupeis treenaa tosissaan(humalassa taas oon)...... :D :D . Oot ollu mu idoli vuosia, sun takia monet mun kaverit rupes treenaa. Onnee kaikkiin tuleviin kisoihin :worship: :thumbs:
 
Tämä ei ole kysymys, mutta hauska juttu menneisyydestä.

Muista kun teini-Make kolmen kaverinsa kanssa veteli reilut 15 vuotta sitten eka treenejään Kuntosali 38:lla. Meininki näytti olevan nuorilla hoikilla pojilla hurja; +20 sarjaa per lihasryhmä, +2h treeniä per kerta, 6 kertaa viikossa, pakkotoistoja jne.. Katselin itse jo jonkin vuoden treenanneena, että tuosta nyt ei tule lasta, ei paskaa.
No, kävin siinä välissä intin Sodankylässä ja olin 38:lta pois n. 1½ vuotta ja kun palasin salille, niin suuni kuvainnollisesti loksahti auki! Ei v*ttu tuo jumalaton härkä voi olla se sama laiha ylitreenava kaveri! Heh, oli se. Ne pari alkuunsa mukana kulkenutta kaveria eivät olleet tainneet rääkkiä kestää, kun ei niitä enään näkynyt tai sitten en tunnistanut.

Niin, että tsemppiä come backille ja kovia treeneja Make!
 
Mr.Rock sanoi:
Hienoa, kun olet jälleen mukana kuvioissa. Olet ainoa suomalainen kehonrakentaja, jolla on mahdollisuus pärjätä pro- kisoissa. Toivon, että ensi vuonna tulee menestystä.
Mitä mieltä olet Suomen kehonrakennuksen tasosta tällä hetkellä?
Olisiko mielestäsi kenelläkään nykyisistä kilpailijoista mahdollisuutta pärjätä esim. amatöörien mm-kisoissa?
Taso on mielestäni hyvä. Kyllä varmaan joku voi pärjätäkin, mutta jos meinaa olla ihan mitaleilla MM:ssä, pitää SM:ssä voittaa ylivoimaisesti.
 
Colin sanoi:
Hienoa, että oot takasin kuvioissa. :rock:
Tsemppiä tuleviin karkeloihin. :thumbs:

Ps. DVD:tä odotellessa...
Tänään näin raakaversion DVD:stä ja se vaikutti oikein lupaavalta. Kuvaaja oli tehnyt hyvää työtä, samoin äänimies. Kiitos Jussille ja Kallelle. Niin ja Saulille myös.
 
Miten olet Marko päätynyt tuohon "kaikki treenin ulkopuolinen aika sängyllä" -menetelmään? Onko esim. keskiraskas päivätyö myrkkyä lihaskasvulle?
Monet Jenkkien probodarithan sahaavat paljon aerobista jopa massakaudella, ja käsitykseni mukaan eivät panosta totaalilepoon yhtä paljon kuin sinä.

P.S. Sulla toi systeemi näyttää kyllä toimivan!! :thumbs:
 
Goldberg sanoi:
Heitetääs nyt vähä toisenlaista kyssäriä peliin. Eli seuraatko minkä verran muuta urheilua ja mitkä lajit kiinnostavat??

Tsemppiä treeneihin!!
Seuraan paljon urheilua, jääkiekkoa, formuloita, yleisurheilua ja mitä nyt sattuu tulemaan.

Enemy sanoi:
Oletko nostanut päivittäisen proteiini-määrän 400-500 grammaan, niin kuin kirjassasi sanoit?


Tsemppiä comebackkiin
En ole nostanut, syön n. 300-350.

-voittamaton- sanoi:
Henkilökohtaisempi kysymy :
onko tyttöystävää/emäntää?
jos on nii miten suhtautuu tohon hommaan että nukut ja syöt ja treenaat kokoajan?
pitää kyllä olla sit remmissä pitkäpinnainen nainen.
On avopuoliso. Hyvin on suhtautunut tähän asti, kiitokset siitä Hannalle :haart: vaikka se ei aina ole helppoa :nolo:
-Cu- sanoi:
kuinka paksut kätesi olivat 20 vuotiaana?

ja entä kaikki muut mitat parhaimmillaan?
SM-kisoissa v. -93 kun olin kisakunnossa käsi oli 53 cm. En muista muita mittoja kovin tarkasti.
NPH sanoi:
En tiedä onko kysytty/vastattu jo, mutta koska aloitit treenauksen? Minkä ikäinen olit ja mitkä olivat lähtökohdat (eli voimatasot jne)?
Punttitreenauksen aloitin muistaakseni 15- vuotiaana. Lähtökohdat oli hoikka poika. Voimatasoja en muista niin kaukaa.
mxm sanoi:
Hienoa, että oot comebackiä tekemässä, ei muuta ku onnea matkaan! Supermassa oli kyl eka kirja, jonka kirjastosta hain kun tästä lajista innostuin ja kyllähän se tuli luettua etu- ja takaperin monet kerrat
Pidätkö nykyään erikseen voima- ja massakausia vai onko reeni tasaisempaa ympäri vuoden?
En pidä voima- ja massakausia erikseen, en ole koskaan pitänyt.
Konna sanoi:
Jeh, ja millä alueella rasvaprosentti seilaa?

Jos et oikeasti kaloreita laskeskele, niin ihan perstuntumaanko ruuan annostelu perustuu, vai miten se homma toimii?

EDIT: Kovasti muuten kiitoksia sekä Markolle että Mikelle, että järjestitte tällaisen mahdollisuuden päästä kurkkaamaan sinne "backstagelle"
Rasvaprosentti on 10 ja 20 välillä.

