BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin @SUPERMASSA sanonut ettei voisi olla haittaa tai että olisi fiksua. Sanoin, että olen eri mieltä että on idiotismia. Ja ei nyt tarvi etsimällä etsiä kun tiedät varmasti itsekin että 2 vkon pistoväli on sustalle hyvin yleinen. Itse saisin 10vrk välein mutta ei jaksa sitä "säätämistä". Kyllä varmasti voi jollakin milli sustaa vaikuttaa veriarvoihin ja olen myös sitä mieltä, että parempi kun ei käytä tai niiden ihannointia. Mutta itse en vaan usko, että esim milli viikossa olisi oikeasti paskan merkitystä yleisesti terveydelle. Ja jos ei ymmärrä noita milligramma eroja esim 400mg testoa tai 400mg oxya on 400mg vkoon ni kyllä on idiootti siinä tapauksessa.

Ja mun mielipide on ettei milli testoa vkoon edes ole varsinaista roinaamista, kuten itsekään en muuta käytä ja tuo milli vkoon ei tuo hyötyjä kehityksen tms kannalta oikeastaan mitään. Pysyy vaan tasot hieman korkeammalla ja tasaisempina. Mun mielestä on idiotismia lyödä susta 3 vkon välein ja kivasti heittelee testot. Mutta kukin tyylillään.

Edit. On toki roinaamista, mutta tarkoitin etten pistä viikon välein sen tuoman hyödyn vuoksi mitä kehitykseen tulee. Oikeasti on yksi ja sama onko susta 1 vai 2 vkon välein, kun puhutaan lihasmassasta yms.
 
Marko nyt ei ymmärrä kaikkea miten ne pitäisi ymmärtää. Marko ei tajua esim sitä, että on aivan eri asia ottaa 700mg oxymetholonia viikossa kuin 700mg nandrolonia. 100mg oxyä päivässä on aivan saatanallinen kuorma kropalle kun taas 100mg nandroa ei sinnepäinkään. Sama trenin kanssa, 400mg primoa ei todellakaan vastaa 400mg treniä. Eli on typerää laskea jotain milligrammoja kun pitäisi katsoa mitä vaikuttavaa ainetta vedetään. Mä en ole koskaan saanut maksa-arvoja päälle 300 edes pahimmilla seteillä koska en mitään sairaan myrkyllistä käyttänyt. 900 arvoihin pitää vetää mielipuolisesti lääkkeitä ja se ei mitään omistautumista ole, vaan itsetuhoisuutta ja vitun tyhmää.
Ai en tajua mikä ero oxyllä on muihin???... On siinä taas väite ja perustuu mihin??
900 maksa-arvoihin vedin muistaakseni 2 oxyä ja venkkuja jonku määrän. Ja oli kyllä idiotismia, mutta eipä siihen aikaan ollut hirveästi tietoa tarjolla, ja testien pelossa vedin nappeja. No tuon jälkeen napit jäikin pois, kun mulla nousee maksa-arvot Anavareillakin. Olenko väittänyt, että se oli omistautumista? Mistä vitusta nämä sinun ajatukset tulee?

Ja turha sitten yrittää mitään paskaa ettei meillä Maken kanssa olisi henkilökohtaisesti välit ok.
Joo, ei mitään henk koht meillä ole.

Niin @SUPERMASSA sanonut ettei voisi olla haittaa tai että olisi fiksua. Sanoin, että olen eri mieltä että on idiotismia. Ja ei nyt tarvi etsimällä etsiä kun tiedät varmasti itsekin että 2 vkon pistoväli on sustalle hyvin yleinen. Itse saisin 10vrk välein mutta ei jaksa sitä "säätämistä". Kyllä varmasti voi jollakin milli sustaa vaikuttaa veriarvoihin ja olen myös sitä mieltä, että parempi kun ei käytä tai niiden ihannointia. Mutta itse en vaan usko, että esim milli viikossa olisi oikeasti paskan merkitystä yleisesti terveydelle. Ja jos ei ymmärrä noita milligramma eroja esim 400mg testoa tai 400mg oxya on 400mg vkoon ni kyllä on idiootti siinä tapauksessa.