Pyrin syömään n.70 g hh, 50 g pr, 30 g rasvaa per ateria. Aterioita 4-5 noin.
neutraali sanoi:
reenaatko enään nykyään sellaisella "repivällä" tyylillä olllenkaan jossa tekniikka ei ole mikään parasmahdollinen vaan panostat isoihin rautoihin(muistaakseni ennen yks sarja oli aina tällainen ja sitten muut kontrolloidusti), vai onko vammat pakottaneet reenaamaan "sievästi"?
Vammat ovat pakottaneet treenaamaan sievästi. DVD:ltä käy hyvin ilmi kuinka treenaan tällä hetkellä.
happo sanoi:
Voisko mun geeneillä päästä kunnon kisoihin, jos lopettas dokauksen ja rupeis treenaa tosissaan(humalassa taas oon)...... :D :D . Oot ollu mu idoli vuosia, sun takia monet mun kaverit rupes treenaa. Onnee kaikkiin tuleviin kisoihin :worship: :thumbs:
Selkä ainakin näyttää olevan perkuleen paksu, että siitä se ei ainakaan jää kiinni :) .
Jasoni sanoi:
Tämä ei ole kysymys, mutta hauska juttu menneisyydestä.

Muista kun teini-Make kolmen kaverinsa kanssa veteli reilut 15 vuotta sitten eka treenejään Kuntosali 38:lla. Meininki näytti olevan nuorilla hoikilla pojilla hurja; +20 sarjaa per lihasryhmä, +2h treeniä per kerta, 6 kertaa viikossa, pakkotoistoja jne.. Katselin itse jo jonkin vuoden treenanneena, että tuosta nyt ei tule lasta, ei paskaa.
No, kävin siinä välissä intin Sodankylässä ja olin 38:lta pois n. 1½ vuotta ja kun palasin salille, niin suuni kuvainnollisesti loksahti auki! Ei v*ttu tuo jumalaton härkä voi olla se sama laiha ylitreenava kaveri! Heh, oli se. Ne pari alkuunsa mukana kulkenutta kaveria eivät olleet tainneet rääkkiä kestää, kun ei niitä enään näkynyt tai sitten en tunnistanut.

Niin, että tsemppiä come backille ja kovia treeneja Make!
Kiitos.
pakkomielle.com sanoi:
Miten olet Marko päätynyt tuohon "kaikki treenin ulkopuolinen aika sängyllä" -menetelmään? Onko esim. keskiraskas päivätyö myrkkyä lihaskasvulle?
Monet Jenkkien probodarithan sahaavat paljon aerobista jopa massakaudella, ja käsitykseni mukaan eivät panosta totaalilepoon yhtä paljon kuin sinä.

P.S. Sulla toi systeemi näyttää kyllä toimivan!! :thumbs:
Kyllähän kaikki työteko vie energiaa palautumisesta. Itse olen todennut tämän systeemin hyväksi 17 vuoden kokemuksella. Ehkä joskus kokeilen myös sitä aerobista. Monilla ei myöskään ole päätä levätä niin paljon kuin pitäisi, harva jaksaa vapaapäivänä maata sängyssä lähes 24 tuntia käymättä missään. Ei muuten ole helppoa hommaa, jos ei ole siihen tottunut.
 
!Tuomas! sanoi:
Onneaa ja menestystä isolle megamassasupermassalle! :)
Minulla sellainen käsitys sinusa (Supermassasta) että olet mukava ja vaatimaton vaikka olet Suomen kaikkien aikojen paras kehonrakentaja. Ei voi kuin ihailla sinua joka suhteessa, niin kehonrakentajana kuin ihmisenä.
Mitkäs miehellä ovat ne tavoitteet, koskas ekat kisat ja missä? Missä kunnossa olet nyt verrattuna 1997 kuntoon?
-97 vuoden kuntoon en oikein osaa verrata tämän hetken kuntoa.
 
-voittamaton- sanoi:
onnistutko tarkentamaan sitä super sarja systeemiä. En muista ihan tarkkaa , ja kirjaakaan en saa tähänhätään. Onko sinulla viellä jemmasssa jossakin niitä kirjoja kun ostaisin sen nyt mutta en löydä sitä mistään???????
Itse asiassa kaverin vaatehuoneesta löytyi laatikko, jossa oli jokunen kirja, viimeiset sellaiset. Tulen myymään ne Lahden messuilla.
 
Kroisos sanoi:
Tervehdys!

Onko käytössäsi jotain erityisiä metodeja henkisellä puolella treeneihin tai kisoihin valmistauduttaessa? Suomalaisilla urheilijoillahan henkinen valmennus tuntuu olevan lapsen kengissä. Yhtenä poikkeuksena Evilä, joka käyttää ainakin itsesuggestiota..

Tsemppiä ja toivotaan, että saat valmistautua kisoihin terveenä!


P.S toi mun sigu sopii aika hyvin tähän sun ja Chickenrollon tapaukseen...
Olen käyttänyt lähinnä sellaista systeemiä, että käyn ennen treeniä liikkeet, painot ja sarjat läpi mielessä. Se tuntuu toimivan tosi tehokkaasti. Signeerauksesi on tosi osuva joo :D
 
metalman sanoi:
Käsittääkseni sinulla on jossain vaiheessa katkennut rinta -ja hauislihas? Miten nämä vaikuttavat treeneihin jne. joudutko pudottamaan sarjapainoja paljonkin? Entäpä estetiikka, näkyykö lihaksen muodossa jälkiä kun ollaan kisakireydessä? (kuten fedorovilla ennnen korjausleikkausta. Joku jos löytää niin voisi pasteta kuvan)
Olen joutunut pudottamaan sarjapainoja aika reilusti. Leikatut lihakset näyttivät mm. v. 2001 kisoissa ihan hyviltä.
 
Back
Ylös Bottom