Ja mun mielipide on ettei milli testoa vkoon edes ole varsinaista roinaamista, kuten itsekään en muuta käytä ja tuo milli vkoon ei tuo hyötyjä kehityksen tms kannalta oikeastaan mitään. Pysyy vaan tasot hieman korkeammalla ja tasaisempina. Mun mielestä on idiotismia lyödä susta 3 vkon välein ja kivasti heittelee testot. Mutta kukin tyylillään.

Edit. On toki roinaamista, mutta tarkoitin etten pistä viikon välein sen tuoman hyödyn vuoksi mitä kehitykseen tulee. Oikeasti on yksi ja sama onko susta 1 vai 2 vkon välein, kun puhutaan lihasmassasta yms.
Vastaat kyllä douppiin huonosti, jos et saa kehitystä 1 ml apteekkisustaa viikko annoksella. Voimissa pitäs tapahtua huomattavaa kehitystä, samoin lihasmassassa. Minulle lääkäri ei alkanut sustaa kirjoittaa kuin 14 päivän välein. Mulla nousi Nebidolla 5.5 30 kuuden viikon pistovälillä
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vastaat kyllä douppiin huonosti, jos et saa kehitystä 1 ml apteekkisustaa viikko annoksella. Voimissa pitäs tapahtua huomattavaa kehitystä, samoin lihasmassassa. Minulle lääkäri ei alkanut sustaa kirjoittaa kuin 14 päivän välein. Mulla nousi Nebidolla 5.5 30 kuuden viikon pistovälillä

Siis itsellä mennyt susta vkoon useamman vuoden ja ihan kohtuu kunnossa ollaan. Meinasin että kuinka pitkälle saat sitä hyötyä ja kehitystä millillä viikkoon? Tottakai vaikuttaa jos testot lähdössä pohjissa ja laitetaan milli. Mutta kun on jo se +100kg 10% rasvoissa niin eipä se milli vkoon tuo paskan hyötyä.

Edut. Ja on tullut kyllä lyötyä kohtuu määriäkin muutama vuosi sitten ja kokeiltu insua ja kasvuakin. Nykyään pidempään mennyt milli testoa ni tiedät hyvin ettei sillä enää saada kehitystä.
 
Siis itsellä mennyt susta vkoon useamman vuoden ja ihan kohtuu kunnossa ollaan. Meinasin että kuinka pitkälle saat sitä hyötyä ja kehitystä millillä viikkoon? Tottakai vaikuttaa jos testot lähdössä pohjissa ja laitetaan milli. Mutta kun on jo se +100kg 10% rasvoissa niin eipä se milli vkoon tuo paskan hyötyä.

Edut. Ja on tullut kyllä lyötyä kohtuu määriäkin muutama vuosi sitten ja kokeiltu insua ja kasvuakin. Nykyään pidempään mennyt milli testoa ni tiedät hyvin ettei sillä enää saada kehitystä.
En nyt muuten keskustelua ole seurannut, mutta tämä viesti pisti silmään.

Eli vaikuttaako se milli nyt vai ei sun mielestä? Onhan se selvä, että jos pohjat tehty helvetisti kovemmilla annoksilla ja aineilla, kuten itse väität tehneesi, niin ei se milli viikkoon enää kehitystä tuo.

Tuolla logiikallahan voisi sanoa ettei se grammakaan viikkoon mitään tee, kun ennen käytetty ties mitä ja kun vähentää "vain" siihen niin kunto vain huononee.
 
Ja turha sitten yrittää mitään paskaa ettei meillä Maken kanssa olisi henkilökohtaisesti välit ok.

Pakko heittää sulle Mike tähän väliin. Kun aina funtsit sitä miksi niin moni kimpoilee sulle eri foorumeille. Kyllähän sä olet herkullinen kohde, kun susta saa käsityksen et kiihdyt keyboardin ääressä kohtuullisen hyvin. Eli myös omaa tapaansa viestiä voisi hioa, niin ehkä pikkuhiljaa säkin saisit valtaosan samaa takaisin. Toki foorumeilla on nyt aina niitä keyboard warrioreita, eikä niille voi mitään.

Silti sun vastaukset mm. Markolle ei kyllä ole mikään paras tapa ylläpitää hyvää karmaa päällä. Aina pitää muistaa et niin monta kuin on lukijaa. Niin monta on tulkitsijaa.
 
En nyt muuten keskustelua ole seurannut, mutta tämä viesti pisti silmään.

Eli vaikuttaako se milli nyt vai ei sun mielestä? Onhan se selvä, että jos pohjat tehty helvetisti kovemmilla annoksilla ja aineilla, kuten itse väität tehneesi, niin ei se milli viikkoon enää kehitystä tuo.

Tuolla logiikallahan voisi sanoa ettei se grammakaan viikkoon mitään tee, kun ennen käytetty ties mitä ja kun vähentää "vain" siihen niin kunto vain huononee.

No varmaa tarkotti sitä et pääseehän sillä millillä x asti ja pystyy ylläpitämään mihin se nyt riittääkään.
 
Pakko heittää sulle Mike tähän väliin. Kun aina funtsit sitä miksi niin moni kimpoilee sulle eri foorumeille. Kyllähän sä olet herkullinen kohde, kun susta saa käsityksen et kiihdyt keyboardin ääressä kohtuullisen hyvin. Eli myös omaa tapaansa viestiä voisi hioa, niin ehkä pikkuhiljaa säkin saisit valtaosan samaa takaisin. Toki foorumeilla on nyt aina niitä keyboard warrioreita, eikä niille voi mitään.

Silti sun vastaukset mm. Markolle ei kyllä ole mikään paras tapa ylläpitää hyvää karmaa päällä. Aina pitää muistaa et niin monta kuin on lukijaa. Niin monta on tulkitsijaa.

On kyllä Mikellä välillä aika provosoivia ja suoria kommenteja täällä forumilla. Eihän kukaan noin puhu toiselle päin naamaa. Joo ymmärrän että ei ole sama kun f2f keskustelu, mutta kuitenkin.
 
Siis itsellä mennyt susta vkoon useamman vuoden ja ihan kohtuu kunnossa ollaan. Meinasin että kuinka pitkälle saat sitä hyötyä ja kehitystä millillä viikkoon? Tottakai vaikuttaa jos testot lähdössä pohjissa ja laitetaan milli. Mutta kun on jo se +100kg 10% rasvoissa niin eipä se milli vkoon tuo paskan hyötyä.

Edut. Ja on tullut kyllä lyötyä kohtuu määriäkin muutama vuosi sitten ja kokeiltu insua ja kasvuakin. Nykyään pidempään mennyt milli testoa ni tiedät hyvin ettei sillä enää saada kehitystä.

Ootko tosissas että näin se menee?? Onneks treenaan natuna nykyään ja kehityn kyllä kokoajan sen mukaan mitä pystyn panostaan. Välillä työt jaruttaa tekemistä.
 
Mitä vielä tulee tuohon että idiotismia käyttää ellei kisaa. No, oon vähän eri mieltä, koska toi käyttää on aika vitun laaja käsite. Itse en kisaa mutta käytän. Milli testoa ja tulipas otettua 20mg danabolia kuukauden verran, muutoin mennyt sillä millillä jo pari vuotta ja menen jatkossakin. Sanomattakin selvää, ettei esim milli sutikkaa ja vaikka milli decaa joskus kun koventaa reenejä tms, kyllä idiotismia ole nähnytkään. Tai sitten olisi kiva kuulla perustelut sille. Ja veriarvot ovat kaikki viimeisen päälle(toki yksilöllistä) sitten on tuttuja ketkä ei kisaa mutta testo oli 2.5g ja treni gramman, hieman oxya päälle. Ei välttämättä kovin järkevää. Pointti vaan oli, että se, että käyttää on hyvin laaja käsite. Verrattavissa jos kysyy käytätkö alkoholia? Kyllä, joku juo pullon kossua joka toinen ilta ja toinen kolme olutta joku lauantai, molemmat käyttää alkoholia. Ja mitä Miken puhunut että ei esim yli 800mg total, niin ei siinä nyt isoa vahinkoa tehdä ellei ole kolesteroli sukurasitteen vuoksi päin persettä ja tietyillä aineilla se HDL saadaan vielä huonommaksi. Mutta vähän ihmettelen Markon kommenttia että jos käyttää mutta ei kisaa, on idiotismia. Marko kun itsekin tiedät niin käyttää = laaja käsite.
Kyllä se pääsääntöisesti menee juuri noin kuten Make sanoi, on idiotismia käyttää jos ei kisaa, pl. terveydelliset syyt eli oma tuotanto ei toimi. Jotkut harvat tekevät poikkeuksellisella lihaksikkuudellaan myös rahaa.
Normitallaajaa lihaksikkaamman, voimakkaamman ja näyttävämmän kehon ilman dopingia saa jos on edes vähän lahjoja. Jos ei saa, niin laji on väärä. Jos on itsetunto-ongelmia, kannattaa ehkä harkita kamppailulajeja. En ole ikinä kuullut kuntojuoksijasta joka käyttäisi epoa tai veritankkausta. Sama juttu melkein kaikissa muissakin lajeissa, harrastelijat ovat natuja. Jokainen tekee tietysti itse omat päätöksensä.
 
Ootko tosissas että näin se menee?? Onneks treenaan natuna nykyään ja kehityn kyllä kokoajan sen mukaan mitä pystyn panostaan. Välillä työt jaruttaa tekemistä.
No ei kai sitä kukaan voi loputtomasti kehittyä. Raja tulee vastaan, oli kierrossa sitten jotain tai ei. Hulkki esimerkkinä. Hyvä ja menestynyt natukehoilija. Saanut viimeisen kymmenen vuoden aikana noin kolme grammaa lihasta. Sama juttu kyllä allekirjoittaneella.
 
En ole ikinä kuullut kuntojuoksijasta joka käyttäisi epoa tai veritankkausta
Sun pitää ensiksi ymmärtää lajien täysin erilainen luonne. On vaikea tajuta miten et noin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Bodaus on ulkonäköpainotteinen laji, ei suorituspainotteinen kuten juoksu. Sä et näet juoksijasta päällepäin vaikka se olisi olympiamestari, mutta bodarista näät vaatteetkin päällä, että sillä on lihasta. Monet haluaa olla lihaksikkaita ja hyvässä kunnossa, se ajaa osan lääkkeiden pariin. Oliko simppelisti selitetty vai vieläkö vertaat pingispelaajaa mäkihyppääjään?
 
No ei kai sitä kukaan voi loputtomasti kehittyä. Raja tulee vastaan, oli kierrossa sitten jotain tai ei. Hulkki esimerkkinä. Hyvä ja menestynyt natukehoilija. Saanut viimeisen kymmenen vuoden aikana noin kolme grammaa lihasta. Sama juttu kyllä allekirjoittaneella.
Joo siis tarkoitin, että kun välillä tulee takapakkia juuri esim. töiden takia ja en pääse vaikka pariin kuukauteen salille. Tottakai tulokset vähän tippuu. Mutta taas kun aloitan progresiivisella ohjelmalla niin aina eteenpäin mennään ja yli. Ei ole tullut vielä raja itselle vastaan. Mutta varmasti jollain hulkilla on tullut raja vastaan hän on aika poikkeus. Mulle on vielä riittänyt progresiivistä kehitystä ja uskon että aika monelle muulle ei ns. ammatilaiselle.
 
Marko kun itsekin välillä otat kantaa yksittäisiin kommentteihin niin mä otan tuohon sun ig live heittoon että "menkää 8h raksan jälkeen kyykkäämään".
Itse teen oikeesti raskasta 3-vuorotyötä mutta silti kehitystä tulee parhaiten tällä hetkellä kuin koskaan aiemmin, edes aiemmassa kevyemmässä työssä ei tullut näin hyvää kehitystä. Viime viikolla yövuoron perään kävin etukyykkäämässä uudet ennätyksetkin :cool:

Mutta tämä on seurausta siitä kun viime alkusyksystä aloin oikeasti keskittymään treenitekniikoihin ja etenkin etureisissä, selän paksuudessa ja ylärinnassa kehitys on ollut huikeeta.

Sen verran kysyn että millä asennolla oot kyykännyt hackissa? Jalat mahd. kapeella ja alhaalla vai millä tyylillä?
 
Marko kun itsekin välillä otat kantaa yksittäisiin kommentteihin niin mä otan tuohon sun ig live heittoon että "menkää 8h raksan jälkeen kyykkäämään".
Itse teen oikeesti raskasta 3-vuorotyötä mutta silti kehitystä tulee parhaiten tällä hetkellä kuin koskaan aiemmin, edes aiemmassa kevyemmässä työssä ei tullut näin hyvää kehitystä. Viime viikolla yövuoron perään kävin etukyykkäämässä uudet ennätyksetkin :cool:

Mutta tämä on seurausta siitä kun viime alkusyksystä aloin oikeasti keskittymään treenitekniikoihin ja etenkin etureisissä, selän paksuudessa ja ylärinnassa kehitys on ollut huikeeta...
Kehitys voi osaltaan olla seurausta myös kropan nousevasta stressitasosta, tiettyyn pisteeseen asti se auttaa puskemaan eteenpäin ja kroppa kehittyy. Pitää silti muistaa ne palautumisen rajat koska jokaisella on se tietty limit jonka yli mennessään stressi alkaa kääntyä itteensä vastaan ja tulokset laskee. Eli heti kun alkaa tuloskunto hidastumaan ja tulee niitä heikkoja treenejä tai huomaat vitutusta töihin tai salille lähtiessä niin kevennystä reilusti peliin :)
 
Kehitys voi osaltaan olla seurausta myös kropan nousevasta stressitasosta, tiettyyn pisteeseen asti se auttaa puskemaan eteenpäin ja kroppa kehittyy. Pitää silti muistaa ne palautumisen rajat koska jokaisella on se tietty limit jonka yli mennessään stressi alkaa kääntyä itteensä vastaan ja tulokset laskee. Eli heti kun alkaa tuloskunto hidastumaan ja tulee niitä heikkoja treenejä tai huomaat vitutusta töihin tai salille lähtiessä niin kevennystä reilusti peliin :)
Joo lepopäiviä otetaan jos siltä tuntuu mutta ei ole kovin montaa tarvinnut pitää kun energiaa tuntuisi olevan.
Töistä en osaa stressiä ottaa ja kun alaisena tykkään työskennellä niin mun tajuntaan ei mene miten joku voi "paskatyöläisenä" ottaa stressiä töistä jos se työ on suht mieluisaa. Esimiehet, yrittäjät jne. täysin eri asia
 
Marko kun itsekin välillä otat kantaa yksittäisiin kommentteihin niin mä otan tuohon sun ig live heittoon että "menkää 8h raksan jälkeen kyykkäämään".
Itse teen oikeesti raskasta 3-vuorotyötä mutta silti kehitystä tulee parhaiten tällä hetkellä kuin koskaan aiemmin, edes aiemmassa kevyemmässä työssä ei tullut näin hyvää kehitystä. Viime viikolla yövuoron perään kävin etukyykkäämässä uudet ennätyksetkin :cool:

Mutta tämä on seurausta siitä kun viime alkusyksystä aloin oikeasti keskittymään treenitekniikoihin ja etenkin etureisissä, selän paksuudessa ja ylärinnassa kehitys on ollut huikeeta.

Sen verran kysyn että millä asennolla oot kyykännyt hackissa? Jalat mahd. kapeella ja alhaalla vai millä tyylillä?


Tässä juuri tiivistyy mun mielestä tän keskustelun ongelma. Marko on puhunut kilpa/huippu-urheilijoista :) onko sun tavoite olla kehonrakennuksen huipulla? Pyritkö ammattilaiseksi? Jos et, tietenkin käyt töissä ja Upeeta et tulee viel tuloksia! :) ja toki siellä töissä käydään, vaik ammattilaiseks pyrittäiskin, mut luulen et valitsisit siinä kohtaa työn toisin.

Sama asia kun vertais normaalia miestä joka käy hiihtämässä vapaa-ajalla ja Iivo niskasta. En tiedä korjatkaa jos olen väärässä, mut luulen et pyrkiessään maailman parhaaks IIvo ei tehny hirveen raskasta työtä vaan treenas :)
 
Tässä juuri tiivistyy mun mielestä tän keskustelun ongelma. Marko on puhunut kilpa/huippu-urheilijoista :) onko sun tavoite olla kehonrakennuksen huipulla? Pyritkö ammattilaiseksi? Jos et, tietenkin käyt töissä ja Upeeta et tulee viel tuloksia! :) ja toki siellä töissä käydään, vaik ammattilaiseks pyrittäiskin, mut luulen et valitsisit siinä kohtaa työn toisin.

Sama asia kun vertais normaalia miestä joka käy hiihtämässä vapaa-ajalla ja Iivo niskasta. En tiedä korjatkaa jos olen väärässä, mut luulen et pyrkiessään maailman parhaaks IIvo ei tehny hirveen raskasta työtä vaan treenas :)
Tiedän kyllä ja Make ig-livessäkin monesti sanoi että kaikki ne "5m kävelyt, työttömyys jne." oli hänen juttunsa ja avain kehitykseen eikä käske muita näin tekemään.
Ja tietenkin jos havittelisin menestystä bodauksessa niin yrittäisin päästä mahdollisimman kevyeen työhön.

Monet kun vaan aina sanoo että fyysistä työtä tekevien on mahdotonta kehittyä niin itse onneksi kuulun siihen sakkiin jonka kroppa pelittää myös 3-vuorotyössä. Ihan samalla lailla treenaan joka viikko, välillä vaan saa nukkua pidempään, välillä herätään 5.00 ja välillä nukutaan aamu/keskipäivä.
Syömisiin, lepoon ja treeneihin panostetaan koko ajan täysiä.

Markokin vaan välillä tuppaa puuttumaan joihinkin yksittäisiin heittoihin niin kyllä kai mäkin voin
 
Marko kun itsekin välillä otat kantaa yksittäisiin kommentteihin niin mä otan tuohon sun ig live heittoon että "menkää 8h raksan jälkeen kyykkäämään".
Itse teen oikeesti raskasta 3-vuorotyötä mutta silti kehitystä tulee parhaiten tällä hetkellä kuin koskaan aiemmin, edes aiemmassa kevyemmässä työssä ei tullut näin hyvää kehitystä. Viime viikolla yövuoron perään kävin etukyykkäämässä uudet ennätyksetkin :cool:

Mutta tämä on seurausta siitä kun viime alkusyksystä aloin oikeasti keskittymään treenitekniikoihin ja etenkin etureisissä, selän paksuudessa ja ylärinnassa kehitys on ollut huikeeta.

Sen verran kysyn että millä asennolla oot kyykännyt hackissa? Jalat mahd. kapeella ja alhaalla vai millä tyylillä?

Melko kummallista. Itse ainakin huomaan eron. Jos 8 tuntia päivässä kävelee ja kiipeilee niin ei kyllä saa kaikkia tehoja irti jalkareenissä. Itellä ainakin tulee helposti syötyä liian vähän. No painoa saa ainakin helposti pois jos haluaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom